31 липня 2019 року, Ініціатива CoST (Construction Sector Transparency Initiative) Ukraine разом з Міністерством інфраструктури України та Державним агентством електронного урядування презентувала інтерактивний модуль щодо стану впровадження інфраструктурних проектів в Україні.

Інструмент розроблено спеціалістами ініціативи CoST Ukraine за підтримки USAID/UK aid проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS». Модуль має на меті підвищити прозорість та підзвітність будівництва об’єктів інфраструктури та зменшити неефективне управління та корупцію у цій галузі. Інструмент доступний на порталі «Прозора інфраструктура» за лінком http://portal.costukraine.org/zviti/.

«З 2016 року CoST є надійним партнером Міністерства інфраструктури у сфері моніторингу дорожнього господарства. Ми створили Дорожній фонд, здійснили децентралізацію Укравтодору, передаємо на місця значні фінансові ресурси для ремонту доріг, тому питання незалежного фахового контролю є одним із найважливіших для розбудови дорожньої мережі в Україні. Аналіз CoST є дуже важливим для нас, оскільки він є інструментом у вдосконаленні проведення закупівель, реалізації дорожніх проектів, ефективності управління транспортною галуззю загалом. Аналітичний модуль порталу «Прозора інфраструктура» дозволить кожному українцю проводити моніторинг дорожньої галузі он-лайн», — зазначив Міністр інфраструктури України Володимир Омелян.

Наталія Форсюк, директор CoST Ukraine, впевнена, що забезпечення прозорості та підзвітності під час будівництва та ремонту дорожнього господарства, яке здійснюється за рахунок публічних коштів, має стати пріоритетом для України. Громадськість має бути озброєна інформацією, необхідною для того, щоб змусити осіб, які приймають рішення, забезпечувати звітність і найкраще співвідношення ціни та якості.

Про що можна дізнатися на порталі?

Про ринок — демонструє розподіл ринку дорожніх робіт у різних областях, значення доріг та види робіт за сумою укладених договорів.

Про підрядників — показує розподіл сум договорів між підрядниками, хто входить у ТОП виконавців у різних областях та чи мають підрядники відповідний досвід робіт.

Про вартість одного кілометра дорожніх робіт для різних категорій доріг та видів робіт.

Модуль розроблено на основі відкритих даних про будівництво та ремонти автомобільних доріг загального користування. На сьогодні в модулі аналізуються дані про 2 046 закупівель служб автомобільних доріг, що завершилися укладенням договорів на загальну суму 83 млрд грн, за період від 1 серпня 2016 року і до сьогодні — за такими видами робіт, як: будівництво, реконструкція, капітальний та поточний середній ремонт.

Дані оновлюються щодоби — частина (40%) автоматично завантажуються з порталу публічних закупівель “Prozorro”, інші дані розпорядники коштів вносять самостійно. Аналітика даних формується за стандартами OC4IDS, що передбачають моніторинг інфраструктурного проекту на всіх етапах його життєвого циклу: від прийняття рішення про реалізацію та планування — до закінчення гарантійного терміну.

Для кого буде цікавим портал?

Аналітичний модуль буде цікавим як підрядникам, бо дозволяє побачити, як відбуваються закупівлі дорожніх робіт та дізнатися інформацію про конкурентів, так і громадському суспільству, адже дає можливість здійснювати контроль за ефективністю використання публічних коштів під час впровадження інфраструктурних проектів та виявляти ризики корупції.

Директор департаменту інформаційних технологій Державного агентства з питань електронного урядування України Володимир Брусіловський відзначив, що держава постійно збільшує кількість обов'язкових для відкриття наборів даних, обираючи найбільш затребувані та суспільно важливі. Наразі їх кількість становить уже майже 900. А загалом на оновленому порталі data.gov.ua вже оприлюднено близько 13 тисяч наборів, і завдання держави на даному етапі — забезпечити якість цих даних. Адже саме якісні набори, викладені у машиночитаному форматі, надалі можна використовувати для аналітичних досліджень та створення корисних сервісів, що базуються на відкритих даних.

Аналітичний модуль створено в межах перемоги ініціативи CoST Ukraine в конкурсі Open Data Challenge, що проводиться за підтримки USAID/UK aid проекту «Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS».

Вільям Тернер, радник з питань урядування Посольства Великої Британії в Україні, коментує: «Один зі способів протидії корупції у сфері інфраструктури — відкриття даних, щоб люди мали змогу поглянути самі на себе. У межах проекту TAPAS ми раді підтримати Уряд України у відкритті даних та пов’язаних з цим ініціатив, які створюють рішення на основі цих даних».

Гарт Вілліс, представник Офісу демократії та е-врядування USAID в Україні, додав: «Прозора інформація про інфраструктуру означає більше грошей на більш безпечні дороги та менше грошей на корупційні схеми — антикорупційний вплив тут очевидний. Крім того, відкриття даних у транспортному секторі — це можливість аналізу та просування кращих послуг для громадян. Які дороги потрібно відремонтувати? Скільки коштів на це було виділено? Як саме будуть витрачені ці кошти? Все це — інформація, яку громадяни мають знати. Адже вкладання коштів у кожен кілометр нових доріг — це інвестиція в особисту безпеку та розвиток інфраструктури».

Довідково

Ініціатива CoST Ukraine та її проект “Прозора інфраструктура” стала переможцем конкурсу проектів на основі відкритих даних Open Data Challenge 2018 та отримала 500 000 грн на його реалізацію. «Прозора інфраструктура» — вебпортал відкритих даних про інфраструктурні проекти, впорядкованих згідно з міжнародним стандартом OC4IDS, що дозволяє отримувати інформацію про впровадження інфраструктурних проектів у зручній та зрозумілій для широкого загалу формі, з візуалізацією на карті України. Ініціатива об’єднує представників влади, громадськості та бізнесу з метою:

забезпечення прозорості та підзвітності будівництва об’єктів інфраструктури, що здійснюється за публічні кошти;

підвищення ефективності використання публічних коштів;

зменшення неефективного управління під час будівництва та експлуатації інфраструктурних об’єктів та подолання корупції.

Open Data Challenge — це міжнародний формат конкурсу для проектів на основі відкритих даних, створений Open Data Institute, провідною міжнародною інституцією, що займається пропагуванням відкритих даних у світі. Open Data Challenge вперше стартував в Україні у 2017 році. Конкурс триває в межах проекту міжнародної технічної допомоги "Прозорість та підзвітність у державному управлінні та послугах/TAPAS" за підтримки Державного агентства з питань електронного урядування України та в партнерстві з Фондом «Східна Європа», 1991 Open Data Incubator. Проект TAPAS реалізується Фондом «Євразія» та фінансується Урядом США через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) та за фінансової підтримки Уряду Великої Британії (UK aid).

Джерело: https://www.kmu.gov.ua

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Людина, яка повертається з "країни червоної зони", повинна пройти самоізоляцію протягом 14 днів, встановивши в себе додаток “Дій вдома”, але за бажанням можна також пройти ПЛР-тестування у будь-якій лабораторії, акредитованій Центром громадського здоров'я. У разі негативного тесту самоізоляція припиняється. Про це Міністр охорони здоров’я України Максим Степанов заявив на щоденному брифінгу. “Результати тестування на COVID-19 методом ПЛР лабораторія, що безпосередньо виконала дослідження, вносить до електронної системи Центру громадського здоров’я України. Також після тесту результат автоматично відправляється на додаток “Дій вдома”. Після цього людина отримує повідомлення від додатка про можливість припинення самоізоляції”, - пояснив Максим Степанов. Всі лабораторії, які акредитовані Центром громадського здоров’я, є в переліку, опублікованому на сайті Центру. Також звертаємо увагу, що особа, яка здає ПЛР-тест, має попередньо заповнити інформовану згоду на опрацювання даних. У формі необхідно обов’язково зазначити факт перетину кордону, якщо він відбувся протягом останніх 14 днів, і точну дату прибуття на територію України. Крім цього, у формі варто зазначити саме той номер телефону, який було використано для встановлення додатку «Дій вдома». Інакше, можлива плутанина та несвоєчасне отримання повідомлення про завершення самоізоляції. Детальніше про порядок дій при поверненні з-за кордону можна дізнатися за посиланням.  Джерело: https://www.kmu.gov.ua
  • 9 липня парламентський Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді України прийняти постанову 3809 про призначення чергових місцевих виборів на 25 жовтня 2020 року. Згідно з проектом постанови, на неділю, 25 жовтня цього року призначаються чергові вибори депутатів обласних, Київської міської, районних у містах рад та Київського міського голови. Чергові вибори не проводяться на тимчасово окупованих територіях Криму та Донецької і Луганської областей. Фінансуватися чергові вибори мають з державного бюджету. Нагадаємо, очікується, що одночасно з черговими місцевими виборами пройдуть перші місцеві вибори голів та депутатів сільських, селищних, міських рад усіх 1470 новоутворених територіальних громад, а також депутатів районних рад у новостворених районах. Ці вибори своєю постановою має призначити Центральна виборча комісія. Джерело: https://decentralization.gov.ua
  • Мінрегіон підготував пропозиції змін до податкового законодавства, які розширять можливості нарощування надходжень до місцевих бюджетів. Пропозиції підготовлені в контексті реалізації завдань фінансової децентралізації і базуються на основоположному документі реформи -  Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Про це повідомили в Офісі підтримки реформ при Мінрегіоні. Нагадаємо, запроваджені у 2015 році перші кроки фінансової децентралізації забезпечили суттєве зростання місцевих бюджетів. Якщо до реформи, у 2014 році, власні доходи загального фонду місцевих бюджетів складали 68,6 млрд грн, то вже у 2015 році цей показник склав 98,2 млрд грн, у 2016 році – 146,6 млрд грн, у 2017 році – 192,7 млрд грн, у 2018 році – 234,1 млрд грн., у 2019 – 275 млрд грн. Серед основних бюджетоутворюючих податків для громад став податок на доходи фізичних осіб. 60% ПДФО у 2015 році держава передала на рівень спроможних громад. Сьогодні Мінрегіон пропонує для широкого громадського обговорення наступні кроки фінансової децентралізації (проект закону ЗАВАНТАЖИТИ): зарахування ПДФО за місцем розташування відокремлених підрозділів юридичних осіб спрощення регуляторної процедури для органів місцевого самоврядування при встановленні місцевих податків і зборів розширення повноважень органів місцевого самоврядування стосовно адміністрування податків і зборів, що надходять до місцевих бюджетів скасування пільг щодо плати за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам відновлення індексації нормативно-грошової оцінки землі Зарахування ПДФО за місцем розташування відокремлених підрозділів юридичних осіб Як є сьогодні: платники податків, які розташовані на території громади, і які мають відокремлені підрозділи (філії, представництва, відділення і т.п.), сплачують ПДФО не за місцем їх розташування, а за місцем реєстрації та територіального розміщення материнської структури (за основним місцем обліку). З точки зору чинного податкового законодавства - це не є порушенням, оскільки податок на доходи фізичних осіб податковими агентами було нараховано, задекларовано, утримано та перераховано до бюджету. Пропонується: внести зміни до Податкового кодексу і ними врегулювати питання сплати ПДФО відокремленими та структурними підрозділами підприємств, які розташовані на іншій, ніж юридична особа, території. Зокрема, пропонується доповнити відповідні статті Податкового кодексу України повним переліком всіх видів підрозділів, які може мати суб’єкт господарювання – юридична особа згідно зі ст.64 Господарського кодексу України, і які провадять свою діяльність на іншій території, ніж така юридична особа, а також шляхом внесення змін до статті 127 Податкового кодексу встановити відповідальність за порушення порядку зарахування ПДФО до місцевих бюджетів. Спрощення регуляторної процедури для органів місцевого самоврядування при встановленні місцевих податків і зборів Як є сьогодні: рутинний процес: 1) фінансове навантаження - місцеві ради створюють постійні комісії з питань реалізації державної регуляторної політики, а їх виконавчі органи - створюють у своєму складі структурні підрозділи з питань реалізації державної регуляторної політики або покладають реалізацію цих повноважень на один з існуючих структурних підрозділів; 2) тривалість в часі – Закон про регуляторну політику зобов’язує регуляторні органи дотримуватися визначеної цим Законом процедури підготовки, прийняття та відстеження результативності регуляторних актів. Така процедура передбачає: розробку планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів; підготовку проекту регуляторного акту; підготовку аналізу його регуляторного впливу; опублікування повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту; безпосереднє оприлюднення проекту разом а аналізом регуляторного впливу; роботу із зацікавленими суб’єктами (отримання зауважень і пропозицій, проведення громадських слухань, круглих столів тощо); прийняття регуляторного акту; офіційне оприлюднення прийнятого регуляторного акту; проведення відстеження результативності регуляторного акту; підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності регуляторного акту. ХОЧА повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків і зборів чітко регламентовані нормами Податкового кодексу України. Ним визначені елементи місцевих податків і зборів, граничні ставки місцевих податків і зборів, порядок їх запровадження та сплати на відповідній території. Органи місцевого самоврядування зобов’язані дотримуватися визначеного Податковим кодексом порядку і не можуть запроваджувати норми, які ним не встановлені. Тобто, прийняття рішень про місцеві податки і збори не створює нових адміністративних відносин між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання і також не може призвести до прийняття економічно недоцільних та неефективних рішень. Пропонується: не застосовувати вимоги законодавства про регуляторну політику до рішень про місцеві податки і збори. Спрощення процедури запровадження місцевих податків і зборів дасть можливість органам місцевого самоврядування зменшити витрати людських та фінансових ресурсів та підвищити ефективність їх використання для виконання інших важливих завдань. Розширення повноважень ОМС стосовно адміністрування податків і зборів, що надходять до місцевих бюджетів Як є сьогодні: чинним законодавством не в достатній мірі врегульовано питання щодо ефективного контролю за виконанням платниками своїх податкових зобов’язань, що призводить до значних втрат місцевих бюджетів. Податковим кодексом визначено, що функцією державних податкових інспекцій є сервісне обслуговування платників. Тобто питання, пов’язані з адмініструванням податків та зборів, залишаються поза увагою податкових інспекцій. Пропонується: надати органам місцевого самоврядування повноваження в частині адміністрування місцевих податків і зборів. Це питання можливо вирішити шляхом закріплення за органами місцевого самоврядування працівників податкових органів, які б забезпечували виконання фіскальної функції на території відповідної ОМС (або на територіях кількох ОМС). Скасування пільг щодо плати за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам Як є сьогодні: пунктом 284.4. статті 284 Податкового кодексу України плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25% податку (75% - це пільга). Це надає необґрунтовані фінансово-економічні преференції таким підприємствам. Пропонується:  скасувати таку пільгу. Щодо індексації нормативно-грошової оцінки землі Як є сьогодні: пунктом 289.1. статті 289 Податкового кодексу України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати за землю використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації. Але, Законами України № 2245 від 07.12.2017 та № 2628 від 23.11.2018 було встановлено, що на період 2017-2023 років індексація нормативної грошової оцінки здійснюється один раз на 7 років. Це негативно впливає на надходження до місцевих бюджетів і не стимулює органи місцевого самоврядування до нарощування їх дохідної бази. Пропонується: відновити індексацію нормативно-грошової оцінки землі «Розроблений Мінрегіоном законопроект – один з пакету нормативно-правових документів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.  Ми винесли його на громадське обговорення. Переконаний, що всі сьогодні зацікавлені у розвитку місцевого самоврядування, у зміцненні його фінансових м’язів, тому ми розраховуємо на підтримку всіх сторін – і місцевого самоврядування, і Мінфіну, і парламенту», - прокоментував заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода. Раніше Мінрегіон виніс на громадське обговорення нові редакції законопроектів про місцеве самоврядування, про місцеві державні адміністрації, зміни до Бюджетного кодексу України щодо фінансового забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування. Днями парламентський Комітет з питань бюджету рекомендував Верховній Раді України прийняти в першому читанні проект закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» № 3614. Джерело: https://decentralization.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda