20 червня, у Києві, відбудеться брифінг на тему «Місцеві вибори на новій територіальній основі: реально чи ні?». На заході говоритимуть про головні виклики реформи органів місцевого самоврядування та територіальної організації влади на найближчу перспективу. Головне питання: скільки районів буде після реформи, та які повноваження матиме районна влада.

Організатори брифінгу – Українська асоціація районних та обласних рад.

Так, відповідно до урядового Плану, вже найближчим часом має бути сформована нова мапа субрегіонального рівня України. Якщо сьогодні діє 490 районів, то після реформи їх стане близька 100. Відповідно й зменшиться кількість рад та адміністрацій, але збільшиться територіальне осягнення влади.

Втім, як зазначають експерти Асоціації, укрупнення цієї ланки адмінтерустрою та відповідних публічних органів, не означає їхньої спроможності. У першу чергу, поряд з моделюванням нових районів треба здійснювати й перерозподіл та розмежування владних повноважень на місцях, надаючи перевагу якраз радам.

Водночас, не дивлячись, на зрозумілість окресленої проблематики, є великі перестороги, чи встигне завершитись цей процес до жовтня 2020 року, коли мають бути вибори самоврядування.

У разі негативного варіанту розвитку подій, Україна ще на додаткових 5-ть років затягне адміністративно-територіальну реформу. Як наслідок — дублювання повноважень, нераціональне використання бюджетних коштів на утримання районних рад та адміністрацій, а також низька якість надання публічних послуг.

Як зазначають експерти Асоціації, на сьогодні є розуміння та механізми як впровадити реформу вчасно. Така візія сформована завдяки набутому досвіду з моделювання спроможних районів у чотирьох областях України. Тож мають бажання й надалі впроваджувати залучившись підтримкою Мінрегіону та Програми Ради Європи «Децентралізація  і реформа місцевого самоврядування  в Україні».

Початок брифінгу – 14:00. Адреса: м. Київ, вул. Січових Стрільців, 73, 10 поверх, центральний офіс Української асоціації районних та обласних рад.

Спікери:

Віктор Овчарук, Віце-президент Асоціації, Голова Тернопільської обласної ради. Тема: Моделювання спроможних районів – реальне завдання до 2020 року.

В’ячеслав Негода, Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Тема: Про основні перспективи реалізації реформи децентралізації.

Даніель Попеску, Керівник Департаменту демократичного врядування Ради Європи. Тема: Підтримка Радою Європи подальших процесів реформи децентралізації в Україні.

Початок брифінгу – 14:30. Адреса: м. Київ, вул. Січових Стрільців, 73, 10 поверх, центральний офіс Української асоціації районних та обласних рад.

Акредитація здійснюється до 18.00, 19 червня за телефоном: 044-484-05-19 або на e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.">Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Джерело: uaror.org.ua

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  •  13 листопада, Верховна Рада України прийняла за основу в першому читанні урядовий законопроект про обіг земелі сільськогосподарського призначення (№2178-10) . Дякуємо 240 народним депутатам за підтримку не словами, а справами, реформи місцевого самоврядування та регіонального розвитку. Українці заслуговують бути господарями на рідній землі, а не кріпаками, якими їх зробили старі закони. «Сьогодні Верховна Рада України розглядає земельну реформу. Уперше за довгі роки громади мають шанс отримати більше можливостей ефективно управляти земельними ресурсами в межах своїх територій. Земля — це інвестиційний ресурс для розвитку громад та регіонів, джерело доходів до місцевих бюджетів. Вся система просторового планування, містобудування, нового будівництва та інвестиції пов’язані із земельними ресурсами. Як відомо, місцеві ради наділені правом розпоряджатися землею комунальної власності і планувати свій просторовий розвиток, але тільки в межах населених пунктів, що суттєво обмежує, стримує планування комплексного розвитку територій і за межами поселень. Громади повинні набути всіх необхідних прав щодо юрисдикції і розпорядження земельними ресурсами — здавати в оренду чи продавати, стягувати податки, а також право планувати свій розвиток на всій території з урахуванням принципу повсюдності.  Земельна реформа – це створення сприятливих умов для розвитку сільського господарства, що дуже важливо для об’єднаних територіальних громад . Стратегічне бачення сьогоднішнього Уряду  полягає в тому, що територія України повинна стати територією спроможних громад, які межують між собою та забезпечують повсюдність місцевого самоврядування. Отже, земельна реформа необхідна як безпосередньо для громадян, так і для розвитку територіальних громад. Сподіваюсь, що сьогодні парламент зробить важливий крок до її  впровадження», — зазначила Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак. Джерело: http://www.minregion.gov.ua/
  • Кельменецьке управління ГУ ДПС у Чернівецькій області повідомляє, що починаючи з 1 жовтня 2019 року змінилися реквізити бюджетних рахунків для сплати податків і зборів, відкритих відповідно до вимог стандарту IBAN. Також у відомстві звертають увагу платників що відповідно змінилися і рахунки для зарахування Єдиного соціального внеску. За повідомленням Національного банку України (далі – НБУ) усі банки України повністю завершили перехід на міжнародний стандарт номера банківського рахунка IBAN для зручної ідентифікації банківських рахунків і здійснення розрахунків між ними. Номери рахунків клієнтів банків в Україні міститимуть 29 символів та відповідатимуть вимогам стандарту IBAN, який використовується у Європі. Завдяки скороченню кількості реквізитів використання цього міжнародного стандарту робить комфортнішим оформлення розрахункових документів. Перехід на стандарт IBAN розпочався 05 серпня 2019 року і тривав до 31 жовтня 2019 року. Під час переходу на стандарт IBAN банки надавали інформацію про нові та змінені за стандартом IBAN рахунки клієнтів – платників податків відповідним контролюючим органам. Статистика НБУ підтверджує, що дедалі більше клієнтів проводять розрахунки за стандартом IBAN. Водночас клієнти ще мають час, щоб призвичаїтися до нового стандарту. Включно до 12 січня 2020 року можна використовувати ті платіжні реквізити, які застосовувалися до запровадження цього міжнародного стандарту.  У цей період банки приймають до виконання документи на переказ коштів клієнтів, у яких заповнені або пара реквізитів «Код банку» та «Рахунок», або рахунок за стандартом IBAN. Остаточний перехід усіх розрахунків клієнтів на стандарт IBAN відбудеться з 13 січня 2020 року – з цієї дати клієнти зможуть проводити розрахунки виключно з використанням IBAN. Довідково зазначимо, що IBAN (International Bank Account Number) – міжнародний номер банківського рахунка. Кожна держава самостійно встановлює структуру номера рахунка IBAN згідно з вимогами стандарту ISO 13616. Для України IBAN складається із 29 літерно-цифрових символів: коду країни, контрольного розряду, коду банку та номера рахунка. Важлива інформація з даної тематики на сайті: Із переліком оновлених рахунків можна ознайомитися на офіційному порталі Територіальні органів ДПС у Чернівецькій області у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/. Електронна брошура «Заповнення платіжки на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ)» за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/394767.html Джерело: https://kelmentsi.bukoda.gov.ua/
  •  Серед найбільш термінових завдань Національного агентства України з питань державної служби (НАДС) новопризначений Голова Олександр Стародубцев називає успішне проведення конкурсів на керівні посади. Про це він заявив журналістам під час брифінгу. “Тут є два головні завдання. Перше – це надскладна бюрократична процедура, яку ми вже спрощуємо. Я сам “мав щастя” її проходити, і зміг це зробити лише тому, що вже мав досвід на держслужбі. Для фахових людей з бізнесу це непросте випробування. А друге – це залучення кандидатів на конкурси. По деяких позиціях нам критично бракує якісних людей. Їх треба шукати, їх треба переконувати, їх треба готувати до держслужби”, - сказав Олександр Стародубцев. Більш глобальним завданням він вважає перезавантаження державної служби в Україні. “Починати треба з НАДС, саме агентство має стати пілотним проектом, прикладом, який можна перенести на інші державні структури, – пояснює він. – Мова йде не тільки про структурні зміни. Ми говоримо про глибинну трансформацію, про цінності і принципи роботи державного службовця. Але це не якась фантастика – я вже маю успішний досвід такої трансформації в Департаменті з регулювання публічних закупівель і ДП «Прозорро». Це яскравий приклад того, як має працювати державна структура сьогодні». Голова НАДС закликав представників бізнесу, фахівців державної служби активніше долучатися до участі в конкурсах. «Для фахових амбітних людей зараз чудовий час проявити себе. Зі свого боку, ми вже суттєво спростили процедуру. Також допоможемо кандидатам підготуватися до конкурсу. Долучайтесь», - додав він. Головним викликом НАДС Стародубцев називає побудову функції HR в державній сфері. Зазначимо, що з моменту оголошення конкурсів Уряд оголосив 28 вакансій на посади категорії «А», а Комісія з питань вищого корпусу державної служби рекомендувала Кабінету Міністрів 36 кандидатів на різні посади. Нагадаємо, 11 листопада Міністр Кабінету Міністрів України Дмитро Дубілет представив нового Голову НАДС Олександра Стародубцева. Дмитро Дубілет акцентував увагу на головних завданнях НАДС. На його думку, пріоритетом є наблизити стандарти, за якими працюють державні службовці, до стандартів у комерційному секторі. Джерело: https://www.kmu.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda