Сформовані пропозиції щодо розмежування повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади експертами Ресурсного центру за підсумками аналізу пропозицій членів УАРОР на запит Мінрегіону. 

Висновок з даного питання полягає у наступному.

Перш за все  вітається зазначена ініціатива Мінрегіону у тому числі, яка направлена на збереження в системі місцевого самоврядування районних рад. Адже без розмежування повноважень та віднесення відповідних повноважень до компетенції районних рад, моделювання територіальної основи нових спроможних районів є вкрай складним процесом. А також для цього необхідна широка інформаційна роз’яснювальна робота з формування нового спроможного районного рівня місцевого самоврядування відповідно до Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.

Вважаємо актуальним завданням нового етапу реформи питання з розмежування повноважень між місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування необхідність створення правових підстав для утворення і діяльності виконавчих органів районних та обласних рад до компетенції яких мають бути зокрема віднесенні повноваження місцевих органів виконавчої влади Тому прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації є на часі.

Адміністративно-територіальна реформа вимагає нових принципів формування районів, головний з яких – доступність публічних послуг районного рівня для населення. Очевидно, що реформа вимагатиме не лише передачі значної частини функцій від районів на рівень громад, а передачу певних функцій обласного рівня на рівень нових, укрупнених районів. Це питання потребує аналізу та обговорення з представниками органів місцевого самоврядування.

Для формування територіальної основи нових спроможних районів необхідним є:

врегулювання питання взаємовідносин район – громада, усунення конфлікту компетенцій;

ревізування повноважень районної та обласної місцевої влади;

раціональне визначення принципів і критеріїв формування нових районів на підставі вище зазначеного.

При розмежуванні повноважень між органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади необхідним є забезпечення співмірності обсягу фінансового ресурсу наділеним повноваженням, створення належної ресурсної бази та зменшення диспропорції для виконання відповідних функцій.

Потребують розмежування повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади у сфері забезпечення якісними медичними, освітніми, культурними та іншими послугами з урахуванням принципипу субсидіарності  та децентралізації.

Пропозиції щодо розмежування повноважень.

У сфері управління комунальною власністю за обласними та районними радами пропонуємо залишити повноваження управління об’єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селищ міст району, області передбачивши внесення змін до бюджетного Кодексу України щодо закріплення на постійній основі джерел формування на їх утримання та нормативів відрахування від них до місцевих бюджетів.

В галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку на районному та обласному рівні передбачити повноваження щодо вирішення питань збирання, транспортування, утилізації, переробки та знешкодження побутових відходів.

Визначити повноваження на районному рівні в галузі будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонтів вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах), які здійснюються за рахунок власних коштів і на пайових засадах.

У сфері охорони здоров’я на обласному рівні залишити вирішення питань функціонування та розвитку вторинної/спеціалізованої медицини (медична допомога, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації (крім лікарів загальної практики - сімейних лікарів) у плановому порядку або в екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітації та профілактики хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (під час вагітності та пологів) станів; направлення пацієнта відповідно до медичних показань для надання вторинної/спеціалізованої медичної допомоги з іншої спеціалізації або третинної/високоспеціалізованої медичної допомоги.

До компетенції обласних рад у сфері регулювання гірничих відносин передбачити: надання надр у користування для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення; погодження надання надр у користування з метою геологічного вивчення і розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, а також для цілей, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин; розподіл між відповідними місцевими бюджетами плати за користування надрами; розроблення, затвердження та виконання місцевих програм розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання і охорони надр; оголошення геологічних об'єктів, що становлять наукову або культурну цінність, об'єктами природно-заповідного фонду місцевого значення здійснення контролю за використанням та охороною надр; припинення права на користування ділянкою надр у випадках і порядку, передбачених Кодексом про надра, вирішення інших питань у сфері регулювання гірничих відносин, визначених законодавством України.

До повноважень спроможних районних рад з власними виконавчими органами пропонуємо  включити.

  • комплексне просторове планування території;
  • розвиток дорожнього господарства та підвищення якості сполучення між населеними пунктами;
  • належного функціонування закладів профтехосвіти з метою підготовки місцевих кадрів;
  • належного утримання інтернатів та інших закладів соціального захисту населення;
  • раціонального використання майна спільної власності територіальних громад (культурні, спортивні заклади  та інше майно);
  • будівництва та ефективної експлуатації об’єктів з переробки ТПВ та покращення екологічної ситуації, як в районах, так і в областях в цілому тощо.

Водночас, пропонуємо передбачити державний нагляд за законністю правових актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування та визначити в законодавстві суб’єкт такого нагляду.

З метою розмежування повноважень з урахуванням позиції місцевого самоврядування запропоновано проведення регіональних засідань круглих столів.

Крім цього, нагадуємо про підготовлену  аналітичну записку «Завдання та можливості заходів передбачених новим етапом реформи місцевого самоврядування для забезпечення інституційної спроможності ОМС».

Першочергові завдання із подальшого впровадження реформи децентралізації влади.

Повноваження у сфері забезпечення населення культурними послугами потребують розподілу за рівнями місцевого самоврядування

Розмежування повноважень у сфері культури: пропозиції УАРОР

Сформована Мінрегіоном форми «Таблиця розмежування повноважень»

Джерело: http://rozvytok.in.ua

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • 20 червня, у Києві, відбудеться брифінг на тему «Місцеві вибори на новій територіальній основі: реально чи ні?». На заході говоритимуть про головні виклики реформи органів місцевого самоврядування та територіальної організації влади на найближчу перспективу. Головне питання: скільки районів буде після реформи, та які повноваження матиме районна влада. Організатори брифінгу – Українська асоціація районних та обласних рад. Так, відповідно до урядового Плану, вже найближчим часом має бути сформована нова мапа субрегіонального рівня України. Якщо сьогодні діє 490 районів, то після реформи їх стане близька 100. Відповідно й зменшиться кількість рад та адміністрацій, але збільшиться територіальне осягнення влади. Втім, як зазначають експерти Асоціації, укрупнення цієї ланки адмінтерустрою та відповідних публічних органів, не означає їхньої спроможності. У першу чергу, поряд з моделюванням нових районів треба здійснювати й перерозподіл та розмежування владних повноважень на місцях, надаючи перевагу якраз радам. Водночас, не дивлячись, на зрозумілість окресленої проблематики, є великі перестороги, чи встигне завершитись цей процес до жовтня 2020 року, коли мають бути вибори самоврядування. У разі негативного варіанту розвитку подій, Україна ще на додаткових 5-ть років затягне адміністративно-територіальну реформу. Як наслідок — дублювання повноважень, нераціональне використання бюджетних коштів на утримання районних рад та адміністрацій, а також низька якість надання публічних послуг. Як зазначають експерти Асоціації, на сьогодні є розуміння та механізми як впровадити реформу вчасно. Така візія сформована завдяки набутому досвіду з моделювання спроможних районів у чотирьох областях України. Тож мають бажання й надалі впроваджувати залучившись підтримкою Мінрегіону та Програми Ради Європи «Децентралізація  і реформа місцевого самоврядування  в Україні». Початок брифінгу – 14:00. Адреса: м. Київ, вул. Січових Стрільців, 73, 10 поверх, центральний офіс Української асоціації районних та обласних рад. Спікери: Віктор Овчарук, Віце-президент Асоціації, Голова Тернопільської обласної ради. Тема: Моделювання спроможних районів – реальне завдання до 2020 року. В’ячеслав Негода, Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Тема: Про основні перспективи реалізації реформи децентралізації. Даніель Попеску, Керівник Департаменту демократичного врядування Ради Європи. Тема: Підтримка Радою Європи подальших процесів реформи децентралізації в Україні. Початок брифінгу – 14:30. Адреса: м. Київ, вул. Січових Стрільців, 73, 10 поверх, центральний офіс Української асоціації районних та обласних рад. Акредитація здійснюється до 18.00, 19 червня за телефоном: 044-484-05-19 або на e-mail: uaror@ukr.net Джерело: uaror.org.ua
  • 14 червня, голова районної ради Віктор Ілаш прийняв участь в урочистих заходах з нагоди професійного свята - Дня медичного працівника, який проходив у залі КНП « Кельменецька районна лікарня». Голова ради подякував медичним працівникам району за їх подвижницьку працю. Побажав усім в першу чергу здоров’я, благополуччя та добробуту. Також Віктор Ілаш наголосив на тому, що районна влада завжди буде робити все можливе для того, аби медицина району була на належному рівні і кожен житель району міг здобути якісну медичну допомогу. Кращих медичних працівників району було нагороджено грамотами районної державної адміністрації та районної ради. Святкової атмосфери додали працівники районного будинку народної творчості та дозвілля своїми музичними номерами.
  • Сьогодні, 14 червня, голова районної ради Віктор Ілаш прийняв участь в урочистому відкритті змагань з професійної майстерності оперативно-виїзних бригад енергетиків районних  дільниць «Чернівціобленерго». В рамках змагань 12 команд енергетиків мають відпрацювати дії в позаштатних ситуаціях, вдосконалити практичні навички та перевіряти теоретичні знання.

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda