Міністерство фінансів вітає ухвалення Верховною Радою України законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту прав споживачів фінансових послуг» у другому читанні та в цілому. До другого читання депутати внесли низку поправок, зокрема заборонено поширення недобросовісної реклами фінансових послуг; узгоджено окремі положення із прийнятим в цілому проектом закону про «спліт»; поширено норми законопроекту на договори, укладені в електронному вигляді; уточнено порядок набрання чинності законопроекту в цілому та його окремих норм. Законопроект врегульовує найболючіші питання у стосунках клієнтів та фінансових установ і усуває прогалини та неузгодженості у системі нормативно-правового забезпечення захисту прав споживачів. Законопроект передбачає: - встановлення повноважень державних органів щодо захисту прав споживачів фінансових послуг та визначення принципів захисту прав споживачів; - надання регуляторам ринків чіткого переліку повноважень із захисту прав споживачів фінансових послуг; - запровадження відповідальності фінансових установ за порушення прав споживачів фінансових послуг; - однакові правила для банків та небанківських установ у сфері реклами фінансових послуг та надання інформації про них; - єдиний для всіх кредиторів підхід до визначення розрахунку загальної вартості кредиту для споживача та реальної процентної ставки. Ухвалення Закону дозволить зміцнити довіру споживачів фінансових послуг до фінансового сектору, створить механізми захисту їх прав та інтересів, забезпечить кращу поінформованість українців про фінансові послуги, що їм пропонуються та надаються. Джерело:https://www.kmu.gov.ua

«Ми пройшли еволюційний етап добровільного об’єднання громад і зараз переходимо до наступного – об’єднання за принципом спроможності. Нам не потрібні 73% дотаційних ОТГ, що маємо зараз. Наша ключова задача –спроможні ОТГ та доступні для людей на рівні громад адміністративні та соціальні послуги», — так Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак окреслила ключові задачі децентралізації.. За її словами, об’єднання за принципом спроможності має стати основою для економічного зростання країни. Спираючись на стару подрібнену систему адмінтерустрою і організації влади цього не можна було досягти. Тому реформа місцевого самоврядування не повинна загальмуватись, а має пришвидшитись, активізуватись і відбутись. «У нас залишаються необ’єднаними 6572 територіальних громад. До кінця 2020 року маємо повністю завершити процес формування ОТГ за принципами спроможності та забезпечити повсюдність місцевого самоврядування. Уся територія України має бути вкрита громадами. Фактично може бути утворено 1300 — 1400 ОТГ», — наголосила вона. Міністр зазначила, що наступні місцеві вибори мають відбутись на новій територіальній основі громад і районів. «Новий адмінтерустрій і надалі матиме три рівні, які відповідають європейській номенклатурі поділу територіальних одиниць. Перший рівень — громада, другий – район, третій — регіон», — сказала Альона Бабак. За словами Міністра, чинні 490 райони необхідно укрупнити і таким чином значно зменшити їхню кількість. «Якщо керуватись європейськими стандартами, наші райони повинні мати від 100 тисяч населення. Також маємо вирішувати, за що на рівні районів і областей відповідатиме місцеве самоврядування, а що координуватимуть ЦОВВ», — сказала вона. Ці зміни дозволять забезпечити комфортне середовище для життя людей, доступ до високоякісних послуг та узгодити інтереси держави та територіальних громад. Джерело: https://rozvytok.in.ua

19 вересня Верховна Рада ухвалила в другому читанні та в цілому законопроект №1076, який покликаний вдосконалити механізм публічних закупівель через Prozorro. Зокрема, прийнятий законопроект вводить персональну відповідальність за порушення законодавства у сфері закупівель та удосконалює механізм їх оскарження, а також гармонізує стандарти публічних закупівель з міжнародними стандартами. Окрім того, прийнятий законопроект знижує поріг для обов'язкового проведення закупівель через Prozorro з 200 до 50 тисяч гривень. Це значить, що більше 250 тисяч процедур на рік тепер будуть відбуватися у системі та матимуть етап аукціону. «Даний законопроект допоможе підвищити контроль за тим, як держава витрачає гроші платників податків, а також суттєво підвищує відповідальність за зловживання та розкрадання. Завдяки цьому рішенню ми також спрощуємо контроль за безвідповідальними постачальниками, що в свою чергу підвищить ефективність державних закупівель Prozorro, знизить ризики та забезпечить справедливість для всіх її учасників», – прокоментував подію Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Тимофій Милованов. Удосконалення механізму оскарження дасть бізнесу ширші можливості для відстоювання своїх прав. Серед змін – повернення плати у випадку задоволення скарги постачальника, оплата скарги через систему, механізми антитролінгу. Так, для протидії тролінгу та блокуванню тендера до розгляду будуть прийматися тільки проплачені скарги, а відкликати їх буде неможливо. Бізнес також матиме можливість оскаржувати відміну процедури та відхилення всіх пропозицій. Відміняти процедуру під час оскарження заборонено. За невиконання рішення АМКУ передбачена відповідальність керівника замовника та штраф у 85 тис. грн. Так прийнятий законопроект посилює відповідальність за порушення законодавства для недобросовісних замовників. Наприклад, якщо ж замовник неправомірно застосував переговорну процедуру, безпідставно відхилив тендерну пропозицію, порушив строки оприлюднення тендерної пропозиції, його очікує штраф у розмірі від 25,5 тис. грн до 51 тис. грн. За невиконання рішення органу оскарження передбачена відповідальність керівників та штраф у 85 тис. грн. «Цим рішенням ми виводимо із тіні понад чверть мільйона закупівель. Вони тепер відбуватимуться в Prozorro. Додаткова економія від цього може скласти більше 9 млрд грн щороку. Також закон затверджує використання електронних каталогів Prozorro Market, завдяки яким можна продавати і купувати невеликі партії товару так же просто, як в онлайн-магазині. Також передбачені механізми для боротьби з тролінгом, удосконалюється оскарження, акцентується увага на професіоналізації закупівель», – прокоментував Перший заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Павло Кухта. Слід зазначити, що законопроект також врегульовує питання міжнародних закупівель ліків. Окремі медичні препарати будуть продовжувати закуповуватися через міжнародні організації протягом наступних двох років із затвердженням переліку таких ліків і порядку здійснення їхніх закупівель через Кабінет Міністрів. Серед інших нововведень прийнятого законопроекту – розширення переліку конкурентних процедур та закріплення права замовників проводити передтендерні комунікації з бізнесом. Також запроваджується новий інструмент для боротьби з демпінгом – система підсвічуватиме аномально низьку ціну. Постачальник буде змушений її обґрунтувати для укладання договору з замовником. Джерело:https://www.kmu.gov.ua

Українську землю зможуть купити лише українські громадяни та українські компанії. Про це заявив Прем’єр-міністр Олексій Гончарук під час конференції щодо управління державними ресурсами «Земля як фактор розвитку українського села». «В країні більше 30 років землею чомусь керує лише чиновник. Вам подобається? Мені ні. Я хочу, щоб землею керував простий українець, щоб селянин міг піти в банк, взяти кредит та міг інвестувати в свою землю. Саме тому ми відкриваємо ринок землі», – сказав Олексій Гончарук. Він повідомив, що спочатку планувалося запустити відкритий ринок землі з липня наступного року. «Однак, проконсультувавшись з різними сторонами, ми вирішили відтермінувати старт. Тут і сезонність агросектору, і важливість для фермерів, власників паїв і селян мати певний запас часу, аби підготуватись до нових правил роботи. Тому реформа вступить у силу лише через рік – із 1 жовтня 2020 року», – пояснив Прем‘єр-міністр. Він також анонсував створення Програми підтримки дешевих кредитів на купівлю земельної ділянки, обладнання чи техніки. Програма запрацює вже з 2020 року. Олексій Гончарук пояснив, що сам продаж землі буде відбуватись виключно на публічних електронних торгах за стартовою ціною не нижче нормативної грошової оцінки (НГО). За бажання через електронні торги продати свою землю зможе і власник приватного паю. «З-поміж інших проблем наразі залишається корумпованість такого органу, як Держгеокадастр. Цю проблему ми також вирішимо. Найближчим часом ми плануємо замінити керівництво цього органу. Держгеокадастр має працювати прозоро та відкрито – в інтересах громадян, а не окремих осіб», – додав Олексій Гончарук. За словами Голови Уряду, захист прав аграріїв, фермерів та селян – головний пріоритет його команди. Саме тому Уряд створив безкоштовну гарячу лінію – 1545, куди може подзвонити будь-який громадянин України для одержання консультацій з будь-якого питання стосовно земельної реформи. Джерело:https://www.kmu.gov.ua

Кабінет Міністрів України на своєму засіданні прийняв низку важливих рішень. Так, Уряд схвалив законопроект, який уповноважує Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства на формування державної політики у сфері праці, зокрема щодо зайнятості населення, професійного навчання та професійного розвитку працівників, регулювання трудової міграції громадян України. Кабінет Міністрів також схвалив план роботи, який допоможе перевести в електронну форму публічні послуги, запровадить єдині показники ефективності та контролю надання публічних послуг. Спрощення процедур надання та отримання публічних послуг, зокрема, полягатиме у скасуванні інформації у паперовій формі, якщо вона є в електронній формі. Йдеться передусім про пенсійне та інше соціальне забезпечення, видачу документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, реєстрацію місця проживання (місця перебування) особи, державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських об’єднань, речових прав на нерухоме майно (у тому числі прав на земельну ділянку) та їх обтяжень, реєстрацію транспортних засобів та видачу посвідчень водія. Документ прийнятий на виконання Указу Президента України №647 «Про деякі заходи із забезпечення надання якісних публічних послуг». Крім того, Уряд схвалив проект Угоди між урядами України та Республіки Колумбія про взаємне скасування візових вимог для предʼявників звичайних паспортів та інших проїзних документів та уповноважив Постійного представника України при ООН Володимира Єльченка підписати зазначену Угоду. Угода передбачає, що громадяни обох країн зможуть в’їжджати та перебувати на території іншої держави без віз строком до 90 днів протягом 180 днів. Джерело:https://www.kmu.gov.ua

Сьогодні, 18 вересня 2019 року, голова районної ради Віктор Ілаш прийняв участь у засіданні Колегії районної державної адміністрації. В ході засідання було заслухано інформації начальника фінансового управління райдержадміністрації Марії Карапчієвської про підсумки виконання районного та місцевих бюджетів за І півріччя 2019 року; начальника відділу містобудування, архітектури, інфраструктури, житлово-комунального господарства та регіонального розвитку райдержадміністрації Оксани Воронежської про підготовку об’єктів господарського комплексу, житлово-комунального господарства та соціальної сфери до роботи в осінньо-зимовий період 2019-2020 років таначальника служби у справах дітей райдержадміністрації Інни Комерзан простан захисту прав дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей, які опинились в складних життєвих обставинах. Також було заслухано ряд інших питань, зокрема: підсумки виконання економічного і соціального розвитку району за І півріччя 2019 року; дотримання норм Закону України «Про державну службу» в управлінні праці та соціального захисту населення, фінансовому управлінні районної державної адміністрації; звіт щодо письмових та усних звернень громадян, які надійшли до районної державної адміністрації в І півріччі 2019 року. Крім того, як зазвичай, членами Колегії обговорено проекти рішень, що виносяться райдержадміністрацією на розгляд чергової XXIIІ сесії районної ради. Заслухавши доповідачів та обговоривши виступи, членами Колегії з кожного із винесених питань на порядок денний цього засідання, прийнято відповідні рішення.

В Кельменецькому районі на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги (далі – Реєстр) перебуває 1834 особи, які щомісячно користуюється пільгами з оплати житлово-комунальних послуг. Монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг впроваджується з 1 жовтня 2019 року відповідно до ухваленого Кабінетом Міністрів України рішення (постанова № 373 від 17 квітня 2019 року). З жовтня 2019 року одночасно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова і безготівкова. Пільги у безготівковій формі призначатимуться усім пільговикам в автоматизованому режимі, за прикладом безготівкового надання субсидій через Ощадбанк. Обов’язкова умова при цьому – наявність мобільного телефону в одержувача пільги.Для цього Ощадбанк вестиме у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально. Ощадбанк здійснюватиме переказ коштів на рахунки управителів, об`єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та Ощадбанком. З метою автоматичного розрахунку пільг на оплату житлово-комунальних послуг та уникнення розбіжностей персональних даних, пільговикам необхідно надати до управління праці та соціального захисту населенняактуальні номери своїх мобільних телефонів, а також у разі зміни адреси місця реєстрації (проживання), або зміни складу сім’ї (одруження/розлучення/народження дитини) повідомити про це управління або соціального працівника за місцем реєстрації (проживання). За бажанням пільговика пільги можуть надаватися готівкою. Для цього необхідно починаючиз 1 і до 15 жовтня 2019 року звернутися з відповідною заявою (із зазначенням реквізитів поточного рахунка, відкритого в установі уповноваженого банку або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта») до управління праці та соціального захисту населення. Таким особам кошти надходитимуть на особисті рахунки в банках. Кошти пільговики зможуть зняти з власного рахунку у будь-який час. У разі наявності простроченої понад місяць заборгованості з оплати комунальних послуг, сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340 грн.), виплата пільги з наступного опалювального (неопалювального) сезону буде здійснюватися у безготівковій формі. При цьому незмінним залишається зобов’язання пільговика щомісяця сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої надавачам житлово-комунальних послуг або виплаченої готівкою. За детальною інформацією звертатись в кабінет № 7 управління праці та соціального захисту населення або за телефоном 2-07-61. Начальник управління праці та соціального захисту населення Кельменецької райдержадміністрації Л. РУСНАК

Проект Державного бюджету на 2020 рік, вчасно підготовлений та внесений Урядом до Верховної Ради, передбачає рекордний обсяг фінансування дорожньої галузі в обсязі 74,4 млрд гривень. Про це, 16 вересня 2019 року, заявив Міністр інфраструктури Владислав Криклій. «Дорожній фонд у 2020 році заплановано у розмірі 69,7 млрд гривень. Джерелами формування Державного дорожнього фонду визначено, зокрема, 100 % акцизного податку з пального і транспортних засобів та ввізного мита на нафтопродукти і транспортні засоби та шини до них. Курсова різниця вносить свої корегування у грошовий вимір цих 100%. Показники надходжень до Державного дорожнього фонду, закладені у проекті Державного бюджету на 2020 рік, ґрунтуються на прогнозі макроекономічних показників від травня 2019 року, який враховує курс 28,2 грн за долар США. Додатковими джерелами наповнення Державного дорожнього фонду, відповідно до прийнятого 12 вересня 2019 року Верховною Радою України Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» щодо джерел формування державного дорожнього фонду» (№1063), передбачається визначити штрафи за недотримання габаритно-вагових норм. Вказані надходження від штрафів не враховувалися при розрахунку показників Державного дорожнього фонду, закладеного у проекті Державного бюджету на 2020 рік, оскільки процедурно це неможливо, але буде зроблено максимально швидко. Необхідно брати до уваги, що це проект Державного бюджету і дискусії щодо нього продовжаться вже у Верховній Раді України», – зазначив Міністр інфраструктури. Кошти Дорожнього фонду у 2020 році заплановано спрямувати на: розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення – 38,0 млрд грн; будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах (субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам) – 22,2 млрд грн; заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху відповідно до державних програм – 3,2 млрд грн; виконання боргових зобов’язань за запозиченнями, залученими державою під державні гарантії на розвиток мережі автомобільних доріг загального користування – 6,3 млрд грн. Джерело:https://www.kmu.gov.ua

15 вересня, Уряд розглянув і затвердив проект Державного Бюджету на 2020 рік, який буде переданий до Парламенту вчасно відповідно до вимог законодавства. «У нас було тільки два тижні, щоб опрацювати цей документ, тому це перший варіант. Він ґрунтується на макропоказниках, які були затверджені ще весною. За два тижні ми подамо до Парламенту Програму дій Уряду, поділимося своїми думками про те, як ми бачимо інструменти економічного зростання. За потреби Мінекономіки перегляне макропоказники і ми зробимо відповідні зміни», - коментує документ Прем'єр-міністр України Олексій Гончарук. Водночас, як відзначає Прем'єр-міністр України, найважливіше - закласти в проект Держбюджету-2020 цілком інший, ефективний, підхід до принципів фінансування видатків. «Ми дотримуємося принципу, що держави в економіці повинно ставати менше. Бюджет-2020 буде бюджетом ефективності, після якого буде бюджет економічного зростання. Ми плануємо зменшувати видатки на обслуговування державного апарату, бо багато державних грошей витрачається неефективно. Водночас цей Уряд не буде підвищувати податки, їх слід поступово зменшити. Але зробити рівними для усіх. Бо коли податки високі, але їх платять далеко не всі, то це меганесправедливо. І ми це змінимо», - підкреслив Олексій Гончарук. Прем’єр-міністр підкреслив, що 2020 рік стане роком зміни акцентів, зокрема зростання державної підтримки для малого та середнього бізнесу, зокрема фермерів. «Ми змінили підхід у державній підтримці агросектору, замість дотувати великі підприємства - робимо акцент на підтримку для малих фермерів. Зокрема, плануємо компенсувати ставку по кредитах, щоб менші підприємства взяли активну участь і мали не гірші умови для купівлі земельних ділянок, коли запрацює ринок землі», - наголосив Прем'єр-міністр України. Олексій Гончарук також додав, що 2019 рік стане останнім, коли відбувається щорічне планування бюджету. «Наша стратегія в тому, щоб з кожним роком державний борг ставав меншим. Для цього мало одного року - треба планувати це на середньо- та довгостроковий період. У цьому році ми востаннє приймаємо бюджет на один рік. Надалі ухваленню бюджету передуватиме ухвалення повноцінної 3-річної декларації», - коментує очільник Уряду. Міністр розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства Тимофій Милованов додав, що досі макроекономічний прогноз розроблявся Мінекономіки один раз на рік. «Але ми маємо постійно прогнозувати розвиток економіки системно. У наступні кілька тижнів ми переглянемо структуру і спробуємо побудувати більш системний підхід до макроекономічного прогнозу», - сказав Міністр та додав, що можливо певні правки будуть внесені до показників. Коментуючи документ, Міністр фінансів Оксана Маркарова відзначила: «Бюджет не тільки вчасний, він реалістичний, збалансований. Це бюджет, який дозволить підтримати макроекономічну стабільність, якої ми досягли, і на базі цієї стабільності зробити швидший ривок до економічного зростання». Джерело:https://www.kmu.gov.ua

Кабінет Міністрів України затвердив своєю постановоюПорядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів. Відповідно до прийнятих змін передбачається. Повідомна реєстрація проводиться з метою засвідчення автентичності примірників і копії поданих на реєстрацію галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів (далі - угоди (договори) для забезпечення можливості врахування їх умов під час розгляду уповноваженими органами трудових спорів (індивідуальних і колективних), що можуть виникнути за результатами виконання умов таких угод (договорів). Сторонам угоди (договору) може бути відмовлено у повідомній реєстрації лише у разі, коли подані на реєстрацію примірники угоди (договору) не є автентичними. Повідомна реєстрація проводиться протягом 14 робочих днів з дня, наступного після надходження угоди (договору) до реєструючого органу. Не пізніше наступного робочого дня після реєстрації чи прийняття рішення про відмову в реєстрації примірники угоди (договору) повертаються сторонам, які подали їх на реєстрацію. Копія відповідної угоди (договору) зберігається в реєструючому органі. Реєструючий орган оприлюднює відомості про проведення повідомної реєстрації угод (договорів) у засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті. Нагадаємо, на прикінці 2018 року експерти Ресурсного центру УАРОР за результатами експертизи цього проект акту сформували висновок про його підтримку. Джерело:https://rozvytok.in.ua

Міністерка Ганна Новосад представила журналістам команду, яка разом із нею працюватиме над реформуванням системи освіти і науки, – п’ятьох заступників уже призначено, ще одна перебуває у статусі радника та чекає на відповідне рішення Уряду. Про це йшлося під час пресконференції 12 вересня 2019 року, у HUB 4.0 в Києві. “Своєю основною задачею, своїм основним пріоритетом роботи в Міністерстві я бачу переорієнтування системи освіти і науки на потреби людини. Я вважаю, що ми маємо сповідувати принцип дитиноцентризму, студентоцентризму, тобто в центрі наших дій мають стояти потреби окремої людини, дитини, науковця, заради яких ми працюємо. Ні для кого не секрет, що сьогодні світ надзвичайно швидко змінюється, усі мають бути готові, що потреба в окремих професіях зникатиме, і нам потрібно буде перенавчатися, отримувати нові навички тощо. І в такому пришвидшеному світі єдина можливість залишатися успішним, і, ймовірно, навіть щасливим – це вміти навчатися впродовж життя і при цьому мати доступ до спроможної та ефективної системи освіти”, – зазначила Ганна Новосад. Вона додала, що МОН у своїй подальшій роботі триматиметься принципу збереження того хорошого, що було розпочате, і примноження кращого. Серед основних пріоритетів МОН Міністерка назвала зміни в дошкільній освіти – її трансформацію до потреб школи, пришвидшення НУШ, побудову престижної та модерної професійної освіти, підтримку кращих у вищій освіті та науці. Першим заступником Міністра освіти і науки призначено Юрія Полюховича – історика, дослідника культури майя. Він зазначив, що має багаторічний досвід роботи за кордоном і бачив, якою може бути наука та які результати вона може давати для розвитку не лише економіки, а й суспільства загалом. Серед своїх пріоритетних напрямів роботи перший заступник назвав створення прогресивної системи боротьби з плагіатом, єдиної бази, де зібрано інформацію про всіх науковців, репозитарій наукових текстів, починаючи з магістерських робіт. “Для ефективної реформи не зможемо оминути увагою реформування Національної академії наук та її галузевих академій. Це болюче питання. Насамперед потрібно залучати світових незалежних фахівців – аудиторські компанії, якщо йдеться про оцінку майна, та фахівців, якщо йдеться про оцінку наукових напрямів”, – відзначив Юрій Полюхович. За напрями вищої освіти та освіти дорослих в МОН відповідатиме Єгор Стадний, якого одним із перших було призначено заступником Міністра 6 вересня 2019 року. За його словами, найближчим часом МОН працюватиме над тим, щоб вибір університету та спеціальності для навчання став дійсно свідомим. “Дуже прості та показові цифри: на сьогоднішній день у нас по всій галузі ІТ, якщо подивитися на склад студентів/студенток, то студенток серед них лише 15%. І це при тому, що у школярок середній бал ЗНО з математики вищий за бал у хлопців. Це ми називаємо нереалізованим потенціалом – дівчата мають усі здібності, але чомусь їх не не так сильно приваблює сфера ІТ. Ці перекоси ми хочемо прибрати. Ми маємо їх переконати, що це сфера, де вони можуть реалізувати свій потенціал”, – відзначив Єгор Стадний. Він також наголосив, що нагальною є зміна системи управління та фінансування вищої освіти – ресурси мають отримати кращі. Зокрема заступник відзначив, що окремі зміни буде внесено вже до бюджету на наступний рік. За популяризацію та модернізацію професійної освіти відповідатиме Петро Коржевський, який 12 років свого життя віддав роботі у сфері професійної освіти. “Перед нами – завдання створити сучасну та привабливу систему професійної освіти. Кожен із вас хоче класних ремонтів, кожен хоче гарно виглядати, кожен хоче бути топовим і брендовим, а насправді це все роблять люди – кваліфіковані робітники. Ми маємо створити привабливу систему, яка не просто буде творити кадри для роботодавців, а й даватиме можливість кращим самим розвивати власний бізнес”, – розповів Петро Коржевський. Школа у смартфоні, новий зміст шкільної освіти та е-learning – цими напрямами займатиметься радниця Міністра Оксана Макаренко, яку планується також призначити на посаду заступника Міністра. “У сферу освіти мене привели мої діти. Коли вони пішли до школи, ми стикнулись із купою проблем, які не можна було подолати на рівні спілкування з учителем або директором школи. Зокрема, проблема неякісного, несучасного змісту навчання. Жахливі, важкі підручники з помилками. Складний, нецікавий зміст того, що треба зазубрити, здати і забути”, – відзначила Оксана Макаренко. Окрім виправлення цих проблем вона планує курувати розробку сучасної освітньої платформи. “Сучасних дітей називають “цифровими аборигенами”. Вони вже живуть у смартфоні, споживають інформацію з Вікіпедії та YouTube, спілкуються і взаємодіють в ігровому просторі та соцмережах. Ми не зможемо і не повинні їх звідти витягувати. Навпаки – ми маємо прийти до них у цифрові джунглі й побудувати там нове освітнє середовище для навчання і розвитку. Ми маємо запропонувати їм якісний, цікавий, корисний контент як альтернативу інформації сумнівної якості, беззмістовним та жорстоким іграм. Повинні навчити дітей правилам безпеки, як розпізнавати і уникати споживання інформаційного сміття. І це великий амбітний проект зі створення в Україні цифрової освітньої екосистеми”, – додала Макаренко. Любомиру Мандзій, яка впродовж останніх 3 років керувала обласним департаментом освіти Львівської області, також призначено заступником Міністра. Вона займатиметься реформою дошкільної освіти та НУШ. Зокрема йдеться про синхронізацію дошкільної освіти з НУШ, оновлення змісту освіти та методик навчання. У шкільній освіті пані Любомира планує зайнятися пришвидшенням реформи “Нова українська школа”. Реформою Міністерства освіти і науки займатиметься Максим Ярмистий – заступник з юридичних питань, який має досвід роботи в МОН. “Я працюватиму над тим, щоб уже найближчим часом Міністерство повністю перейшло на електронний документообіг, а усі послуги, які ми надаємо, було можливо надати без особистого контакту з держслужбовцем – дистанційно і в електронній формі. Здається, що тут найбільшим викликом є технічна складова, але насправді – ні. Основне – це юридичний супровід цих процесів і правильне їх оформлення. Технологічні рішення давно існують, а от правильно вписати їх у юридичні процеси держуправління – дуже складне завдання”, – зазначив Максим Ярмистий. Також серед його завдань – забезпечення доступу до достовірних даних у системі освіти та їх ефективний збір. “Сьогодні також відсутня прозора база майна МОН з актуальними даними. Підприємцям для отримання інформації про можливість оренди майна потрібно звертатися до балансоутримувачів, що вимагає значних витрат часу. Це проблемно та неефективно. Я би хотів створити таку базу і дати до неї вільний доступ – від цього виграють як підприємці, так і держава”, – додав заступник Міністра. Джерело:https://mon.gov.ua

Закарпатська, Івано-Франківська, Львівська та Чернівецька області подали до фінансування в рамках Державної програми розвитку регіону українських Карпат на 2020-2022 роки проектів на загальну суму понад 12 мільярдів гривень, більшу частину яких в областях планують отримати саме з державного бюджету. Про це повідомилаОлена Бойко, Генеральний директор Директорату регіонального розвитку Мінрегіону під час підсумкового круглого столу з обговорення перспектив розвитку гірських територій українських Карпат в контексті підготовки проекту Державної програми розвитку регіону українських Карпат на 2020-2022 роки, який розробляється на виконання Указу Президента України «Про розвиток регіону українських Карпат». «На запит обласних державних адміністрацій, загальний обсяг фінансування цієї державної програми на три роки становить більше 12 млрд грн. З них більше 80% - це кошти, які регіони планують отримати з державного бюджету, 20% - кошти місцевих бюджетів та інших джерел. Саме так бачать на місцях співвідношення фінансування проектів, які вони пропонують», - сказала Олена Бойко. За її словами, фінансування програми з державного бюджету у розмірі понад 12 млрд грн – це захмарна цифра. «Проаналізувавши подані проекти, ми бачимо, що не завжди ОДА бачать розвиток територій у комплексі або не оперують цифрами щодо можливостей власних бюджетів, можливостей державно-приватного партнерства, міжнародної технічної допомоги. Саме тому основне навантаження з фінансування проектів вони покладають на державний бюджет», - зазначила представниця Мінрегіону. При цьому більше 53% з цих 12 млрд регіони пропонують вкласти у розвиток інфраструктури, в тому числі – соціальної, на питання екології у планах спрямувати 21%, на туризм – 14% і лише 12% фінансування регіони хочуть спрямувати на розвиток економіки у гірських населених пунктах. «Маємо ще декілька днів, щоб змінити акценти, бо будувати соціальну інфраструктуру, не стимулюючи економічні процеси – це шлях в нікуди. Ця інфраструктура буде потім нікому непотрібною, бо там просто не буде людей. Тому слід оптимізувати ті завдання і заходи, які ви пропонуєте. Ми повинні зрозуміти, які проекти є дійсно пріоритетними на найближчі три роки, щоб запустити соціально-економічний розвиток цієї території», - сказала Олена Бойко. З цією думкою погодився і Перший заступник Міністра МінрегіонуВ’ячеслав Негода, який зазначив: «Виглядає так, що регіони і громади відмежовуються від вирішення проблем цієї території, але наголошую, що державна програма – це не значить, що лише держава буде опікуватися розвитком Карпатського регіону. Уряд і Парламент створюють загальні правила і можливості, а задача регіональної і місцевої влади – скористатися цими можливостями, залучивши не лише державні ресурси, а й кошти місцевих бюджетів, бізнесу, міжнародної допомоги тощо. Ми разом з вами маємо буквально декілька днів, щоб дати фінансові розрахунки по запропонованих вами проектах і показати Уряду, що на місцях готові активно і ефективно долучатися до вирішення проблем регіону, а не лише чекатимуть грошей з держбюджету», - сказав В’ячеслав Негода. Олена Бойко нагадала про ресурси, які можуть бути залучені для фінансування проектів в рамках майбутньої державної програми: «Ми вбачаємо, що принаймні на 2020 рік будуть збережені такі джерела фінансування, як Державний фонд регіонального розвитку, субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних громад, секторальна підтримка Європейського Союзу. Також можна використовувати кошти міжнародної технічної допомоги, субвенцію на соціально-економічний розвиток окремих територій, а також цільові кошти бюджетної програми, які, відповідно до Указу Президента, мають бути передбачені в цій держбюджеті на наступний рік». Також Олена Бойко під час свого виступу нагадала про часові рамки у підготовці проекту державної програми для розвитку Карпат: «До 10 вересня маємо завершити формування проекту на основі пропозицій облдержадміністрацій. Зараз ми очікуємо від ОДА фінансово-економічного обґрунтування тих пропозицій, які вони подали. До 20 вересня мають пройти усі процедури погодження проекту програми з центральними органами виконавчої влади. До 22 вересня ми вже повинні подати проект відповідної постанови Кабінету Міністрів на розгляд Уряду». Як повідомлялося, Міністр розвитку громад та територійАльона Бабакзаявила, що питання розвитку гірських територій українських Карпат має розглядатися в контексті підвищення якості життя мешканців гір. Джерело:https://rozvytok.in.ua

Верховна Рада підтримала важливі для нашої економіки законопроекти, які дозволять країні розвиватися значно швидше. Про це заявив Прем’єр-міністр України Олексій Гончарук. «Сьогодні ми стали свідками реального прогресу з детінізації української економіки. В першому читанні ми прийняли законопроекти, якими ми, по-перше, мотивуємо споживачів отримувати фіскальні чеки. По-друге, вимагаємо за рахунок спрощення і здешевлення процесу застосування РРО все-таки їх використовувати. По-третє, цими заходами підвищуємо рівень захисту прав споживачів. При цьому потрібно розуміти, що ці документи ще будуть доопрацьовуватись разом з громадськістю, бізнесом та профільними експертами», – пояснив Голова Уряду. За його словами, підтримка Верховною Радою законопроекту №1080 дозволить зменшити тиск на бізнес, тим самим стимулювати його до «білого» способу ведення діяльності. Законопроект розроблено з метою гуманізації кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків, а також це нівелює можливість тиску службових осіб слідчих органів, які стежать за додержанням податкового законодавства. Прем’єр-міністр високо оцінив роль ухвалення законопроекту №1076 щодо вдосконалення публічних закупівель: «Нам потрібен розвиток конкурентного середовища у сфері закупівель в Україні. Більше того, ми гармонізуємо Закон України «Про публічні закупівлі» з Директивами Європейського Союзу з питань закупівель. Це важливо в рамках Угоди про Асоціацію». «Окрім цього, Парламент підтримав ще одну важливу ініціативу з економічного блоку реформ – законопроект №1050. Його реалізація сприятиме розвитку малого і середнього підприємництва. Надмірна регуляція має відійти в минуле», – резюмував Олексій Гончарук. Нагадаємо, 10 вересня Верховна Рада України підтримала законопроекти №1080 (Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо зменшення тиску на бізнес), №1076 (Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель), №1050 (Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню) і в першому читанні підтримала №1053-1 (Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг) та №1073 (Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг). Джерело:www.kmu.gov.ua

На розгляд Верховної Ради України внесенопроект Закону про внесення змін до Конституції України (щодо скасування адвокатської монополії) (реєстр. №1013 від 29.08.2019) Президентом України Володимиром Зеленським. Метою запропонованих законопроектом змін є забезпечення права кожного на отримання професійної правничої допомоги через скасування адвокатської монополії на надання такої допомоги. Зміни передбачають виключення положень згідно з якимивиключно адвокат здійснює представництво іншої особи в суді. А саме відповідно до діючих на сьогодні положень Конституції України передбачається, що представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах буде здійснюватися виключно прокурорами або адвокатами з 1 січня 2020 року. Тобтоуразі ухвалення запропонованих змін Верховною Радою України, органи місцевого самоврядування продовжать здійснювати представництво своїх інтересів у судах самостійсно та незалежно, у тому числі власними виконавчими апаратами. Це сприятиме врахуванню специфіки здійснення місцевого самоврядування при предстаництві інтересів в судах, забезпечення основоположного принципу місцевого самоврядування: самостійність та економії бюджетних ресурсів. Джерело:rozvytok.in.ua

В Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській та Чернівецькій областях, а також у Києві пройшли обговорення перспектив розвитку гірських територій українських Карпат в рамках проекту «Сталий розвиток Українських Карпат». Учасники цих обговорень, представники Уряду, державних обласних адміністрацій та обласних рад, районних держадміністрацій та районних рад, а також представники громад та експерти висловили наступні пропозиції до майбутньої Державної програми розвитку гірських територій українських Карпат: Відобразити у проекті Державної програми диспропорції розвитку гірських територій по відношенню до інших територій та питання доступності послуг населення на цих територіях. Змінити пріоритети у державній політиці щодо гірських територій українських Карпат, а саме - відійти від політики надання соціальних пільг до політики стимулювання економічної активності цих територій. У результаті це має призвести до перетворення цих територій з проблемних на інвестиційно привабливі. Закласти до принципів впровадження Державної програми розвитку гірських територій українських Карпат використання сучасних інструментів розвитку територій, таких як: державно-публічне партнерство, субсидіювання виробництва, інвестиційна допомога, надання компенсацій виробникам тощо. Оптимізувати перелік проектів, що пропонуються до реалізації в рамках Державної програми розвитку гірських територій українських Карпат: проекти мають створювати додатковий фінансовий ресурс у місцевих бюджетах, що в подальшому дозволить співфінансувати проекти розвитку з місцевих бюджетів. Передбачити комплексне відновлення дорожньої інфраструктури, з урахуванням просторового планування, державної та регіональних стратегій розвитку. Вжити заходів для швидкої ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, у тому числі приділити увагу розбудові системи центрів безпеки. Одним з пріоритетів визначити розбудову природно-заповідного фонду цих територій. Передбачити сприяння у створення центру підтримки вівчарства, що забезпечить зайнятість населення та подальший розвиток гірських територій українських Карпат. Використовувати сучасні геоінформаційні інструменти планування та управління територіями. Продовжити формувати спроможні громади, у відповідності до перспективних планів формування територій громад областей. Створити умови для забезпечення екологічної безпеки гірських територій українських Карпат. Проект «Сталий розвиток Українських Карпат»впроваджується Українською асоціацією районних та обласних рад в рамках діяльності Ресурсного центру зі сталого місцевого розвитку у партнерстві з Міністерством розвитку громад та територій України та Посольством Республіки Польща Джерело:https://rozvytok.in.ua