Доступність та якість медичної допомоги - основні показники, що визначають ефективність системи охорони здоров’я у будь-якій країні світу і рівень цивілізованості цієї країни. Йдеться про можливість кожного громадянина звернутись за медичною допомогою і отримати необхідне лікування незалежно від фінансової спроможності, місця проживання чи часу звернення за допомогою. Розповідаємо, що це означає на практиці і як працює в Україні.

Як змінюється доступ до медичних послуг в Україні

Упродовж багатьох років незалежності України система охорони здоров’я працювала за радянськими принципами, коли головними були заклади охорони здоров’я і фінансування ліжко-місць, а не інтереси пацієнта, питання здоров’я і раціонального витрачання бюджетних коштів. Такі показники оцінки системи охорони здоров’я, як якість і доступність медичної допомоги, фактично ігнорувались.

Велика трансформація системи охорони здоров’я, яку зараз впроваджує команда МОЗ України, передбачає доступність якісних медичних послуг для всіх громадян. Однаково якісні послуги мають бути доступні на всіх рівнях медичної допомоги: як у свого сімейного лікаря, так і у вузькопрофільного спеціаліста, при лікуванні на стаціонарі, при оперативних втручаннях, під час надання екстреної допомоги, проходячи реабілітацію чи отримуючи паліативну допомогу.

Минулого року системні зміни розпочались на рівні первинної медичної допомоги - найбільшої за покриттям і першої для контакту пацієнта з лікарем. Первинна ланка - це терапевти, сімейні лікарі і педіатри, а також члени їхніх команд: медсестри, фельдшери, інший персонал.

Українці отримали можливість вибирати свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра, незалежно від місця реєстрації, а заклади - отримувати фінансування за новою моделлю від Національної служби здоров’я - за кожного пацієнта, який уклав декларацію з лікарем медзакладу.  

Результати:

  • 25 мільйонів українців (більше половини громадян) мають свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра, гарантовано і насправді безоплатно отримують медичні послуги і базові дослідження. 76,6% українців задоволені лікарем, якого вибрали, свідчать результати дослідження Соціологічної групи «Рейтинг», проведеного у жовтні 2018 року.
  • Ефективні комунальні заклади первинної медичної отримали оплати від НСЗУ до двох разів більше, ніж це було за старої моделі фінансування. Лише у грудні минулого року Нацслужба здоров’я оплатила медзакладам за договорами 923 млн грн за надані пацієнтам послуги первинної допомоги.
  • Лікарі і медсестри отримують високі зарплати - за умови, що керівник закладу відповідним чином виставляє пріоритети, адже тепер рівень зарплат медиків визначається колективом закладу, згідно з колективним договором. Докладніше, як збільшились зарплати медиків у різних медзакладах: https://bit.ly/2PleXPL.

Трансформація системи продовжиться і надалі. Уже с липня цього року запрацює програма “Безкоштовна діагностика”. За направленням вашого сімейного лікаря ви зможете проходити декілька видів рентгенів, УЗД, мамографію, ехокардіографію серця, аналізи та інші діагностичні дослідження в будь-якому медзакладі за вашим вибором, який бере участь у програмі. Оплачуватиме послуги в програмі буде Національна служба здоров’я. Для пацієнтів це означає, що не потрібно буде приносити шприци, рукавички, вату та плівку для рентгена — НСЗУ покриє вартість послуг у програмі.

У 2019 році МОЗ України презентує перший в історії України гарантований пакет медичних послуг, який прийде на заміну псевдобезкоштовній медицині. Гарантований пакет — це чіткий набір послуг первинної, спеціалізованої амбулаторної, стаціонарної допомоги, а також екстрена, паліативна та реабілітаційна допомога — базовий набір життєво необхідних послуг, які затверджуватиме восени 2019 Верховна Рада.

Змінюватимуться і підходи у екстреній допомозі: пацієнти отримуватимуть більш швидку та якісну допомогу. Зокрема, найближчим часом протоколи надання екстреної медичної допомоги буде приведено у відповідність з найкращими світовими практиками врятування життя. Водночас, слід пам’ятати,  що функція екстреної допомоги — швидко врятувати життя, а не підвезти пацієнта до лікарні.

Системні зміни у роботі швидкої розпочнуться вже цього року у Донецькій, Одеській, Тернопільській, Полтавській, Вінницькій областях та місті Києві. Центри екстреної медичної допомоги у цих областях отримають новий транспорт з усім необхідним обладнанням, працівники швидкої пройдуть навчання і опанують сучасні техніки порятунку життя, буде обладнано навчально-тренінгові центри для організації такого навчання, передбачено підвищення заробітних плат для тих працівників ЕМД, які пройдуть навчання і підвищать свою кваліфікацію.

Крім того, в усіх регіонах України протягом 2019 року мають з’явитись об’єднані диспетчерські служби. Завдяки цьому диспетчери екстреної допомоги менше часу витрачатимуть на обробку викликів, а до пацієнта негайно виїжджатиме та машина, яка знаходиться найближче до адреси виклику.

Так само триває розбудова мережі кардіоцентрів, які готові у будь-який час дня і ночі надавати екстрену допомогу людям з серцево-судинними захворюваннями. Нині в Україні 34 таких центри, ще 6 відділень працюють не в цілодобовому режимі. У кожному із цих медзакладів абсолютно всі пацієнти з гострим інфарктом міокарда із елевацією сегменту ST (коли від оперативного втручання і встановлення стенту залежить життя людини) отримують стент-систему безоплатно. Повністю потребу в стентах для пацієнтів, які потребують негайного стентування, держава покриває вперше за всю історію незалежної України: https://bit.ly/2U7oqrJ.

Фінансова доступність медичної допомоги

Гроші, які треба витратити на ліки, є важливою складовою доступності медичної допомоги. Дослідження показують, що фінансовий фактор все менше впливає на рішення українців звернутись за медичною допомогою. Так, 76% українців у 2018 році не відмовлялися від звернення до лікаря через відсутність коштів. Для порівняння, у 2017 році цей показник становив 70%, а у 2016 - 58%. Про це свідчать дані дослідження «Індекс Здоров’я. Україна».

Причина такого поліпшення - це, серед інших, показник поліпшення доступності та якості медичної допомоги, зокрема - робота програм МОЗ України, за якими пацієнти отримують ліки безоплатно чи з незначною доплатою:

  • ліки на стаціонарі від розповсюджених хвороб - для пацієнтів безоплатні, закуповують лікарні за Національним переліком основних лікарських засобів. До Національного переліку увійшли 427 безпечних та реально працюючих діючих речовин (понад тисячу ліків від різних виробників) від розповсюджених хвороб, що завдають найбільшої шкоди здоров’ю людей. Цього року всі лікарні першою чергою мають закуповувати лікарські засоби з Нацпереліку. Докладно про безоплатні препарати в лікарнях і як перевірити їх наявність: https://bit.ly/2MYxXhF.
  • ліки від важких та рідкісних захворювань - для пацієнтів безоплатні, закуповуються за кошти Держбюджету за програмами державних закупівель через міжнародні організації. Це ліки від важких захворювань, що потребують тривалого та/або дороговартісного лікування (онкології у дітей та дорослих, туберкульозу, вірусних гепатитів В та С, ВІЛ/СНІДу та ін.), препарати для лікування рідкісних захворювань (гемофілії типу А або В або хвороби Віллебранда, бульозного епідермолізу, ювенільного ревматоїдного артриту, легеневої артеріальної гіпертензії, імунодефіцитних станів тощо). Докладніше про ліки і їх наявність: https://bit.ly/2ym1uwz.
  • ліки від серцево-судинних захворювань, діабету 2 типу і бронхіальної астми - для пацієнтів безоплатні або з незначною доплатою, відшкодовуються за програмою “Доступні ліки”. Нині - це 258 препаратів (з них 64 – безоплатно), які можна обміняти на рецепт лікаря в кожній третій аптеці України (на кінець 2018 року у програмі брала участь 7 501 аптека). Програма “Доступні ліки” працює з квітня 2017 року. За цей час пацієнти отримали ліки за понад 32 млн рецептами на суму понад 1,6 млрд грн.
  • завдяки електронному реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, тепер можна ефективно контролювати кількість облікових пацієнтів і грамотно планувати потребу, щоби необхідні ліки отримував кожен пацієнт. Як отримати інсулін: https://bit.ly/2BsQYT3

Попри відчутне поліпшення ситуації, все ще майже чверть українців відкладають лікування через нестачу коштів. Це - великий виклик для держави і стимул для МОЗ України продовжувати і робити більш масштабними програми, які вже дозволили сотням тисяч українців безперервно і вчасно лікуватися.

Доступність медицини для різних груп населення

Медицина у селах

Одним із основних викликів сьогодні є доступність і якість медичної допомоги у сільській місцевості. За погодженням МОЗ України Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства розпочало будівництво нових амбулаторій у сільській місцевості, аби створити спроможну мережу надання первинної медичної допомоги. Навіть якщо у вашому населеному пункті не буде кабінету лікаря чи амбулаторії, то вони будуть розташовані таким чином, що лікар за необхідності зможе швидко приїхати до пацієнта. Саме для таких випадків передбачено, що лікарі матимуть службовий транспорт.

Щоби зробити медичну допомогу для людей у віддалених районах більш доступною, уже зараз на Полтавщині працюють “амбулаторії на колесах” - 7 пересувних медичних амбулаторій «Комплексні медичні послуги». Бригада лікарів щотижня відвідує кілька сіл і селищ, мешканці яких неподалік від домівки можуть безоплатно виміряти артеріальний тиск, зняти ЕКГ або здати аналізи (загальний аналіз крові, визначення рівня глюкози, ризиків утворення тромбів, біохімічний аналіз крові), пройти ультразвукове дослідження. Автомобілі закупили в рамках реалізації спільного проекту Світового банку та МОЗ України «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» на Полтавщині.

Крім того, в Харківській, Дніпропетровській, Кіровоградській, Полтавській та Рівненській областях у 2019 році розпочнуть впроваджувати телемедичні технології у тестовому режимі. Це НЕ означає, що пацієнтів лікуватимуть скайпом. Навпаки - ці засоби допоможуть фельдшерам чи лікарям у селах оперативно проконсультуватись, наприклад, з вузьким спеціалістом, передати електрокардіограму і миттєво отримати відповідь. Це дуже важливо, коли відстань є критичним чинником.

Охорона здоров’я, дружня до підлітків

Підлітки (з 10 до 18 років) потребують особливої уваги, що відрізняється від уваги до менших дітей і дорослих, адже вони проходять критичний перехідний період життя. Це період, у якому закладаються основи для здорового життя у зрілому віці. Саме тому МОЗ України ініціювало зміни у нормативних документах, щоби в охороні здоров’я нарешті з’явився термін “підліток” і були чітко окреслені права кожно підлітка  на медичне обслуговування, таємницю та інші не менш важливі та властиві для цього віку аспекти. Так, неповнолітні зможуть укладати правочини щодо реалізації права на охорону здоров’я (зокрема - самостійно обирати лікарів, що надають первинну допомогу, і підписувати з ними декларації), самостійно звертатися за наданням медичних послуг, у тому числі - до приватних клінік, а з 16 років - матимуть право на таємницю про стан свого здоров’я: батьки матимуть право на доступ до медичної інформації лише за згодою підлітків.

Наразі проект закону пройшов громадське обговорення і знаходиться на погодженні центральних органів виконавчої влади.

Перехід від будинків дитини до підтримки сімей

Разом з іншими міністерствами МОЗ України працює над питанням деінституалізації. Ми сподіваємося досягти таких умов, щоб діти росли у сім’ях, а потреба у будинках дитини зникла до 2020 року.

Планується, що до 2020 року будинки дитини будуть працювати у звичному режимі, а паралельно проводитиметься необхідна підготовка, щоби усіх дітей, від яких відмовилися батьки, влаштувати у сім’ї. З 2020 року дітей не влаштовуватимуть до будинків дитини, а держава і громада буде здійснювати всі заходи, щоби зберегти можливість проживання та виховання  дитини з рідними батьками, а також допомагати їм у складних життєвих обставинах. У виключному випадку діти будуть направлені до патронатної або прийомної сім’ї чи сімейного будинку дитини.

Діти зможуть жити у будинках дитини до 2023 року. До 2023 року на місці дитячих будинків будуть організовані паліативно-реабілітаційні центри. Ці центри надаватимуть допомогу усім дітям в громаді, незалежно від їхнього соціального статусу та віку.

Де закріплено право на доступність у галузі охорони здоров'я

Право на доступність у галузі охорони здоров’я закріплено в Європейській хартії прав пацієнтів, у статті 2 якої йдеться, що «Кожен має право на доступність медичних послуг, яких він/вона потребує за станом здоров’ я».

Також це право прописане в Конститутції України (стаття 49, ч. 1, 3), Основах законодавства України про охорону здоров’я (ст. 4 (ч. 4), 6), Цивільному кодексі України (статті 283, 284).

Якщо ваші права порушують:

  1. зверніть увагу медичного працівника, що ваші права гарантовані Законами України і Конституцією;
  2. якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться до головного лікаря із письмовою заявою/скаргою і попросіть її зареєструвати (в такому разі вам зобов'язані надати відповідь);
  3. якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться у департамент/управління охорони здоров’я у вашій області: http://moz.gov.ua/regionalni-upravlinnja із письмовою заявою/скаргою і попросіть вхідний номер (це допоможе дізнаватися хід розгляду вашого питання);
  4. якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади;
  5. якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію Уряду за телефоном 1545.
  6. Джерело: http://moz.gov.ua

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Впровадження нового етапу реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади вимагає реалізації низки заходів, що забезпечать її незворотність та сталість. Першим завданням є прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації влади. Метою змін є відхід від централізованої моделі управління в державі, забезпечення спроможності місцевого самоврядування та побудова ефективної системи територіальної організації влади в Україні, реалізація повною мірою положень Європейської хартії місцевого самоврядування, принципів субсидіарності, повсюдності і фінансової самодостатності місцевого самоврядування. Зміни мають торкнутись: адміністративно-територіального устрою. Зокрема, закріплення, що територія України поділена на громади, райони області, на яких здійснюється місцеве самоврядування відповідно до положень Європейської хартії місцевого самоврядування. Громада є первинною одиницею у системі адміністративно-територіального устрою України. Адміністративно-територіальний устрій України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, децентралізації влади, повсюдності та спроможності місцевого самоврядування, сталого розвитку адміністративно-територіальних одиниць з урахуванням історичних, економічних, екологічних, географічних і демографічних особливостей, етнічних і культурних традицій. розмежування повноважень у системі органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів різних рівнів здійснюється за принципом субсидіарності, що відповідає Європейській хартії місцевого самоврядування. Так, відповідно до статті 4 Хартії органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене зі сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу. Публічні повноваження, як правило, здійснюються переважно тими органами публічної влади, які мають найтісніший контакт з громадянином. Наділяючи тими чи іншими повноваженнями інший орган, необхідно враховувати обсяг і характер завдання, а також вимоги досягнення ефективності та економії. вилучення з конституційного регулювання місцеві державні адміністрації та відповідно скасовування інституту голів місцевих державних адміністрацій. Запровадження інституту префектів, основним завданням яких має бути нагляд за законністю рішень органів місцевого самоврядування відповідно до положень Європейської хартії місцевого самоврядування та координації державної політики  на місцевому рівні. утворення власних виконавчих органів місцевого самоврядування районних та обласних рад. закріплення матеріальної і фінансової основи місцевого самоврядування. Зокрема визначити, що такою основою є земля, рухоме і нерухоме майно, природні ресурси, інші об’єкти, що є у комунальній власності територіальної громади; місцеві податки і збори, частина загальнодержавних податків та інші доходи місцевих бюджетів. При цьому визначення, що держава забезпечує сумірність фінансових ресурсів та обсягу повноважень органів місцевого самоврядування, визначених Конституцією та законами України. Друге завдання супровід та ухвалення Верховною Радою України таких законодавчих ініціатив. проект Закону про засади адміністративно-територіального устрою України (реєстр.№ 8051 від 22.02.2018); Метою є законодавче визначення основних засад адміністративно-територіального устрою України, порядку утворення, ліквідації, встановлення і зміни меж адміністративно-територіальних одиниць. Законопроектом вводяться поняття: адміністративно-територіального устрою України, системи та рівнів адміністративно-територіального устрою, адміністративно-територіальної одиниці, населеного пункту (село, селище, місто); встановлюються: засади на яких будується адміністративно-територіальний устрій,  органи, до повноважень яких належить розгляд і вирішення питань адміністративно-територіального устрою, порядок утворення та ліквідації адміністративно-територіальних одиниць,  встановлення і зміна їх меж, віднесення населених пунктів до категорії сіл, селищ, міст, найменування і перейменування населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць; врегульовуються питання щодо Державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць, сіл, селищ, міст, що входять до складу цих одиниць. проект Закону про внесення змін до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (реєстр. № 8369 від 17.05.2018); Метою зазначеного законопроекту є забезпечення системного оновлення Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», що сприятиме побудові в Україні професійної та ефективної служби в органах місцевого самоврядування з урахуванням кращих міжнародних практик та національного досвіду. Наведена мета реалізується у положеннях законопроекту, якими передбачається оновлення правових передумов для: врегулювання статусу службовців місцевого самоврядування та виборних посадових осіб місцевого самоврядування; забезпечення політичної нейтральності службовців місцевого самоврядування; врегулювання законом основних питань служби в органах місцевого самоврядування та надання органам місцевого самоврядування повноважень самостійно вирішувати питання формування умов оплати праці виборних посадових осіб та службовців місцевого самоврядування, інші питання проходження служби в органах місцевого самоврядування та встановлення загальних правил та гарантій для здійснення таких повноважень; адаптації основ служби в органах місцевого самоврядування до концептуальних підходів, закладених Законом України «Про державну службу», зокрема щодо загальних засад служби, принципів, прав та обов’язків службовців місцевого самоврядування, деполітизації служби, класифікації посад в органах місцевого самоврядування та рангів службовців, оцінювання результатів службової діяльності, порядку, підстав для притягнення службовця органу місцевого самоврядування до дисциплінарної відповідальності та видів дисциплінарних проступків і дисциплінарних стягнень, підстав припинення служби тощо; переведення посад керуючих справами виконавчих комітетів рад із категорії виборних посад до категорії службовців, передачі їм значної частини кадрових повноважень, які на сьогодні належать відповідним головам, що дозволить зменшити політичний плив на призначення та звільнення службовців місцевого самоврядування; визнання відкритого конкурсу основною процедурою для вступу на посаду службовця місцевого самоврядування та для переходу на посади вищої категорії; упорядкування структури заробітних плат шляхом збільшення частки посадового окладу (основної частини), зменшення кількості та частки надбавок та премій (додаткових та стимулюючих виплат) для підвищення стабільності заробітної плати службовців місцевого самоврядування; створення умов для підвищення кваліфікації виборних посадових осіб та службовців місцевого самоврядування. проект Закону про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (реєстр.№ 6403 від 21.04.2017); Проектом акта передбачено внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» з метою: врегулювання питань планування та забудови територій, унормування питань, пов’язаних з регулюванням відносин при розробленні та затвердженні документації з просторового планування, забезпечення об’єднаних територіальних громад єдиною документацію із просторового планування, розширення повноважень органів місцевого самоврядування щодо регулювання забудови шляхом затвердження правил регулювання забудови територій, забезпечення реального зв’язку програм соціально-економічного розвитку із документацією із просторового планування, створення прозорого та неконфліктного механізму врахування громадських інтересів при розробленні та затвердженні документації з просторового планування. проект Закону про внесення змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (щодо перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей) (реєстр.№  9441 від 21.12.2018). Законопроектом передбачено внесення змін до статті 11 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» у частині правового регулювання затвердження перспективних планів формування територій громад областей, що створить можливості для формування спроможних об’єднаних територіальних громад. Шляхом покладання обов’язку з розроблення перспективних планів формування ОТГ на Мінрегіон, а затвердження на КМУ. проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування». Цим проектом Закону пропонується визначити: територія територіальної громади — це теритрія, на яку поширюється повноваження теритріальної громади у порядку і в межах, визначених Конституцією і закооами України як безпосередньо, так і через орграни місцевого самоврядування; до прийняття закону про адміністративно-територіального устрій України визначення територій територіальних громад, а також подання до Верховної Ради України проектів законодавчих актів щодо утворення і ліквідації районів здійснює Кабінет Міністрів України. Зазначені зміни дозволять запровадити повсюдність місцевого самоврядування та врахування  при формуванні нового адміністративно-територіального устрою усіх складових державного управління. Проект Закону про зміни до Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та Кодексу адміністративного судочинства України. Проектом Закону пропонується встановити, що судові позови про оскарження добровільного об’єднання або приєднання громад будуть віднесені до категорій термінових адміністративних справ, які розглядатимуться  за скороченою процедурою, в місячний термін. Детальніше за посиланням. Третє завдання широка інформаційна компанія про здобутки реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в України.  Зокрема індикатором та заходом із стимулювання цього може бути впровадження Всеукраїнського конкурсу та регіональних конкурсів журналістських робіт. Детальніше за посиланням. Довідково про новий етап реформи місцевого самоврядування у Аналітичній записці  «Завдання та можливості заходів передбачених новим етапом реформи місцевого самоврядування для забезпечення інституційної спроможності ОМС». Інформаційний документ підготовлений Експертами Ресурсного центру Української асоціації районних та обласних рад в рамках реалізації проекту «Добре врядування для розбудови потенціалу громади» за підтримки Програми ООН із відновлення та розбудови миру за проектом «Ефективне врядування та залучення громадян для покращення доступу до правосуддя, безпеки, охорони довкілля та соціальної згуртованості на сході Україні» за підтримки Уряду Королівства Данії, Швейцарської агенції розвитку та співробітництва (SDC) та Шведського агентства з питань міжнародного співробітництва (Sida). Джерело: http://uaror.org.ua
  • Другий рік поспіль органами Пенсійного фонду з 1 квітня без додаткового звернення особи здійснюється перерахунок пенсій на найбільш вигідних умовах тим особам, які на 1 березня поточного року набули право на проведення перерахунку з урахуванням набутого ними страхового стажу. Виходячи з положень частини 4 статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, у разі якщо пенсіонер продовжував працювати, перерахунок пенсії з урахуванням набутого страхового стажу проводиться не раніше ніж через два роки після призначення (попереднього перерахунку) пенсії або в разі набуття ним не менш як 24 місяців страхового стажу. При цьому, для осіб, які напрацювали 24 і більше місяців страхового стажу, в разі доцільності, пенсія перераховується також із врахуванням заробітної плати за період, визначений частиною 1 статті 40 зазначеного Закону. Відтак, особам, які працювали після призначення (попереднього перерахунку) пенсії та на 1 березня набули право на відповідний перерахунок пенсії, не потрібно звертатися до пенсійної служби із заявами, оскільки їм з 1 квітня проведено перерахунок пенсій в автоматизованому режимі за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку. В такий спосіб з 01.04.2019 в області перераховано 6240 пенсій з урахуванням набутого страхового стажу та 208 пенсій з урахуванням стажу та заробітку за відпрацьований час. Середній розмір підвищення в результаті перерахунку з додаванням стажу становить 32,22 грн., з урахуванням стажу і заробітку – 66,54 грн. В цілому середній розмір підвищення пенсій в результаті проведеного перерахунку склав 33,33 грн. Пенсіонери, які продовжують працювати, але на 1 березня поточного року не набули право на проведення автоматизованого перерахунку, в разі виконання впродовж наступного року вимог частини 4 статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” можуть звертатися до органів Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку з заявами про проведення індивідуального перерахунку. В цьому разі перерахунок провадитиметься з першого числа місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано після 15 числа. В разі неподання пенсіонером такої заяви перерахунок пенсії буде проведено з 1 квітня наступного року в автоматизованому режимі.
  • Сьогодні, 18 квітня, голова районної ради Віктор Ілаш прийняв участь у нараді щодо підготовки та відзначення в районі Дня пам’яті та примирення і 74-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, яка проходила під керівництвом голови райдержадміністрації Віталія Швеця. В ході наради обговорено організаційні питання запланованих заходів. 08 травня 2019 року о 10.00 год. заплановано організувати заходи з нагоди Дня пам’яті та примирення, в рамках яких вирішено провести автопробіг по місцях бойової і трудової слави, з покладанням вінків та квітів до пам’ятників воїнам-односельчанам, який відбудеться за маршрутом: Кельменці - Вартиківці - Путрине – Лівинці. У Кельменецькому районному будинку народної творчості та дозвілля відбудеться година історичної пам’яті, а 09 травня 2019 року з нагоди Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій війні  біля Братської могили смт Кельменці відбудеться урочисто-траурний мітинг, початок о 9.00.

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda