Трансформація системи охорони здоров’я почалась з первинної ланки та фактично триває дев'ятий місяць. З якими результатами зустрічає новий рік «первинка» та які зміни очікують на систему охорони здоров’я у 2019 році.

Як змінилась «первинка» у 2018 році і що на неї чекає в наступному році  

«Третя хвиля» подання заяв на підписання договорів з Національною службою здоров’я закладами, у яких працюють сімейні лікарі, терапевти, педіатри, завершилася 20 грудня.

Заяви на укладання договорів з Національною службою здоров’я подало 1 207 комунальних та приватних медичних закладів первинної допомоги.

«За результатами третьої хвилі понад 95% усіх комунальних медичних закладів первинки долучилися до змін і переходять на нову модель фінансування - коли держава оплачує медичні послуги, надані конкретному пацієнту. У закладах-партнерах НСЗУ свого лікаря обрали понад 14 мільйонів людей. І за ними в заклади вже прийшли 3,5 мільярди гривень. Фінансування первинки збільшили лише у півтора рази, а зарплати лікарів зросли вдвіч-втричі. Це свідчить про те, що нова модель довела свою ефективність»,- сказав голова Національної служби здоров’я Олег Петренко.

В Донецькій, Миколаївській, Чернігівській, Івано-Франківській областях та місті Києві партнерами НСЗУ зголосилися стати всі 100% медзакладів первинної допомоги. У Сумській та Житомирській області заяви подали 98% комунальних закладів.

Нагадуємо, що у 2019 році комунальні заклади первинної ланки не будуть отримувати медичної субвенції з держбюджету. Єдине джерело фінансування комунальних медзакладів «первинки» на наступний рік — договір з Нацслужбою здоров’я. 

Медзаклади первинної ланки, які не встигли подати заяви на укладання договорів до 20 грудня 2018, зможуть укласти договори протягом наступного року. З другої половини січня 2019 року Нацслужба здоров’я оголосить про прийом заяв, який буде тривати протягом року.Подати документи на укладання договорів можна буде в індивідуальному порядку.

До змін на первинній ланці активно долучаються і приватники. 20% закладів, які подали заяви на укладення договору зі Службою, - приватні клініки та лікарі-ФОП. У 2019 році понад 200 приватників по всій країні надаватимуть послуги первинної допомоги коштом Національної служби здоров’я України.

Заклади, що підписали договори з НСЗУ, отримують більше фінансування та мають можливість піднімати заробітні плати лікарів у 2-3 рази. Зарплати вже почали зростати у трансформованих закладах по всій країні. Наприклад, у Хмельницькій області зафіксований рекорд - лікарю первинної ланки нарахували 30 258 грн.

Також триває кампанія «Лікар для кожної сім’ї», в межах якої за 9 місяців майже 24 млн українців обрали свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра.

«Ми ніколи не підозрювали, наскільки сильним є бажання людей вільно обирати своїх лікарів - наскільки їх втомили дільничні лікарі, до яких їх примусово “приписали”. Жовтневий зріз громадської думки показує, що понад три чверті громадян задоволені своїм вибором”, - говорить заступник міністра охорони здоров’я України Павло Ковтонюк.

Програма «Безкоштовна діагностика»

З 1 липня 2019 року запрацює програма «Безкоштовна діагностика», яка запустить новий принцип фінансування на рівні спеціалізованої амбулаторної допомоги.

За направленням сімейного лікаря, терапевта та педіатра пацієнт зможете отримати пакет діагностичних та лікувальних послуг, які оплатить Національна служба здоров'я за принципом «гроші за пацієнтом».  

У програму увійде 50+ послуг: аналізи, 4 види біопсії, 5 видів рентгенів, 6 видів УЗД, мамографія, ехо серця, дослідження новоутворень, 6 ендоскопічних операцій одного дня та інше. До списку послуг увійшли не лише діагностичні процедури, а й лікування - нескладні та неінвазивні операції.

З детальним переліком медичних послуг у програмі «Безкоштовна діагностика» можна ознайомитися у проекті Постанови Кабінету Міністрів України.

Щоб долучитися до програми спеціалізовані заклади й громади мають підготуватися:

  1. Реорганізуватися в комунальні некомерційні підприємства.
  2. Комп'ютеризувати кабінети сімейних лікарів, терапевтів, педіатрів і спеціалістів та підключитися до системи eHealth.
  3. Укласти договір з НСЗУ - прийом заяв у квітні 2019 року.
  4. Електронні інструменти для лікарів та пацієнтів

    У 2019 році в електронний формат почнуть переходити медичні картки, рецепти, направлення та лікарняні.

    Цей процес почнеться вже з січня 2019 року з запровадження електронних карток на первинній ланці. Сімейні лікарі, терапевти і педіатри, які працюють у закладах первинної медичної допомоги та підключені до електронної системи охорони здоров’я, почнуть вносити інформацію про візити пацієнтів в електронній системі.

    На першому етапі пацієнти не зможуть особисто зайти в свою електронну медичну картку. Але за необхідності лікар зможе роздрукувати набір даних, наприклад, запис про візит. Планується, що згодом через кабінет пацієнта можна буде мати доступ до своїх даних в електронній системі охорони здоров’я.

    Впродовж року будуть впроваджені електронні направлення до спеціалістів, рецепти на “Доступні ліки”, лікарняні листи.

    З середини року електронні інструменти з’єднають первинну та спеціалізовану ланку в межах програми “Безкоштовна діагностика”. Оплата за ці послуги буде пов’язана з електронною звітністю. Тому критично важливою є комп’ютеризація закладів спеціалізованої амбулаторної допомоги.

  5. Гарантований пакет медичних послуг

    У 2019 році МОЗ України презентує перший в історії України гарантований пакет медичних послуг, який прийде на заміну псевдо-безкоштовній медицині.

    Гарантований пакет - це чіткий набір послуг первинної, спеціалізованої амбулаторної, стаціонарної допомоги, а також екстрена, паліативна та реабілітаційна допомога - базовий набір життєво необхідних послуг, які затверджуватиме восени 2019 Верховна Рада.


Джерело:http://moz.gov.ua

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  •  За інформацією Державної фіскальної служби України однією із митниць, де громадяни найактивніше оформляють свої автівки – Чернівецька митниця ДФС. Зазначене є, зокрема, результатом вжитих керівництвом митниці організаційних заходів, як-от: збільшення кількості інспекторського складу, задіяного в оформленні бувших у використанні транспортних засобів, зміна графіка роботи, робота у вихідні та святкові дні, посилення взаємодії з митними брокерами. А також, запровадження телефону «гаряча лінія»для отримання консультацій щодо митного оформлення ввезених транспортних засобів на митну територію України - (0372) 52-55-82.  На Чернівецькій митниці ДФС від 25 листопада 2018 до 17 січня 2019 оформлено 3500 транспортних засобів. Це авто, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебували у митних режимах «тимчасове ввезення» або «транзит». За розмитнені авто до Державної  скарбниці України сплачено понад 246,0 мільйонів гривень.  Також митники звертають увагу, що термін пільгового періоду застосування ставки акцизного податку для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією спливає 22 лютого 2019 року. До кінця дії пільгового режиму оподаткування легкових транспортних засобів лишилося: 37 днів. Протягом цього часу громадяни можуть здійснити митне оформлення легкових автомобілів із застосуванням коефіцієнта 0,5, - тобто скористатись 50% пільгою щодо нарахування акцизного податку. Чинним законодавством встановлено, що після закінчення 90 пільгових днів власники таких автівок сплачуватимуть акцизний податок за повною ставкою, а отже, розмір митних платежів суттєво зросте.  Здійснити митне оформлення транспортних засобів для вільного обігу в зоні діяльності Чернівецької митниці ДФС громадяни можуть у відділі митного оформлення №1 за адресою: м.Чернівці, вул. Руська, 248 М. Час роботи відділу: з 09:00 год до 24:00 год щодня (без вихідних). Контакти відділу розміщено на офіційному порталі Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області "Митні пункти" за посиланням:http://cv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/mitni-punkti/239552.html.  Із текстом Законів України, які регламентують нові умови ввезення транспортних засобів від 08 листопада 2018 року №2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та № 2612-VIIІ-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» можна ознайомитися за посиланнями: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2611-19 та https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2612-viii).  Джерело: http://cv.sfs.gov.ua/
  •  Впровадження Концепції публічного управління у будівництві дозволить зробити більш прозорою та відкритою діяльність у будівництві, унеможливити ручне управління у галузі та зробити інформацію публічною. Це сприятиме зменшенню корупційних проявів у будівництві та залученню нових інвестицій.  «Відсутність затверджених генпланів та детальних планів забудови, містобудівні умови, які видаються, на жаль, у ручному режимі – це все наслідки недосконалого управління в галузі і відсутності публічного доступу до інформації про неї. Через це маємо проблеми із забудовою, диспропорцію між будівництвом житла та соцінфраструктури. Повинні бути створені прозорі правила гри для всіх учасників. І Концепція публічного управління у будівництві дозволить це зробити. Тому ми дуже зацікавлені у її розробці», – повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе на прес-брифінгу «Концепція публічного управління містобудування в Україні» в Українському кризовому медіа-центрі. Зокрема, проектом Концепції пропонується:  – систематизація усіх норм законодавства у Містобудівний кодекс; – створення Містобудівного кадастру та його взаємодія з іншими офіційними кадастрами та реєстрами, зокрема, Державним земельним кадастром, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, адресним реєстром;  – забезпечення публічності усіх дозволів та погоджень, що надаються;  – дієва система архітектурно-будівельного контролю та нагляду, і громадський контроль; – захист та охорона від забудови культурних пам’яток та інші важливі зміни.  «Висловлюю щиру подяку усім розробникам. Докладемо всіх зусиль, щоб Концепція стала практикою і привела до прогресу - сталого розвитку міст та комфортного середовища для громадян», - додав Лев Парцхаладзе.  Після завершення розробки Концепція буде публічно обговорена за круглим столом за участю широкого кола фахівців, експертів та громадськості, за необхідності доопрацьована, після чого буде направлена на розгляд до Кабінету Міністрів України.  Нагадаємо, що був підписаний Меморандум про співробітництво щодо розроблення та реалізації Концепції публічного управління у галузі будівництва між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України, громадською організацією «Разом проти корупції», німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ), громадською організацією «Офіс ефективного регулювання» (BRDO), Конфедерацією будівельників України, Будівельною палатою України, Національною спілкою архітекторів України, Інститутом архітектури, урбаністики та регіоналістики НСАУ, ДП «ДІПРОМІСТО» та ДП «УкрНДІпроцивільбуд».  Джерело: www.kmu.gov.ua
  • На вимогу часу та у зв’язку із суттєвими змінами ситуації на ринку праці державна служба зайнятості активно запроваджує нові форми та методи роботи. Про це заявив в. о. Голови Державної служби зайнятості (Центрального апарату) Валерій Ярошенко під час наради у Львові щодо підсумків роботи за рік та визначення пріоритетних завдань діяльності у 2019 році. «Службою зайнятості запроваджено нову форму підбору кадрів роботодавцям на засадах рекрутингу. Це забезпечує індивідуальний підхід працівників до укомплектування кожного замовлення. У 2018 році суттєво збільшено базу вакансій, яка зросла на 10% до 1,1 млн. одиниць, що сприяло оперативному працевлаштуванню шукачів роботи. Усього ж упродовж минулого року забезпечено роботою 826 тис. осіб, що майже на 6% більше обсягів 2017 року». Окрім цього, очільник служби наголосив на тому, що ринок праці постійно зазнає змін, саме тому в державній службі зайнятості запроваджено новий сайт з електронними кабінетами для роботодавців та шукачів роботи. Наразі сайтом скористалися 1,1 млн. осіб, уже створено 87,5 тисяч електронних кабінетів шукача роботи та 93,1 тисячі електронних кабінетів роботодавця. Не менш важливим кроком було запровадження «гарячої лінії» служби зайнятості. Упродовж року послугами цього сервісу скористалися майже 25 тисяч громадян. Як зазначив В. Ярошенко, негативним чинником на ринку праці залишається професійно-кваліфікаційний дисбаланс між попитом та пропозицією робочої сили. В Україні 75% випускників шкіл здобувають вищу освіту і лише 25% – професійно-технічну. У Європі показники протилежні: 30% випускників здобувають вищу освіту, 70% – професійну. Як наслідок, серед безробітних майже 44% мають вищу освіту, а в деяких великих містах ця цифра доходить до 90%. З метою забезпечення потреб роботодавців у кваліфікованих робітничих кадрах служба зайнятості протягом минулого року залучила до професійного навчання 147 тисяч безробітних. До співпраці залучено 178 професійно-технічних та 52 вищих навчальних закладів. Кількість безробітних, які навчалися в центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості, зросла на 10% та становила 48 тисяч осіб. Для подолання кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці служба зайнятості розгорнула активну профорієнтаційну роботу серед безробітних та шукачів роботи, школярів та студентської молоді на основі сучасних інформаційних технологій. Це IT-платформа «Профорієнтація та розвиток кар’єри», мобільні додатки та веб-ресурси.  На сьогодні завершено реорганізацію служби зайнятості, що дозволило збільшити  чисельність працівників, які надають соціальні послуги безпосередньо в громадах. «У рамках здійснення модернізації та сприяння продуктивній зайнятості ми з січня 2019 року запровадили інститут кар’єрного радника. Це стало можливим завдяки співпраці з Проектом Міжнародної організації праці «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні», – резюмував В. Ярошенко. Кар’єрні радники є індивідуальними консультантами осіб, які шукають роботу, та зареєстрованих безробітних у пошуку роботи, плануванні кар’єри та підвищенні конкурентоспроможності на ринку праці, зокрема через залучення до професійного навчання. Вони забезпечують супровід безробітних від дня звернення до центру зайнятості до факту працевлаштування, Підбиваючи підсумки роботи служби, В. Ярошенко окреслив плани роботи служби на 2019 рік, серед пріоритетів – запровадження нових та розвиток існуючих сервісів надання послуг, поглиблення співпраці з органами місцевої влади та соціальними партнерами, передусім роботодавцями, легалізація робочих місць та заробітної плати, підвищення результативності реалізації активних програм сприяння зайнятості. Джерело: www.dcz.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda