ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення І сесії районної ради

УІІ скликання

22 грудня 2015 року   № 7.3.1-7/15

ПОЛОЖЕННЯ

про постійні комісії районної ради

Розділ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.

1.Дане Положенняпро постійні комісії районної ради (надалі по тексту Положення) розроблене відповідно до Законів України “Про місцеве самоврядування в Україні”  та «Про статус депутатів  місцевих рад» і визначає повноваження, компетенцію та  порядок організації роботи постійних комісій ради УІІ скликання.

     2.Постійні комісії є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до їх відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради.

     3.Порядок утворення, ліквідації постійних комісій, затвердження та зміна їх складу, обрання та відкликання голів постійних комісій визначається  Регламентом роботи Кельменецької районної ради.

     4.Постійні комісії підзвітні районній раді та відповідальні перед нею. Діяльність постійних комісій за дорученням голови районної ради координує заступник голови ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рішень і рекомендацій.

     5.Постійні комісії будують свою роботу на основі законності, гласності, вільного колективного обговорення та  вирішення питань.

     6.Постійні комісії районної ради формуються за принципом пропорційності з урахуванням фахової підготовки депутатів.

Розділ ІІ. ФУНКЦІЇ І ПОВНОВАЖЕННЯ ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ.

1.Постійні комісії за дорученням ради, голови та /або його заступника, за власною ініціативою:

*попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету;

*вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради; розробляють проекти рішень ради та готують висновки з питань, що розглядалися;

*вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді органів, а також з питань віднесених до відання ради, районної державної адміністрації, підприємств, установ і організацій, їх філій чи відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб;

*подають за результатами перевірки рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках – на розгляд ради;

*здійснюють контроль за виконанням рішень ради, власних рішень і рекомендацій;

*можуть вносити на розгляд ради свої пропозиції щодо питань, віднесених до їх відання;

*попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для  обрання, затвердження, призначення або погодження районною радою, готують висновки з цих питань.

2.Постійні комісії мають право:

*у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи;

*вносити пропозиції щодо порядку денного пленарних засідань сесії ради.

3.Постійні комісії зобов’язані:

*якісно, відповідно до вимог чинного законодавства, розробляти проекти рішень з питань, що належать до їх відання, здійснювати попередній їх розгляд та готувати висновки з цих питань для розгляду на пленарних засіданнях сесії ради;

*періодично звітувати перед радою про свою роботу;

*своєчасно виконувати доручення ради,  голови районної ради та його заступника, з питань підготовки рішень та роботи ради, інформувати їх про хід виконання доручень;

*вивчати і враховувати у своїй діяльності громадську думку, розглядати заяви, пропозиції, скарги з питань, віднесених до їх компетенції відповідно до Закону України “Про звернення громадян”.

   6.Вести діловодство в комісіях відповідно до вимог чинного законодавства.

Розділ ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ.

     1.Основною формою роботи постійних комісій є засідання. Засідання постійних комісій є правомочним, якщо в ньому бере участь більше  половини  від загального складу комісії.

     2.Засідання скликаються  в міру необхідності, але не рідше ніж один раз на квартал та  проводяться  відповідно до затверджених комісіями планів, а також плану роботи районної ради.

   3.Засідання постійних комісій проводяться відкрито і гласно, крім випадків, коли за рішенням постійної комісії проводиться закрите засідання. На закритому засіданні, крім членів комісії можуть бути присутніми запрошені на засідання особи.

   4.Депутати працюють у постійних  комісіях на громадських засадах.Орієнтовний порядок денний постійної комісії районної ради разом з необхідними  матеріалами доводиться до відома членів відповідної комісії районної ради в день засідання постійної комісії до початку її роботи.

   5.Організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде її засідання, дає доручення членам комісії, представляє комісію у відносинах з іншими органами,  підприємствами, установами , організаціями, об’єднаннями громадян та громадянами, організовує роботу по реалізації висновків і рекомендацій комісії.

     У разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження  з поважних причин його функції здійснює заступник голови або секретар комісії.

   6.За рішенням постійних комісій на їх засіданнях можуть проводитися слухання з питань, що належать до їх компетенції. Мета слухань – отримання всебічної інформації щодо питань, які розглядаються, їх вивчення і обговорення. Інформація, отримана під час слухань, використовується для прийняття висновків і рекомендацій постійних комісій.

   7.Слухання проводяться відкрито, крім випадків, коли постійна комісія прийме рішення про закрите засідання. Під час слухань кожен член постійної комісії має право ставити запитання промовцям і одержувати відповіді на них.

   8.Постійні комісії запрошують посадових осіб, керівників на своє засідання через  виконавчий апарат ради.

   9.На кожному засіданні постійної комісії ведеться протокол. В протоколі зазначаються:

*його номер, дата і місце проведення;

*прізвище головуючого на засіданні, список членів комісії, присутніх на засіданні та відсутніх із зазначенням причин їх відсутності, список запрошених, або викликаних осіб та тих з них, які присутні на засіданні;

*порядок денний засідання;

*розглянуті питання порядку денного, список депутатів, а також запрошених і викликаних осіб, які виступили під час їх обговорення;

*назви документів, розглянутих на засіданні постійної комісії;

*результати голосування з питань порядку денного;

*прийняті рішення , рекомендації та висновки.

   10.Протокол засідання постійної комісії підписується головою  та секретарем комісії, а в разі відсутності голови комісії або неможливості ним виконувати свої повноваження з інших причин – головуючим на засіданні.

   11.Протокол засідання є офіційним документом, що підтверджує процес обговорення і прийняття рішення, рекомендації чи висновку комісії.

     Протоколи засідань постійної комісії підлягають обов’язковому оприлюдненню. Відповідальність за своєчасність оприлюднення покладається на виконавчий апарат ради.

   12.За результатами обговорення питання на засіданнях постійних комісій шляхом голосування приймаються:

*рішення - з питань, що стосуються структури, організації діяльності комісії та розподілу обов’язків між її членами;

*рекомендації – щодо розгляду радою питань, які вносяться посадовими особами і виконавчими органами, а також щодо контрольної діяльності постійних комісій;

*висновки – з питань, які  вносяться на розгляд ради для затвердження, погодження та щодо кандидатур осіб, які пропонуються для обрання або призначення радою.

   13.Рішення, рекомендації та висновки постійних комісій приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності – заступником голови або секретарем комісії. Вони можуть бути переглянуті ними, якщо за це подано не менше половини голосів від загального складу комісії.

   14.Рекомендації постійних комісій підлягають обов’язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані. Про результати розгляду і вжиті заходи повинно ними бути повідомлено комісіям у встановлений  строк.

   15.Постійна комісія для вивчення питань, розробки проектів рішень ради може створювати  підготовчі комісії і робочі групи з залученням представників громадськості, експертів та спеціалістів. Питання, які належать до відання кількох постійних комісій, можуть, за ініціативою комісій, за дорученням ради, її голови або заступника розглядатися постійними комісіями спільно. Висновки і рекомендації, прийняті постійними комісіями на їх спільних засіданнях, підписуються головами відповідних постійних комісій.

   16.Протоколи засідань постійних комісій зберігаються протягом депутатського скликання в спеціальних папках, заведених на кожну комісію у виконавчому  апараті ради. Після закінчення терміну скликання протоколи комісій передаються на зберігання в архівний підрозділ виконавчого апарату для подальшої передачі в районний архів.

   17.Організація роботи постійної комісії покладається на голову комісії. Голова постійної комісії:

*забезпечує складання плану її роботи;

*скликає і веде засідання комісії;

*дає доручення членам комісії;

*представляє комісію у відносинах з підприємствами, установами, організаціями,  іншими органами, об’єднаннями громад та громадянами;

*підписує  документи, прийняті постійною комісією, чим засвідчує відповідність їх змісту прийнятих рішень;

*організовує роботу по виконанню рішень, реалізації висновків і рекомендацій комісії , інформує її членів про хід їх виконання;

*звітує раді про роботу постійної комісії та її наслідки;

*пропонує кандидатури на посаду заступника голови комісії та секретаря комісії;

*інформує членів постійної комісії про офіційні документи, листи, що надійшли до комісії, а також робить інші повідомлення, що стосуються діяльності постійної комісії.

   18.Заступник голови постійної комісії:

*виконує обов’язки голови у разі його відсутності;

*виконує за дорученням голови завдання щодо організації роботи комісії.

*веде протокол засідання комісії, її діловодство;

*організовує роботу з підготовки матеріалів для засідання;

*сповіщає членів постійної комісії  про дату, час і порядок денний засідання комісії;

*веде облік засідань комісії та присутніх на них .

*виконує завдання, передбачені рішенням комісії щодо розподілу обов’язків;

*який має іншу думку, ніж комісія, має право подавати раді особисту думку.

Розділ ІУ. КОМПЕТЕНЦІЯ ПОСТІЙНИХ КОМІСІЙ РАЙОННОЇ РАДИ.

   1.Постійна комісія з питань соціально-економічного розвитку, планування бюджету та фінансів :

   1.1.Здійснює контроль за виконанням Бюджетного кодексу України, інших законів України, нормативних актів районної ради з бюджетних та фінансових питань, за економним витрачанням коштів районного бюджету.

   1.2.Розглядає проекти районного бюджету, програми соціально-економічного та культурного розвитку району, пропонує зміни, доповнення,  співдоповідає  з питань  про районний бюджет та звіт про його виконання.

   1.3.Здійснює щоквартальний аналіз виконання районного бюджету. Заслуховує з цього питання керівників структурних підрозділів райдержадміністрації.  Розглядає пропозиції з питань фінансування, оподаткування, формування, внесення змін та доповнень до районного бюджету, подані постійними комісіями районної ради, узагальнює і вносить їх на розгляд голові районної ради  та раді.

     1.4.Розглядає звіт про виконання районного бюджету за рік, що минув, та вносить свої пропозиції щодо його затвердження на сесії районної ради.

     1.5.Проводить спільні засідання з іншими постійними комісіями та структурними  підрозділами райдержадміністрації, фіскальною службою з питань бюджету, фінансів та податків, виконання програм соціально-економічного розвитку, інших регіональних програм.

   1.6.Контролює виконання рішень ради, власних рішень і рекомендацій, готує з цих питань відповідні інформації. Звітує перед радою про проведену роботу.

     1.7.Здійснює державну регуляторну політику у частині, що віднесена рішеннями ради до компетенції постійної комісії.Вивчає питання дотримання і виконання всіма місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування вимог єдиної державної регуляторної політики у сфері підприємництва.

     1.8.Сприяє залученню інвестицій, виробленню та впровадженню сприятливої інвестиційної політики з метою активізації нарощення темпів розвитку промислового потенціалу, розвитку підприємництва, малого та середнього бізнесу, працевлаштування населення.

   1.9.Розглядає хід виконання програми соціально-економічного розвитку району, інших районних програм розвитку  видів економічної діяльності, бюджету розвитку районного бюджету, пропонує зміни, доповнення, подає узагальнені пропозиції районній раді.

     1.10.За дорученням ради вирішує інші питання. На  пропозицію постійної комісії керівники органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств  та організацій, інші посадові особи зобов’язані бути на її засіданнях та надати пояснення щодо питань, які нею розглядаються.

   2.Постійна комісія з питань агропромислового комплексу (АПК) , регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища:

2.1.Здійснює контроль за виконанням цільових комплексних програм, інших рішень ради щодо розвитку агропромислового комплексу району. Розробляє, за дорученням ради або з власної ініціативи, проекти рішень ради і пропозиції з питань здійснення державного контролю за дотриманням законодавства з питань віднесених до компетенції комісії.

2.2. Вносить пропозиції щодо:

*збільшення виробництва сільськогосподарської продукції; 

*вирішення відповідно до законодавства питань регулювання земельних відносин;

*вирішення відповідно до законодавства питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів районного значення, а також про скасування такого дозволу;

*стану дотримання правил користування водозабірними спорудами, призначеними для задоволення питних побутових та інших потреб населення, зон санітарної охорони джерел водопостачання;

*прийняття рішень про організацію територій і об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення;

*прийняття за пропозицією сільських, селищної рад рішень, пов’язаних зі створенням спеціальних вільних та інших зон, зміною у статусі цих зон внесення до відповідних органів пропозицій з цих питань.

2.3.Вивчає і надає висновки щодо стану реформування в агропромисловому комплексі, земельних відносин, раціонального використання землі суб'єктами незалежно від форм господарювання.

2.4.Спільно з представництвом з питань екології та природних ресурсів в районі, санітарно-епідеміологічними службами та іншими природоохоронними відомствами здійснює контроль за виконанням природоохоронного законодавства, цільовим використанням районного фонду охорони навколишнього природного середовища. Бере участь у розробці заходів щодо ліквідації наслідків екологічних аварій, стихійного лиха, епідемій та інших надзвичайних ситуацій.

2.5.Вивчає стан виконання делегованих повноважень районній державній адміністрації, її структурним підрозділам з питань, що входять до компетенції комісії.
Вносить на обговорення звіти керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів районної державної адміністрації про виконання рішень ради, а також про здійснення районною державною адміністрацією делегованих їй радою повноважень з питань, віднесених до компетенції комісії.

2.6.Попередньо розглядає кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження районною радою, готує висновки з цих питань.Спільно з іншими комісіями розглядає пропозиції та приймає рекомендації щодо призначення та звільнення з посад керівників суб’єктів господарювання, що перебувають у власності або управлінні районної ради.

2.7.Перевіряє, в межах своїх повноважень, роботу відповідних відділів і управлінь, підприємств, установ і організацій, розташованих на території району, подає за результатами перевірок рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках - вносить свої пропозиції на розгляд ради.

2.8.Здійснює контроль за дотриманням земельного та природоохоронного законодавства, використанням і охороною земель, природних ресурсів загальнодержавного та місцевого значення.

2.9.За дорученням районної ради, голови ради та/або його заступника, за власною ініціативою:

*попередньо розглядає і погоджує проекти рішень районної ради з питань будівництва, житлово-комунального господарства,газового господарства , електропостачання , містобудування , архітектури та планування територій, які входять в програму соціально-економічного та культурного розвитку району та інші програми;

*вивчає і готує питання про стан та розвиток відповідних галузей промисловості та економіки району, транспорту та зв'язку, бере участь у підготовці звітів про виконання прийнятих програм, готує висновки з цих питань, виступає на сесіях районної ради;

*здійснює контроль і аналізує законність і ефективність використання бюджетних коштів загального і спеціального фондів, що спрямовуються на ці галузі;

*вивчає і вносить пропозиції щодо раціонального використання всіх джерел здійснення програм соціально-культурної розбудови і благоустрою сіл, селищ і міст, розвитку інфраструктури, вимог законів з питань ціноутворення в галузі будівельної індустрії;

*вивчає і вносить пропозиції щодо раціонального використання всіх джерел здійснення програм соціально-культурної розбудови і благоустрою сіл та селища району, розвитку інфраструктури, дотримання правил забудови населених пунктів району;

*аналізує дотримання вимог законів з питань ціноутворення щодо надання житлово-комунальних послуг, виконання заходів, спрямованих на економію енергоресурсів та енергозбереження;

*вивчає і вносить пропозиції щодо інвестиційних проектів у розвиток сіл та селища, житлово-комунального господарства, впровадження прогресивних архітектурно-планувальних та інженерно-технічних рішень у питаннях містобудування, розвитку інфраструктури населених пунктів району.

     2.11.У питаннях, які належать до її повноважень, та в порядку, визначеному цим Положенням та законами України:

*отримує від керівників органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності необхідні матеріали і документи для вивчення, узагальнення і представлення районній раді;

*заслуховує посадових осіб підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності з питань, що належать до її компетенції;

*вносить пропозиції і поправки під час розгляду на своїх засіданнях проектів рішень районної ради;

*узагальнює та систематизує пропозиції, поправки і висновки інших постійних комісій та готує їх на розгляд районної ради;

*вносить пропозиції щодо заслуховування на сесії районної ради звіту посадових осіб районної державної адміністрації про їх роботу в цілому або з окремих питань.

     2.12.Попередньо розглядає відповідні розділи і показники проекту плану соціально-економічного і культурного розвитку району, бюджету району і звіти про їх виконання, вносить по них свої зауваження і пропозиції.

     2.13.Розглядає проекти та контролює хід виконання галузевих програм.Вирішує, за дорученням ради, інші питання.

   3.Постійна комісія з гуманітарних питань, сім'ї, молоді та соціального захисту населення:

     3.1.Здійснює контроль за виконанням законів України, нормативних актів центральних та місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування з питань соціального захисту малозабезпечених категорій громадян, в тому числі ветеранів та гуманітарної політики, зокрема розвитку науки, освіти, культури, духовності.

     3.2.Заслуховує керівників установ освіти, культури, спорту, у справах сім’ї і молоді  з питань, що стосуються їх компетенції, готує доповіді та співдоповіді з цих питань, виступає із співдоповідями на сесіях ради.

     3.3.Розглядає програму соціально-економічного і культурного  розвитку району, сім’ї та молоді, фізкультури та спорту , інші районні програми, проекти районного бюджету в розрізі віднесених до компетенції комісії питань і вносить відповідні зміни та доповнення до проектів. Подає для узагальнення постійній комісії,яка розглядає питання бюджету та фінансів, пропозиції щодо фінансування, формування, внесення змін та доповнень до районного бюджету

     3.4.Проводить спільні засідання з іншими постійними комісіями чи структурними підрозділами райдержадміністрації з питань розвитку відповідних галузей та соціального захисту ветеранів, малозабезпечених категорій громадян, сім’ї та молоді, заняття фізкультурою та спортом  тощо.

     3.5.Акумулює інформацію, що надходить із сільських та селищної рад стосовно соціальної захищеності громадян, реагує на неї шляхом подання пропозицій чи рекомендацій.

     3.6.Вносить на розгляд ради пропозиції з питань здоров’я людини, сім’ї, молоді, охорони материнства і дитинства, фізкультури та спорту в районі.

     3.7.Готує висновки з питань віднесених до її компетенції, які містять чітко сформульовані позитивні та негативні факти роботи підприємств, установ, організацій чи посадових осіб. У висновках чи рекомендаціях комісії як правило викладаються заходи, які необхідно здійснити для усунення  недоліків, виявлених постійною комісією.

3.8.Проводить спільні та виїзні засідання з іншими постійними комісіями чи структурними підрозділами райдержадміністрації, районними організаціями  з питань  поліпшення медичного обслуговування населення, ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.

     3.9.Розглядає проекти районного бюджету та програми соціально-економічного та культурного розвитку району в галузях  охорони здоров’я, соціального захисту населення, захисту постраждалих від наслідків Чорнобильської катастрофи, розглядає інші районні програми цієї галузі, вносить зміни чи доповнення.

     3.10.Вивчає та вносить пропозиції щодо поліпшення роботи закладів охорони здоров’я, освіти, культури, створення необхідних умов для виховання молоді, розвитку їх здібностей, трудового навчання, діяльності дошкільних та позашкільних закладів , соціального захисту населення.

   3.11.Вивчає проблеми і розробляє рекомендації щодо створення умов для занять фізкультурою і спортом, стану роботи закладів фізкультури і спорту. Перевіряє, в межах своїх повноважень, роботу відповідних відділів і управлінь, комунальних підприємств, установ і організацій, розташованих на території району, подає за результатами перевірок рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках - вносить свої пропозиції на розгляд ради.

     3.12.Спільно з відповідними установами та органами вивчає і розробляє рекомендації щодо поліпшення обслуговування ветеранів Великої Вітчизняної війни, інвалідів різних категорій, малозабезпечених громадян, розвитку мережі закладів соціального забезпечення.

     3.13.Вивчає питання соціального захисту жінок, розробляє рекомендації щодо створення умов для їх праці та виховання дітей.

     Вивчає стан інформаційного простору району і вносить пропозиції районній раді стосовно поліпшення діяльності комунальних засобів масової інформації.

     3.14.Сприяє соціальному розвитку населених пунктів району , покращенню соціально-культурного, побутового обслуговування сільського населення. Бере участь у розробці програм, що сприяють роботі асоціацій, творчих спілок, національно-культурних товариств та інших громадських організацій, які діють у сфері освіти, культури, молодіжної політики, спорту.

     3.15.Здійснює контроль за забезпеченням охорони пам’яток історії та культури, збереженням та використанням культурного надбання, бере участь у розробці заходів по їх охороні, реставрації та використані.

     3.16.Вивчає та вносить пропозиції щодо поліпшення стану роботи закладів охорони здоров'я та оздоровчих закладів, медичного та медикаментозного забезпечення населення. Перевіряє, в межах своїх повноважень, організацію медичного обслуговування та харчування в закладах освіти, охорони здоров’я району.

     3.17.Перевіряє, в межах своїх повноважень, діяльність благодійних організацій і фондів, зареєстрованих і розташованих на території району, закладів охорони здоров’я, освіти, культури, молодіжних, спортивних, туристичних закладів, незалежно від форм власності та підпорядкування, організацію їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення, здійснення соціального захисту працівників, зайнятих на роботах зі шкідливими умовами праці на підприємствах, в установах, організаціях, а також якість проведення атестації робочих місць, умови праці та надання працівникам, відповідно до законодавства, пільг та компенсацій за роботу у шкідливих умовах. Готує свої висновки з цього приводу, подає за результатами перевірок, пропозиції на розгляд керівників відповідних підрозділів райдержадміністрації, підприємств, установ і організацій, а в необхідних випадках - вносить свої пропозиції на розгляд ради, а також вносить пропозиції до відповідних органів про ліцензування підприємницької діяльності у сфері охорони здоров’я.

   3.18.Бере участь у перевірках стану дотримання вимог законодавства про працю, зобов’язань колективних договорів та угод, вносить свої пропозиції на розгляд ради.

   3.19.Подає для узагальнення постійній комісії з питань бюджету, фінансів та податків пропозиції з питань фінансування, оподаткування, формування, внесення змін та доповнень до районного бюджету.

   3.20.Звітує перед радою про проведену роботу.

     4.Постійна комісія з питань депутатської діяльності , забезпечення законності та правопорядку та управління об'єктами комунальної власності:

     4.1.Контролює застосування та виконання Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” та «Про статус депутатів місцевих рад» в частині здійснення повноважень органів місцевого самоврядування та захисту  спільних інтересів територіальних громад сіл, селища району, охорони трудових та інших прав депутатів.

     4.2. Контролює та забезпечує дотримання положень Регламенту районної ради та її органів.Узагальнює та подає пропозиції щодо вдосконалення Регламенту районної ради, доцільності внесення змін та доповнень.

     4.3.Готує співдоповіді по звітах депутатів про виконання рішень, доручень ради, постійних комісій на сесіях районної ради. У разі невиконання депутатом своїх обов’язків у раді, її органах, виборчому окрузі, систематичного порушення ним встановленого порядку роботи, постійна комісія готує висновки, за якими районна рада може прийняти рішення про ставлення депутата до виконання своїх обов’язків або про призначення голосування щодо відкликання депутата. Розглядає подання про дострокове відкликання виборцями депутата районної ради в порядку передбаченому чинним законодавством.

     4.4.Розглядає та вирішує питання, що виникають внаслідок порушення депутатських взаємовідносин та поведінки депутатів. Вносить на розгляд сесії, після розгляду на комісії, пропозиції щодо впливу на посадових осіб виконавчих органів влади, у випадку порушення ними законодавства або етики спілкування під час співпраці з депутатами;

     4.5.Здійснює контроль за виконанням законів України, нормативних актів місцевої виконавчої влади і самоврядування з питань гласності, законності, захисту прав людини, боротьби з організованою злочинністю підприємствами, установами та організаціями, органами  місцевого самоврядування,правоохоронними органами, заслуховує їх керівників.

     4.6.Готує відповідні висновки з цих питань, які містять чітко сформульовані позитивні та негативні факти, щодо роботи правоохоронних органів, підприємств, установ, організацій, виконавчої влади чи органів самоврядування, чи їх посадових осіб. Подає пропозиції, які необхідно здійснити для усунення  недоліків, виявлених постійною комісією.

     4.7.Проводить спільні засідання з іншими постійними комісіями, підрозділами райдержадміністрації, правоохоронними та контролюючими органами з питань гласності, законності, захисту прав людини,  боротьби з організованою злочинністю, зміцнення дисципліни, охорони громадського порядку, при необхідності вносить пропозиції щодо розгляду їх на сесії районної ради.

     4.8.Розглядає подання з питань внесення змін до адміністративно – територіального устрою району, зміни меж населених пунктів. Розглядає пропозиції щодо об’єднання в асоціації, вступ до асоціацій та інших форм добровільних об’єднань органів місцевого самоврядування, що представляють спільні інтереси територіальних громад, а також про вихід із них.

     4.9.Попередньо розглядає і погоджує проекти рішень районної ради з питань соціально-економічного розвитку, комунальної власності, приватизації та регуляторної політики, програми соціально-економічного розвитку району, звіти про їх виконання.

   4.10.Приймає участь у розробці проектів рішень ради нормативно-правового характеру і готує висновки та рекомендації.

   4.11.Вивчає та узагальнює пропозиції депутатів, постійних комісії стосовно проектів законів України з питань віднесених до компетенції ради. Вивчає, узагальнює, робить висновки та рекомендації щодо дотримання Закону України „ Про звернення громадян ” на території району.

4.12.За дорученням районної ради, голови та/або його заступника, за власною ініціативою:

*вивчає з питань, віднесених до відання районної ради, діяльність районної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій, їх філій і відділень незалежно від форм власності та їх посадових осіб, за результатами виявлення подає рекомендації на розгляд їх керівників, а в необхідних випадках - на розгляд районної ради;

*здійснює контроль за виконанням рішень районної ради з питань захисту прав людини, законності та правопорядку;

*попередньо розглядає та готує висновки і пропозиції щодо проектів рішень, які вносяться іншими суб'єктами чи за власною ініціативою на розгляд районної ради;

*вивчає ефективність діяльності районної державної адміністрації, її посадових осіб з питань, віднесених до компетенції комісії, готує та подає відповідні проекти рішень (висновки) на розгляд районної ради;

*взаємодіє з органами прокуратури, внутрішніх справ, служби безпеки, державною контрольно-ревізійною службою, іншими контролюючими органами, установами та організаціями;

*дає консультації та юридичні висновки органам місцевого самоврядування, громадянам, об'єднанням громадян , тощо;

*сприяє дотриманню вимог законодавства з питань реабілітації жертв політичних репресій в Україні, подає свої рекомендації з цих питань;

*при необхідності розглядає звернення громадян щодо дотримання законності з питань організаційно-правових основ боротьби з організованою злочинністю, попереднього ув'язнення, оперативно-розшукової діяльності, боротьби з корупцією й інших питань;

*сприяє дотриманню вимог земельного законодавства;

*попередньо розглядає подання та протести прокурора, готує відповідні проекти рішень районної ради;

*здійснює контроль за дотриманням вимог законодавства по уникненню конфлікту інтересів депутатів при прийнятті рішень районної ради та надає роз’яснення і консультації щодо врегулювання цього конфлікту інтересів,поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою чи подарунком.

   4.13.Отримує від керівників органів виконавчої влади, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності необхідні матеріали і документи для вивчення, узагальнення і представлення районній раді. Заслуховує посадових осіб підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності з питань, що належать до її компетенції.

     4.14.Вивчає питання дотримання законності в питаннях реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності, видачі місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування дозвільних документів, патентів, свідоцтв, ліцензій, доцільність зведення будь-яких заборонних або обмежувальних заходів у здійсненні виробничої та підприємницької діяльності, приписів, постанов, рішень, інших нормативно-правових актів.

     4.15.Бере участь у роботі щодо роз’яснення населенню прав, свобод та обов’язків громадянина, закріплених Конституцією, чинним законодавством України.

     4.16.Здійснює контроль за реалізацією державної та регіональної політики у сфері управління майном спільної власності територіальних громад сіл, селища району, в т.ч.:

*  попередньо розглядає пропозиції і вносить висновки щодо схвалення радою протоколів про співробітництво з іншими районами Чернівецької області, областей України, адміністративно-територіальними одиницями інших держав;

*  вносить пропозиції щодо переліку та умов приватизації об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селища району.

*  перевіряє дотримання умов договорів купівлі-продажу приватизованих об’єктів, готує пропозиції за результатами перевірок;

*  здійснює, у визначених радою межах, контроль за ефективністю управління майном, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селища району;

*  заслуховує звіти про роботу керівників підприємств, що належать до спільної власності територіальних громад сіл, селища району;

*  здійснює в межах повноважень контроль за використанням прибутків підприємств, установ та організацій спільної власності територіальних громад сіл, селища району;

*  розглядає пропозиції і подає висновки з питань порядку та умов продажу, передачі в оренду або під заставу об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селища району, що перебувають в управлінні районної ради, а також придбання таких об’єктів в установленому законом порядку;

*  попередньо розглядає кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або погодження районною радою, готує висновки з цих питань, як це передбачено чинним законодавством;

*  вирішує, за дорученням ради, інші питання.

Керуючий справами районної ради                       Л.Світла

 

 

Постійні комісії районної ради УІІ скликання

з питань соціально-економічного розвитку, планування бюджету та фінансів:

голова комісіїГречана Оксана Петрівна (член фракції ВО «Батьківщина»);

заступник головиПрисакар Світлана Миколаївна(член фракції «Аграрної партії України»);

секретар Слухінська Галина Петрівна (член фракції «НАШ КРАЙ»);

члени комісії:Пастух Олександр Дмитрович ( голова фракції ВО «Батьківщина»);                                                                    

Власов Дмитро Васильович(голова фракції «НАШ КРАЙ»);

Русановський Олексій Петрович(член фракції «Б П П «СОЛІДАРНІСТЬ»);

Яцемірський Петро Сергійович (член фракції «Аграрної партії України»);

Дєдов В’ячеслав Ілліч(член фракції ВО «Батьківщина»).

Відповідальний за організацію роботи - СЛУХІНСЬКА Галина Петрівна.

з питань депутатської діяльності , забезпечення законності та правопорядку, управління об'єктами комунальної власності:

голова комісіїПанкевич Олександр Олексійович (член фракції «НАШ КРАЙ»);

заступник головиВарвус Віталій Анатолійович(голова фракції «Аграрної партії України»);

секретарТкачук Олександр Вікторович (член фракції «Опозиційний блок»);

члени комісії: Пероган Микола Анатолійович (член фракції «Аграрної партії України»);

Якименко Тетяна Романівна (член фракції ВО «Батьківщина»);

Катеринчук Валерій Павлович(член фракції «Аграрної партії України»);

Ткачук Валентина Вікторівна(член фракції «Б П П «СОЛІДАРНІСТЬ»);

Спасик Василь Михайлович (член фракції «Аграрної партії України»).

Відповідальний за організацію роботи - ПОТЕРЕЙКОРоман Володимирович.

з гуманітарних питань, сім'ї, молоді та соціального захисту населення:

голова комісіїГончарюк Галина Павлівна(член фракції «Аграрної партії України»);

заступник головиУс Петро Миколайович(член фракції ВО «Батьківщина»);

секретар Онуфрійчук Діна Миколаївна(член фракції «Б П П «СОЛІДАРНІСТЬ»);

члени комісії:Телешман Петро Григорович(член фракції «Б П П «СОЛІДАРНІСТЬ»);

Дмитрук Дмитро Іванович (член фракції ВО «Батьківщина») ;

Куріш Леонід Миколайович (член фракції «Опозиційний блок»);

Поп’юк Віталій Юрійович   (член фракції ВО «Батьківщина»);

Довгань Микола Олександрович (голова фракції «Опозиційний блок»).

Відповідальний за організацію роботи - РЕГУЛЬСЬКАЛюдмила Борисівна.

з питань агропромислового комплексу (АПК), регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища:

голова комісіїПилипчук Борис Іванович (голова фракції «Б П П «СОЛІДАРНІСТЬ»);

заступник головиГорбишин Андрій Олександрович(член фракції «Аграрної партії

України»);

секретарЦигановський Станіслав Миколайович(член фракції ВО «Батьківщина»);

члени комісії:Маруха Сергій Петрович (член фракції «Опозиційний блок»);

Кувіла Віктор Іванович     (член фракції ВО «Батьківщина») ;

Панкевич Тетяна   Ананіївна (член фракції «Аграрної партії України»);

Грифлюк Станіслав Васильович(член фракції «Аграрної партії України»);

Пастух Василь Іванович(член фракції «Б П П «СОЛІДАРНІСТЬ»).                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    Відповідальний за організацію роботи - ОЛІЙНИК Оксана Анатоліївна.

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  •  Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області нагадують, що діяльність з виробництва, імпорту, експорту, оптової та/чи роздрібної торгівлі пивом підлягає ліцензуванню на загальних підставах, передбачених для алкогольних напоїв.  Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30 липня 1996 року № 854 зі змінами та доповненнями (далі – Правила) та поширюються на всіх суб’єктів господарювання на території України незалежно від форм власності, які зареєстровані в установленому порядку і мають ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, отриману згідно з вимогами законодавства (п. 3 Правил).  При цьому роздрібна торгівля алкогольними напоями (в т.ч. пива) здійснюється через спеціалізовані підприємства, в тому числі фірмові, спеціалізовані відділи (секції) підприємств з універсальним асортиментом продовольчих товарів, а також заклади ресторанного господарства. (п. 2 Правил).  В свою чергу абзацом чотирнадцятим ст. 1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» із змінами та доповненнями в редакції, чинній з 01.07.2015, (далі – Закон № 481) визначено, що місце торгівлі - місце реалізації товарів, у тому числі на розлив, в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива - без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. метрів, обладнане реєстраторами розрахункових операцій (незалежно від їх кількості) або де є книги обліку розрахункових операцій (незалежно від їх кількості), в яких фіксується виручка від продажу алкогольних напоїв та тютюнових виробів незалежно від того, чи оформляється через них продаж інших товарів.  Суб’єктам господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю виключно пивом, необхідно отримувати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями. Така діяльність повинна здійснюватися виключно у торговельних приміщеннях (будівлях), без обмеження торговельної площі, обладнаних відповідно до вимог законодавства з обов’язковим застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.  При цьому фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку, які здійснюють роздрібну торгівлю пивом, при розрахунках готівкою зобов’язані застосовувати належним чином зареєстровані РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або використовувати книги обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок у випадках, передбачених чинним законодавством. Джерело: Головне управління ДФС у Чернівецькій області
  • МОН підготувало новий порядок створення груп подовженого дня у школах – відповідний документ наразі перебуває на реєстрації в Мін’юсті. Він, зокрема, передбачає комфортніші умови для дітей, враховує особливості сільських та гірських місцевостей, а також уперше надає можливість відкривати інклюзивні групи. «Раніше затвердження порядку створення груп подовженого дня у школах було виключною компетенцією Уряду. Однак новий Закон «Про освіту», прийнятий восени минулого року, закріпив це повноваження за МОН. Тому наш директорат дошкільної та шкільної освіти підготував порядок, який відповідав би вимогам часу та враховував потреби як усіх дітей, так і закладів освіти. Документ уже затверджений наказом МОН та очікує на юстування. Але щоб він міг запрацювати, нам потрібно було скасувати старе Положення про групу продовженого дня. Відповідне рішення Уряд прийняв сьогодні, 18 липня», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич. Так, Кабінет Міністрів визнав такою, що втратила чинність, постанову КМУ від 5 жовтня 2009 р. № 1121 «Про затвердження Положення про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу». На зміну їй прийде новий Порядок, створений МОН. У ньому закладено такі важливі зміни: передбачено можливість створення інклюзивних та/або спеціальних груп подовженого дня. Визначено особливості процедури їх відкриття, наповнюваності та організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами. групи, як і основне навчання, мають формувати в учнів ключові компетентності, а також забезпечувати виконання індивідуальної програми розвитку дітей з особливими освітніми потребами. скасоване Положення допускало комплектування груп у межах щонайменше 4-х вікових категорій (наприклад, з учнів 2-5 класів), а тепер різниця у віці учнів з однієї групи не має перевищувати двох вікових груп (приміром, з учнів 2-3 класів). Це дозволить забезпечити комфортніші умови для дітей з урахуванням їх індивідуальних психологічних відмінностей та фізичного розвитку. водночас заклади, що знаходяться в сільській та/або гірській місцевості, як і раніше, зможуть утворювати групи подовженого дня для учнів різного віку. Джерело: https://mon.gov.ua
  •  18 липня МОЗ України, Мінекономрозвитку та GMDN Агенція підписали меморандум про співпрацю. Це означає, що вже з наступного року українські медзаклади почнуть закуповувати медичні вироби за визнаним у розвинених країнах уніфікованим класифікатором – GMDN. Це спростить процес закупівель, унеможливить корупцію і в результаті лікарні зможуть купувати більше необхідних якісних матеріалів, інструментів, імплантів та медичного обладнання.   Класифікатор GMDN – це база даних, що містить інформацію про всі типи медичних виробів – всі вироби, що використовуються для діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення стану людини у випадках хвороби або травми.  Класифікатор використовують у понад 70 країнах світу, зокрема - у більшості країн Європи та у США. Нині у системі близько 7,5 тис. виробників з усього світу та понад мільйон медичних виробів.  «Сьогодні ми робимо ще один крок назустріч сучасній охороні здоров’я в Україні – крок до єдиного медичного простору з Європою та усім світом. Це великий прорив. Ми першими з усіх країн, що вийшли з-під окупації совєтів, впроваджуємо міжнародний класифікатор для медичних виробів. Держава, лікарні та лікарі, виробники, та, найголовніше, українці - це матиме позитивні зміни для всіх», – сказала в.о. Міністра охорони здоров’я доктор Уляна Супрун.  Досі медзаклади могли вільно формулювати назви медичних виробів, маніпулювати технічними характеристиками і таким чином завищувати ціни і сприяти корупції у тендерах на публічну закупівлю медичних виробів. З упровадженням GMDN-класифікатора такі дії стануть неможливими, адже у цій базі даних кожен тип медвиробів має унікальний короткий код (5 цифр) і супроводжується чіткими характеристиками. Наприклад, неможливо буде розділити закупівлю одного виробу на кілька під різними назвами, змінити технічні характеристики виробу під конкретного учасника тендера чи одразу подати заявку на закупівлю ліків і медичних виробів.  «Єдиний класифікатор – це не лише добрий інструмент для закупівель. Це єдині стандарти, які суттєво вплинуть на ринок медичної продукції в Україні. Ліки та медвироби закуповуватимуться швидше і дешевше, а процедура розмитнення медвиробів, які ввозять в Україну, стане досконалішою. Крім того, впровадження класифікатора дасть змогу вітчизняним виробникам медичних виробів виходити на міжнародні ринки з однозначною назвою і призначенням медичного виробу, який застосовується у більшості країн світу», – зазначив заступник Міністра охорони здоров’я Роман Ілик.   Міністерство охорони здоров’я уже почало переклад медичної бази GMDN, в якій міститься близько мільйона назв медичної продукції. До кінця року буде перекладено близько 30 тисяч інформаційних кейсів медвиробів та інтегровано їх у систему Prozorro.  “Сьогодні медичні заклади, користуючись відсутністю єдиної класифікації медвиробів, мають можливість при здійсненні закупівель уникати конкурентних процедур, розбиваючи предмет закупівлі на частини і закуповуючи їх за прямими договорами за завищеними цінами. Крім того, деякі лікарні в тендерній документації прописують характеристики медичних виробів під конкретних учасників. Введення єдиної класифікації медичних виробів та інтеграції її в Prozorro дозволить чітко визначати, який саме медичний виріб закуповується і які характеристики він повинен мати. Вже за рік класифікатор стане звичним та обов’язковим, а закупівлі лікарень – насправді прозорими», – пояснив перший заступник мМністра економічного розвитку та торгівлі України Максим Нефьодов.  Впровадження міжнародного класифікатора GMDN – це ще одна невід’ємна складова трансформації охорони здоров’я і ще один крок до зближення України та ЄС. Так, згідно з Угодою про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, Україна зобов’язалась вживати заходів, щоби поступово досягнути відповідності з технічними регламентами ЄС та системами стандартизації, метрології, акредитації, робіт з оцінки відповідності та ринкового нагляду ЄС та дотримуватися принципів та практик, викладених в актуальних рішеннях та регламентах ЄС. Україна використовуватиме GMDN-класифікатор разом з 70 країнами Європи та США, а європейські стандарти виробництва та конкуренція спонукатимуть українських виробників випускати якісну продукцію та відкривати для себе міжнародний ринок.  «Ми раді, що Україна долучилася до світової спільноти. Впровадження цього класифікатора стане універсальним рішенням багатьох проблем, які нині є на ринку медичних виробів. GMDN-класифікатор – це міжнародна практика, яка сприятиме покращенню операцій на ринку, взаємодії в ланцюгу поставок, допоможе чітко планувати потреби для всіх учасників ринку. Ми працюємо над тим, щоб цей класифікатор став єдиним для усіх країн світу», – сказав директор агентства GMDN у Великобританії Марк Весмут.  Джерело: www.kmu.gov.ua  

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda