Пенсійна реформа, що стартувала в жовтні 2017 року, встановила соціальну справедливість у пенсійному забезпеченні. А торкнулась вона більше, ніж 11 мільйонів пенсіонерів.

Пенсійна реформа дозволила переглянути пенсії в бік зростання більш як для 10 млн. наших співгромадян. Це збільшення було диференційованим, тобто, різним для кожного пенсіонера. Якщо до реформи із 11,7 млн. пенсіонерів майже 8,5 млн. отримували однакову пенсію, то завдяки реформі вдалося відновити соціальну справедливість в питаннях пенсійного забезпечення. Більш як для 4 млн. пенсіонерів зростання пенсії склало понад 500 грн. на місяць. У першу чергу це стосувалося людей, які чесно працювали в народному господарстві і мали великий стаж і заробіток.

«Завдяки реформі відійшли в минуле спеціальні пенсії для державних службовців, податківців, митників та інших категорій привілейованих громадян, яким пенсію обчислювали за спеціальними нормами 15 різних законів! Віднині для кожного громадянина пенсія розраховується за єдиною формулою, головними елементами якої є трудовий стаж і розмір заробітку, з якого сплачено страхові внески,- зазначив Міністр соціальної політики України Андрій Рева. - Тепер пенсія кожного українця залежить не від його соціального статусу, не від посади, яку він займав на державній службі, а виключно від критеріїв, які є однаковими для всіх. Уряд на практиці реалізував конституційний принцип рівності громадян перед Законом».

Водночас, реформа висвітлила проблемні моменти, які існували в радянських соціально-економічних реаліях, в яких довелося жити і працювати громадянам, які сьогодні знаходяться на заслуженому відпочинку. Майже 3 млн. пенсіонерів, котрі мають повний страховий стаж, отримали незначне підвищення пенсії внаслідок того, що у них була маленька зарплата. У першу чергу це стосується колгоспників, молодших медичних працівників, працівників дошкільних начальних закладів та інших трударів, які не покладаючи рук працювали на благо суспільства і держави.

«Сама пенсійна реформа – це дзеркало, і це дзеркало відобразило соціально – економічні реалії, в яких жили й працювали люди, тобто, реалії Радянського Союзу. Ці реалії, на жаль, не були справедливими і люди, які довго працювали й отримували маленьку заробітну плату, на виході отримали маленьку пенсію. Не тому, що реформа погана, чи формула не правильна, а тому, що тоді була соціальна несправедливість. Особливо неприйнятним фактом є те, що з 3 млн. цих пенсіонерів, майже 2,5 млн складають українські жінки!» - наголошує Андрій Рева.

Саме тому, Мінсоцполітики готує відповідні законодавчі зміни, що дозволять виправити кричущу соціальну несправедливість щодо цих людей. При цьому, слід зауважити, що формула для розрахунку пенсій є незмінною. Несправедливою є не формула, а та соціально-економічна дійсність, в якій жили і працювали наші пенсіонери. Мова йде про запровадження і реалізацію додаткових гарантій для тих, хто чесно працював і повністю виконав умови пенсійного страхування.

І друга проблема, яка проявилася під час проведення пенсійної реформи – зниження коефіцієнту індивідуального заробітку для людей, які продовжують працювати після призначення їм пенсії. Склалася парадоксальна ситуація, коли громадяни продовжують працювати, зростає їх стаж, але завдяки тому, що знижується їх заробіток, падає індивідуальний коефіцієнт заробітку. Тобто, чим довше працює людина, тим меншою є його пенсія.

«Звичайно, що ми повинні виправити цю несправедливість, - каже Міністр. - Аби вирішити цю проблему, ми запропонуємо на законодавчому рівні закріпити автоматичне донарахування стажу. А коефіцієнт заробітку пенсіонери зможуть визначати за власним бажанням».

Джерело: msp.gov.ua

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Перебуваючи в трудових відносинах та отримуючи заробітну плату, застрахованим особам важливо усвідомлювати, що розмір оплати праці, з якого сплачуються страхові внески, матиме в майбутньому вплив на розмір їх пенсійного забезпечення. Солідарна система пенсійного страхування базується на засадах солідарності та здійснення виплат за рахунок коштів Пенсійного фонду України. В свою чергу, бюджет Фонду формується із страхових внесків до солідарної системи та надходжень з інших джерел, визначених Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування". Таким чином, кошти відрахувань, які раніше перераховувалися на соціальне страхування, створювали базу для нарахування та виплати пенсій в минулих роках, а сьогоднішні надходження від сплати єдиного внеску, що спрямовуються на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, є джерелом забезпечення поточних пенсійних виплат. Відтак, розмір заробітної плати, з якої сплачуються страхові внески, відіграє вагому роль у формулі розрахунку розміру пенсійного забезпечення. Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" в редакції, що діє з 01.10.2011, для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв. При цьому, для кожного пенсіонера визначається індивідуальний середньомісячний коефіцієнт заробітку, який обчислюється як середнє значення від ділення фактичної заробітної плати застрахованої особи в розрізі кожного місяця на величину середньої заробітної плати в Україні за відповідний період. Тому, чим вище рівень офіційної заробітної плати, тим більше індивідуальний коефіцієнт заробітку для обчислення пенсії та, відповідно, вище розмір пенсійного забезпечення. Проведене в рамках пенсійного реформування «осучаснення» пенсій з 1 жовтня 2017 року із застосуванням середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, за 2014, 2015 та 2016 роки (3764,40 грн.), знайшло найбільше відображення на розмірах пенсійних виплат тих пенсіонерів, які мають відносно високий коефіцієнт отримуваного ними заробітку. Крім того важливо, щоб роботодавцями забезпечувалася сплата страхових внесків у розмірі не нижче мінімального, так як саме від дотримання цих вимог залежатиме страховий стаж для розрахунку пенсії. Адже, неповна сплата внесків за певний місяць не дасть можливості врахувати цей місяць до страхового стажу як повний – такий місяць буде враховано пропорційно сплаченим внескам. Це, в свою чергу, може вплинути на розмір майбутніх пенсійних виплат, а що ще головніше – стати визначальним при встановленні права на пенсію, оскільки саме необхідна тривалість страхового стажу є однією з головних умов набуття права на пенсійне забезпечення. Якщо на сьогодні для призначення пенсії за віком достатньо 25 років страхового стажу, то з поступовим збільшенням цієї норми протягом наступних 10 років, вже з 2028 року для реалізації права на пенсію після досягнення особою 60-річного віку необхідно мати не менше 35 років страхового стажу. В інтересах кожної застрахованої особи – не допускати отримання заробітної плати "в конвертах". Джерело: прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області
  • Сьогодні, 18 вересня, Міністерство внутрішніх справ закликає громадян взяти участь в онлайн-кампанії «Я відповідальний водій/пішохід/пасажир» та розповісти про свою відповідальність як учасника дорожнього руху та увагу до безпеки своїх рідних. Для участі в акції достатньо просто оновити своє фото у Facebook за допомогою неонових рамок від сторінки Головного сервісного центру МВС, що можна обрати у пошуку за назвами «Я відповідальний водій/пішохід/пасажир». Після оновлення громадянам пропонують розказати про свою безпекову звичку або історію як персональна відповідальність за свої дії врятувала життя на дорозі. Нагадаємо, сьогодні Верховна Рада України має розглянути законопроект №8492, який підвищує штраф за ігнорування пасків безпеки з 51 до 850 гривень. А до кінця року в Україні має запрацювати фото-відеофіксація дорожнього руху. Загалом за офіційними даними в Україні протягом семи місяців 2018 року зареєстровано 81 006 ДТП, з них 12 090 – ДТП з постраждалими, в яких загинуло 1545 осіб та 15 647 осіб травмовано. Основними причинами ДТП з постраждалими є: перевищення безпечної швидкості (34%), порушення правил маневрування (20%), порушення правил проїзду перехресть (8%), порушення правил дорожнього руху пішоходами (8%), недодержання дистанції (7%), порушення правил проїзду пішохідних переходів (7%); керування транспортним засобом у нетверезому стані (4%). Джерело: kmu.gov.ua
  • Президент Петро Порошенко в інтерв’ю телеканалу Суспільного мовника «Кіровоград» у Кропивницькому зауважив, що фінансування армії збільшено майже втричі. За його словами, вже були представлені нові показники державного бюджету, які розглядалися на засіданні Ради національної безпеки та оборони. За результатами засідання РНБО були зроблені необхідні доручення Уряду. «Я підписав свою вимогу, що у нас на сьогоднішній день рівень оплати праці, рівень грошового забезпечення українського воїна має бути вище за середню заробітну плату промисловості. І за моїм наполяганням в Збройних Силах України солдат має з 1 січня отримувати не менше як 10 тис. грн.», - розповів Глава держави. Президент наголосив, що Збройні Сили є гордістю України і на військовому параді до Дня незалежності було продемонстровано нове обличчя української армії. «Вся країна, весь український народ і я, як Президент, пишаюся українською армією, пишаюся українськими воїнами і пишаюся Україною», - зазначив Глава держави. Джерело: president.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda