Відповідно до наказу керівника Кельменецької місцевої прокуратури № 5 від 20.02.2020, затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом Кельменецької місцевої прокуратури за місцем проживання та праці громадян на Іпівріччя 2020 року. ГРАФІК прийому громадян керівництвом Кельменецької місцевої прокуратури за місцем проживання та праці на І півріччя 2020 року № з/п ПІБ Посада Дата прийому Місцева громада (населений пункт) 1 2 3 4 5 1. Руснак Петро Анатолійович Керівник 24.03.2020 10.00 - 12.00 Сокирянська міська рада 15.04.2020 10.00 - 12.00 Кельменецька селищна рада 20.05.2020 10.00 - 12.00 Хотинська районна рада СОКИРЯНСЬКИИ РАЙОН 2. Корчинський Ігор Анатолійович Перший заступник керівника 26.02.2020 10.00 - 12.00 Коболчинська сільська рада 12.03.2020 10.00 - 12.00 Новодністровська міська рада 16.04.2020 10.00 - 12.00 Лопатівська сільська рада 21.05.2020 10.00 - 12.00 Вашківська сільська рада КЕЛЬМЕНЕЦЬКИИ РАЙОН 3. Гінгуляк Юрій Васильович Заступник керівника 28.02.2020 10.00 - 12.00 Дністрівська сільська рада 19.03.2020 10.00 - 12.00 Зеленецька сільська рада 23.04.2020 10.00 - 12.00 Іванівецька сільська рада 07.05.2020 10.00 - 12.00 Лівенецька сільська рада ХОТИНСЬКИИ РАЙОН 4. Гриців Володимир Андрійович Заступник керівника 28.02.2020 10.00 - 12.00 Недобоївська ОТГ 13.03.2020 10.00 - 12.00 Рукшинська ОТГ 03.04.2020 10.00 - 12.00 Клішковецька ОТГ 15.05.2020 10.00-12.00 Перебиковецька сільська рада З повагою Кельменецька місцева прокуратура

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства сформувало бюджетну декларацію на 2021-2023, в якій запропонувало виділити на ці роки понад 90 млрд грн на підтримку пріоритетних напрямків: промисловість, сільське господарство, експорт. Сільське господарство. Сума підтримки для збільшення обсягу сільськогосподарської продукції, розвитку підприємств агропромислового комплексу та забезпеченню продовольчої безпеки і стабільності ринків на три наступні роки загалом складає 45,52 млрд грн. і розподіляється по наступних напрямках: Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників – 40,9 млрд грн Фонд часткового гарантування кредитів – 3,12 млрд грн Кредити фермерським господарствам – 1,5 млрд грн Експорт. Сума підтримки, що дозволить підвищити експортний потенціал країни, загалом 12,41 млрд. грн: підтримка та просування експорту - 410 млн грн Експортно-кредитне агентство – 6,0 млрд грн Компенсація відсотків по кредитах експортерів – 6,0 млрд грн Промисловість. За різними напрямками планується виділити загалом понад 32,65 млрд грн, зокрема: Розвиток авіабудування – 16,9 млрд грн Компенсація кредитів за придбання виробничого обладнання – 6,0 млрд грн Співфінансування проектів смарт-спеціалізація регіонів – 6,75 млрд грн Створення Фонду енергоефективності у промисловості – 3,0 млрд грн Важливо наголосити, що за експортними програмами підтримка надається у тому числі підприємствам промисловості. Таким чином загальна сума підтримки для промисловості може бути збільшена. По роках сума держпідтримки становить: 26 млрд на 2021, 31 млрд на 2022, 33 млрд на 2023, загалом понад 90 млрд грн. На 2020 рік заплановано 4 млрд грн за програмою 1201150 «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників». Напрям «здешевлення кредитів сільськогосподарським товаровиробникам для купівлі землі сільськогосподарського призначення»буде додано до програми підтримки сільгоспвиробників після схвалення народними депутатами законопроєкту щодо обігу земель сільськогосподарського призначення. Виплати розпочнуться із квітня. Крім того, на 2020 рік заплановано виділення 45 млн грн на програми підтримки та просування експорту. Окрім фінансової підтримки, держава підтримує професійний розвиток людей для їх більш вдалого працевлаштування. Зокрема: програма з навчання Державного служби зайнятості для безробітних з основ підприємництва, із загальним бюджетом программ 386 млн грн. на 2020 рік. навчання з підприємництва у рамках програми Доступні кредити 5-7-9% Крім того, діє екосистема підтримки МСБ: тематичний портал для підприємців за напрямками: навчання, просування експорту, інноваційна діяльність, адміністративний супровід, сертифікація, нові ринки збуту. Вже цього місяця розпочали проведення семінарів з якими плануємо 10+ турів містами України. Наступного місяця стартує навчальна програма підтримки новачків. Джерело:https://www.me.gov.ua

Кабінет Міністрів України підтримав ініціативу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства та затвердив Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил дорожнього руху» (щодо дозволів на рух габаритної сільськогосподарської техніки). Постановою скасовується необхідність отримання дозволу для техніки шириною до 2,6 метрів, а також дозвіл для техніки шириною від 2,6 метрів до 3,75 метрів, за умови дотримання спеціальних правил безпеки (машина супроводу, знак об’їзду, проблискові маячки, тощо). Для руху будь-якої сільськогосподарської техніки потрібен був дозвіл, який видається Національною поліцією на підставі погодження Державтодору та є платним. Отримання дозволу необхідне на кожний окремий виїзд по кожній одиниці техніки. Окрім того, погодження органів займає тривалий час (від трьох днів до одного місяця). У дозволі вказується конкретний маршрут, який заздалегідь передбачити неможливо в тому числі через погодні умови. Отримання цього дозволу є декларативним та не впливає на безпеку на дорозі. Його прийняття є критичним до початку сезону польових робіт. «Прийняття постанови значно спростить умови провадження господарської діяльності в сфері виробництва сільськогосподарської продукції, а також зменшить корупційні чинники в сфері руху сільськогосподарської техніки», - коментує Тарас Висоцький, заступник міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Джерело:https://www.me.gov.ua

Уряд на черговому засіданні 26 лютого 2020 року схвалив ініційований Міністерством соціальної політики законопроект щодо підвищення надбавки за більш пізній вихід на пенсію окремим категоріям пенсіонерів. Про це повідомила Міністр соціальної політики Юлія Соколовська. За словами Юлії Соколовської, середній розмір збільшення надбавки дорівнює близько 537 грн. Як пояснила очільниця міністерства, сьогодні пенсійним законодавством встановлені різні розміри підвищення пенсії за більш пізній вихід на пенсію: вони залежать від дати призначення пенсії - до 1 січня 2004 року, тобто до початку дії Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, та після цієї дати. Законопроект може набрати чинності 1 липня 2021 року. Довідково За діючим до 2004 року Законом України „Про пенсійне забезпечення” розмір надбавки - 10 % від основного розміру пенсії за кожний повний рік роботи після досягнення пенсійного віку. Відповідно до Закону України „Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” розмір пенсії підвищується:на 0,5 % – за кожний повний місяць страхового стажу, починаючи з місяця, наступного за місяцем досягнення пенсійного віку, в разі відстрочення виходу на пенсію на строк до 60 місяців;на 0,75 % – за кожний повний місяць страхового стажу, починаючи з місяця, наступного за місяцем досягнення пенсійного віку, в разі відстрочення виходу на пенсію на строк понад 60 місяців. Джерело:https://www.msp.gov.ua

Голова Національного агентства Олександр Новіков схвалив рішення, згідно з яким під час здійснення спеціальної перевірки кандидата на посаду буде перевірятись декларація за минулий рік, яка подана останньою, без врахування її типу. Деклараціями за минулий рік, що охоплюють період з 1 січня по 31 грудня включно, є: щорічна декларація, декларація «після звільнення» та декларація особи, яка претендує на зайняття посади – «кандидата на посаду». Якщо особа, яка претендує на зайняття посади, відповідно до законодавства не подавала декларацію, що охоплює минулий рік, їй необхідно подати декларацію «кандидата на посаду». У декларації «кандидата на посаду» необхідно зазначати назву майбутнього місця роботи і майбутньої посади, у зв’язку з якою у особи виник обов’язок подати декларацію, тип і категорію посади, на яку вона претендує, інші статуси (чи належить суб’єкт декларування до осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище відповідно до статті 56 Закону України «Про запобігання корупції», чи належить його посада до посад, пов’язаних з високим рівнем корупційних ризиків, а також чи належить особа до публічних діячів), які зазначаються, зважаючи на статус посади, на яку особа претендує. Більше роз’яснень з питань декларування – в публічномуTelegram-каналі НАЗК. Джерело:https://nazk.gov.ua

В Києві триває презентація плану публічного обговорення змін до Конституції щодо децентралізації влади та необхідного законодавства. Участь у заході беруть представники УАРОР, голови районних та обласних рад. Презентація організована профільним парламентським Комітетом, Офісом Президента, а також Мінрегіоном. Як зазначив при відкритті заходу Віце-прем’єр-міністр — Міністр розвитку громад та територій України Денис Шмигаль, реформа органів місцевого самоврядування та територіальної організації влади має завершитись змінами до Конституції щодо децентралізації. Нагадаємо, 24 лютого бувоприлюднений розроблений Секретаріатом текст проєкту ЗаконуПро внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади). Зазначений проєкт Закону підтриманий Правлінням УАРОР. Ознайомитись з проєктом Закону Про внесення змін до Конституції щодо децентралізації влади можна натиснувшиСЮДИ. Джерело:http://uaror.org.ua/

Територіальний орган Державної служби України з питань праці – Управління Держпраці у Чернівецькій області інформує: Законом України «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України» від 12.12.2019 № 378-ІХ, який набув чинності 02.02.2020 року, внесено зміни до статті 265 Кодексу законів про працю України - «Відповідальність за порушення законодавства про працю». Зміни передбачають зміну підходу до процедури накладення фінансових санкцій за порушення законодавства про працю та зміну їх розмірів. Так, фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплата заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків тягне за собою штраф у десятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого скоєно порушення, а саме 47230 гривень. До юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку першої – третьої груп, застосовується попередження. Передбачена додаткова відповідальність у разі вчинення порушення повторно протягом двох років з дня виявлення порушення – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення. За недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці на суб’єкта господарювання накладається штрафна санкція у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожного працівника щодо якого скоєно порушення трудового законодавства, а саме – 9446 гривень. Недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», передбачає штраф у чотирикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, а до юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, які використовують найману працю та є платниками єдиного податку першої – третьої груп, застосовується попередження. Недопущення до проведення контрольного заходу з питань виявлення неоформлених трудових відносин передбачає штраф у шістнадцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення. На сьогодні це – 75568 гривень. За порушення інших вимог законодавства про працю передбачений штраф за кожне таке порушення у розмірі мінімальної заробітної плати – 4723 гривні та доповнено відповідальністю за повторне вчинення порушення у двократному розмірі мінімальної заробітної плати за кожне таке порушення. Зміни також передбачають можливість зменшення витрат на сплату штрафів у разі сплати юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, яка використовує найману працю, 50 відсотків розміру штрафу упродовж 10 банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу за порушення вимог законодавства про працю. Джерело:http://cv.dsp.gov.ua/

На прикордонних постах будуть проводити температурний скринінг людей, які повертаються з Італії. Прикордонниками відпрацьовані всі алгоритми у разі виявлення ознак захворювання – на пунктах пропуску є тимчасові ізолятори. Потім їх переводять до ізоляційних приміщень у спеціалізованих лікарнях. Про це під час брифінгу повідомив заступник Міністра охорони здоров’я України Віктор Ляшко. «МОЗ повністю готове до прийняття хворих і надання якісної допомоги у разі необхідності. Наразі у нас в повній готовності є понад 2 тисячі лікарів-інфекціоністів, понад 5 тисяч медперсоналу і окремі інфекційні бокси, які використовуються на початкових стадіях розвитку епідемії або спалаху. Першочергове завдання — не допустити ввезення вірусу в Україну», — сказав Віктор Ляшко. Голова Держприкордонслужби Сергій Дейнеко додав, що в аеропортах Бориспіль та Жуляни всі пасажири прямих рейсів на в’їзд до України будуть ретельно обстежуватись. Наразі з Італії приймається близько 20 авіарейсів на тиждень. «Більше того, найбільший напрямок в’їзду до України становить «Тиса» у Закарпатській області, де щоденно перетинають кордон понад 500 автівок з Італії. З восьмої ранку завтрашнього дня там буде забезпечена температурна перевірка всіх людей, які в’їжджають. Ми застосовуємо всі необхідні заходи, щоб не допустити зараження», — зазначив Сергій Дейнеко. Нагадаємо, в Україні не зареєстровано і не виявлено жодного випадку хвороби на коронавірус. При цьому всі відомства знаходяться в готовності та мобілізовані, щоб не допустити розповсюдження коронавірусу в країні. Сьогодні вже п’ятий день перебування в обсервації в Нових Санжарах евакуйованих з Китаю українців — всі вони почуваються добре, підвищеної температури ні в кого не виявлено. Додаткова інформація На Півночі Італії, до початку березня закриті всі навчальні заклади: школи, ліцеї, університети, а також усі музеї, історичні пам'ятки, театри. Медичні служби Італії, як і раніше, перебувають у стані підвищеної готовності та вживають всіх необхідних заходів для подолання наслідків від зараження коронавірусом та недопущення його подальшого розповсюдження. Інформації про зараження коронавірусом громадян України в Італії не надходило. На консульському обліку ЗДУ в Італії станом на 01.01.2020 перебуває - 15632 гр. України, у т.ч. серед них на обліку ГКУ в Мілані – 9158. МЗС разом з ПУ в Італії та Генеральними консульствами України в Мілані та Неаполі здійснюють цілодобовий моніторинг ситуації навколо розповсюдження коронавірусу в країні. Відповідні рекомендації громадянам України розміщені на веб-ресурсах МЗС http://tripadvisor.mfa.gov.ua/?p=1720 В ПУ в Італії та ГКУ в Мілані та Неаполі цілодобово працюють телефони «гарячих ліній» для громадян України на випадок надзвичайної ситуації: - ПУ в Італії тел: (+39) 3519 886 823 - ГКУ в Мілані тел: (+39) 3487 254 038 - ГКУ в Неаполі тел: tel:+39-327-736-48-22 Джерело:https://www.kmu.gov.ua

Шановні жителі району! 20 лютого в Україні – пам’ятний день щоб вшанувати подвиг учасників Революції гідності для увічнення пам’яті Героїв Небесної Сотні. Шість років тому у нашій державі відбувалися величні та водночас трагічні події. Український народ об’єднався у спільному прагненні змінити країну заради кращої долі. Це звичайне і зрозуміле людське бажання було цинічно та безжально розстріляне кулями снайперів. Більше сотні загинули, тисячі отримали поранення. Герої Небесної Сотні своєю відданістю, небаченою жертовністю та мужністю змінили хід історії нашої держави – в ім’я незалежності, в ім’я відновлення людської гідності. Цього дня безмежно дякуємо і низько вклоняємося і тим героям, що полягли, і тим, хто сьогодні зі зброєю в руках захищають суверенітет та цілісність нашої України. Ваш подвиг є неоціненним для України, а пам'ять про полеглих героїв житиме вічно! Дорогою ціною постає Україна. Та незламними є український дух, наша генетична волелюбність та бажання жити у вільній, єдиній та міцній європейській державі. Слава Україні! Слава її Героям! Пам’ятаємо, дякуємо та низько вклоняємось за їх подвиг.

«Перед Мінрегіоном поставлені завдання щодо зміни основного способу поводження з побутовими відходами, збільшення частки вторинної переробки побутових відходів, впровадження «розширеної відповідальності виробника» та залучення інвестицій задля збільшення потужностей для перероблення побутових відходів», — заявила заступник начальника Управління благоустрою територій та комунального обслуговування – начальник відділу поводження з побутовими відходами Міністерства розвитку громад та територій України Людмила Полтораченко під час громадського обговоренняКонцепції державної політики по досягненню цілі 10.7 Програми діяльності КМУ «Українці відповідально поводяться з побутовими відходами та не засмічують навколишній життєвий простір». За словами Полтораченко, щороку на полігонах та сміттєзвалищах захоронюється 9 млн тонн побутових відходів, які продукує населення України. Із загальної обсягу відходів, лише 2,5 % — це побутові відходи, які утворює кожен житель нашої країни. В той же час побутові відходи можуть бути джерелом: — вторинної сировини, яка здатна замінити природні ресурси при виготовленні продукції, матеріалів чи речовин; — енергії — вироблення електричної та теплової енергії з біогазу органічної складової побутових відходів та шляхом спалювання; — і лише 15% залишків, непридатних для перероблення, направляти на полігони. Щороку Україна втрачає близько 3 млн тонн вторинної сировини, що міститься у відходах, які потенційно можуть бути відновлені або повторно використані. Тому пропонується запровадити роздільне збирання та перероблення побутових відходів шляхом імплементації європейських принципів в українське законодавство, в тому числі «розширеної відповідальності виробника» та створити умови до демотивації захоронення побутових відходів та формування і функціонування територіальних кластерів. Для ефективної реалізації цілі Мінрегіон розробив проекти законів України «Про муніципальні відходи» та «Про упаковку та відходи упаковки». Прийняття цих законів надасть можливість впровадити принцип «розширеної відповідальності виробника» та принцип взаємодії ОМС з організаціями розширеної відповідальності виробників. Також міністерством заплановано: — розробити методологію і провести кластеризацію регіонів за територіальними, соціально-демографічними ознаками та принципом економічної ефективності; — визначити порядок взаємодії регіонів і громад при реалізації спільних інфраструктурних проектів з управління відходами; — створити умови для підвищення вартості та/або екологічного податку на захоронення; стимулювати генерацію зеленої енергії — видобуток біогазу з органічної частини побутових відходів шляхом встановлення вимог для будівництва метантанків на полігонах; — розробити технічні регламенти до компонентів побутових відходів. Людмила Полтораченко звернулась до учасників обговорення з проханням надавати пропозиції та зауваження для вдосконалення Концепції. З текстом Концепції та планом її реалізації можна ознайомитисьТУТ. Джерело:http://www.minregion.gov.ua/

13 лютого в рамках серії публічних консультацій із громадськістю обговорили концепцію державної політики по досягненню Цілі 7.3. “Українські працівники мають легальну роботу та витрачають менше часу на пошук нової легальної роботи” Програми діяльності Кабінету Міністрів України. Обговорення відбулося за участі заступниці міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Юлії Свириденко, представників від Міжнародної організації праці, від Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю, від Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Міністерства освіти і науки, Міністерства інфраструктури, Державного центру зайнятості, Державної служби України з питань праці, Спільного представницького органу всеукраїнських об’єднань профспілок, Спільного представницького органу сторони роботодавців на національному рівні, Конфедерації роботодавців України, Спілки Українських Підприємців, Європейської бізнес асоціації, Національної Асамблеї людей з інвалідністю України. В рамках зустрічі зацікавлені сторони обговорили основні тенденцій у сфері зайнятості населення, а також пріоритети державної політики на ринку праці України. “Легалізація праці, скорочення тривалості пошуку роботи, збільшення продуктивності праці - наші основні пріоритети. Сьогодні продуктивність праці українців залишається нижчою, ніж у Польщі чи Словаччині. Це потрібно змінювати, тому зараз ми проводимо консультації із представниками різних галузей - наприклад, IT, аграрним бізнесом. Нам важливо отримати зворотній зв'язок, почути коментарі та пропозиції різних галузей та секторів”, - наголосила заступниця міністра Юлія Свириденко. Наразі Мінекономіки працює над законопроектами, які мають на меті удосконалити трудові відносини, безпеку та охорону праці. Крім того, у 2020 році планується розширити перелік активних програм сприяння зайнятості населення та збільшити фінансування на реалізацію цих заходів. Представники державних органів, присутніх на зустрічі, висвітлили такі питання як стратегія подальшого розвитку Державного центру зайнятості, Державної служби України з питань праці, оптимізація їх мережі та структури, впровадження новітніх цифрових технологій у роботу органів, а також шляхи забезпечення найефективнішої реалізації їх основних функцій. За словами директорки Державного центру зайнятості Ольги Макогон, профільна служба також зацікавлена у покращенні ситуації на ринку праці та змінах нормативно-правової бази. За її словами, планується привести структури центрів зайнятості у відповідність до нової мережі ОТГ, оновити портал ДСЗ, запровадити електронну форму звітності і форму подання вакансій. Також йшлося про посилення ролі Держпраці, про перші кроки по її реформуванню, комплексне оновлення персоналу та покращення процедур в Державній службі зайнятості. Учасники обговорення впевнені, що для того, щоб у людей була довіра до Держпраці варто зробити комплексне оновлення персоналу, підвищення рівня знань інспекторів та проводити переатестацію. Для того, щоб охопити найвразливіші верстви працівників (сфера будівництва, сільське господарство тощо) контроль за умовами праці буде здійснюватися секторально. Джерело:http://www.me.gov.ua/

14 лютого 2020 року, відбулося чергове засідання Колегії районної ради під головуванням голови районної ради Віктора Ілаша. На Колегії був присутній новопризначений голова районної державної адміністрації Богдан Олійник. Члени Колегії детально розглянули проекти рішень, які пропонується винести на чергову ХХVІ сесію Кельменецької районної ради VII скликання. Під час розгляду цих питань члени Колегії детальніше обговорили проект рішення сесії щодо формування конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Кельменецький районний центр медико-санітарної допомоги». Зокрема розглянули пропозиції по кандидатурах до складу вказаної комісії. Колегія одноголосно вирішила рекомендувати до складу конкурсної комісії на заміщення вакантної посади директора комунального некомерційного підприємства «Кельменецький районний центр медико-санітарної допомоги» представниками від районної ради як Органу управління таких осіб: Варвуса В.А., депутата районної ради VII скликання, члена постійної комісії з питань депутатської діяльності, забезпечення законності та правопорядку, управління об'єктами комунальної власності, депутатська фракція Аграрної партії України;Телешмана П.Г., депутата районної ради VII скликання, члена постійної комісії з гуманітарних питань, сім’ї, молоді та соціального захисту населення, депутатська фракція "Блок Петра Порошенка "Солідарність" та Накай А.В., начальника відділу фінансового моніторингу, інвестиційної та інформаційної політики виконавчого апарату районної ради. Голова районної ради Ілаш В.М. запропонував провести ХХУІ сесію 17 березня 2020 року, в т.ч. пленарне засідання об 11 годині, о 09.00 день депутата, з 10.00 – засідання постійних комісій.Ця пропозиція теж була підтримана всіма членами Колегії, які брали участь в засіданні.

Якісне управління багатоквартирним будинком та прибудинкових територій напряму залежить від вибору оптимальної форми управління. Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»(далі – Закон) визначено три форми управління багатоквартирним будинком: 1. Самостійне управління багатоквартирним будинком співвласниками. 2. Управління багатоквартирним будинком управителем. 3. Управління багатоквартирним будинком об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку (далі – ОСББ). Самостійне управління багатоквартирним будинком співвласниками Така форма управління передбачає можливість управляти будинком без створення ОСББ. Цей варіант управління може бути рекомендований для малоквартирних будинків (3–5 квартир), де власники самостійно можуть утримувати свій будинок та прибудинкову територію в належному стані. Прийняття рішень щодо управління зборами співвласників та процедурні питання проведення зборів врегульовані Законом. До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань щодо управління будинком: 1) розпорядження спільним майном будинку; 2) визначення управителя та його відкликання, затвердження та зміну умов договору з управителем; 3) обрання уповноваженої особи співвласників під час укладання, внесення змін та розірвання договору з управителем, здійснення контролю за його виконанням; 4) визначення повноважень управителя щодо управління; 5) проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт; 6) визначення дати та місця проведення наступних зборів співвласників; 7) визначення переліку та розміру витрат на управління; 8) відключення будинку від мереж централізованого постачання комунальних та визначення системи подальшого забезпечення будинку комунальними послугами; 9) прийняття рішення про вибір моделі організації договірних відносин з виконавцем комунальної послуги. Управління багатоквартирним будинком управителем Ця форма передбачає управління будинком на підставі договору про надання послуг з визначеним управителем. Договір про надання послуг з управління будинком повинен містити: 1) перелік послуг; 2) вимоги до якості послуг; 3) права і обов’язки сторін; 4) відповідальність сторін за порушення договору; 5) ціна послуг; 6) порядок оплати послуг; 7) порядок і умови внесення змін до договору; 8) строк дії договору, порядок і умови продовження дії та розірвання договору. Якщо зборами співвласників прийнято рішення про укладення договору щодо надання послуг з управління будинком, такий договір підписується співвласниками або уповноваженими особами визначеними зборами співвласників. Цей договір підписується на умовах, затверджених зборами, та є обов’язковим для виконання всіма співвласниками. Управитель протягом одного місяця після підписання з ним договору зобов’язаний надати або надіслати рекомендованим листом кожному співвласнику примірник такого договору, завірений підписом управителя. Варто зазначити, що договір з управителем укладається строком на один рік. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово іншу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на наступний однорічний строк. Управління багатоквартирним будинком ОСББ Ця форма передбачає, що співвласники для більш ефективного управління своїм будинком та прибудинковою територією створюють ОСББ – орган для прийняття колективних рішень. Управління будинком може бути здійснено: — через управителя, з яким ОСББ укладає договір, умови якого повинні відповідати типовому договору, затвердженому центральним органом виконавчої влади; — через загальні збори співвласників багатоквартирного будинку, правління ОСББ та ревізійну комісію. Вищим органом управління ОСББ є загальні збори співвласників, до виключної компетенції яких належить: — затвердження статуту ОСББ, внесення змін до нього; обрання членів правління ОСББ; затвердження кошторису, балансу об’єднання та річного звіту; визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників; — обрання та відкликання управителя, затвердження та зміна умов договору з управителем, прийняття рішення про передачу функцій з управління спільним майном будинку повністю або частково асоціації та ін. Для керівництва поточною діяльністю ОСББ обирається правління, яке має право приймати рішення з питань діяльності ОСББ, визначених статутом. Правління є виконавчим органом ОСББ і підзвітне загальним зборам. Порядок його обрання та відкликання, склад та строки обрання встановлюється загальними зборами. Для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю правління ОСББ на загальних зборах обирає з числа співвласників ревізійну комісію або приймає рішення про залучення аудитора. Порядок діяльності ревізійної комісії та її кількісний склад затверджуються загальними зборами. Вибір оптимальної форми управління є запорукою ефективного прийняття рішень щодо належного утримання співвласниками майна у багатоквартирному будинку. Джерело:http://www.minregion.gov.ua/

Під головуванням першого заступника Міністра розвитку громад та територій України Дмитра Живицького відбулося публічне обговорення проекту Концепції та плану реалізації державної регіональної політики та проекту Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки. Обидва документи розробив Мінрегіон на досягнення цілей 10.2. Програми діяльності КМУ «Українці, що мешкають в «депресивних регіонах». В обговоренні взяли участь народні депутати, представники міністерств та громадських організацій. «Ми говоримо про подальший територіальний розвиток України, запланований таким чином, щоб регіони вирівнялися в соціально-економічному плані, щоб не залишилося депресивних регіонів, щоб кожен українець міг мати рівний доступ до всіх державних сервісів», – зазначив Живицький. Значна частина населення України, що мешкає у так званих «депресивних регіонах», має недостатні можливості для розвитку. На сьогодні у 20 регіонах, де проживає 74% населення країни або 31,4 млн осіб, показник ВРП на 1 особу є меншим за середній по Україні. Основні причини проблеми — це низький рівень конкурентоспроможності регіонів та територій, що стримує залучення інвестицій у їх розвиток та низька інституційна спроможність місцевих органів влади щодо вирішення проблем відповідних територій та забезпечення їх розвитку. В проекті Концепції визначені показники ефективності реалізації нової державної політики. Зокрема, зменшення показників міжрегіональної диференціації за основними соціально-економічними показниками: обсягами ВРП, прямих іноземних і капітальних інвестицій, за рівнем безробіття. Пріоритетними кроками на перспективу є досягнення двох стратегічних цілей нового курсу політики: ціль 1 – підвищення рівня конкурентоспроможності регіонів та територій; ціль 2 – підвищення спроможності органів влади та інституцій до розвитку регіонів і територій. На виконання цих цілей Міністерством було розроблено план заходів. Зокрема, на виконання цілі 1 цього року має бути прийнято Державну стратегію регіонального розвитку до 2027 року та План заходів з її реалізації на 2021-2023 роки; подано до Парламенту законопроекти «Про стимулювання розвитку регіонів» (нова редакція), «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо стимулювання інвестиційної діяльності та створення нових робочих місць на проблемних територіях)»; прийнято Державну програму транскордонного співробітництва на 2021-2027 роки; забезпечено реалізацію Державної програми розвитку регіону Українських Карпат на 2020 — 2022 роки; проведено відбір та затверджено перелік інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися у 2020 році за рахунок коштів ДФРР та коштів, отриманих від ЄС в рамках Угоди про секторальну бюджетну підтримку. Протягом 2020 року для досягнення цілі 2 передбачається: відновити роботу Міжвідомчої координаційної комісії з питань регіонального розвитку; забезпечити функціонування онлайн-систем для відбору проектів регіонального розвитку в рамках ДФРР та коштів бюджетної секторальної підтримки ЄC; подати до парламенту проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про засади державної регіональної політики» (щодо комплексного удосконалення системи формування та реалізації ДРП); провести експеримент щодо створення на базі агенції регіонального розвитку «Офісу євроінтеграції» у Херсонській області. За словами Дмитра Живицького, також передбачається створити Реєстр спроможних Агенцій регіонального розвитку; сформувати ефективну систему підготовки та підвищення кваліфікації фахівців державних службовців центральних та місцевих органів виконавчої влади, посадових осіб місцевого самоврядування у сфері місцевого та регіонального розвитку; створити та забезпечити функціонування єдиної геоінформаційної системи моніторингу розвитку громад та територій. Присутній на обговоренні Голова Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Андрій Клочко, запевнив, що комітет повністю підтримує ініціативи Мінрегіону, спрямовані на реалізацію програми діяльності КМУ. Також учасникам заходу було презентованопроектДержавної стратегії регіонального розвитку на період до 2027 року. Джерело:http://www.minregion.gov.ua/

12 лютого на засіданні Уряду прийнято постанову «Деякі питання зарахування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування у 2020 році» (проєкт), повідомляє Асоціація міст України. Зазначеною постановою затвердженоПорядок (завантажити проект)зарахування частини акцизного податку до загального фонду бюджетів місцевого самоврядування у 2020 році, яким, зокрема, передбачається щоденний, у день надходження акцизного податку, розподіл частини акцизного податку (13,44 %) між бюджетами місцевого самоврядування. Постановою також затвердженочастки (завантажити проект)для зарахування до бюджетів місцевого самоврядування частини акцизного податку з виробленого в Україні та ввезеного на митну територію України пального у першому півріччі 2020 року. Частки визначено, виходячи з обсягів реалізованого суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі пального на відповідній території за друге півріччя 2019 року, з урахуванням даних реєстраторів розрахункових операцій згідно з інформацією ДПС, відповідно до Порядку. Постанова набуде чинності з дня її опублікування. Зарахування до бюджетів органів місцевого самоврядування частини акцизного податку, що надійшов з 1 січня 2020 року, буде здійснено Державною казначейською службою у двотижневий строк з дня набрання чинності постанови. АМУ сподівається, що до початку березня відповідні кошти надійдуть до бюджетів громад. Нагадаємо, в рамках бюджетної децентралізації кілька років тому акциз з пального почали зараховувати у бюджети громад. Місцевий акциз з пального – це не тільки інструмент боротьби з тінізацією у сфері обігу пального (яка до його запровадження складала 30%), а й джерело доходів громад для реалізації соціальних проектів – будівництва нових шкіл та дитячих садочків, ремонт доріг, мостів, облаштування вулиць тощо. Цей ресурс дуже важливий для місцевого самоврядування, оскільки окремим громадам саме акциз з пального приносить до50% доходів у місцевібюджети. Джерело:https://decentralization.gov.ua