Перебуваючи в трудових відносинах та отримуючи заробітну плату, застрахованим особам важливо усвідомлювати, що розмір оплати праці, з якого сплачуються страхові внески, матиме в майбутньому вплив на розмір їх пенсійного забезпечення.

Солідарна система пенсійного страхування базується на засадах солідарності та здійснення виплат за рахунок коштів Пенсійного фонду України. В свою чергу, бюджет Фонду формується із страхових внесків до солідарної системи та надходжень з інших джерел, визначених Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Таким чином, кошти відрахувань, які раніше перераховувалися на соціальне страхування, створювали базу для нарахування та виплати пенсій в минулих роках, а сьогоднішні надходження від сплати єдиного внеску, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, є джерелом забезпечення поточних пенсійних виплат. Відтак, розмір заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, відіграє вагому роль у формулі розрахунку розміру пенсійного забезпечення.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в редакції, що діє з 01.10.2011, для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

При цьому, для кожного пенсіонера визначається індивідуальний середньомісячний коефіцієнт заробітку, який обчислюється як середнє значення від ділення фактичної заробітної плати застрахованої особи в розрізі кожного місяця на величину середньої заробітної плати в Україні за відповідний період. Тому, чим вище рівень офіційної заробітної плати, тим більше індивідуальний коефіцієнт заробітку для обчислення пенсії та, відповідно, вище розмір пенсійного забезпечення.

Проведене в рамках пенсійного реформування «осучаснення» пенсій з 1 жовтня 2017 року із застосуванням середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2014, 2015 та 2016 роки (3764,40 грн.), знайшло найбільше відображення на розмірах пенсійних виплат тих пенсіонерів, які мають відносно високий коефіцієнт отримуваного ними заробітку.

Крім того важливо, щоб роботодавцями забезпечувалася сплата страхових внесків у розмірі не нижче мінімального, так як саме від дотримання цих вимог залежатиме страховий стаж для розрахунку пенсії. Адже, неповна сплата внесків за певний місяць не дасть можливості врахувати цей місяць до страхового стажу як повний – такий місяць буде враховано пропорційно сплаченим внескам. Це, в свою чергу, може вплинути на розмір майбутніх пенсійних виплат, а що ще головніше – стати визначальним при встановленні права на пенсію, оскільки саме необхідна тривалість страхового стажу є однією з головних умов набуття права на пенсійне забезпечення. Якщо на сьогодні для призначення пенсії за віком достатньо 25 років страхового стажу, то з поступовим збільшенням цієї норми протягом наступних 10 років, вже з 2028 року для реалізації права на пенсію після досягнення особою 60-річного віку необхідно мати не менше 35 років страхового стажу.

В інтересах кожної застрахованої особи – не допускати отримання заробітної плати "в конвертах".

Джерело: прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • За ініціативи Мінрегіону експерти розробили Методичні рекомендації щодо створення Статуту територіальної громади, а також зразки документів для організації участі жителів громади у вирішенні питань місцевого значення (ЗАВАНТАЖИТИ). «Якщо громада зацікавлена у розвитку своєї території, вона має створити механізми участі мешканців у прийнятті управлінських рішень. Люди повинні бути залученими до життя громади, чітко розуміти, як і на що мають змогу впливати, чим можуть допомогти і з кого спитати. Локальним документом, у якому громада може прописати особливості участі громадян, є Статут територіальної громади. Але не скрізь є фахівці, які можуть розробити якісний Статут. Тому Міністерство спільно з неурядовими експертами створили методичні рекомендації, що мають значно полегшити громадам завдання розвитку форм прямого народовладдя», - прокоментував перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода. Нагадаємо, що законодавство не зобов’язує громади приймати свої статути. Разом з тим, статут є єдиним документом, що ухвалюється на місцевому рівні, яким можна визначити порядок проведення загальних зборів громадян та реалізації місцевих ініціатив. У Методичних рекомендаціях запропонована примірна структура статуту територіальної громади, де визначено права, обов’язки, форми участі жителів громади у вирішенні питань місцевого значення, засади громадського контролю та звітування посадових осіб місцевого самоврядування тощо. Методичні рекомендації створені в рамках робочої групи з питань місцевої демократії Ради донорів з питань децентралізації в Україні, до якою спільної роботи фахівців Мінрегіону, Центрального офісу реформ при Мінрегіоні, асоціацій органів місцевого самоврядування, фахівців та експертів у сфері місцевої демократії та статутної нормотворчості. Рекомендації мають виключно інформаційний характер. Завантажити Методичні рекомендації щодо створення Статуту територіальної громади можна на сайті Мінрегіону та у нашій онлайн-бібліотеці, а також у Роз'ясненнях Законодавства Ресурсного центру. Джерело: Прес-центр ініціативи «Децентралізація»
  • 19 лютого 2019 року відбулась фахова майстерня «Інформування громадськості про діяльність ради – шлях до порозуміння та відкритості» для представників районних рад та обласної ради Дніпропетровської області.  Захід відбувся в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який впроваджується Асоціацією міст України у партнерстві з Українською асоціацією районних та обласних рад за фінансової підтримки USAID. Під час заходу було проінформовано учасників про форми забезпечення інформування громадськості про діяльність органу місцевого самоврядування, зокрема було зазначено. Інформування громадськості про діяльність органу місцевого самоврядування  важлива складова діяльності органу місцевого самоврядування та має за мету врахування у діяльності потреб місцевих мешканців, які сформували органи місцевого самоврядування під час місцевих виборів та отримання зворотного зв’язку у формі пропозицій з підготовлених проектів рішень для їх подальшого опрацювання при прийнятті рішень органу місцевого самоврядування. Було наголошено, що не проведення консультацій з громадськістю під час прийняття відповідних рішень може бути підставою для скасування прийнятих рішень органу місцевого самоврядування у судовому порядку. Про важливість інформування через діяльність депутатів місцевих рад шляхом проведення прийому громадян, публікації звітів депутатів про їх діяльність. Про обговорення проектів рішень ОМС на засіданнях громадських рад при органах місцевого самоврядування, що забезпечать прийняття зваженого, обґрунтованого відповідного рішення органу місцевого самоврядування Про врегулювання порядків інформування у регламенті органу місцевого самоврядування, який має бути актуалізований та відповідати чинному законодавству. Про важливу форму інформування через веб-сайти органів місцевого самоврядування, які мають у зручний спосіб надавати інформацію про діяльність органу місцевого самоврядування. Під час заходу його учасники також у формі ділових ігр мали можливість набути навички з інформування про діяльність органу місцевого самоврядування та проведення консультацій з громадськістю. Довідково Право участі у справах органу місцевого самоврядування визначається  Додатковим протоколом до Європейської хартії місцевого самоврядування про право участі у справах органу місцевого самоврядування, ратифікованого Законом 2 вересня 2014 року. Форми участі громадян та інформування громадськості про діяльність органу місцевого самоврядування передбачені Конституцією України, чинним законодавством та локальними нормативно-правовими актами органів місцевого самоврядування. Джерело: http://rozvytok.in.ua
  •      Сьогодні, 20 лютого, заступник голови районної ради Анатолій Горобець та працівники виконавчого апарату районної ради взяли участь у заходах з нагоди Дня пам’яті Героїв Небесної Сотні.      У Кельменецькому районному будинку народної творчості та дозвілля відбулась година пам’яті Героїв Небесної Сотні «Як журавлі, що линули у небо, покинувши цей грішний світ».      По завершенні цього заходу відбулась урочисто траурна хода за участі голови райдержадміністрації Віталія Швеця, селищного голови Сергія Буняка, представників трудових колективів та громадських організацій,  жителів селища для покладання квітів до меморіальної дошки Героям Небесної Сотні на одноіменній площі.  

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda