Міністр соціальної політики України Андрій Рева під час засідання Кабінету Міністрів України 13 березня зазначив, що Урядом здійснюються послідовні кроки щодо посилення соціальної підтримки сімей з дітьми та презентував відповідний проект нормативного акта.

За його словами, ще в минулому році Урядом було ініційовано ряд заходів, спрямованих на підтримку відповідального батьківства, збереження інституту сім’ї та створення належних умов щодо виховання дітей в родинах.

«З 1 вересня 2018 року запроваджено новий вид соціальної підтримки родин, в яких народилися діти – «пакунок малюка». З січня 2019 року запроваджено соціальну допомогу батькам, які доглядають за дитиною до трьох років, – «муніципальна няня». Також Україна приєдналась до глобального руху із реалізації міжнародної ініціативи «Громада, дружня до дітей та молоді». Наразі за ініціативи Президента України ми пропонуємо продовжити цю тенденцію шляхом запровадження виплати допомоги на дітей, які виховуються в багатодітних сім’ях», – зазначив Міністр.

Він також нагадав про те, що в рамках ініціативи «Пакунок малюка»  кожна родина, в якої народилась дитина, безкоштовно отримує пакунок з речами, необхідними в перший період життя дитини.

«Пакунок малюка» формувався на основі опитування молодих мам і передбачав 25 найменувань речей (дитячий одяг, пелюшки, підгузки тощо). За результатами моніторингу громадської думки перелік речей розширено, і на сьогодні він складається із 28 найменувань.

За результатами опитування, проведеного Дитячим Фондом ООН ЮНІСЕФ, – 81% опитаних, які поінформовані про ініціативу, повністю підтримують цей проект.

Від початку реалізації цієї ініціативи більше 144 тисяч сімей отримали «пакунок малюка». У 2019 році планується забезпечити більше 310 тис. дітей цієї допомогою.

«Муніципальна няня» – додаткова грошова допомога молодим сім’ям, які доглядають за дитиною до 3 років. Так, сім’я незалежно від того виходить мама на роботу чи залишається у декретній відпустці, при укладанні офіційного договору з нянею зможе безповоротно щомісяця отримувати 1 626 гривень на відшкодування послуги няні. Варто зазначити, що нянею може бути як фізична особа-підприємець, так і юридична особа підприємець.

«Формалізація відносин між батьками та нянею додає ще більшої відповідальності й впевненості обом сторонам. Няня, отримавши офіційне оформлення, отримає впевненість у завтрашньому дні, батьки – гарантію, що їх дитина у надійних руках», –розповів Андрій Рева.

Незважаючи на те, що ініціативу тільки запроваджено, до органів соціального захисту населення вже надійшло 39 заяв від батьків, і ця цифра постійно збільшується.

Також слід зазначити, що весною 2018 року Україна  вперше приєдналася до глобальної ініціативи «Громада, дружня до дітей та молоді». Ця ініціатива поширюється в усьому світі, її підтримали 38 країн світу на п’яти континентах.

У межах цієї ініціативи громади, що матимуть статус дружніх до дітей та молоді,  отримають додаткові надходження до бюджетів для проведення заходів, спрямованих на реалізацію прав дитини, визначених Конвенцією про права дитини, у тому числі право на безпеку, освіту, охорону здоров’я, відпочинок, дозвілля, гідний розвиток та інші.

Запровадження ініціативи «Громада дружня до дітей та молоді»  забезпечить розвиток в громаді різноманітних соціальних послуг для багатодітний сімей, створить належні умови для розвитку дітей та молоді в цих родинах.

Розповідаючи про нову ініціативу, метою якої є підтримка багатодітних родин, Міністр повідомив, що, враховуючи те, що багатодітні сім’ї мають достатньо високі ризики потрапити в категорію малозабезпечених сімей, Президентом України Петром Порошенком ініційовано питання запровадження додаткового механізму соціального захисту багатодітних сімей.

Міністерством соціальної політики України, відповідно до зазначеної ініціативи Президента, проаналізовано систему соціальної підтримки сімей з дітьми, здійснено відповідні фінансово-економічні розрахунки та підготовлено проект нормативно-правового акта, яким  пропонується запровадити новий вид соціальних виплат – допомогу на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях.

«Зазначену соціальну виплату пропонується встановити  з 1 квітня 2019 року з метою покращення матеріального стану багатодітних сімей, створення належних умов для виховання дітей, які виховуються в таких сім'ях. Кожна багатодітна сім'я отримає на третю, четверту, п'яту та наступних дітей до 6 років щомісячну допомогу від держави у розмірі прожиткового мінімуму на дитину до 6 років. З урахуванням розміру прожиткового мінімуму середньомісячний розмір виплати складатиме: з 1 квітня 2019 року – 1626 гривень; з 1 липня 2019 року – 1699 гривень; з 1 грудня 2019 року – 1779 гривень», – заявив Андрій Рева.

За даними єдиного обліку багатодітних сімей в Україні, станом на 1 січня 2019 року в Україні було обліковано понад 334 тис. багатодітних сімей, у яких виховувалось 1 136,7 тис. дітей.

Таким чином, право на отримання допомоги матимуть усі багатодітні сім'ї – на 158,8 тис. дітей до шестирічного віку (враховуючи третю і наступних дітей).

У тому числі право на отримання допомоги матимуть 102,3 тис. малозабезпечених багатодітних родин на 63,5 тис. дітей до шести років (враховуючи третю і наступних дітей).

Щомісячна державна допомога призначатиметься та виплачуватиметься органами соціального захисту населення за місцем проживання багатодітної родини за рахунок коштів державного бюджету у вигляді субвенції до місцевих бюджетів.

Загальна потреба в коштах на виплату допомоги становитиме близько 200 млн гривень на місяць або 1,8 млрд на ІІ-IV квартали 2019 року (2,4 млрд гривень в розрахунку на рік).

Це дозволить втілити плани Уряду, спільно з отриманими пропозиціями від Президента України, щодо покращення матеріального стану багатодітних сімей та створить належні умови для виховання дітей.

Джерело: kmu.gov.ua

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Шановні працівники банківських установ! Прийміть найщиріші вітання з професійним святом! Протягом багатьох років функціонування банківська система довела, що соціально-економічні здобутки країни неможливі без її ефективного розвитку. Банківський сектор динамічно працює виключно в інтересах економіки держави і є невід’ємною її частиною.  У цей святковий для вас день, прийміть щирі побажання подальших успіхів, розвитку і процвітання вашої справи, творчих сил та наснаги. Бажаю вам міцного здоров’я, великого людського щастя, миру, злагоди та втілення всіх ваших намірів у життя, нескінченного терпіння, невичерпного творчого потенціалу та наснаги до великих звершень! Фінансових успіхів! Надійних партнерів! Порядних клієнтів!
  • У державних будівельних нормах планують унормувати мінімальну відстань від краю земельної ділянки, на якій дозволяється висаджувати дерева і кущі у новій садибній та дачній забудові. Мова йде лише про ті сторони земельних ділянок, які є суміжними з сусідськими. Відповідна норма міститься у проекті оновлених ДБН «Планування та забудова територій», які вже затверджені і будуть опубліковані найближчим часом. «Непорозуміння і конфлікти між сусідами, які мають суміжні земельні ділянки, завжди були. Особливо гострими вони стають навколо питання висадки дерев по тій стороні території, яка є суміжною. До чого лише не доходять ці чвари. Щоб вирішити цю проблему для нової садибної забудови, у проекті нових містобудівних ДБН запропоновано встановити мінімальну відстань, на якій дозволяється висаджувати дерева і кущі. Це стосується лише тієї сторони, яка суміжна з сусідською ділянкою. Тобто, на сторону, яка межує, наприклад, з вулицею, ці норми не будуть розповсюджуватися. На нашу думку, це дозволить нарешті врегулювати питання для власників садибних ділянок», — сказав заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе. Згідно з проектом ДБН, мінімальна відстань від межі суміжної земельної ділянки до кущів, які висаджуються, має складати 1 м, до стовбурів дерев — не менше 4-6 м в залежності від крони, але не менше половини її діаметру. Для прикладу, якщо крона дерева складає в середньому 10 метрів, то відстань від межі сусідньої ділянки має складати не менше 5 метрів, щоб його гілки не заходили на сусідню територію. Також, щоб не провокувати додаткові конфлікти, власники сусідніх земельних ділянок мають вживати низку заходів, наприклад, підрізати гілки дерев, щоб ті не заважали та не переходили на сусідню земельну ділянку. Проект нових ДБН розроблений Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто» імені Ю. Білоконя. Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення. Джерело: minregion.gov.ua
  • Сформовані пропозиції щодо розмежування повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади експертами Ресурсного центру за підсумками аналізу пропозицій членів УАРОР на запит Мінрегіону.  Висновок з даного питання полягає у наступному. Перш за все  вітається зазначена ініціатива Мінрегіону у тому числі, яка направлена на збереження в системі місцевого самоврядування районних рад. Адже без розмежування повноважень та віднесення відповідних повноважень до компетенції районних рад, моделювання територіальної основи нових спроможних районів є вкрай складним процесом. А також для цього необхідна широка інформаційна роз’яснювальна робота з формування нового спроможного районного рівня місцевого самоврядування відповідно до Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Вважаємо актуальним завданням нового етапу реформи питання з розмежування повноважень між місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування необхідність створення правових підстав для утворення і діяльності виконавчих органів районних та обласних рад до компетенції яких мають бути зокрема віднесенні повноваження місцевих органів виконавчої влади Тому прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації є на часі. Адміністративно-територіальна реформа вимагає нових принципів формування районів, головний з яких – доступність публічних послуг районного рівня для населення. Очевидно, що реформа вимагатиме не лише передачі значної частини функцій від районів на рівень громад, а передачу певних функцій обласного рівня на рівень нових, укрупнених районів. Це питання потребує аналізу та обговорення з представниками органів місцевого самоврядування. Для формування територіальної основи нових спроможних районів необхідним є: врегулювання питання взаємовідносин район – громада, усунення конфлікту компетенцій; ревізування повноважень районної та обласної місцевої влади; раціональне визначення принципів і критеріїв формування нових районів на підставі вище зазначеного. При розмежуванні повноважень між органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади необхідним є забезпечення співмірності обсягу фінансового ресурсу наділеним повноваженням, створення належної ресурсної бази та зменшення диспропорції для виконання відповідних функцій. Потребують розмежування повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади у сфері забезпечення якісними медичними, освітніми, культурними та іншими послугами з урахуванням принципипу субсидіарності  та децентралізації. Пропозиції щодо розмежування повноважень. У сфері управління комунальною власністю за обласними та районними радами пропонуємо залишити повноваження управління об’єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селищ міст району, області передбачивши внесення змін до бюджетного Кодексу України щодо закріплення на постійній основі джерел формування на їх утримання та нормативів відрахування від них до місцевих бюджетів. В галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку на районному та обласному рівні передбачити повноваження щодо вирішення питань збирання, транспортування, утилізації, переробки та знешкодження побутових відходів. Визначити повноваження на районному рівні в галузі будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонтів вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах), які здійснюються за рахунок власних коштів і на пайових засадах. У сфері охорони здоров’я на обласному рівні залишити вирішення питань функціонування та розвитку вторинної/спеціалізованої медицини (медична допомога, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації (крім лікарів загальної практики - сімейних лікарів) у плановому порядку або в екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітації та профілактики хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (під час вагітності та пологів) станів; направлення пацієнта відповідно до медичних показань для надання вторинної/спеціалізованої медичної допомоги з іншої спеціалізації або третинної/високоспеціалізованої медичної допомоги. До компетенції обласних рад у сфері регулювання гірничих відносин передбачити: надання надр у користування для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення; погодження надання надр у користування з метою геологічного вивчення і розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, а також для цілей, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин; розподіл між відповідними місцевими бюджетами плати за користування надрами; розроблення, затвердження та виконання місцевих програм розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання і охорони надр; оголошення геологічних об'єктів, що становлять наукову або культурну цінність, об'єктами природно-заповідного фонду місцевого значення здійснення контролю за використанням та охороною надр; припинення права на користування ділянкою надр у випадках і порядку, передбачених Кодексом про надра, вирішення інших питань у сфері регулювання гірничих відносин, визначених законодавством України. До повноважень спроможних районних рад з власними виконавчими органами пропонуємо  включити. комплексне просторове планування території; розвиток дорожнього господарства та підвищення якості сполучення між населеними пунктами; належного функціонування закладів профтехосвіти з метою підготовки місцевих кадрів; належного утримання інтернатів та інших закладів соціального захисту населення; раціонального використання майна спільної власності територіальних громад (культурні, спортивні заклади  та інше майно); будівництва та ефективної експлуатації об’єктів з переробки ТПВ та покращення екологічної ситуації, як в районах, так і в областях в цілому тощо. Водночас, пропонуємо передбачити державний нагляд за законністю правових актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування та визначити в законодавстві суб’єкт такого нагляду. З метою розмежування повноважень з урахуванням позиції місцевого самоврядування запропоновано проведення регіональних засідань круглих столів. Крім цього, нагадуємо про підготовлену  аналітичну записку «Завдання та можливості заходів передбачених новим етапом реформи місцевого самоврядування для забезпечення інституційної спроможності ОМС». Першочергові завдання із подальшого впровадження реформи децентралізації влади. Повноваження у сфері забезпечення населення культурними послугами потребують розподілу за рівнями місцевого самоврядування Розмежування повноважень у сфері культури: пропозиції УАРОР Сформована Мінрегіоном форми «Таблиця розмежування повноважень» Джерело: http://rozvytok.in.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda