Нові умови, коли гроші у медзаклади “йдуть за пацієнтом”, вимагають від керівників цих закладів навиків фінансового планування та управління. Лише за таких умов медзаклад буде успішним і зможе забезпечити своїм медпрацівникам вищі зарплати, а пацієнтам - кращий сервіс. Як опанувати ці навики фахівцям медзакладів, в яких працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри, - вчимо на тренінгах. Новий цикл навчання розпочали у січні.

Минулого тижня за підтримки Міністерства охорони здоров’я та Національної служби здоров’я, спільно з проектом USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я» та проектом Світового банку «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей» провели ще один тренінг «Фінансового-економічні та юридичні засади господарювання надавача первинної медичної допомоги». Це перший тренінг цього року. У другому півріччі минулого року провели ще 5 - для управлінців з різних регіонів України.

Цього разу навчання пройшли керівники, економісти, фінансисти, головні бухгалтери медзакладів ”первинки” та представники власника закладу - місцевої влади з Вінницької, Житомирської, Тернопільської, Хмельницької, Чернігівської областей та з Києва. Разом з тренерами розглядали різні аспекти й інструменти для розробки фінансового плану, проведення економічного аналізу та фінансового планування, ведення бухгалтерського обліку та звітності.

«Фінансове планування та економічний аналіз на рівні закладу первинної медичної допомоги стають надзвичайно актуальними в нових умовах фінансування сфери охорони здоров’я. Знання, отримані під час тренінгу, дозволять підвищити ефективність роботи закладу та рівень задоволеності пацієнтів», - наголошує Максим Дуда, старший радник з питань фінансування системи охорони здоров’я Проекту USAID “Підтримка реформи охорони здоров’я”.

Значно полегшити роботу закладів первинної допомоги має оновлений електронний інструмент з фінансового планування доходів та видатків, розроблений експертами Проекту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я».

«На сьогодні це єдиний електронний інструмент з фінансового планування для надавачів первинної медичної допомоги, який дозволяє обрахувати доходи і видатки надавача на плановий період на квартальній основі, враховує результати планування закупівель по Табелю матеріально-технічного оснащення, включає показники фінансової стійкості надавача та генерує проект фінансового плану. Проведення фінансового планування на регулярній основі дозволить ефективніше використовувати ресурси закладу та грамотно працювати в нових умовах фінансування», - говорить Наталія Коваленко, радник з питань фінансування системи охорони здоров’я Проекту USAID “Підтримка реформи охорони здоров’я”.

Учасники зазначають, що тренінги допомагають покращити та систематизувати знання для ефективного управління закладом.

«Окрема перевага такого формату проведення тренінгу – участь командою, що дає можливість краще зрозуміти потреби, проблемні питання та шляхи їх спільного вирішення. Безцінною під час таких тренінгів є можливість обміну досвідом, запозичити успішні практики та допомогти колегам новими ідеями», - говорить Наталія Ружніцька, заступник головного лікаря КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Чортківської районної ради (Тернопільська область).

Джерело: http://kmu.gov.u/

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови «Про затвердження Типового положення про бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги». Упродовж перехідного періоду - до 2025 року - впровадяться нові стандарти в роботу екстреної медичної роботи. Передусім, йдеться про базовий склад бригади екстреної медичної допомоги (ЕМД), до якої входитимуть парамедик та екстрений медичний технік. Прийнята постанова змінює склад бригад екстреної медичної допомоги та вводить поняття «бригади парамедиків». Такі бригади працюватимуть паралельно з лікарськими та фельдшерськими бригадами екстреної медичної допомоги. Ці три види бригад працюватимуть до 2025 року. У 2025 році склад всіх бригад екстреної медичної допомоги відповідатиме єдиному стандарту. Тож до цього часу всі фельдшери з медицини невідкладних станів і медичні сестри, які зараз працюють у бригадах екстреної медичної допомоги, мають пройти перенавчання і отримати кваліфікацію «парамедик». Парамедик - це фахівець, який надає широкий спектр рятувальних медичних послуг за сучасними стандартами на догоспітальному етапі й своєчасно транспортує постраждалого до лікарні. Це початок нової системи розвитку професійних компетенцій працівників екстреної медицини, ініційованої МОЗ України.  Зміни стосуються і водіїв, які працюють у бригаді екстреної медичної допомоги. До 2025 року всі водії мають перенавчитися і отримати кваліфікацію «екстрений медичний технік». Екстрений медичний технік - це людина без медичної освіти, але зі спеціалізованою підготовкою. Вони допомагають лікарям та парамедикам у наданні професійної медичної допомоги пацієнту. Для підсилення роботи бригади залучатимуться й надалі лікарі медицини невідкладних станів. За рішенням керівника центру екстреної медичної допомоги зможуть також долучатися додаткові медичні працівники служби, а також стажер, студент, що проходить виробничу практику, лікар-інтерн, лікар-резидент або інша особа, яка успішно пройшла підготовку з домедичної допомоги та отримала підтверджуючий документ. З минулого року в Україні почали готувати парамедиків. Крім того, у лютому 2019 року стартував цикл підготовки українських інструкторів на базі Тернопільського державного медичного університету ім. І. Я. Горбачевського. Нагадаємо, що професії «парамедик» та «екстрений медичний технік» були запроваджені наказом Мінекономрозвитку від 26 жовтня 2017 року №1542 «Про затвердження Зміни № 6 до національного класифікатора України ДК 003:2010». Кваліфікаційні вимоги були затвердженні наказом МОЗ № 918 (зі змінами). Кабінет Міністрів 22 травня 2019 року ухвалив концепцію розвитку екстреної медичної допомоги. Перший етап змін розпочався уже цього року у шести пілотних регіонах. Джерело: https://www.kmu.gov.ua
  •       Сьогодні, 19 серпня під головуванням голови ради Віктора Ілаша відбулося засідання Колегії районної ради.      Члени Колегії узгодили перелік питань, які заплановано до розгляду на пленарному засіданні XXIIІ сесії районної ради УІІ скликання та визначились із датою її проведення - 20 вересня поточного року.      За результатами обговорення і вивчення питань, враховуючи пропозиції всіх постійних комісій членами Колегії прийнято відповідне рішення.
  •  МОЗ України затвердило новий перелік препаратів програми «Доступні ліки». Упродовж наступних шести місяців українці з серцево-судинними захворюваннями, діабетом 2 типу та бронхіальною астмою зможуть отримати 78 препаратів абсолютно безоплатно, ще 176 - з невеликою доплатою.  До оновленого Реєстру лікарських засобів за програмою «Доступні ліки» увійшли 254 препарати. З них 78 пацієнти отримуватимуть безоплатно. Перелік безоплатних ліків збільшився майже на 20% у порівнянні з попереднім Реєстром.  Найдешевший препарат, що на 100% відшкодовує держава, коштує 5,22 грн, найдорожчий – 863,43 грн.  Виробники лікарських засобів гарантують, що упродовж наступних шести місяців зможуть виробити і поставити відчутно більше препаратів за програмою. Очікується, що пацієнти зможуть отримати безоплатно чи з незначною доплатою понад 46 мільйонів упаковок препаратів - на 7 мільйонів більше, аніж упродовж дії попереднього Реєстру.  Щоби отримати ліки, зверніться до свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра, отримайте електронний рецепт і обміняйте його на ліки в аптеці. Докладна інструкція для пацієнтів доступна за цим посиланням . Перелік аптек, які беруть участь у програмі, можна знайти на сайті НСЗУ. Нагадаємо, що з 1 квітня пацієнти, які користуються урядовою програмою «Доступні ліки», почали отримувати ліки від серцево-судинних захворювань, діабету другого типу та бронхіальної астми за електронним рецептом. За цей лікарі виписали понад 5 мільйонів рецептів, за 82% з них пацієнти отримали ліки в аптеці. За ці ліки Національна служба здоров’я України відшкодувала аптекам 258,6 млн грн. Відкрита інформація про виплати НСЗУ аптекам, які беруть участь в програмі «Доступні ліки», доступна на сайті служби. Найчастіше - у 80% випадків - пацієнти отримують препарати для лікування серцево-судинних захворювань. Частка виписаних рецептів для лікування цукрового діабету другого типу – 17%, бронхіальної астми – 3%. Найбільш активно користуються програмою жителі Дніпропетровської, Харківської та Львівської областей. З квітня тут лікарі виписали від 339 до 631 тисяч електронних рецептів, за понад 80% з них пацієнти вже отримали ліки. Скористатись програмою «Доступні ліки» можуть також мешканці тимчасово окупованих територій: https://bit.ly/2z2GeMj За оцінками Всесвітньої організації охорони здоров’я, програма «Доступні ліки» поліпшила доступ українців до лікування, а також дозволила знизити ціни на препарати. Джерело: https://www.kmu.gov.ua/ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda