Якщо у зв’язку з навчанням, роботою, виїздом за кордон чи іншими подіями виборець не може проголосувати на загальнодержавних виборах за зареєстрованим місцем проживання, він може тимчасово (на період їх проведення) змінити місце голосування.

Для цього необхідно зробити такі 4 кроки:

1. Прийти до найближчого органу ведення Державного реєстру виборців не пізніше ніж за п’ять днів до волевиявлення (подивитись, де розташований такий орган, можна на офіційному сайті Державного реєстру виборців - https://www.drv.gov.ua). Термін до 15 квітня 2019 року включно! Звертаємо увагу, що заява виборця про тимчасову зміну місця голосування подається до органу ведення Державного реєстру виборців особисто. Надсилання вказаної заяви поштою (електронною поштою) законодавством не передбачено.

2. Пред’явити паспорт громадянина України/ тимчасове посвідчення громадянина України та документ, що посвідчує обставини (службове відрядження, оренда житла, довідка з місця роботи чи навчання, довідка про перебування у санаторії тощо).

3. Написати вмотивовану заяву про тимчасову зміну місця голосування (форми заяви на офіційному веб-сайті Державного реєстру виборців у розділі «Виборцям» - «Тимчасова зміна місця голосування»).

4. Отримати посвідчення про тимчасову зміну місця голосування.

У день виборів не забудьте тимчасове посвідчення!

Якщо Ви таки не встигнете подати заяву сьогодні, у Вас є кілька днів, аби через суд змінити виборчу дільницю – до 18 квітня включно.

Інформація надана Регіональним центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області у рамках реалізації проекту «Я маю право голосу!».

Контактна інформація! Звернутися по допомогу до фахівців Кельменецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Чернівецькій області можна за адресою: Чернівецька область, смт.Кельменці, вул.О.Довженка, 9. Телефон: (0 3732) 2 02 01.

Єдиний телефонний номер системи БПД – 0 800 213 103 
(дзвінки на вказану телефонну лінію зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України є безкоштовними та приймаються цілодобово).

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  •  Фахівці управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Чернівецькій області інформують, з початку поточного року буковинці подали 1519 декларацій про майновий стан і доходи з метою реалізації права отримання податкової знижки на навчання та задекларували понад 3,5 млн. грн. Наразі громадянам вже повернуто з бюджету більше 2,7 млн. грн. податкової знижки – акцентують у відомстві.  Та нагадують, на компенсацію частини сплачених коштів за умов декларування доходів можуть розраховувати платники, які протягом минулого року сплачували податок на доходи фізичних осіб. Це особи, які сплачували відсотки за іпотечним кредитом, перераховували благодійні внески неприбутковим організаціям, сплачували кошти за своє навчання або навчання своїх дітей, страхували себе та свою родину, сплачували кошти за переобладнання транспортного засобу на альтернативні види палива, здійснювали оплату допоміжних репродуктивних технологій та оплату вартості державних послуг при усиновленні дитини, включаючи сплату державного мита, сплачували кошти на будівництво чи придбання доступного житла, у тому числі на погашення пільгового іпотечного кредиту.  Слід знати, право на отримання податкової знижки мають лише члени сім’ї першого ступеня спорідненості, тобто – чоловік, дружина, діти, батьки. Відповідно, якщо платник сплачував за своє навчання, навчання дітей або батьків, він може звернутися до органів фіскальної служби для отримання податкової знижки. Для цього йому після закінчення податкового року необхідно подати до 31 грудня декларацію, в якій зазначити суму отриманих доходів та суму коштів, які були сплачені на освітні послуги.  Відтак, після проведення відповідних перерахунків кошти будуть повернуті платнику протягом 60 днів у спосіб, зазначений ним у декларації. У фіскальному відомстві підкреслюють, що для отримання податкової знижки за 2018 рік громадяни мають подати декларацію про отримані доходи з 1 січня до 31 грудня 2019 року. Якщо у цей період декларація не була подана, то знижка за цей період втрачається. Джерело: http://cv.sfs.gov.ua/    
  •  1 січня 2020 року всі медичні заклади, що надають спеціалізовану медичну допомогу, перейдуть на оплати за договорами з Національною службою здоров’я України (НСЗУ). Для цього вони мають відповідати кільком вимогам, перша з яких — реорганізуватись у комунальні некомерційні підприємства. Розповідаємо, якою є ситуація у різних областях і чому місцева влада не має зволікати з автономізацією лікарень. ЯК АВТОНОМІЗУЮТЬСЯ ЛІКАРНІ ЗА ОБЛАСТЯМИ Зараз ситуація з реорганізацією лікарень в країні нерівномірна. Лідером по реорганізації закладів є Полтавщина — 85% спеціалізованих закладів вже змінили свій статус на комунальні некомерційні підприємства (КНП). На другому місці Харківська область — 80% медзакладів автономізовані. За ними Волинська (75%), Рівненська (73%) та Львівська області (68%). Шість областей України перетворили у комунальні некомерційні підприємства більше 50% своїх лікарень.  Найменше закладів реорганізовано у Луганській області — 10% та на Закарпатті — 13%. Наступна в «антирейтингу» — Івано-Франківська область, де мають статус комунальних некомерційних підприємств лише 23% закладів.  У Херсонській області на КНП перетворені лише 29% лікарень, а в процесі — 12%. Якщо найближчі тижні місцеві ради Херсонської області не розпочнуть процес автономізації, існує великий ризик, що 59% лікарень цієї області не встигнуть стати КНП і підписати договір з Національною службою здоров’я до кінця року. Місцева влада, зокрема голова облради Владислав Мангер, перешкоджають автономізації своїх закладів. Депутати облради навіть планують звернутися до Кабміну та Верховної Ради України з проханням відтермінувати реорганізацію медзакладів та продовжити фінансування закладів охорони здоров’я третинного рівня області за рахунок медичної субвенції. Така позиція ґрунтується на ряді маніпулятивних тверджень, які МОЗ спростувало у матеріалі. ЩО БУДЕ З МЕДЗАКЛАДАМИ, ЯКІ НЕ УКЛАДУТЬ ДОГОВІР З НАЦІОНАЛЬНОЮ СЛУЖБОЮ ЗДОРОВ’Я Оскільки отримувати кошти у 2020 році медичні заклади зможуть тільки за договорами з Національною службою здоров’я, лікарні, які не реорганізуються і не підпишуть договір, не зможуть отримувати фінансування із державного бюджету. Такі медзаклади будуть змушені утримуватися з інших джерел — наприклад, з місцевих бюджетів. Так само цей принцип працював при перетворенні медзакладів первинки. З січня 2019 року медична субвенція не передбачена для медичних закладів, де працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри. Там, де зволікали з підготовкою медзакладів до переходу на оплати за договорами з Національною службою здоров’я і не провели автономізацію вчасно, довелося перші місяці 2019 року фінансувати медзаклади первинної меддопомоги із місцевого бюджету.   Наприклад, “Центр первинної медико-санітарної допомоги Чорноострівської селищної ради” на Хмельниччині уклав договір з НСЗУ лише 28 березня 2019 року, а отримувати гроші почав із квітня. Тобто протягом першого кварталу громада мала сама утримувати свій заклад. Швидше впорався "Нижньосірогозький Центр первинної медико-санітарної допомоги" на Херсонщині — уклали договір 21 лютого, і з березня отримали фінансування.  Депутати місцевих рад не скасують виконання Закону “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування”, і кошти на утримання не реорганізованих медзакладів без договорів з НСЗУ з січня 2020 року доведеться відшукувати в місцевому бюджеті. ЯК ПРОЙТИ РЕОРГАНІЗАЦІЮ: МЕХАНІЗМ І МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Механізм автономізації детально описаний на сайті МОЗ України.  Процедура реорганізації триває близько 6 місяців. Тому  ухвалити рішення про автономізацію лікарень місцеві ради мають уже на найближчій сесії. Щоб уникнути помилок при реорганізації, ознайомтесь із відповідями на найпоширеніші питання. Методичні рекомендації допоможуть провести реорганізацію в оптимальний строк.  Нагадаємо, з 2018 року модель оплат за принципом «гроші йдуть за пацієнтом» працює на рівні первинної медичної допомоги. Усі комунальні медзаклади, де працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри, вже мають договори з Національною службою здоров’я. Досі заклади спеціалізованої допомоги фінансувалися з медичної субвенції. З 2020 року тут також запрацює модель фінансування Національної служби здоров’я. Заклади отримуватимиуть оплати за надані медичні послуги в межах програми медичних гарантій (гарантованого пакету медичних послуг) за договорами з НСЗУ. Лікарні самостійно розпоряджатимуться заробленими коштами, зможуть оптимізувати свою роботу і переглянути зарплати медиків. Джерело: http://moz.gov.ua/
  •  17 липня 2019 року на засіданні Уряду прийнято постанову Кабінету Міністрів України „Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) органами Пенсійного фонду України”.  Зазначену постанову прийнято з метою реалізації вимог Методики розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 342. Такі критерії розробляються органом державного нагляду (контролю) у віднесеній до його відання сфері, відповідно до вимог законодавства з урахування цієї Методики та даних про настання негативних наслідків провадження господарської діяльності. Джерело: www.kmu.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda