Сьогодні, 24 грудня 2020 року, голова Дністровської районної ради Олександр Янчак взяв участь у другому пленарному засіданні І сесії Чернівецької обласної ради VIII скликання. Основним питанням порядку денного цього засідання сесії було розгляд та ухвалення бюджету на 2021 рік, в тому числі кошти на резервний фонд для боротьби з Covid– 19. Також було зареєстровано утворення в обласній раді 8 депутатських фракцій по кількості політичних партій, представники яких стали депутатами обласної ради та обрали персональний склад постійних комісій.

23 грудня 2020 року, голова Дністровської районної ради Олександр Янчак прийняв участь в пленарному засіданні ІІ сесії Сокирянської міської ради VIII скликання. Під час сесії було розглянуто низку важливих для розвитку Сокирянської громади питань. Зокрема депутати заслухали та затвердили бюджет громади на 2021 рік та внесли зміни до відповідного бюджету на поточний рік. Крім того, було затверджено регламент роботи міської ради VIII скликання, погоджено план роботи ради на 2021 рік, прийнято низку програм у сфері освіти, охорони здоров'я, соціального захисту населення та розглянуто різні поточні питання щодо регулювання земельних відносин, комунальної власності та оподаткування.

22 грудня 2020 року, голова Дністровської районної ради Олександр Янчак спільно з головами Чернівецької та Вижницької районних рад взяв участь у робочій нараді під головуванням новообраного голови Чернівецької обласної ради Олексія Бойка. На початку наради Олексій Бойко привітав новообраних керівників та висловив свої сподівання на тісну співпрацю та взаємну підтримку задля розквіту Буковини. Основне питання, що розглядалося на нараді було присвячено процесу формування бюджету на 2021 рік, з урахуванням закінчення реформи децентралізації та налагодження міжнародної співпраці. Також обговорено теперішній стан справ та окреслено напрямки подальшої спільної роботи.

В регіонах триває процес передачі майна з районного рівня у комунальну власність громад. Це зумовлено змінами в адміністративно-територіальному устрої країни та децентралізацією владних повноважень: більшість повноважень та ресурсів від районних рад та районних державних адміністрацій перейшли на рівень громад. Яка ситуація з передачею закладів освіти та культури, з’ясовували сьогодні на спільній нараді Мінрегіону, Міністерства освіти та Міністерства культури та інформаційної політики з обласними державними адміністраціями та асоціаціями органів місцевого самоврядування. За словамиВ’ячеслава Негоди, заступника Міністра розвитку громад та територій, основний наголос - майно має бути передане у комунальну власність громад до 1 січня 2021 року. «Треба пам’ятати, що об’єкти освіти, культури, чи інших сфер, це не просто будівлі, а й цілі трудові колективи, люди з сім’ями. Ось чому не можна зволікати з передачею майна громадам. І той випадок, про який нам сьогодні стало відомо, що громада прийняла об’єкт, але без трудового колективу – це крайність, яка немає нічого спільного з законом і здоровим глуздом, комусь доведеться відповідати за такі необдумані рішення», - сказав В’ячеслав Негода. За його словами, Уряд доручив обласним державним адміністраціям щотижня надавати дані за встановленою формою щодо проходження процесу передачі майна у комунальну власність громад. «Ми ретельно будемо контролювати цей процес за допомогою обласних державних адміністрацій. Де є відмова районних рад передавати майно, або ж є відмова громад приймати майно, це необхідно юридично документувати. Є рішення – будуть наслідки. Аргумент «немає коштів на утримання» не є насправді аргументом, оскільки при реформуванні адмінтерустрою жодної копійки з територій не забрано до державного бюджету», сказав заступник Міністра. Представники Міністерства освіти та науки поінформували, що найближчим часом відомство підготує роз’яснення з алгоритмом дій щодо передачі об’єктів освіти. Також у відомстві повідомили, що спільно з Міністерством фінансів підготують роз’яснення щодо використання освітньої субвенції. Джерело:https://decentralization.gov.ua/

21 грудня відбулось ІІ пленарне засідання І сесії Кельменецької селищної ради VIIІ скликання, у якому взяв участь новообраний голова Дністровської районної ради Олександр ЯНЧАК. Голова Дністровської районної ради Олександр ЯНЧАК привітав новообраний склад керівництва Кельменецької селищної ради від усього депутатського корпусу Дністровської районної ради, побажав їм плідної та дружної роботи незалежно від політичних поглядів та у своїй роботі керуватися виключно інтересами жителів Кельменеччини і діяти в межах чинного законодавства на їх благо. Так за результатами таємного голосування було обрано секретаря Кельменецької селищної ради VIIІ скликання. Ним став голова районної державної адміністрації – депутат від політичної партії «Слуга народу» Богдан ОЛІЙНИК, затвердили депутати і заступників голови селищної ради – Володимира ШЕНЧУКОВСЬКОГО та Станіслава ГРУБОГО, а також керуючого справами виконавчого комітету Кельменецької селищної ради – Людмилу РАРЕНКО. Під час розгляду питання порядку денного «Про надання згоди на безоплатне прийняття зі спільної власності територіальних громад сіл та селища району що перебувають в управлінні Кельменецької районної ради у комунальну власність Кельменецької селищної ради» голова Дністровської районної ради Олександр ЯНЧАК звернувся до присутніх депутатів із проханням прийняти у комунальну власність Кельменецькій селищній раді КУ «Редакція Кельменецького районного радіомовлення». Зокрема він відмітив: «Наразі виходячи з чинного законодавства виникла проблема із фінансуванням з 01 січня 2021 року вищевказаної комунальної установи, оскільки кошти на її утримання раніше виділялися із районного бюджету, а в бюджеті на 2021 рік відсутні ресурси для фінансування та утримання цієї установи. Тому я сподіваюся, що депутати новообраної Кельменецької селищної ради перш за все піклуватимуться про пенсіонерів та інших соціально вразливих верств населення». Однак депутати Кельменецької селищної ради прийняли рішення про необхідність вивчити детальніше дане питання та винести його на розгляд наступної сесії ради.

Сьогодні на першому пленарному засіданні сесії новообраної Чернівецької обласної ради64 новообрані депутати - представники від 8 організацій політичних партій, винесли на розгляд питання обрання голови Чернівецької обласної ради. На голосування було винесено кандидатури Олексія Бойка, обраного депутатом обласної ради від Чернівецької обласної партійної організації Аграрної партії України, та Володимира Жаровського, обраного від Чернівецької партійної організації політичної партії «Слуга народу». За результатами таємного голосування, головою Чернівецької обласної ради VIII скликання обрано Бойка Олексія Сергійовича. Його кандидатуру підтримали 35 депутатів обласної ради - з 63 присутніх обранців. Олексій Бойко, 1982 року народження, житель села Гвіздівці, Сокирянського району. Має вищі освіти за спеціальностями «Менеджмент організацій» та «Державне управління». Загальний стаж трудової діяльності – понад 20 років. 15 років Олексій Сергійович працює в органах державної виконавчої влади та органах місцевого самоврядування. До обрання головою Чернівецької обласної ради, обіймав посаду заступника голови Чернівецької обласної державної адміністрації. Вітаємо голову Чернівецької обласної ради! Бажаємо спокійної роботи і міцного здоров’я! Мудрості та виваженості! Плідної праці та нових звершень!

Сьогодні, 18 грудня, голова Дністровської районної ради Олександр Янчак спільно зі своїм заступником Олександром Корнівським відвідали м. Хотин з робочим візитом. Зустріч відбулася із працівниками виконавчого апарату Хотинської районної ради, на якій було обговорено проблемні питання щодо особливостей реорганізації органів місцевого самоврядування районного рівня.

15 грудня 2020 року відбулось перше пленарне засідання першої сесії Дністровської районної ради I скликання. В ньому взяли участь 42 новообраних депутати, голови районних, міських, селищних рад, райдержадміністрацій. Відкрила засідання голова районної територіальної виборчої комісії Таран Марія Василівна. Марія Василівна поінформувала про результати виборів депутатів районної ради та від імені комісії привітала новообраних депутатів. Також їм було вручено тимчасові посвідчення. Для подальшої роботи депутати обрали тимчасову президію. До її складу увійшли представники від політичних партій. Ключовим питанням порядку денного стало обрання голови Дністровської районної ради та його заступників. Єдиним кандидатом на дану посаду було запропоновано Олександра Миколайовича Янчака представника політичної партії «Слуга народу». За результатами таємного голосування його кандидатуру підтримали 37 депутатів із 42. Взявши слово, Олександр Миколайович зачитав присягу та подякував депутатам за підтримку і довіру. Також закликав новообраних депутатів відкинути політичні уподобання та амбіції і керуватися в роботі виключно інтересами громади району. Відтак новообраний голова районної ради продовжив пленарне засідання, представивши кандидатури на посади своїх заступників. Згідно з результатами таємного голосування першим заступником голови районної ради обрано Криву Богдану Василівну, а заступником - Олександра Григоровича Корнівського. До порядку денного було внесено ще ряд питань, зокрема утворено 7 постійних комісій Дністровської районної ради; підтримано звернення депутатів Дністровської районної ради до депутатів Кельменецької селищної ради, до Кабінету Міністрів України та народних депутатів України міжфракційного депутатського об’єднання «Буковина»; та прийнято рішення про початок реорганізації Кельменецької, Сокирянської та Хотинської районних рад. В роботі першої сесії Дністровської районної ради оголошено перерву. Друге пленарне засідання планується провести ще до завершення 2020 року.

На вимогу Асоціації ОТГ Міністерство фінансів України надало відповідні роз’яснення щодо створення місцевого фінансового органу. Мінфін, окрім іншого зазначив, що починаючиз 2021 року МФО має функціонувати у статусі юридичної особи публічного права як окремий виконавчий орган сільської, селищної, міської ради і не може бути структурним підрозділом апарату ради. Мінфін також надав рекомендації щодо пункту 3 частини другої статті 22Бюджетного кодексу України стосовно визначення головних розпорядників бюджетних коштів (рекомендації додаються). Мінфін також повідомив про завершення початкового етапу створення довідника учасників бюджетного процесу на місцевому рівні, сформованого завдяки проведенню реєстрації МФО в Інформаційно-аналітичній системі управління плануванням та виконанням місцевих бюджетів «LOGICA» і надав відповідні роз’яснення щодо реєстрації/перереєстрації учасників бюджетного процесу в АІС «LOGICA» (додається) Джерело:https://decentralization.gov.ua/

Посилені карантинні обмеження будуть запроваджені в Україні з 8 до 24 січня включно 2021 року. Кабінет Міністрів України під час позачергового засідання 9 грудня ухвалив постанову «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19». Згідно з документом, посилені протиепідемічні заходи будуть запроваджені на території України з 8 до 24 січня 2021 року. За словами Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, це рішення Уряд ухвалив за результатами обговорень з представниками бізнесу, місцевою владою та епідеміологами. Денис Шмигаль підкреслив, що Уряд прагне, аби громадяни та бізнес розуміли логіку ухвалення рішень щодо будь-яких обмежень. Тому були проведені численні обговорення, щоб напрацювати консолідовану позицію та підтримку рішень Уряду. «Посилені заходи робляться для того, аби не допустити розгортання нової потужної хвилі захворюваності, яка може наступити, зокрема, і після новорічних свят. Тобто, посилені карантинні обмеження будуть вводитися для того, аби розірвати ланцюг захворюваності, який може сформуватися протягом свят», — зазначив Прем’єр-міністр. Відповідно до ухваленого документа, з 8 до 24 січня 2021 року заборонятиметься робота кафе, ресторанів, барів (крім доставки та замовлень на винос), кінотеатрів, фітнес-клубів, спортивних залів, басейнів, театрів, а також ТРЦ (дозволятиметься торгівля продуктами харчування, ліками, ветпрепаратами, товарами особистої гігієни та побутовою хімією). На період дії посиленого карантину заборонятиметься відвідування закладів освіти, торгівля непродовольчими товарами, проведення будь-яких розважальних, спортивних або культурних масових заходів. Водночас як зазначив Прем’єр-міністр, продовжить працювати громадський транспорт, «аби люди могли їздити на роботу на ті підприємства, що працюватимуть в період посиленого карантину». Також працюватимуть продуктові магазини, аптеки, банки, поштові оператори, готелі. Крім того, Денис Шмигаль під час засідання Кабінету Міністрів підкреслив, що Уряд активно веде діалог з європейськими партнерами, щоб Україна отримала партію вакцини проти COVID-19 якнайшвидше. Він нагадав, що під час розмови з Високим представником ЄС, Віце-президентом Європейської Комісії Жозепом Боррелем обговорювалося налагодження діалогу між українськими та європейськими компаніями та асоціаціями з метою прискорення інтеграції України в ланцюжки виробництва та постачання продукції. Прем’єр-міністр також зазначив, що Міністерство охорони здоров'я минулого тижня вже спрямувало першу частину заявки для отримання вакцин в рамках ініціативи COVAX. «Після опрацювання низки вимог було сформовано передумови для отримання 8 мільйонів доз вакцин для 4 мільйонів українців. Зокрема, з активним залученням Центру громадського здоров'я та експертів було сформовано критерії визначення пріоритетних груп людей, які першочергово отримають вакцини від COVID-19, та сформовано дані щодо логістичної спроможності для зберігання й транспортування вакцин», — наголосив очільник Уряду. Денис Шмигаль підкреслив, що другу частину заявки до COVAX буде подано 14 грудня 2020 року. Джерело:https://www.kmu.gov.ua/

Верховна Рада схвалила відповідні законопроєкти, розроблені Урядом за ініціативою Президента України. У разі запровадження жорсткого карантину будуть діяти наступні програми підтримки: Одноразова матеріальна допомога застрахованим особам у розмірі 8 тис. грн. Допомога може надаватися найманим працівникам, які втратили частину заробітної платні внаслідок посилення карантинних обмежень, та фізичним особам-підприємцям, які втратили частину доходу через заборону на повноцінне функціонування. Одноразова матеріальна допомога юридичним особам з метою збереження робочих місць. Наприклад, якщо підприємець-юридична особа вимушено скорочує тривалість робочого часу працівника через посилений карантин, то він зможе отримати одноразову допомогу на одного такого працівника до 8 тис. грн. Одноразова компенсація витрат юридичних осіб, понесених на сплату ЄСВ. Відповідна допомога надається тим бізнесам, чия діяльність буде призупинена у випадку посилення карантинних заходів. Сума одноразової компенсації буде розраховуватися як середнє значення сплачених сум ЄСВ за десять місяців. Запровадження податкових канікул для 200 тисяч ФОПів першої групи, що звільняє їх від нарахування та сплати єдиного податку та єдиного внеску з грудня 2020 року до травня 2021 року. Списання податкового боргу платникам податків у разі, якщо сукупний розмір боргу за усіма податками й зборами не перевищує 3060 грн та він непогашений станом на 1 листопада 2020 року. Відтермінування на строк до одного року сплату податкових боргів громадян та самозайнятих осіб на суму до 6800 грн, які виникли до 1 грудня 2020 року. Списання пені та штрафні санкції з податкових боргів, якщо вони будуть погашені протягом шести місяців після набуття чинності цього документу. Збільшення втричі (з 1 020 грн до 3 060 грн) порогу податкового боргу, щодо якого податкова не вчинятиме заходи стягнення. Звільнення від оподаткування матеріальної допомоги, яку громадяни та бізнес отримуватимуть від держави у зв'язку з посиленим карантином — матеріальна допомога не буде оподатковуватися ПДФО та податком на прибуток. “Ми вдячні Президенту та народним депутатам за конструктив та злагодженість дій. Представлені та схвалені програми підтримки - це ті інструменти, якими люди та бізнес зможуть скористатися у разі запровадження жорстких карантинних обмежень. Доступ до цих програм буде максимально спрощеним”, - прокоментував Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Ігор Петрашко. Джерело:https://www.me.gov.ua/

5 грудня в газеті «Голос України» опублікувалитекст Закону №1009-ІХ"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій" (законопроект№3651-д). Отже з 6 грудня Закон набуває чинності. Нагадаємо, він дає можливість працювати новообраним органам місцевого самоврядування громад і районів: врегульовує питання правонаступництва комунального і державного майна, бюджетних ресурсів, прав та зобов’язань. Крім того, Закон дає змогу створити районні державні адміністрації в нових районах. «Відсутність цього закону не давала можливості розпочати роботу органів місцевого самоврядування в новоутворених громадах і районах. Звісно, цей закон довгоочікуваний. Але найважливіше зараз, звичайно, не це. Керівникам і депутатам новостворених районів і громад треба буквально за два-три наступних тижні прийняти багато важливих рішень, пов’язаних з повноваженнями, бюджетами, комунальним майном, кадрових рішень. Крім того, до кінця року мають почати працювати районні державні адміністрації у нових районах. Усе ці питання вирішити буде непросто, але я впевнений, що спільно ми зможемо це зробити», - прокоментував заступник Міністра розвитку громад та територій УкраїниВ'ячеслав Негода. Він нагадав, що ще до набуття чинності Законом, Мінрегіон та експерти за підтримки Ради Європи підготувалироз'яснення перших кроків новообраних місцевих рад та набір консультаційних матеріалів, які єТУТ.Є також відповідні роз’яснення Асоціації міст УкраїниТУТ. «Це не останні роз’яснення і не останні навчання. Ми продовжуватимемо у співпраці з асоціаціями органів місцевого самоврядування, експертами, міжнародними проектами надавати консультації представникам нових громад і районів. Між місцевим самоврядування і Урядом має продовжуватися постійний діалог, і Мінрегіон залишається відкритим для спілкування. Від представників місцевої влади ми щодня отримуємо сотні запитань, у тому числі черезпортал «Децентралізація». Це дає нам змогу бачити проблеми, узагальнювати питання і надавати комплексні відповіді та роз’яснення. Сподіваюсь, що інформації для початку роботи в нових умовах місцевому самоврядуванню вистачатиме. Головне для них тепер – не зволікати, а діяти, приймати рішення, які дозволять кожній громаді розпочати новий рік з новими можливостями», - сказав В'ячеслав Негода.

3 грудня в залі засідань, під головуванням голови районної ради Віктора Ілаша, відбулась позачергова ХХХІ сесія районної ради VII скликання. В роботі пленарного засідання взяли участь 28 депутатів районної ради, голова та окремі керівники структурних підрозділів райдержадміністрації. На порядок денний заключного пленарного засідання сесії було винесено 7 питань, які попередньо розглядалися галузевими постійними комісіями ради та на їх спільному засіданні. Серед найважливіших питань – затвердження звіту про виконання районного бюджету Кельменецького району за 9 місяців 2020 року; уточнення показників районного бюджету на 2020 рік; внесення змін до рішення ХХVIII сесії VII скликання від 26.06.2020 року №514.28-7/20; рішення про призначення директора комунального некомерційного підприємства «Кельменецька центральна районна лікарня» Кельменецької районної ради. Депутати також проголосували за те, щоб безоплатно передати у комунальну власність новосформованих Кельменецької селищної та Лівинецької сільської громад комунальне майно та прав комунальних підприємств, установ, закладів та організацій спільної власності територіальних громад сіл, селища Кельменецького району. В результаті обговорення з усіх питань було ухвалені відповідні рішення. Оскільки це була завершальна сесія цієї каденції районних обранців, голова районної ради Віктор Ілаш подякував усім депутатам Кельменецької районної ради VIIскликання за плідну, злагоджену, конструктивну роботу, за активну громадську позицію та небайдужість до долі Кельменецького району і кожного його жителя та напередодні професійного свята – Дня місцевого самоврядування нагородив усіх депутатів цінними подарунками. За активну життєву позицію та громадську діяльність, сумлінне виконання депутатських обов’язків, вагомий особистий внесок у розвиток місцевого самоврядування Кельменеччини та з нагоди Дня місцевого самоврядування були нагороджені подяками Власов Дмитро Васильович – депутат чотирьох скликань; Дєдов В’ячеслав Ілліч – депутат чотирьох скликань; Дмитрук Дмитро Іванович – депутат трьох скликань; Довгань Микола Олександрович – депутат чотирьох скликань; Кувіла Віктор Іванович – депутат чотирьох скликань; Пастух Олександр Дмитрович – депутат двох скликань; Пилипчук Борис Іванович – депутат трьох скликань; Спасик Василь Михайлович – депутат двох скликань; Телешман Петро Григорович – депутат чотирьох скликань; Ус Петро Миколайович – депутат двох скликань; Федоров Віталій Григорович – депутат трьох скликань; Якименко Тетяна Романівна – депутат чотирьох скликань. На цьому позачергова ХХХІсесія районної ради УІІ скликання оголошена закритою. Згідно чинного законодавства усі результати поіменного голосування будуть розміщені на офіційному веб-сайті районної ради. Відтак в зв’язку із зміною адміністративно - територіального устрою Кельменецька районна рада майже завершила свою роботу. Повноваження депутатів продовжуються ще до початку роботи першої сесії Дністровської районної ради.

У зв’язку з тим, що станом на 01.12.2020 р., Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій», прийнятий Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д) не набрав чинності, в ОМС, в яких вже відбулися перші сесії новообраних сільських, селищних, міських, районних рад, виникають питання щодо припинення повноважень осіб, які займають у цих ОМС виборні посади та його документального оформлення. Сільські, селищні, міські ради. На підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 16.04.2020 р. № 562 «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення територій та адміністративних центрів територіальних громад» (далі – Закон № 562) повноваженнясільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, старост сіл, селищтериторіальних громад, які увійшли до складу територіальних громад, території яких затверджено Кабінетом Міністрів України на підставі цього Закону, припиняються в день набуття повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних на перших місцевих виборах у 2020 році. Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної сільської, селищної, міської радидо набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (сільських, селищних, міських рад) та осіб, які займають виборні посади (сільських, селищних, міських голів; старост сіл, селищ; секретарів сільських, селищних, міських рад) припиняються на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562 в день першої сесії новообраної ради. Відповідно п. 2.27 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 р. № 58, днем звільнення вважається останній день роботи. Отже, день першої сесії новообраної ради буде останнім днем роботи осіб, які займають зазначені виборні посади. Зважаючи на відсутність у новообраної ради прав правонаступника щодо сільських, селищних, міських рад, які увійшли до складу відповідної територіальної громади (станом на день проведення її першої сесії), оформлення розпорядчих документів щодо звільнення з посад зазначених виборних осіб відбувається у сільській, селищній, міській раді (їх апараті, структурних підрозділах), в якій вони працювали на відповідних посадах. За таких обставин сільські, селищні, міські голови територіальних громад, які увійшли до складу відповідної територіальної громади, у свій останній день роботи можуть видати (як керівники відповідних ОМС) розпорядження про звільнення у зв’язку із припиненням повноважень на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562 щодо секретаря відповідної ради, старост сіл, селищ та щодо себе - для здійснення розрахунку при звільненні. Згідно ст. 47 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган зобов'язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст. 116 цього Кодексу. Оформлення трудової книжки сільського, селищного, міського голови; секретаря сільської, селищної, міської ради; старост сіл, селищ здійснюється особою, яка відповідальна за кадрову роботу у відповідному ОМС та ведення трудових книжок працівників. Запис про звільнення з роботи (припинення повноважень на підставі пп. 4 п. 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону № 562) засвідчується печаткою сільської, селищної, міської ради, у якій працювали зазначені посадові особи. Районні ради ліквідованих районів. Відповідно до пп. 2 п. 4 Постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 р. № 807 «Про утворення та ліквідацію районів» (далі – Постанова № 807) повноваженнядепутатів районних раду районах, ліквідованих відповідно до п. 3 цієї Постанови, припиняються в день набуття повноважень депутатів районних рад, обраних на перших виборах до районних рад у районах, утворених відповідно до п. 1 цієї Постанови. Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної районної радидо набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (районних рад ліквідованих районів) та осіб, які займають виборні посади (голова районної ради, заступник голови районної ради ліквідованого району) припиняються на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 в день першої сесії новообраної районної ради. Тобто, у разі проведення першої сесії новообраної районної ради до набрання чинності Законом, прийнятим Верховною Радою України 17.11.2020 р. (законопроект № 3651-д), повноваження зазначених представницьких органів (районних рад ліквідованих районів) та осіб, які займають виборні посади (голова районної ради, заступник голови районної ради ліквідованого району) припиняються на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 в день першої сесії новообраної районної ради. Відповідно п. 2.27 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мінюсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 р. № 58, днем звільнення вважається останній день роботи. Отже, день першої сесії новообраної районної ради буде останнім днем роботи осіб, які займають зазначені виборні посади. Зважаючи на відсутність у новообраної районної ради прав правонаступника щодо районних рад ліквідованих районів (станом на день проведення її першої сесії), оформлення розпорядчих документів щодо звільнення з посад зазначених виборних осіб відбувається у районних радах (їх виконавчих апаратах), в яких вони працювали на відповідних посадах. За таких обставин голови районних рад ліквідованих районів у свій останній день роботи можуть видати (як керівники відповідних ОМС) розпорядження про звільнення у зв’язку із припиненням повноважень на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807 щодо заступника голови районної ради та щодо себе - для здійснення розрахунку при звільненні. Згідно ст. 47 Кодексу законів про працю України власник або уповноважений ним орган зобов'язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у строки, зазначені в ст. 116 цього Кодексу. Оформлення трудової книжки голови районної ради, заступника голови районної ради ліквідованого району здійснюється особою, яка відповідальна за кадрову роботу у відповідному ОМС та ведення трудових книжок працівників. Запис про звільнення з роботи (припинення повноважень на підставі пп. 2 п. 4 Постанови № 807) засвідчується печаткою районної ради, у якій працювали зазначені посадові особи.

На замовлення Мінрегіону України за сприяння Програми Ради Європи «Децентралізація і реформа публічної адміністрації в Україні» експерти розробилинабір консультаційних матеріалів з організації перших кроків новообраних місцевих рад та їхніх виконавчих органів в умовах адміністративно-територіальної реформи. Тут ви можете знайти як методичні рекомендації, які містять практичні поради та зразки документів, так і вебінари із роз’ясненнями та презентації. Матеріали складаються з окремих блоків, призначених окремо для використання органів місцевого самоврядування територіальних громад, районних рад, а також висвітлюють окремі кадрові питання, пов’язані з майбутньою реорганізацією районних державних адміністрацій. Звертаємо вашу увагу, що матеріали розроблені з урахуванням приписів законопроєкту «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій», а отже використовувати їх до набрання чинності цим законопроєктом можна тільки для попередньої підготовки ваших актів та дій. МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ: Методичні рекомендації щодо організаціїперших етапів діяльності сільських, селищних та міських рад, обраних на перших виборах25 жовтня 2020 р., та їхніх виконавчих органів. Методичні рекомендації щодо організаціїперших етапів діяльності районних рад, обраних на перших виборах 25 жовтня 2020 р. Методичні рекомендаціїщодо вирішення кадрових питань органів місцевого самоврядування сільських, селищних, міських радпісля проведення перших виборів 25 жовтня 2020 р. Методичні рекомендаціїщодо вирішення кадрових питань районних радпісля місцевих виборів 25 жовтня 2020 р. Методичні рекомендації щодовирішення питань кадрового забезпечення діяльності районних державних адміністрацій, створених на новій територіальній основі. ВЕБІНАРИ: Організація діяльності органів місцевого самоврядування територіальних громад: перші кроки після перших виборів. Організація діяльності районних рад: перші кроки після перших виборів. Вирішеннякадрових питань у сільських, селищних, міських радахпісля перших виборів. Вирішеннякадрових питань у районних радахпісля перших виборів. Вирішеннякадрових питань у районних державних адміністраціях, утворених на новій територіальній основі. ПРЕЗЕНТАЦІЇ: Організація діяльності органів місцевого самоврядування територіальних громад після перших виборів. Організація діяльності районних рад після перших виборів. Вирішення кадрових питань у сільських, селищних, міських радах після перших виборів. Вирішення кадрових питань у районних радах після перших виборів. Вирішення кадрових питань у районних державних адміністраціях, утворених на новій територіальній основі.