6 листопада вступив у дію закон щодо автономізації лікарень. Що таке автономізація, як і коли вона відбуватиметься, які переваги надасть медустановам та якими будуть юридичні наслідки - відповіді у нашій статті.

Розгорнуті відповіді на питання про автономізацію ви можете знайти в офіційних методичних рекомендаціях МОЗУ: https://goo.gl/y7LVur .

Що таке автономізація лікарень і для чого вона потрібна?

Автономізація передбачає, що лікарні можуть набувати статусу некомерційного комунального підприємства. Наразі лікарні працюють як бюджетні установи за бюджетним законодавством та з вертикальним управлінням. Їх керівники не мають свободи рішень і керуються наказами згори.

Перетворення лікарень на комунальні підприємства дозволить розширити права медичних закладів до рівня всіх інших суб’єктів господарювання.

Які переваги дає медичному закладу статус некомерційного комунального підприємства?

Перетворення (реорганізація) медустанов у комунальні некомерційні підприємства сприятиме збільшенню їх самостійності в господарських і управлінських справах, стимулюватиме до поліпшення якості медичних послуг і підвищення економічної ефективності використання активів.

Головні переваги реогранізації такі:

- керівник підприємства отримує значно більшу, ніж керівник бюджетної установи, свободу в розпорядженні активами й фінансами, у формуванні кадрової політики, визначенні внутрішньої організаційної структури закладу;

- керівник підприємства може самостійно встановлювати будь-які форми оплати праці персоналу, що допускаються законодавством;

- фінансування підприємства здійснюється не за постатейним кошторисом витрат, а на основі власного фінансового плану, що дозволяє ефективно розпоряджатися коштами;

- медзаклади мають право мати власний рахунок у будь-якому банку;

- медзаклади мають право утворювати об’єднання з іншими закладами, які також діють у статусі підприємства, з метою перерозподілу функцій між ними та спільної оптимізації використання матеріальних, людських та фінансових ресурсів;

- медзаклади мають можливість наймати за договорами підряду лікарів фізичних осіб-підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики.

Чи може заклад після реорганізації бути приватизованим?

Ні, пряма заборона на приватизацію зазначена в ст.16 Основ законодавства України про охорону здоров’я.

Чи має некомерційне комунальне підприємство самостійно заробляти на своє існування?

Із введенням медреформи в дію, медзаклади первинної ланки отримуватимуть фінансування від Національної служби здоров'я згідно з тарифом надання первинної медичної допомоги за кожного пацієнта, який підпише декларацію з лікарем цього закладу. Під час перехідного періоду також буде надаватися фінансування на пацієнтів, які були раніше приписані до лікаря, але ще не уклали з ним декларацію.

З 2020 року медзаклади вторинної і третинної ланки переходитимуть на нову модель фінансування. Лікарні почнуть отримувати фінансування в залежності від об'єму наданих послуг згідно з договором, який вони укладатиметь з НСЗУ. Вартість послуг буде визначатися відповідно до тарифу надання медичних послуг.

Чи має таке підприємство право отримувати прибуток і на власний розсуд ним розпоряджатися?

Медзаклади у формі комунальних підприємств є неприбутковими та некомерційними. Мета їх діяльності не пов`язана з отриманням прибутку. Надлишкові кошти медзаклади мають спрямовувати на свій розвиток відповідно до фінансового плану.

Чи буде автономізація примусовою?

Закон про автономізацію медичних закладів не ставить жорсткої вимоги по термінах. Але пільговий режим автономізації буде діяти тільки до кінця 2018 року.

Чи змінюються податкові зобов’язання медзакладу після його реорганізації?

Процес перетворення лікарні на некомерційне комунальне підприємство не призводить до виникнення негативних податкових наслідків у вигляді нових пов’язаних з перетворенням податкових зобов’язань. Заклад не буде платником податку на прибуток й податку на нерухомість.

Хто розпоряджатиметься майном і коштами лікарні?

Під час автономізації майно передається закладам на правах оперативного управління. Розпоряджається майном закладу його власник - теріторіальна громада через уповноважені органи. Керівник медзакладу може розпоряджатися майном в межах, які будуть визначені статутом цьому закладу.

Хто відповідатиме за фінансову і податкову звітність у некомерційних підприємствах?

Питання ефективного керування адміністративними функціями атономного закладу вирішується самим закладом.

Чи будуть медзаклади в статусі некомерційних підприємств отримувати пільги на оплату комунальних послуг, на оренду землі?

Щодо орендної плати, то це питання вирішують власники майна: органи місцевого самоврядування. Питання надання пільг на оплату комунальних послуг знаходиться в стадії опрацювання.

Як громада зможе контролювати діяльність керівництва лікарні?

Для цього створюються спеціальні органи, спостережні або наглядові ради. Наразі відповідне положення про спостережні ради затверджується Кабміном.

Такі ради є обов’язковими для медустанов вторинної і третинної ланки. До них входитимуть представники власника закладу, органів місцевого самоврядування, місцеві депутати, а також представники громадських організацій.

При закладах також можуть створюватися опікунські ради. До їх складу можуть входити меценати, представники громадськості, благодійних, релігійних організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, волонтери.

Хто приймає рішення про перепрофілювання?

Власник. Зазвичай це відповідна місцева рада.

Чи будуть звільняти працівників?

Трудові відносини з працівниками реорганізованого закладу продовжуються, а звільнення під час реорганізації можливе лише у випадку скорочення штату. У процесі реорганізації окремі працівники можуть бути переведені на інші посади, переміщені в інші структурні підрозділи у разі необхідності.

Чи можливо повернути заклад в статус бюджетного підприємства?

Місцева рада має право прийняти і таке рішення. Разом з цим повернеться тарифна сітка та всі інші норми, які регулюють діяльність закладів бюджетної сфери.

Джерело: moz.gov.ua

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Сьогодні, 15 листопада, голова районної ради Віктор Ілаш прийняв участь в урочистостях з нагоди відзначення в районі Дня працівників сільського господарства, які проходили в залі засідань районної ради. З вітальної промовою до учасників святкового дійства звернувся начальник відділу агропромислового та економічного розвитку райдержадміністрації Василь Ганжелюк, який в свою чергу висловив щиру вдячність хліборобам, керівникам та працівникам сільгосппідприємств району, механізаторам, тваринникам, усім, хто важкою працею з дня у день працювали докладаючи чимало зусиль для того, щоб закріпити позитивні тенденції в розвитку сільського господарства району. За вагомий внесок у розвиток агропромислового комплексу, сумлінну працю, високий професіоналізм кращим аграріям району голова райради Віктор Ілаш та перший заступник голови райдержадміністрації Ігор Урсуляк вручили Почесні грамоти районної державної адміністрації та районної ради.
  • Найбільше пожеж, котрі сталися у Кельменецькому районі з початку року, трапилися у житловому секторі. При цьому, значна частина таких випадків мала місце у оселях соціально незахищених верств населення, а основними причинами виникнення цих пожеж був людський фактор – недотримання елементарних правил пожежної безпеки. Тому 14 листопада фахівці Кельменецького районного сектору Управління ДСНС спільно із соціальними працівниками району провели профілактичний рейд у селах Лівинці та Михайлівка. Під час рейду рятувальники назвали людям основні причини, що спричиняють загорання у житловому секторі, згадали випадки пожеж, які сталися на території краю від початку року, розповіли про правила безпеки, дотримуючись яких можна вберегтися від пожежі. Фахівці Служби порятунку вказали громадянам правила безпечної експлуатації печей та обігрівачів під час опалювального сезону, пояснили необхідність дотримання протипожежних правил при користуванні газовими та електроприладами. Також рятувальники застерегли співрозмовників від виникнення пожеж у побуті, спричинених необережним поводженням з вогнем під час паління. Джерело: Кельменецький районний сектор УДСНС України у Чернівецькій області
  • Уряд схвалив забезпечення працівників системи Міністерства внутрішніх справ житлом у лізинг. На розгляд Уряду МВС внесло проект постанови про перерозподіл коштів, передбачених для Міністерства на 2018 рік, аби вже цього року 2 мільярди гривень були направлені на реалізацію лізингового проекту на придбання житла для працівників. Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков заявив, що МВС пропонує нову програму фінансового лізингу, аби рятувальники та поліцейські мали змогу придбати власне житло на вигідних умовах. «Розподіл платежу виглядатиме наступним чином: за рахунок держави будуть компенсовані витрати з обслуговування договору-лізингу (100%) та частина лізингових платежів (до 40 %). Сума компенсації буде залежати від стажу роботи та складу родини», - наголосив Міністр. Він уточнив, що маючи вислугу: від 5 до 10 років – щомісячний платіж зменшується на 10%; від 10 до 15 років – на 20%; від 15 років – на 30%. Окрім цього, за наявності дітей платіж зменшується ще на 5% за кожну дитину. Арсен Аваков зазначив, що для участі у програмі необхідно декілька умов: вислуга не менше 2-х років, окрім учасників бойових дій; не менше 5-ти років до виходу на пенсію; співробітник має перебувати на квартирному обліку; строк лізингу не більше 20-ти років. Також є опція дострокового погашення. Окремо Міністр наголосив, що сума щомісячної виплати не буде перевищувати 25 відсотків від грошового забезпечення. Практично новий план від МВС виглядатиме наступним чином, молода родина з 3-х осіб: 27-річний чоловік-поліцейський з вислугою 7 років, його дружина та 3-річна дитина беруть 2-кімнатну квартиру в одному із обласних центрів. Поліцейському вже компенсовано 10% платежу за стаж служби плюс 5% за дитину. Таким чином, орієнтовний щомісячний платіж за житло буде у рамках близько 2000 гривень. Арсен Аваков наголосив, що якщо поліцейський чи рятувальник отримає поранення під час виконання завдань, МВС візьме виплати за квартиру на себе. Якщо людина звільниться до того моменту, як виплатить суму лізингу, вона повинна буде компенсувати гроші, які залишилося доплатити. Своєю чергою Прем’єр-міністр Володимир Гройсман заявив, що держава повинна захищати тих, хто захищає і рятує її. Нагадаємо, Міністр внутрішніх справ провів мотиваційні зустрічі з фахівцями ДСНС та поліцейськими, де і обговорили мотиваційні програми від МВС. Джерело: kmu.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda