Маски на заняттях - необов'язково, контроль за станом здоров'я, заборона "шведського столу" в їдальнях - затверджено рекомендації закладам освіти для роботи з 1 вересня З 1 вересня до закладів освіти допускатимуть лише у масках або респіраторах, водночас на заняттях маски можна буде не використовувати. Педагоги опитуватимуть учнів/студентів щодо їхнього самопочуття і зможуть проводити уроки на відкритому повітрі. Відповідні рекомендаціїщодо організації освітнього процесу вчора, 30 липня 2020 року, затвердив Заступник Міністра охорони здоров’я – головний державний санітарний лікар Віктор Ляшко. Тимчасові рекомендації розроблено для закладів позашкілля, загальної середньої, фахової передвищої освіти, профтехів і вишів. Вхід до закладу освіти буде можливий лише у захисній масці або респіраторі.У період карантину до закладу не допускатимуть батьків або супроводжуючих осіб – крім тих, які супроводжують осіб з інвалідністю. На заняттях захисні маски або респіратори можна не використовувати.Водночас під час пересування приміщеннями закладу носіння масок є обов’язковим. Перед заняттями педагоги опитуватимуть учнів/студентів щодо їхнього самопочуття.Тих, у кого буде виявлено симптоми гострих респіраторних захворювань, оперативно направлятимуть до медпрацівника для огляду. Персоналу проводитимуть обов’язкову термометрію і не допускатимуть до закладу з температурою понад 37,20С. Водночас для учнів та студентів температурний скринінг не буде обов’язковим. Закладам також рекомендовано адаптувати освітній процес.Зокрема, проводити заняття на відкритому повітрі за можливості, передбачити змогу визначати різний час початку та закінчення занять, перерв для різних класів та груп, обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях. У закладі також необхідно буде запобігати утворенню скупчень учнів/студентів та мінімізувати їхні пересування між кабінетами і аудиторіями. На період карантину заклади повинні забезпечити наступні умови безпеки: місця для обробки рук антисептикамина вході до всіх приміщень, збір використаних масок і рукавичокв окремі контейнери, підготовлені санітарні кімнати:рідке мило, паперові рушники або електросушарки для рук, плакати, банерипро респіраторну гігієну та етикет кашлю, обладнані медпункти:безконтактні термометри, дезінфектори, засоби індивідуального захисту, розмітка на підлозідля утримання дистанції та організованого руху коридорами, провітрювання приміщеньне менше 10 хвилин після кожного заняття, очищення і дезінфекція поверхонь– дверних ручок, столів, місць для сидіння, перил тощо – після проведення занять у кінці робочого дня. Рекомендації також встановлюють особливості організації харчування.Так, у період карантину не дозволяється харчування за типом “шведського столу” та з самообслуговуванням. Заклад також повинен мати графік харчування учнів/студентів. Відстань між столами має бути не менш як 1,5 м, а за одним столом має бути не більш ніж 4-х осіб. Працівники харчоблоку працюватимуть у захисних масках і одноразових рукавичках. Працівники, які видають страви або здійснюють розрахунок, додатково матимуть захисні окуляри або щиток. Керівники закладів також мають забезпечити проведення роз’яснень та інструктажів для персоналу та здобувачівщодо того, як запобігти зараженню та поширенню коронавірусу, як реагувати на симптоми COVID-19, як правильно використовувати і утилізовувати маски/респіратори, рукавички. Крім того, закладам рекомендовано розробити алгоритми дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаної з випадками COVID-19 у закладі. Також встановлено рекомендації щодо перевезення дітей та працівників закладу в шкільному транспорті.Перевізнику необхідно забезпечити водіїв масками/респіраторами та антисептиками для рук, щоденно контролювати їхній стан здоров’я та не допускати до роботи працівників з ознаками гострої респіраторної хвороби і температурою вище 37,20С. Салон транспорту необхідно дезінфікувати до початку та в кінці робочої зміні. Вхід до салону автотранспорту здійснюється за наявності захисної маски/респіратора. Кількість пасажирів має бути у межах кількості місць для сидіння. Нагадаємо, загальнонаціональний карантин, встановлений через пандемію COVID-19,продовженодо 31 серпня 2020 року. З 1 серпня залежно від епідемічної ситуації в кожному з регіонів встановлюватиметься один з чотирьох рівнів епідемічної небезпеки – “зелений”, “жовтий”, “помаранчевий” або “червоний”. Джерело:https://mon.gov.ua/

30 липня під головуванням Прем’єр-міністра відбулася всеукраїнська селекторна нарада з представниками місцевих органів влади, а також профільними міністерствами. Серед інших тем обговорювали підготовку до нового навчального року. Денис Шмигаль відзначив, що відповідно до закону про вищу освіту, університети мають такий рівень автономії та самоврядування, який дозволяє їм самостійно визначати форми навчання та форми організації освітнього процесу. Вчена рада закладу вищої освіти ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу та визначає строки навчання на відповідних рівнях. «В Україні фактично 1,2 млн студентів, і важливо, щоб навчальний процес для них проходив у безпечних умовах. Рішення про те, чи будуть студенти вчитися дистанційно, чи будуть ходити в університет треба приймати з огляду на епідеміологічну ситуацію в кожному конкретному регіоні. Звичайно, що всі рішення треба приймати з огляду на безпеку наших дітей», – відзначив Прем’єр-міністр. Міністерство освіти і науки України рекомендує закладам вищої освіти планувати початок навчального року з урахуванням карантинних обмежень, встановлених Урядовою постановою №641. У разі сприятливої ситуації МОН рекомендує розпочати 2020/2021 навчальний рік за наступним розкладом: — для студентів 1 курсу (ОС Бакалавр), які в цьому році вступають на навчання до закладів вищої освіти у період з 1 по 15 вересня 2020 року; — для студентів старших курсів, починаючи з другого, з 1 вересня 2020 року; — для студентів ОС Магістр першого року навчання – у період з 11 по 15 вересня 2020 року. Джерело:https://www.kmu.gov.ua/

Урядом прийнято рішення розпочати з 1 вересня реалізацію пілотного проекту „Монетизація одноразової натуральної допомоги „пакунок малюка” у 2020–2021 роках. Зазначений проект передбачає: - запровадити цільову грошову компенсаційну виплату замість натуральної допомоги „пакунок малюка” у розмірі 5 тисяч гривень; - забезпечити із залученням АТ „Комерційний банк „ПриватБанк” відкриття громадянам, у яких народилась дитина, рахунку із спеціальним режимом використання та видати їм спеціальну соціальну картку; - встановити, що батьки дитини можуть звернутися за компенсацією протягом 12 місяців з дати народження дитини та самостійно протягом року витратити кошти грошової компенсації виключно для придбання дитині одягу, взуття, засобів гігієни та догляду, текстилю, іграшок, засобів гігієни для породіль; - залучити до реалізації пілотного проекту на договірних засадах заклади роздрібної торгівлі для продажу батькам визначених дитячих товарів та товарів для породіль за спеціальною соціальної карткою. Довідково Фактично „пакунок малюка” будуть видавати у тих регіонах, де вони є в наявності, а потім, відповідно до прийнятої постанови за таким алгоритмом:– батьки новонароджених звертаються до АТ „КБ „ПриватБанк” для відкриття рахунку;– надалі – до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення батьками подається заява з необхідними документами.Батьки мають право протягом року самостійно використовувати призначену грошову компенсацію у безготівковій формі на придбання товарів у закладах торгівлі, які долучились до публічного договору про реалізацію пілотного проекту. Джерело:https://www.msp.gov.ua/

Законопроект 3485 (вже чинний Закон України 805-ІХ) містить зміни в тому числі й щодо інституту старост. Текст закону -за посиланням. Отже, відповіді на актуальні питання… 1. Як обирається староста? Старости віднині не обираються шляхом прямих виборів. Саме тому із «тіла» Виборчого кодексу України згадки про старост вилучено. Але це не означає, що інститут старост зникає. Змінюється процедура обрання: непрямі вибори старост унормовані тепер у Законі України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон). Отже, усі відповіді шукаємо саме тут, і не в ч 14-1, яка вилучена законодавцем, а новій частині 54-1, яка уповні присвячена саме старостам. Відповідно до ч.1 ст 54-1 Закону староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови. Слово «затверджується» подекуди сприймається як «призначається». Проте це не так. Цілком погоджуюсь із експертом Лесею Федченко,яка у своєму дописі у Фейсбук від 20 липня пояснила різницю між призначенням та обранням. Цитую експертну думку: «Нагадаю: відповідно до ст. 3 Закону («Про службу в органах місцевого самоврядування» в ОМС є три види посад: виборні посади, на які особи обираються на місцевих виборах (голова та донедавна - староста); виборні посади, на які особи обираються (секретар ради) або затверджуються (керуючий справами, заступники голови) відповідною радою; посади, на які особи призначаються (решта посадових осіб місцевого самоврядування) відповідним головою на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством». Отже, посада старости залишається виборною. Процедура, як зазначено вище, законодавцем передбачена така: староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови. Інших вимог ані до процедури, ані до кандидатури на посаду старости законодавством не встановлено. Проте передбачено (ч. 3 ст. 26 Закону), що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради об’єднаної територіальної громади, вирішуються питання серед іншого щодо затвердження «Положення про старосту». Отже, вимоги до кандидатури та деталізація порядку затвердження цілком можуть бути визначені відповідною радою саме у «Положенні про старосту». Важливо дотримати принцип невтручання держави у питання місцевого самоврядування і незабюрократизувати процеси саме законом. Місцева влада має визначитись із процедурами, на моє переконання, такий підхід є доречним. Чи будуть процедури демократичними? Залежить від самої ради. Чи має вона право "придумати" процедуру самовисування чи висування на посади за якимось іншим принципом? Думаю, так. Законом це не заборонено. Головне, щоб рішення були прийняті з урахуванням чинного заонодавства, без обмеження прав громадян та у межах і спосіб, визначений законом. 2. Хто може бути старостою? Варто пам`ятати, що відповідно до ст. 38 Конституції України громадяни серед іншого мають право бути обраними до органів місцевого самоврядування та користуються рівним правом доступу до служби в органах місцевого самоврядування. Але при цьому, відповідно до ст.3 Закону, громадяни України реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні за належністю до відповідних територіальних громад (ч. 1). Будь-які обмеження права громадян України на участь у місцевому самоврядуванні залежно від їх раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, терміну проживання на відповідній території, за мовними чи іншими ознаками забороняються (ч. 2). 3. Який статус старости? Відповідно до ч. 4 ст. 51 та ч. 2 ст. 54-1 староста - член виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради за посадою і працює в ньому на постійній основі. А порядок організації роботи старости (ч. 2 ст. 54-1) визначається чинним законодавством, а також вже згаданим «Положенням про старосту». Відповідно до ч. 5 ст. 54-1 при здійсненні наданих повноважень староста є відповідальний і підзвітний раді та підконтрольний сільському, селищному, міському голові. Староста не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед радою, а на вимогу не менш як третини депутатів - у визначений радою термін. До речі, визначення поняття «старостинський округ» законодавець не змінював: це частина території об’єднаної територіальної громади, утвореної відповідно до Закону України "Про добровільне об’єднання територіальних громад", на якій розташовані один або декілька населених пунктів (сіл, селищ), крім адміністративного центру об’єднаної територіальної громади, визначена сільською, селищною, міською радою з метою забезпечення представництва інтересів жителів такого населеного пункту (населених пунктів) старостою. Отже, староста – представник жителів населеного пункту відповідно до норм Закону. 4. Які повноваження старости? Повноваження старости визначені у ч. 4 ст. 54-1. Дослівно: представляє інтереси жителів відповідного села, селища у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради; бере участь у пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради та засіданнях її постійних комісій; має право на гарантований виступ на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради, засіданнях її постійних комісій з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного села, селища; сприяє жителям відповідного села, селища у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування; бере участь в організації виконання рішень сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського, селищного, міського голови на території відповідного старостинського округу та у здійсненні контролю за їх виконанням; бере участь у підготовці проекту місцевого бюджету в частині фінансування програм, що реалізуються на території відповідного старостинського округу; вносить пропозиції до виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради з питань діяльності на території відповідного старостинського округу виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб; бере участь у підготовці проектів рішень сільської, селищної, міської ради, що стосуються майна територіальної громади, розташованого на території відповідного старостинського округу; бере участь у здійсненні контролю за використанням об’єктів комунальної власності, розташованих на території відповідного старостинського округу; бере участь у здійсненні контролю за станом благоустрою відповідного села, селища та інформує сільського, селищного, міського голову, виконавчі органи сільської, селищної, міської ради про його результати; отримує від виконавчих органів сільської, селищної, міської ради, підприємств, установ, організацій комунальної власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для здійснення наданих йому повноважень; сприяє утворенню та діяльності органів самоорганізації населення, організації та проведенню загальних зборів, громадських слухань та інших форм безпосередньої участі громадян у вирішенні питань місцевого значення у відповідному селі, селищі; здійснює інші повноваження, визначені цим та іншими законами. Звертаю увагу, що перелік повноважень не є вичерпним - у Положенні про старосту кожна місцева рада може визначати також інші повноваження старости. 5. Чи може староста мати представницький мандат (наприклад, бути депутатом)? Ні, бо відповідно до ч. 1 ст. 7 ЗУ «Про статус депутатів місцевих рад» депутат місцевої ради не може поєднувати свою службову діяльність на цій посаді з іншою роботою на постійній основі в радах, їх виконавчих органах та апараті. А ми пам`ятаємо, що староста – член виконкому. Отже, якщо особа, обрана депутатом місцевої ради (головою), хоче бути старостою, їй доведеться скласти представницький мандат. Голова районної, обласної ради має тотожні обмеження (ч.3 ст. 55 Закону), як і міський, сільський, селищний голова (ч. 4 ст.12 Закону). 6. Чи можуть повноваження старости припинятись достроково? Так. За рішенням відповідної ради (ч.6 ст. 54-1 Закону). І це виключна компетенція відповідної ради (ч. 3 ст. 26 Закону). Підстави дострокового припинення повноважень старости визначені ст. 79-1 Закону: його звернення з особистою заявою до сільської, селищної, міської ради про складення ним повноважень старости (з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт); припинення громадянства України або виїзду на постійне проживання за межі України (з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт); набуття громадянства іншої держави (з дня прийняття відповідною радою рішення, яким береться до відома зазначений факт); набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього з дня, наступного за днем одержання радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду, без прийняття рішення відповідної ради); набрання законної сили рішенням суду про притягнення його до відповідальності за правопорушення, пов’язане з корупцією, яким накладено стягнення у виді позбавлення права займати посади або займатися діяльністю, що пов’язана з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування (з дня, наступного за днем одержання радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду, без прийняття рішення відповідної ради);5-1. набрання законної сили рішенням суду про визнання його активів або активів, набутих за його дорученням іншими особами або в інших передбачених статтею 290 Цивільного процесуального кодексу України випадках, необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави (строки законодавцем не визначені, логічно було б за аналогією до п.5); набрання законної сили рішенням суду про визнання його недієздатним, безвісно відсутнім чи оголошення померлим (з дня, наступного за днем одержання радою або її виконавчим комітетом копії відповідного рішення суду, без прийняття рішення відповідної ради); його смерті (з дня смерті, засвідченої свідоцтвом про смерть). Відповідно до ч. 2 ст. 79-1 Закону повноваження старости також можуть бути достроково припинені за рішенням сільської, селищної, міської ради, якщо він порушує Конституцію або закони України, права і свободи громадян, не забезпечує здійснення наданих йому повноважень. Рішення про дострокове припинення повноважень старости рада приймає таємним або відкритим голосуванням більшістю голосів від загального складу ради. Дострокове припинення повноважень у цьому випадку - з дня прийняття відповідною радою рішення про дострокове припинення повноважень старости. Повноваження старости можуть бути достроково припинені також у випадку, передбаченому Законом України "Про правовий режим воєнного стан" (з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів). Джерело:https://decentralization.gov.ua/

Асоціація міст України розробилаінфографікупро новели законодавства щодо чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року. Інфографікапідготовленана підставі змін, внесених до Виборчого кодексу України, у зв'язку з прийняттям 16 липня ВерховноюРадоюУкраїниу другому читанні та в цілому законопроєкту№3485щодо вдосконалення виборчого законодавства. Джерело:https://decentralization.gov.ua/

За минулу добу, 28 липня, на Буковині зафіксовано 59 нових випадків зараження коронавірусом: Чернівці +29 Кіцманський район +14 Вижницький район +6 Глибоцький район +4 Хотинський район +2 Сторожинецький район +1 Герцаївський +1 Новоселицький район +1 Заставнівський район +1 Загальна чисельність інфікованих в області від першого встановленого випадку – 5751 особа. Також за останню добу 109 буковинців одужали від коронавірусу. Таким чином, вже 4279 осіб уЧернівецькій області здолали COVID-19.

Уряд ухвалив рішення про доплати медичним та іншим працівникам закладів охорони здоров’я з 1 вересня 2020 року. Для цих потреб Чернівецькій області виділено 7,5 мільйона гривень субвенції із державного бюджету. Гроші надійшли із фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками . Субвенції витратять на доплати із 1 вересня до 31 грудня медичним та іншим працівникам закладів охорони здоров’я комунальної форми власності (крім лікарів та/або команд первинної медичної допомоги), які не надають послуг за програмою медичних гарантій (постанова Кабінету Міністрів України від19.06.2020 № 610). Перелік цих посад визначить Міністерство охорони здоров’я України. Щодо комунальних некомерційних підприємств, які уклали угоди з Національною службою здоров’я України, ці доплати здійснюватимуться за рахунок коштів, що виділені Службі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від22.07.2020 № 623. Джерело:https://bukoda.gov.ua/

Міністерством фінансів України здійснено ще один крок до посилення прозорості та публічності бюджетного процесу. 24 липня набирає чинності (опубліковано в "Офіційному віснику України")наказМінфіну від 19.05.2020 № 223 «Про оцінку ефективності бюджетних програм державного бюджету», зареєстрований в Мінюсті 09.07.2020 за № 646/34929. Наказ розроблено в рамках бюджетної реформи відповідно до Стратегії реформування системи управління державними фінансами на 2017 – 2020 роки» в частині удосконалення програмно-цільового методу. Оцінка ефективності бюджетних програм має стати допоміжним інструментом у проведенні оглядів витрат державного бюджету та посилити відповідальність розпорядників за витрачання бюджетних коштів. Наказ запроваджує низку новацій порівняно із чинною методологією (наказ Мінфіну від 17.05.2011 № 608) і, зокрема, передбачає: особливості оцінки ефективності на різних етапах бюджетного процесу: планування, виконання та звітування про виконання бюджету; засади моніторингу виконання бюджетних програм; обов’язковість моніторингу заходів бюджетної програми та результативних показників, на виконання та досягнення яких розпорядниками здійснено попередню оплату у попередніх бюджетних періодах; форму представлення результатів оцінки ефективності бюджетної програми за звітний бюджетний період; перелік питань, які обов’язково висвітлюються в узагальненому висновку про результати оцінки; розробку заходів з підвищення ефективності бюджетної програми на середньостроковий період. Відповідно до Бюджетного кодексу України, результати оцінки за звітний бюджетний період головні розпорядники бюджетних коштів оприлюднюють на своїх офіційних сайтах. Прозорість та доступність інформації про діяльність розпорядників бюджетних коштів стимулюватиме їх до підвищення ефективності витрачання бюджетних коштів. Джерело:https://www.kmu.gov.ua/

Україна та ЄС підписали Меморандум і Кредитну угоду щодо отримання нашою країною «виняткової» макрофінансової допомоги Європейського Союзу в сумі 1,2 млрд євро. Відповідні документи були підписані 23 липня в межах робочого візиту Прем'єр-міністра України Дениса Шмигаля до Брюсселя. Разом з очільником Уряду в робочій поїздці беруть участь Міністр фінансів Сергій Марченко та Голова Національного банку Кирило Шевченко. Програма макрофінансової допомоги триватиме 12 місяців і передбачатиме виплату двох траншів по 600 млн євро кожен. Передбачається, що виділення першого траншу можливе одразу після набрання чинності Меморандуму про взаєморозуміння і Кредитної угоди. Отримання другого траншу стане можливим після виконання українською стороною низки спеціальних умов та після проведення Єврокомісією відповідної оцінки щодо виконаних зобов’язань. «Сьогоднішнє підписання Меморандуму про взаєморозуміння та Кредитної угоди, в рамках яких Україна отримає 1,2 млрд євро, додає нам впевненості в економічній стабільності країни та продовженні реформ, які забезпечать добробут наших громадян. Нова програма макрофінансової допомоги є доволі амбітною, однак реалістичною, а її вдале впровадження буде спільною перемогою як для України, так і для ЄС», — повідомив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль. Положеннями узгодженого з Європейською Комісією проекту Меморандуму передбачено вісім зобов’язань Української Сторони для отримання другої частини макрофінансової допомоги, які зокрема, передбачають: 1) підвищення прозорості та ефективності медичних закупівель; 2) впровадження реформи податкової та митної адміністрацій і реалізації планів податкової й митної реформ; 3) посилення незалежності, доброчесності, ефективного функціонування судової влади; 4) посилення прозорості та ефективності системи державного управління та незалежності й ефективності роботи антикорупційних органів і прокуратури; 5) розширення повноважень приватних виконавців; відновлення активів у державних банках; 6) ухвалення у першому читанні проекту закону про створення нового агентства (органу) для розслідування серйозних економічних та фінансових злочинів; 7) запровадження нормативно-правової бази корпоративного управління для державних підприємств (відповідно до керівних принципів ОЕСР); 8) покращення функціонування ринку газу. Нагадаємо, що 20 травня 2020 року Рада Євросоюзу ухвалила рішення про надання нової макрофінансової допомоги Україні та ще дев'ятьом країнам-сусідкам ЄС. Кредитні кошти спрямовані на подолання наслідків кризи, спричиненої пандемією COVID-19, та для покращення макрофінансової стабільності. Джерело:https://www.kmu.gov.ua/

У грудні 2019 року набрав чинності новий Закон про оренду державного та комунального майна, який істотно змінив підходи до регулювання відносин у сфері оренди. Ситуація ускладнилася тим, що до середини червня 2020 року не приймався порядок реалізації цього Закону, тому цілі масиви питань, які Закон віддавав на вирішення актам нижчого рівня, залишалися поза межами правового регулювання. З появою відповідної постанови Уряду питань стало більше, адже порядок є досить об'ємним. У користувачів виникло чимало питань щодо реалізації відносин оренди комунального майна на перехідний період - до повноцінного запуску електронної торгової системи. Велика кількість питань була присвячена можливості продовження відносин оренди, які виникли за старими правилами, в умовах дії чинного законодавства. Програма “Децентралізація приносить кращі результати та ефективність” (DOBRE) працює у 75 ОТГ над покращенням спроможності з управління активами комунальної власності та іншого майна. За 2019-2020 роки громадами-партнерами Програми затверджено 228 положень, порядків та інших пакетів програмних (нормативно-правових) документів з питань управління активами ОТГ та реалізовано 340 індивідуальних інструментів, направлених на підсилення ефективності управління майном ОТГ, частина з яких пов’язані з орендою комунального майна. Так як оренда комунального майна є важливим інструментом управління активами у громадах, ми отримали понад 200 запитань від представників органів місцевого самоврядування та осіб, які можуть виступати потенційними орендарями комунального майна, що свідчить про надвисокий попит у наданні роз'яснень запитувачам. Програма DOBRE розробила матеріали-роз’яснення для громад, а саме: загальні питання по оренді комунального майна: поняття оренди, об’єкти та суб’єкти оренди, переліки об’єктів оренди, алгоритм дій щодо прийняття рішення про включення об’єктів оренди до переліку відповідного типу, порядок організації дій щодо впорядкування відносин оренди, етапність передачі майна комунальної власності в оренду, визначення вартості об’єкта оренди, перелік документів, які слід розробити та затвердити рішенням ради до початку дій щодо передачі комунального майна в оренду, форма договору. З цим матеріалом можна ознайомитись заhttps://drive.google.com/file/d/1jfRLs5eEYnZAhqiuF6g1CpPTtQnxCqSr/viewusp=sharing.посиланням;; алгоритм дій для передачі майна в оренду з ініціативи потенційного орендаря.З цим матеріалом можна ознайомитись заhttps://drive.google.com/file/d/1ATLSdumeXr6ALE2TeVcdooyZxjjq8tl4/viewusp=sharing.посиланням; алгоритм дій для продовження договорів оренди (без аукціону та шляхом проведення аукціону).З цим матеріалом можна ознайомитись заhttps://drive.google.com/file/d/1-nVF5u0Vt4-MvPKkkSKJeKQmGv8P0U9a/view?usp=sharing. шаблон рішення ради про затвердження Положення про оренду майна ОТГ та забезпечення відносин у сфері оренди комунального майна та шаблон цього Положення.З цим матеріалом можна ознайомитись заhttps://drive.google.com/file/d/1LGn0shAsbCQ_C935ratTzp-KUl2ovNel/view?usp=sharing. шаблон тимчасового порядку реалізації відносин у сфері оренди майна для ОТГ.Цей Порядок розроблено з метою недопущення зловживань під час реалізації відносин, пов’язаних з передачею в оренду майна, що перебуває в комунальній власності, та забезпечення максимально відкритої, прозорої та контрольованої громадою діяльності ОМС, підприємств, установ та організацій ОТГ. Цей Порядок тимчасово, до початку роботи електронної торгової системи (далі – ЕТС) впорядковує питання оприлюднення інформації в ЕТС, надсилання інформації про потенційний об’єкт оренди, подання заяв, у тому числі заяв на оренду, оприлюднення в ЕТС переліків майна першого та другого типу, договорів оренди, укладених без проведення аукціону, змін і доповнень до договорів оренди.З цим матеріалом можна ознайомитись заhttps://drive.google.com/file/d/18tHBh57HubohPSF7KzLu-Oul3a7YpBFa/view?usp=sharing. відео запис вебінару, присвяченому всім наведеним вище питанням оренди комунального майна. З цим матеріалом можна ознайомитись заhttps://drive.google.com/file/d/1_LCAddHPVtMUkl4CJXsQ7kVRs3smlM0b/view?usp=sharing. Презентація до вебінару заhttps://drive.google.com/file/d/1g0mzmOBNmhzPyS0hvgJiaZN00UkkqCm_/view?usp=sharing. Джерело:https://decentralization.gov.ua/

20 липня 2020 року відбулась узгоджувальна нарада щодо наступних проєктів Законів. проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації та розмежування повноважень органів місцевого самоврядування»; проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації та розмежування повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади»; проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо приведення у відповідність положень податкового законодавства у зв’язку із реформуванням адміністративно-територіального устрою»; проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо фінансового забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування». Участь у нараді взяли фахівці УАРОР, у тому числі експерти Ресурсного центру УАРОР та експерти Ради Європи, які надають підтримку Уряду України у розробці зазначених проєктів Законів. Зокрема, на нараді фахівці УАРОР порушили наступні питання майбутніх Законів: питання здйснення державного нагляду за законністю рішень органів місцевого самоврядування; питання управління комунальною власністю; питання запровадження Єдиного реєстру актів ОМС; питання проведення сесій місцевих рад у форматі відео конференцій, узгоджено, що це потребує опрацювання спільно з Мінцифрою; питання забезпечення фінансами здійснення повноважень районними радами. За результатами обговрення проєкти Законів передбачається доопрацювати, та в подальшому будуть надані Мінрегіоном на погодження стейкхолдерам. Експерти Рексурсного центру УАРОР вітають такий формат проведення консультацій з розробниками проєктів Законів, що дозволяє у робочому порядку врегулювати суттєві розбіжності у позиціях та сподіваються на його подальше продовження. При цьому, висловлюється вдячність Раді Європи за таке сприяння. Джерело:https://rozvytok.in.ua/

Громади отримають право затверджувати містобудівну документацію, не обмежуючись лише територіями своїх населених пунктів. Президент підписав закон (законопроект№ 2280), який врегульовує питання планування розвитку громад, складання містобудівної документації, спрощення зміни цільового призначення. Положення Закон, зокрема, передбачають: утворення громадами власних органів містобудування та архітектури, які зможуть встановлювати містобудівні умови та обмеження на всій території громади; зміну цільового призначення землекористувачем земельних ділянок державної та комунальної власності у разі наявності будівлі, що перебуває у приватній власності землекористувача, а також у разі зміни цільового призначення земельних ділянок двох категорій, - земель житлової та громадської забудови та земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення; коригування функціональних зон, встановлених старими генеральними планами населених пунктів, за допомогою детальних планів території, за виключенням території парків, скверів, лісів та прибережних захисних смуг; створення органами містобудування та архітектури служби замовника містобудівної документації; зміну цільового призначення особливо цінних земель для розміщення об’єктів промисловості; збереження існуючого порядку визначення зон охорони пам’яток культурної спадщини (за відповідною науково-проектною документацією); уповноваження Кабінету Міністрів України затверджувати порядок використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування розроблення комплексних планів; встановлення перехідного періоду, протягом якого затвердження містобудівної документації, розроблення якої вже почалося до набрання чинності законом, здійснюється без дотримання встановлених цим законом вимог до її складу і зміст. Закон також доповнює перелік вихідних даних, які зобов’язані отримувати розробники містобудівної документації даними про: об’єкти всесвітньої спадщини, їх території та буферні зони; пам’ятки культурної спадщини, в тому числі археологічні, їх території та зони охорони; межі та режими використання історичних ареалів населених місць; історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території та їх зони охорони; охоронювані археологічні території. Законврегульовує і питання використання земель для сінокосіння, випасання худоби та заборони розорювання пасовищ. Відповідні зміни внесені до Земельного і Водного кодексів, законів України «Про землеустрій», «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Про Державний земельний кадастр», «Про відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності», «Про місцеве самоврядування в Україні». Ці зміни дають можливість громадам складатисхеми просторового планування своєї території- інструменту комплексного управління у галузі використання земель громади, встановлення їх призначення, зонування території та визначення напрямів її збалансованого розвитку. Джерело:https://decentralization.gov.ua/

На розгляді у Верховній Раді України знаходиться проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв'язку з утворенням (ліквідацією) районів(реєстр. № 3651 від 15.06.2020) Зазначеними змінами, серед іншого, пропонується: 1) врегулювати питання щодо: призначення виборів старост у територіальних громадах, території яких затверджені Кабінетом Міністрів України; правонаступництва майна, прав та обов’язків районних рад районів, ліквідованих Верховною Радою України; завершення повноважень та правонаступництва органів місцевого самоврядування затвердженних територій територіальних громад за рішенням Кабінету Міністрів України; 2) уповноважити Кабінет Міністрів України утворювати та ліквідовувати місцеві державні адміністрації; 3) визначити: особливості державної реєстрації органів місцевого самоврядування як юридичних осіб публічного права в умовах зміни адміністративно-територіального устрою; особливості найменування адміністративно-територіальних одиниць та інше. Народний депутат України, голова підкомітету з адміністиативно-теритріального устрою профільного Комітету ВРУ Віталій Безгін, вважає що зазначений проєкт Закону потребує суттєвого допрацювання на предмет розиежування повноваень і ресурсів. При цьому, термін на підготовку якісного документу встановляє на 15 серпня, а приняття - на початок вересня 2020 року. Джерело:https://rozvytok.in.ua/

Кабінет Міністрів України продовжив дію адаптивного карантину до 31 серпня 2020 року. Відповідне рішення Уряд ухвалив на засіданні 22 липня. «У залежності від епідемічної ситуації у регіоні або окремих адміністративно-територіальних одиницях – районах, встановлюється зелений, жовтий, помаранчевий або червоний рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19. Рівень визначається автоматизованим програмним забезпеченням на основі визначених алгоритмів та зібраних даних та затверджується Національною комісією ТЕБ та НС», — зазначив Міністр охорони здоров'я України Максим Степанов. При цьому очільник МОЗ Максим Степанов наголосив, що навіть для «зеленої зони» продовжують діяти певні карантинні обмеження. «Усі критерії розроблені на основі нашого досвіду та досвіду західних партнерів... «Зелена зона» не означає повне зняття карантину», — підкреслив Максим Степанов. Відтак, йдеться про такі карантинні обмеження для «зеленої зони»: - у громадських будівлях обов'язковим є носіння маски або респіратора; - проведення масових заходів може відбуватися за умови перебування не більше 1 особи на 5 квадратних метрів; - кінотеатри мають бути заповнені не більше, ніж на 50%; - пасажирські перевезення мають відбуватися тільки для пасажирів на сидячих місцях. Відповідно до постанови, регіоном зі значним поширенням COVID-19 вважається такий, у якому наявна хоча б одна з таких ознак: - завантаженість ліжок у закладах охорони здоров'я, визначених для госпіталізації пацієнтів з підтвердженим випадком COVID-19, становить більш як 50%; - середня кількість тестувань методом ПЛР та ІФА становить менше ніж 24 на 100 тис. населення протягом останніх семи днів; - коефіцієнт виявлення випадків інфікування COVID-19 становить більш як 11%; - показник динаміки зростання випадків інфікування COVID-19 становить більш як 10%. У залежності від рівня епідемічної небезпеки поширення COVID-19 на території регіону або окремих адміністративно-територіальних одиницях застосовуються відповідні обмежувальні протиепідемічні заходи. Зазначимо, дія нової постанови стосується періоду з 1 серпня по 31 серпня 2020 року.

Напередодні початку основного етапу вступної кампанії МОН традиційно запускає серію відеороз’яснень з найбільш поширених питань, які турбують майбутніх студентів та їхніх батьків. Перший ролик – про вступні іспити та творчі конкурси. Він вжедоступнийна сайті МОН у розділі «Вступна кампанія 2020» та на офіційному YouTube-каналі Міністерства. Не пізніше ніж 24 липня в усіх закладах вищої освіти має розпочатись реєстрація на вступні іспити та творчі конкурси. У ролику експерти МОН розповідають про те, хто, як і коли має складати вступні іспити чи брати участь у творчих конкурсах. До прикладу, для вступників на бюджет творчі конкурси та вступні іспити проводитимуться в кілька потоків. Це зроблено для того, щоб вступники мали більше можливостей для вступу до різних вишів у разі збігу дат проведення цих випробувань. Загалом вступні іспити та творчі конкурси відбуватимуться для вступників на місця державного замовлення з 1 до 12 серпня, на контракт – з 1 до 22 серпня. Відеороз’яснення також будуть супроводжуватись відповідними інфографіками, які просто та доступно ілюструватимуть основні етапи вступної кампанії. Вони будуть розміщуватись у розділі«Вступна кампанія 2020»на офіційному сайті МОН, поширюватись у соцмережах та через засоби масової інформації. База відеороз’яснень та інфографік для вступників на бакалавра, молодшого бакалавра та на магістра буде поповнюватись новими матеріалами до 1 серпня – початку основного етапу вступної кампанії 2020. Нагадуємо, що з30 червня 2020 року в МОНзапрацював, послугами якого можуть користуватись цьогорічні вступники та їхні батьки. За перші три тижні його роботи консультації було надано більше ніж 5 000 громадян. Джерело:https://mon.gov.ua/ua/