Сформовані пропозиції щодорозмежування повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади експертами Ресурсного центру за підсумками аналізу пропозицій членів УАРОР на запит Мінрегіону. Висновок з даного питання полягає у наступному. Перш за все вітається зазначена ініціатива Мінрегіону у тому числі, яка направлена на збереження в системі місцевого самоврядування районних рад. Адже без розмежування повноважень та віднесення відповідних повноважень до компетенції районних рад, моделювання територіальної основи нових спроможних районів є вкрай складним процесом. А також для цього необхідна широка інформаційна роз’яснювальна робота з формування нового спроможного районного рівня місцевого самоврядування відповідно до Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Вважаємо актуальним завданням нового етапу реформи питання з розмежування повноважень між місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування необхідність створення правових підстав для утворення і діяльності виконавчих органів районних та обласних рад до компетенції яких мають бути зокрема віднесенні повноваження місцевих органів виконавчої влади Тому прийняття змін до Конституції України в частині децентралізації є на часі. Адміністративно-територіальна реформа вимагає нових принципів формування районів, головний з яких – доступність публічних послуг районного рівня для населення. Очевидно, що реформа вимагатиме не лише передачі значної частини функцій від районів на рівень громад, а передачу певних функцій обласного рівня на рівень нових, укрупнених районів. Це питання потребує аналізу та обговорення з представниками органів місцевого самоврядування. Для формування територіальної основи нових спроможних районів необхідним є: врегулювання питання взаємовідносин район – громада, усунення конфлікту компетенцій; ревізування повноважень районної та обласної місцевої влади; раціональне визначення принципів і критеріїв формування нових районів на підставі вище зазначеного. При розмежуванні повноважень між органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади необхідним є забезпечення співмірності обсягу фінансового ресурсу наділеним повноваженням, створення належної ресурсної бази та зменшення диспропорції для виконання відповідних функцій. Потребують розмежування повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади у сфері забезпечення якісними медичними, освітніми, культурними та іншими послугами з урахуванням принципипу субсидіарності та децентралізації. Пропозиції щодо розмежування повноважень. У сфері управління комунальною власністю за обласними та районними радами пропонуємо залишити повноваження управління об’єктами спільної власності територіальних громад, сіл, селищ міст району, області передбачивши внесення змін до бюджетного Кодексу України щодо закріплення на постійній основі джерел формування на їх утримання та нормативів відрахування від них до місцевих бюджетів. В галузі житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, громадського харчування, транспорту і зв’язку на районному та обласному рівні передбачити повноваження щодо вирішення питань збирання, транспортування, утилізації, переробки та знешкодження побутових відходів. Визначити повноваження на районному рівні в галузі будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонтів вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах), які здійснюються за рахунок власних коштів і на пайових засадах. У сфері охорони здоров’я на обласному рівні залишити вирішення питань функціонування та розвитку вторинної/спеціалізованої медицини (медична допомога, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах лікарями відповідної спеціалізації (крім лікарів загальної практики - сімейних лікарів) у плановому порядку або в екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітації та профілактики хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (під час вагітності та пологів) станів; направлення пацієнта відповідно до медичних показань для надання вторинної/спеціалізованої медичної допомоги з іншої спеціалізації або третинної/високоспеціалізованої медичної допомоги. До компетенції обласних рад у сфері регулювання гірничих відносин передбачити: надання надр у користування для розробки родовищ корисних копалин місцевого значення; погодження надання надр у користування з метою геологічного вивчення і розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, а також для цілей, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин; розподіл між відповідними місцевими бюджетами плати за користування надрами; розроблення, затвердження та виконання місцевих програм розвитку мінерально-сировинної бази, раціонального використання і охорони надр; оголошення геологічних об'єктів, що становлять наукову або культурну цінність, об'єктами природно-заповідного фонду місцевого значення здійснення контролю за використанням та охороною надр; припинення права на користування ділянкою надр у випадках і порядку, передбачених Кодексом про надра, вирішення інших питань у сфері регулювання гірничих відносин, визначених законодавством України. До повноважень спроможних районних рад з власними виконавчими органами пропонуємо включити. комплексне просторове планування території; розвиток дорожнього господарства та підвищення якості сполучення між населеними пунктами; належного функціонування закладів профтехосвіти з метою підготовки місцевих кадрів; належного утримання інтернатів та інших закладів соціального захисту населення; раціонального використання майна спільної власності територіальних громад (культурні, спортивні заклади та інше майно); будівництва та ефективної експлуатації об’єктів з переробки ТПВ та покращення екологічної ситуації, як в районах, так і в областях в цілому тощо. Водночас, пропонуємо передбачити державний нагляд за законністю правових актів органів і посадових осіб місцевого самоврядування та визначити в законодавстві суб’єкт такого нагляду. З метою розмежування повноважень з урахуванням позиції місцевого самоврядування запропоновано проведення регіональних засідань круглих столів. Крім цього, нагадуємо про підготовлену аналітичну записку «Завдання та можливості заходів передбачених новим етапом реформи місцевого самоврядування для забезпечення інституційної спроможності ОМС». Першочергові завдання із подальшого впровадження реформи децентралізації влади. Повноваження у сфері забезпечення населення культурними послугами потребують розподілу за рівнями місцевого самоврядування Розмежування повноважень у сфері культури: пропозиції УАРОР Сформована Мінрегіономформи «Таблиця розмежування повноважень» Джерело: http://rozvytok.in.ua

Сьогодні, 16 травня, заступник голови районної ради Анатолій Горобець та працівники виконавчого апарату ради взяли участь у заходах з нагоди Дня пам’яті жертв політичних репресій та Дня вишиванки, які проходили у Районному будинку народної творчості та дозвілля. Великий терор – масштабна кампанія масових репресій громадян, що була розгорнута в СРСР у 1937–1938 рр. для ліквідації реальних і потенційних політичних опонентів, залякування населення, зміни національної та соціальної структури суспільства. Наслідками комуністичного терору в Україні стало знищення української політичної, мистецької та наукової еліти, деформація суспільних зв’язків, руйнування традиційних ціннісних орієнтацій, поширення суспільної депресії й денаціоналізація. За період Великого терору на території УРСР, за оцінками істориків, було засуджено 198 918 осіб, з яких близько двох третин – до розстрілу. Решту було відправлено до в`язниць та таборів. Часи Великого терору у масовій свідомості населення залишили свій слід, нашому поколінню залишається тільки перечитувати ті страшні сторінки історії, робити висновки і шанувати те, що ми маємо. Наразі всі сторінки історії переплітаються наче у пісні «червоне то – любов, а чорне то журба» і щорічно у третій четвер травня українці та українські діаспори в усьому світі відзначають День вишиванки – одне з найбільш самобутніх свят та найголовніший символ нашої країни, який вже давно ідентифікує нас у світі якукраїнців! Дата поки що не офіційна, це відносно нове народне свято. Але масштаби поширення традиції носити вишиванку вражають: такого розмаїття вишиванок, як у третій четвертравня, ви не побачите ніде. По всьому світу проводяться святкові ходи, акції та флешмоби в підтримку української культури, що не стало виключенням і в нас на Кельменеччині. Українська вишиванка - це національна святиня! Саме вишиванка символізує і несе в собі духовне багатство, високу мудрість і традиційний зв’язок багатьох поколінь. Не забувайте про свої коріння, пам’ятайте про те якого ми роду. Національна пам’ять надзвичайно важлива і тільки ми з вами можемо її зберегти і передати іншим поколінням. Давайте ж привітаємо всіх з цим чудовим днем і нагадаємо світу про красу української культури! Нехай це свято зітре кордони й об'єднує українців по всьому світу. Чудового настрою та різнобарвних вражень! Нехай все ваше життя буде яскравим, як цей чудовий день.

З 1 жовтня 2019 року стартує монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Відповідно до ухваленого рішення паралельно функціонуватимуть дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова і безготівкова. Пільги у безготівковій формі призначатимуться усім пільговикам в автоматичному режимі, за прикладом безготівкового надання субсидій через Ощадбанк. Для цього АТ “Ощадбанк” вестиме у відповідних автоматизованих системах обліку банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально. Після того “Ощадбанк” здійснюватиме переказ коштів на рахунки управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг на підставі договорів, що укладаються між ними та АТ “Ощадбанк”. Такий механізм розроблено для забезпечення максимальної зручності тих категорій громадян, які мають право на пільгу і звикли не витрачати сили і час на оплату житлово-комунальних послуг. Йдеться, перш за все, про людей похилого віку, які звикли до усталеного алгоритму дій і не бажають його змінювати. Пільги у готівковій формі призначатимуться усім бажаючим пільговикам на підставі поданих особисто заяв до органів соціального захисту населення, які формуватимуть щомісяця до 25 числа реєстри пільговиків для виплати пільг у готівковій формі і передаватимуть їх Мінсоцполітики. Після чого Міністерство, опрацювавши отримані реєстри, надсилатиме їх до АТ "Ощадбанк" та переказуватиме зазначеному банку кошти для виплати монетизованих пільг. Таким чином, кошти надходитимуть на особисті рахунки пільговиків, які зможуть зняти їх з власного рахунку у будь-який час. Впровадження цих механізмів має на меті поєднати максимальну зручність для громадян зі створенням необхідних умов для розвитку прозорого та конкурентного ринку надання житлово-комунальних послуг. Джерело: kmu.gov.ua

Необхідність осучаснення трудового законодавства зумовлена докорінними змінами всієї системи суспільних відносин, що відбуваються в Україні у зв’язку з формуванням ринкових відносин та соціально-економічних перетворень, і тою чи іншою мірою пов’язані з працею. Крім того, сучасна система принципів трудового права, не цілком відповідає потребам часу, меті і завданням незалежної України. У зв’язку з цим вона має бути переглянута з урахуванням змін у суспільному розвитку нашої держави, а також з урахуванням економічних реалій. Нові ризики та виклики (насамперед, кризові явища в економіці) вимагають запровадження нестандартних підходів у реалізації трудових прав та трудових відносин. І тому ми намагаємося побудувати нову соціально-економічну стратегію розвитку нашої країни. 20 травня 2015 р. народними депутатами України в порядку права законодавчої ініціативи внесено на розгляд Верховної Ради України проект Трудового кодексу України (доопрацьований, реєстр. № 1658). Відповідно до рішення Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення при Комітеті створено робочу групу з доопрацювання проекту Трудового кодексу до другого читання до якої включено, зокрема представників сторін соціального діалогу та Міністерства соціальної політики. Зазначеною робочою групою було проведено близько 40 засідань, на яких опрацьовувалися питання удосконалення положень законопроекту № 1658, розглянуто та прийнято рішення з більш ніж 1700 пропозицій. В той же час ці пропозиції спрямовані в першу чергу на підвищення соціального захисту працівника. Окрему увагу вищезазначеної робочої групи було присвячено аналізу 59 технічних зауважень до законопроекту, наданих Міжнародною організацією праці (далі-МОП). Основоположні принципи, на яких базується правове регулювання трудових відносин, відзначені в рекомендаціях МОП, в повному обсязі були враховані при доопрацюванні законопроекту. У підсумку зазначений проект Трудового кодексу України визначає основні засади і механізми реалізації передбачених Конституцією України трудових прав і гарантій працівників, створення належних умов праці та забезпечення захисту інтересів працівників і роботодавців в умовах ринкової економіки. Комплексний підхід до вирішення соціально-трудових питань, кодифікація і уніфікація законодавчих актів з питань праці та інкорпорація їх норм до проекту є характерною особливістю законопроекту. Загалом, місія нового Трудового кодексу полягає не у посиленні регулювання трудових відносин, а у полегшенні цього процесу та спрощенні процесів наймання і використання трудових ресурсів. Він покликаний деталізувати нові правила гри, тобто відносини між роботодавцем та найманим працівником, а також посилити роль інституційних механізмів, таких як соціальне партнерство. Трудовий кодекс однозначно зробить ринок праці більш гнучким та адаптованим до сучасних викликів, зокрема інтеграційних прагнень національного ринку праці у європейський, подолання економічних проблем, проведення ефективних структурних реформ та вихід на траекторію сталого розвитку. На сьогодні для України є стратегічним документом Угода про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони. Отже, і ринок праці потребує оновлення з урахування європейських прагнень та соціальних стандартів, зокрема Європейської соціальної хартії (переглянутої), що частково ратифікована Верховною Радою України у 2006 році. Слід застерегти. Не треба очікувати, що відразу після прийняття Трудового кодексу на ринку праці вирішаться всі накопичені за роки проблеми. Внесок Трудового кодексу у розвиток ринку праці буде відчутний не одразу, адже всім учасникам на цьому ринку треба буде також адаптуватись до оновлених правил гри. Отже, вплив прийняття Трудового кодексу на ринок праці буде, ймовірніше, опосередкованим, спрямованим на якісні параметри цього ринку, хоча результатом такого впливу у перспективі буде поступове збалансування попиту та пропозиції робочої сили. Слід зазначити, що у ця редакція проекту Трудового кодексу України містить ряд новацій, які матимуть позитивний вплив в питаннях регулювання трудових відносин між роботодавцем та працівником. Так, зокрема зазначеним проектом Трудового кодексу України: передбачається забезпечення здійснення більш відкритої та прозорої політики при прийнятті актів законодавства про працю, зокрема передбачається, що усі норми про працю є публічними та підлягають оприлюдненню; визначається понятійний апарат трудового законодавства; передбачається оформлення трудових відносин шляхом укладення трудового договору між працівником і роботодавцем у письмовій формі; регламентується питання виконання заступником керівника обов’язків керівника в тому числі і за умови, що посада керівника стала вакантною; регламентується порядок продовження трудових відносин з працівником в разі злиття, приєднання, поділу або перетворення юридичної особи у якій він працює; регламентується питання виконання працівником роботи дистанційно (тобто поза приміщенням роботодавця); врегульовано проблемні питання трудових відносин тимчасових працівників; визначається порядок прийняття на роботу особи, яку обрано на посаду, прийняття на роботу за конкурсом, прийняття на роботу на підставі рішення суду тощо; визначається порядок припинення трудових відносин у зв’язку зі смертю працівника, визнання його безвісно відсутнім, оголошеного померлим, а також у зв’язку з відсутністю його на роботі з невідомих причин більше ніж два місяці; визначається порядок припинення трудових відносин у разі смерті роботодавця ‑ фізичної особи, визнання його безвісно відсутнім або оголошення померлим; передбачається збільшення тривалості щорічної основної відпустки з 24 до 28 днів; регламентуються повноваження державних інспекторів праці з урахуванням вимог, визначених законодавством ЄС, що не дозволить роботодавцю уникнути відповідальності за порушення трудових прав працівників; встановлюютьсядодаткові гарантії для вагітних жінок, зокрема, за ними зберігається середній заробіток за час проходження медичного огляду, пов'язаного з вагітністю; встановлюються норми щодо права на репатріацію працівників, Зокрема передбачається, що репатріація працівника має бути організована роботодавцем, а у разі неможливості забезпечення її організації роботодавцем – компетентним органом влади, визначеним Кабінетом Міністрів України, з наступним відшкодуванням витрат за рахунок роботодавця і таке інше. Одним із нововведень Трудового кодексу є визначення професійної (службової) кар’єри та засобів її здійснення, що спонукатимуть працівників більш відповідально виконувати обов’язки, передбачені трудовим договором з метою їх професійного росту чи просування (підвищення) по службі.. В той же час, ми наголошуємо на тому, що перерва в роботі, яка виникла через сімейні обов’язки (догляд за дітьми, хворими родичами) або певні обставини, пов’язані зі станом здоров’я, не може бути перешкодою для кар’єрного зростання. Новий Трудовий кодекс врегульовує сферу державного нагляду і контролю за дотриманням трудового законодавства з урахуванням вимог, визначених конвенціями МОП № 129 та 81. Окремо наголошуємо на тому, що нагляд і контроль за дотриманням трудового законодавства не підміняє встановленої законодавством процедури розв’язання індивідуальних чи колективних трудових спорів. Віднині будуть чітко визначені завдання інспекції праці, повноваження інспекторів, їх права та службові обов’язки. Органи державного контролю будуть здійснювати облік підконтрольних їм об’єктів та збиратимуть інформацію про дотримання роботодавцями трудового законодавства. Необхідно зазначити, що цей перелік новел не є вичерпним. Звертаємо увагу, що діючим Кодексом законів про працю України механізми вирішення порушених питань за великим рахунком відсутні. Чинний Кодекс законів про працю України був прийнятий ще у 1971 році, і незважаючи на численні зміни, які внесені до нього, вже застарів та не відповідає сучасним економічним умовам. Тому і не виконується більшістю роботодавців. Дієві механізми впливу на таких роботодавців майже відсутні. Тому це не задовольняє в першу чергу працівників та їх представників - профспілки, а також потенційних інвесторів (роботодавців), які цінують свій імідж соціально відповідального бізнесу. Слід зазначити, що роботу з удосконалення положень зазначеного законопроекту було завершено в квітні 2017 року. Незважаючи на неодноразові звернення Мінсоцполітики до Голови Верховної Ради та профільного Комітету Верховної Ради, зазначений законопроект досі не розглянутий на пленарному засідання парламенту, що унеможливлює запровадити осучаснення трудового законодавства. Разом з тим, враховуючи актуальність порушеного питання Мінсоцполітики продовжуватиме співпрацювати з зацікавленими сторонами задля позитивного вирішення питання прийняття Трудового кодексу європейського зразка. Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. // - електронна пошта для надання пропозицій щодо опрацювання та врахування в роботі, спрямованій на зміни до трудового законодавства. Джерело: msp.gov.ua

Менш ніж за місяць від запуску електронних рецептів у програмі "Доступні ліки" лікарі виписали перший мільйонрецептів без папірців. А 9 травня о 17:54 годині було відпущено мільйонний лікарський засіб в одній з аптек у Кривому Розі, повідомляє НСЗУ.Це свідчить про те, що ліки для українців стали ще доступнішими, а лікарі і пацієнти охоче користуються форматом електронного рецепту. З квітня програма “Доступні ліки” перейшла в адмініструванняНаціональної службиздоров'я України. Завдяки електронній системі тепер можливо відслідковувати будь-яку інформацію стосовно програми “Доступні ліки” — навіть коли точно і де було відпущено ліки. Тепер є можливістьще детальніше аналізувати роботу програми, робити її більш сучасною та зручною для пацієнтів, провізорів і лікарів. Тепер лікар виписує рецеп в електронній системі, а на телефон пацієнта приходить повідомлення з номером рецепта та кодом, який потрібно назвати в аптеці. За потреби лікар може роздрукувати код (наприклад, якщо в пацієнта немає телефона). Як отримати ліки за електронним рецептом:https://goo.gl/bEwpmE. Одержати препарати можна в будь-якій з 6,4 тисячі аптек, які беруть участь в програмі:https://goo.gl/YrLMFH. Програма "Доступні ліки" працює вже два роки. Українці з хворобами серця, діабетом та астмою отримують препарати або повністю безкоштовно, або з невеликою доплатою. Нині в програмі258 препаратів. З них 64 є повністю безоплатнимиhttp://bit.ly/2VVteoF. Завдяки перегляду переліку препаратів програми, виробники знизили ціни на 37 торгових найменувань лікарських засобів. Найбільше зниження ціни на препарат сягнуло 45%. Громадяни скористалися програмою вже понад 35 мільйонів разів. Кожен рецепт — можливість отримати ліки для людей, які раніше собі в цьому відмовляли через фінансові труднощі. За перший рік роботи програми кількість пацієнтів з нормалізованим цукром при діабеті 2 типу збільшилася. Кількість викликів швидкої допомоги з підозрою на інсульт чи інфаркт зменшилася. В цілому було на 17 тисяч менше викликів швидкої. За оцінкамиВсесвітноїорганізації охорони здоров’я програма поліпшила доступ українців до лікування, а також дозволила знизити ціни на препарати. Ще не всі пацієнти змогли повною мірою відчути переваги електронних рецептів. До прикладу, трапляються ситуації, коли пацієнтів в аптеках просять переписувати рецепти від руки. Такі прохання — порушення. Працюємо над вдосконаленням програми, щоби всім було зручно та комфортно нею користуватися. З подальшим поширенням “Доступних ліків” та продовженням трансформації, електронні рецепти стануть такою ж невід’ємною складовою системи охорони здоров’я, як і декларації з сімейними лікарями. Більше про “Доступні ліки”:http://moz.gov.ua/dostupni-likiтаhttp://liky.gov.ua/. Джерело: http://moz.gov.ua

Дорослі будь-якого віку тепер теж можуть безоплатно вакцинуватися від кору, паротиту та краснухи вакциною КПК. Також можна вакцинувати немовлят віком від 6 місяців, для яких кір особливо небезпечний. Такі зміни були внесені Наказом Міністерства охорони здоров’я України №958 від 23 квітня 2019 року «Про внесення змін до Календаря профілактичних щеплень в Україні» , який зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 25.04.2019 р. за №442/33413. Щеплення для дорослих Досі безоплатно вакцинуватися проти кору могли дорослі до 30 років, що контактували з хворими, і люди з груп професійного ризику (медики, освітяни, військові, студенти). Втім, кількість хворих на кір серед дорослого населення постійно зростає. Зараз безоплатно щепитися від кору зможуть дорослі будь-якого віку. Вакцинація гарантована всім дорослим, які: контактували з хворими (вакцинацію рекомендовано зробити впродовж 72 годин); не хворіли на кір та не мають підтверджених даних про щеплення у медичній карті; за результатами аналізів на наявність антитіл IgG не мають імунітету проти кору. Дорослій людині достатньо зробити одне щеплення проти кору для формування імунітету. Щеплення для немовлят від 6 місяців За Календарем щеплень першу дозу вакцини проти кору, паротиту та краснухи дитині роблять у віці 12 місяців. Саме тоді організм дитини може виробити достатній імунітет від інфекції. До 12 місяців дитину має захищати колективний імунітет (якщо принаймні 95% населення вакциновані). В умовах спалаху і постійного зростання захворюваності на кір через недостатній рівень вакцинації українців для немовлят існує ризик захворіти. Кір для малюків дуже небезпечний і може призвести до смерті. Відтепер немовлятам дозволили робити безоплатне щеплення від кору вже з 6 місяців (до 6 місяців вакцину КПК не застосовують). У цьому випадку така доза вакцини не зараховується як перша, а вважається «нульовою», подальші планові щеплення потрібно проводити за Календарем профілактичних щеплень: в 12 місяців (перша доза вакцини КПК) і 6 років (друга доза). Важливо: інтервал між щепленнями має бути не менше одного місяця. Як і раніше, безоплатною залишається вакцинація за Календарем щеплень Зробити щеплення можна в комунальному медзакладі, де пацієнт підписав декларацію з сімейним лікарем, терапевтом чи педіатром. На початку літа вакцинувати безоплатно будуть також у приватних медзакладах та лікарів-ФОПів, які підписали договір з Національною службою здоров’я України. Усі області України повністю забезпечені вакцинами, закупленими за державний кошт, за Календарем щеплень. Кожен пацієнт може онлайн перевірити наявність вакцин в області у таблиці за цим посиланням У випадку якщо лікар закладу вам відмовляє у вакцинації, необхідно звернутись для головного лікаря. Якщо владнати питання не вдалось і за участі головного лікаря, зверніться у місцевий департамент охорони здоров’я. Джерело: kmu.gov.ua

Із 1 травня в Україні набула чинності нова редакція Закону "Про житлово-комунальні послуги", який передбачає нарахування пені за несвоєчасну сплату послуг у розмірі 0,01% від суми боргу за кожен день прострочення, а також низку інших важливих змін. Окрім розширеного переліку прав споживачів, новий закон передбачає і додаткові обов'язки та більш жорстку відповідальність за комунальні борги. У разі несвоєчасної оплати комуналки споживач зобов'язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01% суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100% загальної суми боргу. Нарахування пені починається з першого робочого дня (наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги). Пеня не нараховується, якщо у держави перед вами є заборгованість за субсидії чи пільги або є довідка про затримку з виплати зарплати. Інформація надана в рамках реалізації правопросвітницького проекту «Я маю право». Контактна інформація!Звернутися по допомогу до фахівців Кельменецького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна за адресою: смт Кельменці, вул. Довженка, 9, тел. (0 3732) 2-02-01.

Мінрегіон оголошує початок конкурсу «Кращі практики місцевого самоврядування» у 2018 році для органів місцевого самоврядування всіх рівнів. Тема 1.Заходи та рішення органів місцевого самоврядування, спрямовані на ріст доходів місцевого бюджету. Це можуть бути практики: сприяння нарощенню податкової бази, збільшення доходів місцевого бюджету регіону/району/громади; створення індустріального парку, бізнес-інкубатора, центру підтримки бізнесу; інвентаризація землі, створення реєстру, робота з власниками (користувачами) земельних ділянок; налагодження обміну інформацією з ДПА щодо платників податків; запровадження планомірної роботи з платниками податків; ефективна політика щодо ставок та пільг по платі за землю та інших місцевих податків і зборів. Тема 2.Розвиток, заснований на особливостях регіонів і громад Приклади практик: проекти розвитку, засновані на особливостях територій та їхній унікальності (звичаї, обряди, кухня, ремесла, природа, історія, люди); креативна економіка, локальні бренди; фестивалі, виставки, ярмарки; туристичні маршрути та об’єкти. Тема 3.Практики залучення молоді до місцевого економічного розвитку Приклади таких практик: молодіжні ради при ОМС; творчі майстерні, громадські простори; курси з підприємництва для школярів, молоді; молодіжні бізнес-ініціативи; інші молодіжні формати участі у місцевих справах Конкурс 2019 року проводиться відповідно до наказу Мінрегіону від 22.03.2019 № 78. Звертаємо увагу:у 2019 роціприйом заявок триватиме до 9 серпня. Відзначення переможців відбудеться в жовтні. Нагадаємо, що протягом 2014 – 2018 років кращими визнано 142 практики. Партнером Мінрегіону в проведенні Конкурсу є Програма Ради Європи «Децентралізація і реформа місцевого самоврядування в Україні» Детальніше про Конкурс можна дізнатися на офіційному веб-сайтіМінрегіону Джерело: Веб-сайт Мінрегіона Детальніше про Конкурс на Веб-прталі Ресурсного центру

1418 днів і ночей йшли солдати важкими дорогами війни. Кожен день, як рік, кожен рік, як століття. Все витримали - і перемогли. Перемогли тому, що відстоювали право на власне життя у своїй країні. Невимовно тяжких втрат зазнав і український народ у тій страшній воєнній круговерті, що розметала, понівечила та розтоптала мільйони людських доль. Це була найстрашніша трагедія… Друга світова війна - вона все далі і далі від нас. Та всі ми пам’ятаємо, що була вона жорстокою та кривавою, що загинула на ній велика кількість людей. Ми знаємо більшість фронтових пісень. Знаємо - ми, а чи будуть знати наші діти? 9 травня з нагоди 74-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні в Кельменцях відбувся урочисто-траурний мітинг. Центральними вулицями селища пройшла хода за участі керівництва району, ветеранів Другої світової війни, учасників АТО та ООС, воїнів-інтернаціоналістів, духовенства, трудових колективів установ та організацій району, учнів Кельменецького ліцею, жителів селища. В рамках заходу відбулося покладання квітів до пам'ятника воїнам-односельчанам та Братської могили. Зі словами великої вдячності звернулися керівники району до ветеранів, зазначивши, що ніколи не згасне пам'ять про всіх тих, хто віддав своє життя заради миру на землі. Хвилиною мовчання присутні вшанували світлу пам’ять героїв Великої Вітчизняної війни, які полягли на полях бою, а також пам’ять тих, хто гине сьогодні на Сході нашої країни. Військовий комісар Кельменецького районного комісаріату Ігор Шевчук вручив учасникам антитерористичної операції відзнаки Президента України «За участь в антитерористичній операції». Настоятель Чудо-Михайлівського храму отець В’ячеслав та настоятель храму Ікони Почаївської Лаври отець Олег відслужили панахиду за всіма, хто ціною власного життя здобував мир і спокій на землі. Пізніше відбувся святковий концерт за участі працівників Районного будинку народної творчості та дозвілля, учнів та аматорів сцени. Всі присутні із захопленням насолоджувалися вокальними та хореографічними номерами.

Вчора, 8 травня, з нагоди заходів, приурочених Дню пам’яті та примирення і 74-ї річниці перемоги у Другій світовій війні, заступник голови районної ради Анатолій Горобець відвідав ветеранів, які перебували на стаціонарному лікуванні в КНП «Кельменецька центральна районна лікарня» та у стаціонарному відділенні для постійного або тимчасового проживання Кельменецького територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) в с.Ленківці. Участь у заході також прийняли голова райдержадміністрації Віталій Швець, військовий комісар Кельменецького районного комісаріату Ігор Шевчук та начальник управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації Ліна Руснак. Керівники привітали ветеранів Другої світової війни Пунгу Володмимира Ілларіоновича, Мельничука Івана Тимофійовича, Ткача Василя Івановича, вдову Церуш Марію Василівну та учасника бойових дій АТО Бровка Миколу Анатолійовича із Днем пам’яті та примирення і Днем перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, висловили їм свою повагу, побажали міцного здоров’я, швидкого одужання та довгих років життя.

8 і 9 травнями, cпільно з мільйонами людей всього світу, відзначаємо День пам’яті і примирення та 74 річницю Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні. У ці дні в багатьох країнах світу згадують події цієї хажливої війни, адже це найкривавіший глобальний конфлікт, у ході якого загинуло за різними оцінками від 50 до 80 мільйонів людей. День пам’яті та примирення та День перемоги має бути нагадуванням про страшну катастрофу і застереженням, що не можливо розв’язувати складні міжнародні проблеми збройним шляхом, ультиматумами, агресією, анексією, а відтак найважливішим її підсумком має бути не перемога, а мир. Україна зробила значний внесок у перемогу над нацизмом та союзниками Німеччини. Ціною цього стали величезні втрати українців і громадян України інших національностей упродовж 1939–1945 років не тільки на полях боїв. Доземний уклін і сердечна вдячність ветеранам, людям старшого покоління та особисто кожному учаснику тих буремних подій. Саме на ваших життєвих прикладах, чеснотах та вистражданих перемогах виховані сучасні патріоти - захисники України. Здоров’я всім, родинного тепла і довгих років життя.

Чи потрібно у травні повторно звертатися з документами? Усім діючим субсидіантам, які не матимуть заборгованості за комуналку, у травні автоматично перепризначать субсидію на новий період. Її з травня видаватимуть готівкою: пенсіонерам на пенсійну картку чи через Укрпошту, всім, хто ще не на пенсії – через Ощадбанк. Тим, у кого будуть борги, буде запропоновано перейти на безготівкову монетизацію субсидій. Вона працює так https://teplo.gov.ua/news/210-5-holovnykh-zapytan-pro-monetyzatsiyu-pilh-i-subsydiy 2.Кому потрібно повторно звернутися з документами? Повторно із Заявою та Декларацією про доходи потрібно звернутися лише тим, чиї справи розглядала Комісія, орендарям житла та внутрішньо переміщеним особам, тим домогосподарствам, в яких з жовтня 2018 року відбулися зміни у складі сім’ї. Повторно з документами необхідно буде звернутися також сім’ям, яким субсидію було призначено не на всіх зареєстрованих, а фактично проживаючих в помешканні осіб, та сім’ям, де є непрацюючі люди працездатного віку, в яких або відсутні доходи, або вони менші мінімальної заробітної плати. Літню субсидію розраховуватимуть на основі доходів громадян, отриманих у 3-4 кварталах 2018 року. 3.Чи можуть призначити субсидію на наступний період якщо є борг? Важливо, щоб станом на травень не було простроченої понад місяць заборгованості за оплату комунальних послуг, тобто послуг, спожитих у березні. Борги за квітневу комуналку не братимуться до уваги при перепризначенні субсидії у травні. Також не братимуться до уваги управліннями соціального захисту населення незаконні донарахування в платіжках споживачів додаткових обсягів природного газу за приведення до так званих стандартних умов. Крім того, не враховуватиметься і заборгованість, що виникла у зв’язку з тим, що надавач послуги не уклав договору з Ощадбанком для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі. Тим, у кого будуть борги, після їх погашення або укладення договору реструктуризації потрібно буде звернутися із Заявою та Декларацією про доходи в управління соцзахисту. 4. Чи буде монетизація пільг? Монетизація пільг стартує з жовтня 2019 року. Вона відбуватиметься за зразком безготівкової монетизації субсидій через Ощадбанк. Тим пільговикам, які бажають отримувати свою пільгу готівкою, восени потрібно буде звернутися в управління соцзахисту, написати відповідну заяву і надати реквізити банківського рахунку в Ощадбанку. Після цього пільгу виплачуватимуть готівкою. 5. Чи потрібно у жовтні іти в управління соцзхаисту, щоб оформити субсидію на зиму? Якщо у травні субсидію буде перепризначено на новий період – 2019-2020рр – у жовтні її розмір на опалювальний сезон розрахують автоматично. До уваги братимуться доходи 1-2 кварталів 2019 року. Безробітні, які не стояли в цей час на обліку в Центрі зайнятості, матимуть право на зимову субсидію на умовах сплати ЄСВ (22% від мінімалки - 918,06 грн.) за будь-які три місяці цього періоду. Безробітні в селі мають право на допомогу без сплати ЄСВ за рішенням комісії.

З 1 травня розпочалось автоматичне переоформлення субсидій на наступний опалювальний період. Про це повідомив у Верховній Раді України під час «Години запитань до Уряду» Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко. «Буквально тиждень тому Уряд ухвалив зміни і доповнення в систему субсидій. Ми прийняли рішення, що з 1 травня для 90% субсидіантів перерахунок субсидій на новий опалювальний сезон буде здійснений в автоматичному режимі», - сказав він. «Ми і надалі будемо вдосконалювати систему субсидій з головною метою – вона має бути простою, зрозумілою і доступною для кожної людини», - наголосив Віце-прем’єр-міністр. Як відомо, з 1 березня цього року виплата субсидій здійснюється у готівковій формі. Джерело: kmu.gov.ua

Сьогодні, 26 квітня голова районної ради Віктор Ілаш та працівники виконавчого апарату взяли участь у церемонії покладання квітів з нагоди 33-ї річниці Чорнобильської трагедії до пам′ятного знаку ліквідаторам та потерпілим внаслідок аварії на ЧАЕС. Вшанувати подвиг людей, які ціною власного життя відвернули смертельну для усього людства ядерну загрозу прийшли також керівники виконавчої влади району, заступник селищного голови, трудові колективи установ та організацій району, громадськість. Після покладання квітів на невеликому мітингу керівникам району з нагоди відзначення 33-ї річниці Чорнобильської катастрофи було вручено від Громадської організації «Чернівецьке обласне об’єднання «Чорнобильці Буковини» грамоти за активну громадську позицію та підтримку чорнобильців. Чорнобильська катастрофа – лихо світового масштабу, для якого немає ні відстані, ні кордонів. Аварія на ЧАЕС є наймасштабнішою з усіх техногенних катастроф в історії планети, наслідки якої досі відлунюють в зламаних долях та важких спогадах багатьох тисяч людей. Квітнева трагедія 86-го понівечила долі майже півтори сотні жителів Кельменеччини. На жаль, це не пройшло дарма, тому сьогодні їх все менше і менше. В ці дні ми низько вклоняємося і висловлюємо слова глибокої вдячності всім ліквідаторам та потерпілим внаслідок аварії на ЧАЕС. Низький уклін і вічна дяка Вам за це.