З приходом холодів більшість жителів нашого району турбує питання чи будуть нараховані субсидії  на новий опалювальний сезон.

          Постановами Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 300 та від 18.08.2017 № 609 внесено ряд змін до постанови КМУ від 21.10.1995 № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» та до постанови КМУ від 06.08.2014 № 409 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» в частині перегляду соціальних нормативів споживання газу.

         Зокрема, рахуючи розмір субсидії на опалювальний період, який цього року триватиме з 16 жовтня до 15 квітня, враховуватимуться доходи громадян за І і ІІ квартали цього року. Натомість на неопалювальний, який почнеться 1 травня 2018 року, будуть враховані доходи за ІІІ і ІV квартали 2017 року.

         Змінено норми споживання природного газу на одну особу для приготування їжі з 7,1 м3 на 5,4 м3 та підігріву води з 14 м3 на 10,5 м3, для опалення з 5,5 м3 на 5м3 на один квадратний метр опалювальної площі.

Для домогосподарств, що складаються з однієї або двох непрацездатних осіб, зазначена норма становить 75 кв. метрів на домогосподарство.

На сьогоднішній день своїм правом отримати субсидію від держави на оплату житлово-комунальних послуг скористалися біля 9000 сімей району, з них 7415 – це домогосподарства, які використовують природній газ для опалення. 

 14.10.2017 працівниками управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації проведено масовий перерахунок таких субсидій на жовтень 2017 р., в тому числі на опалення з 16 жовтня по 31 жовтня (тобто за півмісяця), згідно з яким автоматично перераховано субсидію 4 700 домогосподарствам. Всі інші справи потребують уточнення інформації про доходи громадян за І півріччя 2017 року (стипендії, допомоги по безробіттю, отримані аліменти, доходи від підприємницької діяльності на загальній системі оподаткування, рентні платежі), а також внесення інформації про отримані ІD картки дітьми, яким виповнилось 14 років та інше. В разі недонесення необхідних документів субсидію не буде призначено. Після перевірки правильності розрахунку субсидії можливі зміни, про що таких сімей буде проінформовано.

Повідомлення про призначені субсидії на жовтень 2017 року будуть доставлені за місцем проживання, жителям сільської місцевості – через працівників територіального центру, жителям смт. Кельменці та ст. Ларга - поштою. Тому  немає необхідності особисто звертатися до управління праці та соціального захисту населення.

В листопаді 2017 року знову буде проведено розрахунок на повні місяці опалювального періоду, а саме з 01.11.2017 по 31.03.2018, а в квітні 2018 року знову на половину місяця  на опалення – 3 01.04.2018 по 15.04.2018.

Додатково нагадуємо, що протягом місяця отримувачі субсидії зобов’язані повідомити управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації про наступні зміни:

-  складу зареєстрованих у житлі (хтось виписався чи прописався);

-  соціального статусу членів сім’ї (хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером, перебував на обліку в центрі зайнятості);

-  про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень;

-  набору комунальних послуг.

Для тих хто зволікав зі зверненням за призначенням субсидій наголошуємо, що звернутися ніколи не пізно.

Начальник управління праці та

соціального захисту населення

райдержадміністрації                                                                           Л. Руснак

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Особи, які незабаром досягнуть пенсійного віку, але не мають достатнього страхового стажу для набуття права на пенсійне забезпечення, можуть поповнити його  нестачу такими способами:  -  працевлаштувавшись на роботу, якщо тривалість часу до настання пенсійного віку дозволяє набути потрібну кількість стажу (адже роботодавці повинні забезпечувати оплату праці в сумі, не меншій за встановлену законодавством мінімальну заробітну плату, і право кожного робітника вимагати дотримання цих норм); - шляхом укладення в органах державної фіскальної служби договору про добровільну участь в загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванні, здійснивши одноразову сплату за минулі періоди, в які не підлягали такому страхуванню, або забезпечивши таку участь в поточному часі; -  завдяки підтвердженню «іноземного» стажу, за умови набуття його в країнах, з якими Україна уклала договори в галузі соціального забезпечення, - з огляду на те, що чимало українців працювали або продовжують працювати за кордоном (зокрема, в Іспанії, Португалії, Чехії, Словаччині, Польщі, Болгарії, країнах Прибалтики). В період по 31 грудня цього року право на пенсію ще можуть реалізувати чоловіки після досягнення ними 60-річного віку та жінки після виповнення 58 років (які народилися, зокрема, в період по 30 вересня 1959 року) за наявності у них не менше 15 років страхового стажу. А вже у 2018 році необхідний стаж, який забезпечуватиме право виходу на пенсію, становитиме не менше 25 років і в подальшому (до 2028 року) збільшуватиметься щороку на рік. При цьому важливо знати, що громадянам, які з тих чи інших причин не набули достатнього страхового стажу для виходу на пенсію на дату досягнення ними пенсійного віку, але матимуть не менше 15 років страхового стажу, в період з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2020 року може бути призначена тимчасова державна соціальна допомога, яка  призначатиметься органами соціального захисту населення з урахуванням майнового стану та середньомісячного сукупного доходу і виплачуватиметься до досягнення віку, з якого особа набуває права на призначення пенсії. При цьому наявність 15-річного страхового стажу надає  право на призначення пенсії після досягнення 65 років. Джерело:http://pfu-cv.gov.ua
  • 6 листопада вступив у дію закон щодо автономізації лікарень. Що таке автономізація, як і коли вона відбуватиметься, які переваги надасть медустановам та якими будуть юридичні наслідки - відповіді у нашій статті. Розгорнуті відповіді на питання про автономізацію ви можете знайти в офіційних методичних рекомендаціях МОЗУ: https://goo.gl/y7LVur . Що таке автономізація лікарень і для чого вона потрібна? Автономізація передбачає, що лікарні можуть набувати статусу некомерційного комунального підприємства. Наразі лікарні працюють як бюджетні установи за бюджетним законодавством та з вертикальним управлінням. Їх керівники не мають свободи рішень і керуються наказами згори. Перетворення лікарень на комунальні підприємства дозволить розширити права медичних закладів до рівня всіх інших суб’єктів господарювання. Які переваги дає медичному закладу статус некомерційного комунального підприємства? Перетворення (реорганізація) медустанов у комунальні некомерційні підприємства сприятиме збільшенню їх самостійності в господарських і управлінських справах, стимулюватиме до поліпшення якості медичних послуг і підвищення економічної ефективності використання активів. Головні переваги реогранізації такі: - керівник підприємства отримує значно більшу, ніж керівник бюджетної установи, свободу в розпорядженні активами й фінансами, у формуванні кадрової політики, визначенні внутрішньої організаційної структури закладу; - керівник підприємства може самостійно встановлювати будь-які форми оплати праці персоналу, що допускаються законодавством; - фінансування підприємства здійснюється не за постатейним кошторисом витрат, а на основі власного фінансового плану, що дозволяє ефективно розпоряджатися коштами; - медзаклади мають право мати власний рахунок у будь-якому банку; - медзаклади мають право утворювати об’єднання з іншими закладами, які також діють у статусі підприємства, з метою перерозподілу функцій між ними та спільної оптимізації використання матеріальних, людських та фінансових ресурсів; - медзаклади мають можливість наймати за договорами підряду лікарів фізичних осіб-підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики. Чи може заклад після реорганізації бути приватизованим? Ні, пряма заборона на приватизацію зазначена в ст.16 Основ законодавства України про охорону здоров’я. Чи має некомерційне комунальне підприємство самостійно заробляти на своє існування? Із введенням медреформи в дію, медзаклади первинної ланки отримуватимуть фінансування від Національної служби здоров'я згідно з тарифом надання первинної медичної допомоги за кожного пацієнта, який підпише декларацію з лікарем цього закладу. Під час перехідного періоду також буде надаватися фінансування на пацієнтів, які були раніше приписані до лікаря, але ще не уклали з ним декларацію. З 2020 року медзаклади вторинної і третинної ланки переходитимуть на нову модель фінансування. Лікарні почнуть отримувати фінансування в залежності від об'єму наданих послуг згідно з договором, який вони укладатиметь з НСЗУ. Вартість послуг буде визначатися відповідно до тарифу надання медичних послуг. Чи має таке підприємство право отримувати прибуток і на власний розсуд ним розпоряджатися? Медзаклади у формі комунальних підприємств є неприбутковими та некомерційними. Мета їх діяльності не пов`язана з отриманням прибутку. Надлишкові кошти медзаклади мають спрямовувати на свій розвиток відповідно до фінансового плану. Чи буде автономізація примусовою? Закон про автономізацію медичних закладів не ставить жорсткої вимоги по термінах. Але пільговий режим автономізації буде діяти тільки до кінця 2018 року. Чи змінюються податкові зобов’язання медзакладу після його реорганізації? Процес перетворення лікарні на некомерційне комунальне підприємство не призводить до виникнення негативних податкових наслідків у вигляді нових пов’язаних з перетворенням податкових зобов’язань. Заклад не буде платником податку на прибуток й податку на нерухомість. Хто розпоряджатиметься майном і коштами лікарні? Під час автономізації майно передається закладам на правах оперативного управління. Розпоряджається майном закладу його власник - теріторіальна громада через уповноважені органи. Керівник медзакладу може розпоряджатися майном в межах, які будуть визначені статутом цьому закладу. Хто відповідатиме за фінансову і податкову звітність у некомерційних підприємствах? Питання ефективного керування адміністративними функціями атономного закладу вирішується самим закладом. Чи будуть медзаклади в статусі некомерційних підприємств отримувати пільги на оплату комунальних послуг, на оренду землі? Щодо орендної плати, то це питання вирішують власники майна: органи місцевого самоврядування. Питання надання пільг на оплату комунальних послуг знаходиться в стадії опрацювання. Як громада зможе контролювати діяльність керівництва лікарні? Для цього створюються спеціальні органи, спостережні або наглядові ради. Наразі відповідне положення про спостережні ради затверджується Кабміном. Такі ради є обов’язковими для медустанов вторинної і третинної ланки. До них входитимуть представники власника закладу, органів місцевого самоврядування, місцеві депутати, а також представники громадських організацій. При закладах також можуть створюватися опікунські ради. До їх складу можуть входити меценати, представники громадськості, благодійних, релігійних організацій, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, волонтери. Хто приймає рішення про перепрофілювання? Власник. Зазвичай це відповідна місцева рада. Чи будуть звільняти працівників? Трудові відносини з працівниками реорганізованого закладу продовжуються, а звільнення під час реорганізації можливе лише у випадку скорочення штату. У процесі реорганізації окремі працівники можуть бути переведені на інші посади, переміщені в інші структурні підрозділи у разі необхідності. Чи можливо повернути заклад в статус бюджетного підприємства? Місцева рада має право прийняти і таке рішення. Разом з цим повернеться тарифна сітка та всі інші норми, які регулюють діяльність закладів бюджетної сфери. Джерело: moz.gov.ua
  • Сьогодні, 21 листопада, заступник голови районної ради Анатолій Горобець, а також працівники виконавчого апарату районної ради прийняли участь у заході з нагоди Дня Гідності та Свободи та Дня пам’яті жертв голодомору в Україні, який проходив в залі засідань районної ради. По завершенню відбулася церемонія покладання квітів до меморіальних дощок Героїв Небесної Сотні та загиблих в АТО Олександра Паламаря і Сергія Ковальчука, в якій взяли участь керівництво, представники трудових колективів та громадськості району.

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda