Сьогодні, 17 серпня минає 2 роки з часу, як трагічно загинув наш земляк, кельменчанин, батько 4 дітей, прекрасний чоловік та найкращий в світі син – Ковальчук Сергій Петрович. Виконуючи бойове завдання поблизу м. Авдіївка Донецької області, у свій 43-ій день народження Сергій віддав своє життя за Україну. З метою вшанування світлої пам’яті Сергія Ковальчука голова районної ради Віктор Ілаш разом з першим заступником голови райдержадміністрації Ігорем Урсуляком провідали дружину загиблого, висловили слова співчуття та вручили матеріальну допомогу. Також посадовці побували на могилі Сергія Ковальчука де поклали квіти і вшанували його світлу пам’ять хвилиною мовчання. Біля могили Сергія керівники району поспілкувалися з матір’ю та військовими побратимами, які приїхали з Києва аби сьогодні підтримати сім’ю Ковальчуків.

Професійний стандарт вчителя початкових класів став першим профстандартом в Україні, який затвердили на національному рівні. Він був розроблений МОН спільно з представниками освітянської спільноти та педагогічних вишів. Міністерство соціальної політики затвердило стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», оприлюднивши його в відповідному реєстрі https://www.msp.gov.ua/news/15747.html. У документі чітко виписана загальна інформація про стандарт, навчання та професійний розвиток вчителя і найголовніше – конкретний перелік його функцій. Їх визначено 8: Планування і здійснення освітнього процесу Забезпечення і підтримка навчання, виховання і розвитку учнів в освітньому середовищі та родині Створення освітнього середовища Рефлексія та професійний саморозвиток Проведення педагогічних досліджень Надання методичної допомоги колегам з питань навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів початкових класів закладу загальної середньої освіти Узагальнення власного педагогічного досвіду та його презентація педагогічній спільноті Оцінювання результатів роботи вчителів початкових класів закладу загальної середньої освіти. Для кожної функції конкретизовано професійні компетентності, знання, вміння та навички, якими має володіти педагог. Зазначена також інформація про предмети та засоби праці вчителя. «Це вперше не тільки на національному рівні затверджено професійний стандарт, а й докладно, по-поличках розкладено, яку кваліфікацію повинна мати людина, що хоче бути або працює вчителем. У цьому документі немає розмитих формулювань, кожна компетентність, знання, вміння чітко виписані. Й це дуже важливо, адже так ми дали абсолютно новий інструмент і для роботодавців, і для університетів, що готують майбутніх педагогів», – пояснила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич. Наприклад, стандарт може використовуватися для оцінювання кваліфікації вчителя під час його прийняття на роботу, атестації чи сертифікації, присвоєння категорії тощо. Натомість виші отримали своєрідну «дорожню карту» того, яких фахівців вони мають готувати. Профстандарт стане основою для відповідного стандарту вищої освіти. «Надалі розраховуємо на активну участь освітянської спільноти у впровадженні та вдосконаленні професійних стандартів у нашій сфері. Звичайно, що затверджений стандарт потребуватиме розвитку, а накопичений під час його розробки досвід – використання в інших професійних стандартах для освітньої та інших галузей», – наголосила Міністр. Варто відзначити, що МОН підготувало стандарт за абсолютно новою Методикою розроблення професійних стандартів, що була затверджена Мінсоцполітики лише взимку цього року. http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0165-18. Джерело:kmu.gov.ua

За даними Держстату за І квартал 2018 року номінальні доходи населення склали 657,9 млрд грн, що на 23,6 % більше порівняно з відповідним періодом попереднього року. Наявний дохід, який може бути використаний̆ населенням на придбання товарів та послуг, збільшився на 25,2 %, а реальний наявний, визначений з урахуванням цінового фактору - на 10,0 %. Наявний дохід у розрахунку на одну особу у І кварталі 2018 року становив 11 370,2 грн, що на 32,1 % більше порівняно з відповідним періодом попереднього року. Коефіцієнт співвідношення між найвищим та найнижчим рівнями заробітної плати за видами економічної діяльності у червні 2018 року становив 6,6 (у працівників авіаційного транспорту - 34 334 грн або 375,6 % до середнього рівня по економіці; у працівників, зайнятих поштовою та кур’єрською діяльністю - 5 180 грн, або 56,7 % до середнього рівня по економіці). На регіональному рівні найнижча заробітна плата у травні 2018 року була у працівників Чернігівської області - 7 341 грн (80,3 % до середнього рівня по економіці), а найвища - у працівників Донецької області - 9 774 грн (106,9 %). У м. Києві - 13 553 грн (148,3 %). Індекс реальної заробітної плати у червні 2018 року по відношенню до травня 2018 року становив 104,8%, а в порівнянні з червнем 2017 року - 113,0%. За даними Пенсійного фонду України (Звіт про розподіл пенсіонерів за розмірами призначених місячних пенсій на 1 липня 2018 року, форма № 5-ПФ квартальна) середній розмір пенсії разом з цільовою грошовою допомогою станом на 1 липня 2018 року становив 2 562,4 грн, що на 3,3 % перевищує розмір середньої пенсії станом на 1 січня 2018 та на 35,8 % більше від розміру середньої пенсії станом на 1 липня 2017 року. З детальною інформацією можна ознайомитися за посиланням ( .pdf , 805.43 Кб ). Джерело: kmu.gov.ua

Фахівці Головного управління ДФС у Чернівецькій області зазначають, що відповідно до п. п. 3 п. 1 розділу. ІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (далі – Інструкція № 449), платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування є фізичні особи підприємці, в тому числі фізичні особи підприємці - платники ЄП. Згідно з п. 2 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, фізичні особи підприємці, в тому числі фізичні особи підприємці - платники єдиного податку, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – Звіт) самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом. При державній реєстрації припинення підприємницької діяльності страхувальників, зазначених у п. 2 розділу ІІІ Порядку №435, такі особи зобов’язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна» формують та подають до органу фіскальної служби страхувальники, зазначені у п. 2 розділу ІІІ Порядку №435, – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності. Відповідно до п. п. 1 п. 13 розділу ІV Інструкції № 449 для платників, зазначених у п. п. 3 п. 1 розділу II Інструкції №449, останнім періодом, за який необхідно обчислити та сплатити ЄВ, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення. Єдиний соціальний внесок сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання Звіту із зазначенням типу форми «ліквідаційна». Джерело: Головне управління ДФС у Чернівецькій області

Упродовж наступних тижнів у розділі "Громадянам" - "Здоров'я А-Я" будемо розказувати, як підготуватись до 1 вересня учням, батькам і освітянам, щоби наступний навчальний рік був виключно здоровим і корисним. Основні пункти, які обов’язково треба врахувати ще до початку навчального року: Оберіть лікаря для дитини і пройдіть профілактичний огляд. Отримайте довідку для школи і корисні поради від вашого лікаря про профілактику хвороб у навчальному закладі. Перевірте, чи є у дитини усі необхідні щеплення заКалендаремпрофілактичних щеплень. Перед початком навчального року надолужте усі пропущені щеплення. Придбайте необхідні для школи речі. Існують чіткі вимоги до шкільного одягу та приладдя. Наприклад, безпечний і якісний шкільний портфель має важити не більше 1 кг, мати ортопедичну спинку і світловідбивні елементи, а шкільна форма має містити щонайменше на 50% натуральних волокон. Обов’язково подбайте про робоче місце дитини. Тут мають значення багато умов — від висоти парти і розміру шрифту у підручнику до освітлення. Привчіть дитину дотримуватись гігієни. Налаштуйтесь психологічно. Психологічний комфорт дуже важливий як для дітей, так і для батьків. Докладніше:Як підготуватись до школи: шпаргалка для батьків Про усі ці теми будемо детально говорити упродовж трьох наступних тижнів: усі публікації інформаційної кампанії можна буде знайти тут: "До школи" Джерело: http://moz.gov.ua

Президент Петро Порошенко підписав Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання cтворення та діяльності сімейних фермерських господарств». Закон спрямований на отримання офіційного статусу сільським населенням, яке працює на своїй землі, що дозволить легально продавати свою продукцію і отримати соціальний захист та право на пенсію. Документом вносяться зміни до Податкового кодексу України та законів України «Про фермерське господарство», «Про державну підтримку сільського господарства України», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань». Зміни передбачають віднесення до платників єдиного податку четвертої групи фізичних осіб - підприємців, які організували фермерське господарство, за умови відповідності сукупності певних критеріїв та визначення особливостей їх державної реєстрації/анулювання реєстрації, податкового обліку і звітності, сплати єдиного податку тощо. Також міститься встановлення державної допопмоги по сплаті єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (від 10% до 90% мінімального страхового внеску) для кожного із членів фермерського господарства протягом 10 років за рахунок коштів Державного бюджету України через механізм доплати на користь застрахованих осіб-членів сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Документом також передбачено уточнення положень щодо створення та діяльності сімейного фермерського господарства без набуття статусу юридичної особи. Реалізація Закону дозволить створити умови для започаткування сімейних фермерських господарств та детінізацїї підприємницької діяльності в аграрній сфері, що позитивно вплине на зростання надходжень до місцевих бюджетів від сплати податків і створення нових робочих місць на селі. Джерело: president.gov.ua

Збірку матеріалів методологічної підтримки для закладів, які надають первинну медичну допомогу,підготував проект USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я». Збірка представлена у форматі онлайн документу, розділи якого – це етапи впровадження змін у фінансування системи охорони здоров’я для закладівпервинної медичної допомоги:від питань автономізації до операційного управління закладом. У кожному розділі збірки містяться гіпер-посилання на записи вебінарів, електронні інструменти, методичні рекомендації, відповіді на типові запитання та інші корисні матеріали за тематикою розділу. Корисні розділи для закладів ПМД, які готуються до підписання угоди із НСЗУ: Юридична підтримка (автономізація, ліцензування), Впровадження електронної системи охорони здоров’я, Оцінка матеріально-технічної оснащеності закладу ПМД. Корисні розділи для закладів ПМД, які вже уклали договір із НСЗУ: Кампанія «Лікар для кожної сім’ї» Фінансове планування закладу ПМД Формування спроможної мережі закладу ПМД Тренінгові сесії «Управління закладами ПМД в умовах реформування системи охорони здоров’я».Переглянути та завантажити збірку матеріалів методологічної підтримки для закладів ПМДможна за посиланням:https://bit.ly/2MukApf Джерело: http://moz.gov.ua

Право на призначення пенсії за віком після досягнення 60-річного віку, з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2018 року, мають особи за наявності страхового стажу не менше 25 років. Кожного року кількість років, необхідних для призначення пенсії за віком у 60 років, буде збільшуватися на один рік та з 1 січня 2028 року становитиме не менше 35 років. До відома, страховий стаж – це період, протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному (соціальному) страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески (єдиний соціальний внесок) не менший, ніж мінімальний страховий внесок. Отож для зарахування фізичним особам повного місяця до страхового стажу роботодавець повинен нарахувати та сплатити єдиний внесок в сумі не меншій мінімального страхового внеску, що визначається як добуток мінімального розміру заробітної плати, яка на сьогодні становить 3723 грн., та розміру внеску (22%), відповідно, мінімальний страховий внесок – 819,06 грн. на місяць, а також подати річну звітність до органів державної фіскальної служби. Звертаємо увагу, у разі несплати або несвоєчасної сплати єдиного соціального внеску виникає борг, а, відповідно, період, за який обліковується заборгованість, не буде зараховано до страхового стажу до повного її погашення. Джерело: прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Шановні працівники ветеринарної медицини! Щиро вітаю вас з нагоди професійного свята. Ваша праця – складна і відповідальна. Ветеринарна медицинабезспірно має вплив на розвиток тваринництва в Україні, посилення конкурентоспроможності нашого сільського господарства та харчової галузі на світових ринках. Від результатіввашої роботи залежить безпека продуктів, а значить, і здоров’я, а інколи і життя людей, що їх споживають. Завдяки вашій сумлінній праці, відданості обраній справі в районі забезпечується епізоотичне благополуччя, ветеринарно-санітарна безпека продуктів тваринництва і охорона довкілля. Сподіваємось, що ви й надалі з високою відповідальністю виконуватимете поставлені перед вами завдання, дбатимете про нові професійні здобутки, а ваші зусилля винагороджуватимуться повагою і вдячністю людей. Зичу вам, вашим рідним і близьким родинного затишку, надії на щасливе майбутнє, прихильності долі і процвітання, успіхів у здійсненні намічених планів! Хай усе добре, зроблене з душею і натхненням, повертається до вас сторицею!

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України спільно з Адміністрацією Президента України, Міністерством соціальної політики України та Благодійним Фондом Порошенка працює над реалізацією проекту щодо створення сімейних будинків для дітей-сиріт на заміну діючим інтернатам. Так, наразі Мінрегіон розробив методичні рекомендації для регіонів щодо створення житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, зокрема, малих групових будинків. Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе під час онлайн-наради щодо розвитку мережі дитячих будинків сімейного типу та малих групових будинків з представниками обласних державних адміністрацій. «Ми розіслали обласним адміністраціям посібник, в якому є відповіді майже на всі запитання щодо будівництва малих групових будинків – зовнішній вигляд, планування, функціональне зонування, матеріали, інтер’єр. Наразі є 2 планувальні схеми такого будинку на 260 кв метрів, які ми пропонуємо. У них враховано все для забезпечення дітей сучасними комфортними умовами для проживання та виховання. Проект дійсно важливий і до нього не можна бути байдужим», — сказав він. У свою чергу, заступниця міністра соціальної політики України Олександра Чуркіна підкреслила, що такі рекомендації були створені у допомогу регіонам, щоб полегшити та прискорити створення нових малих групових будинків у областях України. «Станом на сьогодні створені обласні комісії щодо розподілу субвенції на проекти будівництва/придбання житла для забезпечення дітей-сиріт та проведені перші засідання комісій. За інформацією регіонів планується нове будівництво 26 житлових об’єктів, з них 13 малих групових будинків. Це не той показник, на який ми розраховували, тому, сподіваюся, він буде покращений. У допомогу регіонам вже розроблені Мінрегіоном у співпраці з Мінсоцполітики рекомендації, які мають спростити процес створення нових малих групових будинків для дітей-сиріт», — розповіла вона. Нагадаємо, 6000 дітей-сиріт в Україні досі проживають у несприятливих умовах діючих інтернатів. За статистикою кожні 3 дні у інтернатах помирає 1 дитина. 90% випускників таких закладів виростають неадаптованими до життя у суспільстві, 50% — схильні до скоєння злочинів, 23% стають безхатченками, 14% — скоюють самогубство. Джерело: minregion.gov.ua

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області зазначають, що 28 липня 2018 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України, що внесено Законом України від 03 липня 2018 року №2477. Зокрема згідно Закону № 2477 п.п.165.1.14 ст.165 та п.п.166.3.3 ст.166 Розділу VI «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України, викладено у новій редакції. Згідно внесених змін: 1) до загальногомісячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку на доходи фізичних осіб не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідноі з Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом (п.п.165.1.14 ст.165 ПКУ); 2) платник має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 Податкового кодексу України, суму коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (п.п.166.3.3 ст.166 ПКУ). З текстом Закону України від 03 липня 2018 року №2477 можна ознайомитись за посиланням: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2477-19. Джерело: Головне управління ДФС у Чернівецькій області

Старт хвилі фейсбукової естафети-челенджа «Я – за легалізацію праці!» дали працівники Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області. Пенсійники використали цей вид контента щоби через соціальну мережу Фейсбук кинути виклик нелегальній зайнятості й привернути увагу громадськості до її негативних наслідків, які наступають, коли людина не задумується про своє пенсійне майбутнє. До акції долучаються люди різного віку, серед яких представники багатьох професій. Кожен із них вирішив проявити свою активу громадянську позицію стосовно неприйняття «тіньової» зайнятості. Приєднатися до флешмобу може кожен, хто готовий підтримати легалізацію трудових відносин, достатньо сфотографуватися із виготовленим власноруч закликом «Я – за легалізацію праці!», розмістити світлину на своїй сторінці у мережі Фейсбук та передати естафету іншим. Джерело: прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

В.о. начальника Головного управління ДФС у Чернівецькій області Віталій Шпак розповідає, що до кінця 2018 року на бізнес очікують зміни у використанні РРО, які дозволять спростити і здешевити процес та покращити умови ведення господарської діяльності. За його словами впровадження проекту е-Receipt (електронний чек) створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить умови введення їх в експлуатацію та використання, а також зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування. І це мотивуватиме покупців контролювати дотримання вимог законодавства при здійсненні розрахункових операцій. Що в свою чергу підвищить прозорість розрахунків в сфері торгівлі і послуг та сприятиме детінізації обігу готівки. Щодо самого експерименту, то 19.06.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13.06.2018 № 472, якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій (далі – Порядок № 472). Впровадження експериментального проекту розпочалося з 01 липня 2018 року та триватиме до 31 грудня 2019 року. Протягом зазначеного періоду будуть досліджені інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, буде прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Це сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, у зв’язку з тим, що використання окремих моделей надасть можливість здійснювати віддалений контроль за розрахунками та обігом товарів на підприємстві. Дуже важливо – акцентує Віталій Шпак - що нова система може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм (персональні комп’ютери, планшети, смартфони), друге – це оnline реєстрація цих пристроїв без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів. Ще, програмне забезпечення буде інтегроване з «Електронним кабінетом». Фіскальний чек громадяни можуть перевірити у відкритій частині Електронного кабінету. Це дасть змогу покупцю у разі необхідності захисту його прав як споживача скористатися електронним чеком та пред’являти його. Усі кейси системи будуть безкоштовними для її користувачів і не потребуватимуть абонентської плати за користування. Крім того, система e-Receipt працюватиме цілодобово та без вихідних, вона міститиме значний масив інформації для використання користувачами. Порядок № 472 передбачає, що учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, зокрема, удосконалених комп’ютерно-касових систем, які виявили заінтересованість щодо участі в експериментальному проекті. Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні РРО у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів. Джерело: Головне управління ДФС у Чернівецькій області

Сьогодні, 8 серпня минають 4-ті роковини з дня загибелі учасника АТО, кельменчанина Олександра Паламара. В юному віці наперекір всьому Олександр не залишився байдужим і пішов захищати нашу країну від агресора, захищати ціною власного життя… З метою вшанування пам’яті загиблого Олександра Паламара голова районної ради Віктор Ілаш разом з першим заступником голови райдержадміністрації Ігорем Урсуляком провідали батьків загиблого, вивловили слова співчуття та вручили матеріальну допомогу. Також посадовці побували на кладовищі біля могили Олександра де поклали квіти, та вшанували світлу пам’ять Героя хвилиною мовчання. Герої не вмирають, їхня сила, віра, непоборний дух буде жити вічно серед нас!

Наприкінці жовтня ізраїльські фахівці проведуть низку семінарів з інклюзивного навчання для українських освітян. Про це повідомила генеральний директор директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН Лариса Самсонова сьогодні, 8 серпня 2018 року. Упродовж двох тижнів будуть організовані дводенні лекції та практичні семінари, орієнтованими містами навчання будуть Київ, Львів, Одеса, Запоріжжя. На них будуть запрошені керівники інклюзивно-ресурсних центрів, директори шкіл та вчителі. «Ізраїльська система інклюзивної освіти має багато особливостей, які б корисно було запозичити Україні. Для мене це стало очевидним після поїздки до Ізраїлю за програмою MASHAV. Ми були надзвичайно вражені тим, як там проходить інтеграція дітей з особливими освітніми потребами у суспільство, і раді, що наші партнери погодилися допомогти українським вчителям на шляху до інклюзії», – розповіла очільниця директорату. Українська делегація відвідала міжнародні дитячі центри, школи для дітей з аутизмом та педагогічні коледжі, зустрілася з представниками Міносвіти Ізраїлю та відповідальними за інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, Лариса Самсонова відзначила низку цікавих системних речей, що притаманні саме системі інклюзивної освіти Ізраїлю. Приміром, там діє механізм зворотної інклюзії – коли до спеціальних класів на деякі уроки приходять діти зі звичайних. Усе проходить у межах одного навчального закладу. Ізраїльські педагоги наголошують, що такий підхід до інклюзії допомагає запобігати булінгу ще на ранніх етапах. Школярі з різними порушеннями розвитку можуть навчатися в інклюзивному класі на доступних для них уроках. Якщо ж якийсь предмет є складним для дитини, то вона має індивідуальні заняття з асистентом вчителя. В Ізраїлі діють різноманітні центри для дітей від 0 до 21 року, вони організовані недержавними організаціями. У закладі, окрім персоналу, працюють також волонтери, і тільки на 40% такі центри фінансуються державою – це хороший приклад державно-приватного партнерства, налаштованого на спільне вирішення соціальних проблем суспільства. В одному з них, в центрі Шалва, є програма раннього втручання, інклюзивний садок, профорієнтаційний коледж, а також ресторан, де працюють люди з інвалідністю. Кожен учень раз на тиждень може залишитися у закладі на ночівлю, раз на місяць – на вихідні. Таким чином, це сприяє ще кращій соціалізації дітей, а їхні батьки мають змогу відпочити. «Ми думатимемо над тим, які елементи інклюзивної освіти Ізраїлю було б доречно запровадити й в Україні. Зараз наша інклюзивна освіта динамічно розвивається і це відкриває додаткові можливості. Якщо у 2016-2017 році на інклюзії навчалося майже 4500 учнів, то у 2017-2018 їх вже було приблизно 7500, а разом зі спеціальними класами в звичайних школах це 12179 дітей. По всій Україні активно створюються інклюзивно-ресурсні центри. Наша ціль – не просто посадити дитину з особливими освітніми потребами в клас, а забезпечити їй якісну освіту та соціальну інтеграцію», - наголосила Лариса Самсонова. Джерело: mon.gov.ua