Перебуваючи в трудових відносинах та отримуючи заробітну плату, застрахованим особам важливо усвідомлювати, що розмір оплати праці, з якого сплачуються страхові внески, матиме в майбутньому вплив на розмір їх пенсійного забезпечення.

Солідарна система пенсійного страхування базується на засадах солідарності та здійснення виплат за рахунок коштів Пенсійного фонду України. В свою чергу, бюджет Фонду формується із страхових внесків до солідарної системи та надходжень з інших джерел, визначених Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Таким чином, кошти відрахувань, які раніше перераховувалися на соціальне страхування, створювали базу для нарахування та виплати пенсій в минулих роках, а сьогоднішні надходження від сплати єдиного внеску, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, є джерелом забезпечення поточних пенсійних виплат. Відтак, розмір заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, відіграє вагому роль у формулі розрахунку розміру пенсійного забезпечення.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в редакції, що діє з 01.10.2011, для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

При цьому, для кожного пенсіонера визначається індивідуальний середньомісячний коефіцієнт заробітку, який обчислюється як середнє значення від ділення фактичної заробітної плати застрахованої особи в розрізі кожного місяця на величину середньої заробітної плати в Україні за відповідний період. Тому, чим вище рівень офіційної заробітної плати, тим більше індивідуальний коефіцієнт заробітку для обчислення пенсії та, відповідно, вище розмір пенсійного забезпечення.

Проведене в рамках пенсійного реформування «осучаснення» пенсій з 1 жовтня 2017 року із застосуванням середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2014, 2015 та 2016 роки (3764,40 грн.), знайшло найбільше відображення на розмірах пенсійних виплат тих пенсіонерів, які мають відносно високий коефіцієнт отримуваного ними заробітку.

Крім того важливо, щоб роботодавцями забезпечувалася сплата страхових внесків у розмірі не нижче мінімального, так як саме від дотримання цих вимог залежатиме страховий стаж для розрахунку пенсії. Адже, неповна сплата внесків за певний місяць не дасть можливості врахувати цей місяць до страхового стажу як повний – такий місяць буде враховано пропорційно сплаченим внескам. Це, в свою чергу, може вплинути на розмір майбутніх пенсійних виплат, а що ще головніше – стати визначальним при встановленні права на пенсію, оскільки саме необхідна тривалість страхового стажу є однією з головних умов набуття права на пенсійне забезпечення. Якщо на сьогодні для призначення пенсії за віком достатньо 25 років страхового стажу, то з поступовим збільшенням цієї норми протягом наступних 10 років, вже з 2028 року для реалізації права на пенсію після досягнення особою 60-річного віку необхідно мати не менше 35 років страхового стажу.

В інтересах кожної застрахованої особи – не допускати отримання заробітної плати "в конвертах".

Джерело: прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Органи місцевого самоврядування мають обов’язково підключитися до всіх без винятку прозорих електронних реєстрів, створених державою. Йде мова про сервіс «Прозора ДАБІ», «Прозорро Продажі», електронні торги з продажу землі, які запускаються сьогодні. Про це на засіданні Уряду наголосив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко. «Open budget», який запровадило Міністерство фінансів України  – дуже класний, доступний і якісний ресурс. В той же час, на офіційних сторінках органів місцевого самоврядування прозорість не тільки дохідної частини і створення бюджету, а й видатків — практично відсутня. До цього питання має залучитись Мінфін для впровадження всіх необхідних прозорих механізмів. Крім того, сьогодні органи місцевого самоврядування прагнуть, аби Мінфін відкрив для них базу доходів платників податків, кошти яких надходять до місцевих бюджетів. Ми маємо відкрити цю базу лише для тих органів місцевого самоврядування, які повністю виконали всі умови надання прозорих сервісів щодо аукціонів, продажу комунального майна, «Прозорої ДАБІ», — підкреслив Геннадій Зубко. Джерело: прес-служба Віце-прем’єр-міністра України
  • Моделювання адміністративно-територіального устрою на рівні районів має здійснюватися за головним критерієм – доступність громадян до якісних послуг. Про це зазначив Микола Рубчак, Начальник відділу з питань адміністративно-територіального устрою профільного Департаменту Мінрегіону на тематичному Круглому столі Української асоціації районних та обласних рад у Тернополі. «Наше спільне завдання створити спроможний субрегіональний рівень. У цьому розумінні спроможний це – розвинена, а головне ресурсно-забезпечена мережа закладів соціальної та адміністративної сфери. Це й стосується відповідних органів місцевого самоврядування», — акцентував Микола Рубчак. За його словами, велика кількість районів не означає належне та раціональне надання послуги. «Для прикладу, жителі Гусятинського району Тернопільщини обслуговуються в 3 різних містах, що, відповідно, знаходяться на території 3 різних районів. Мова йде про такі важливі установа як територіальні підрозділи ДФС, Пенсійного фонду, Нацполіції та інше. Себто, замість того, щоб сконцентрувати такі заклади в одному адміністративному центрі, людям доводиться їздити за різними послугами в різні місця», — аргументував посадовець. Джерело: УАРОР
  • Підтримка фінансової стабільності, активний промисловий розвиток, передусім в сегменті інновацій і створення національного продукту, а також інвестиції в людський капітал за рахунок зростання економіки – ключові завдання Уряду на 2019 рік. Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час форуму «Нова індустріалізація: спільні дії Уряду та бізнесу». Захід проводиться вже вдруге і є додатковою платформою ефективного діалогу між підприємцями і представниками влади. Цього року участь у форумі взяли урядовці, парламентарі, дипломати, представники промислових асоціацій та підприємств – членів Торгово-промислової палати. За словами Глави Уряду, діалог з бізнесом – завжди є дуже позитивним, оскільки дозволяє формувати якісне середовище для економічного зростання. «Ми маємо 11 кварталів поспіль економічний ріст. Це хороший сигнал, але ми розуміємо, що цього недостатньо для вирішення історичних проблем. Ми можемо зростати на рівні 5-7%. А вигодонабувачем цього зростання має стати український народ», – сказав Володимир Гройсман. Забезпечити такий ріст, впевнений Прем’єр-міністр, можна шляхом реалізації економічної політики Уряду. «Наше завдання – підтримувати фінансову стабільність і інвестувати в економічне зростання, – сказав Володимир Гройсман. – Наші пріоритети: покращення бізнес-клімату, нова система управління держсектором, чесна і прозора приватизація, а отже, входження інвестицій в реальний сектор, енергетика – маємо зменшувати залежність від імпорту і розвивати свою базу». Ключовим елементом, що дозволить реалізувати намічені плани, стане виконання збалансованого Державного бюджету на 2019 рік, який містить стимули промислового розвитку, передбачає реалізацію великих інфраструктурних проектів, а також забезпечує фінансування соціальних реформ передусім в освіті та медицині. Так, з наступного року запрацюють Фонд підтримки інновацій з обсягом фінансування 300-350 млн грн, Фонд енергоефективності, бюджет якого сягне близько 14 млрд грн, продовжиться робота над запуском експортно-кредитної агенції. Також будуть продовжені програми секторальної підтримки, в тому числі щодо пільг при модернізації виробництва. «Зміни, які ми робимо – це не точкові зміни. Це зміни, які вплинуть на різні сфери, – сказав Володимир Гройсман. – І сильна економіка дозволяє збільшити інвестиції в людський капітал». Джерело: kmu.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda