Уряд затвердив передачу 339 підприємств для подальшої приватизації. «Це майже 10% від усіх підприємств, які перебувають у державній власності. Велика частина з них - це об'єкти нерухомості та підприємства агросектору. Ефективність їх використання практично нульова, вони генерують збитки, і навколо них часті корупційні скандали. У разі приватизації бюджет може отримати до 6 мільярдів гривень від їх продажу», – зауважив Прем'єр-міністр України. Вказані підприємства, а точніше їх майно, буде виставлено на прозорі аукціони, де в процесі відкритих торгів його зможе придбати кожен охочий. Рішення Уряду є частиною запланованого процесу приватизації держмайна та в рамках виконання Указу Президента України від 5 листопада щодо передачі 500 об'єктів на приватизацію до 31 грудня 2019 року. Загалом в рамках підготовки до приватизації Мінекономрозвитку спільно з іншими державними органами уже проаналізувало понад 1300 підприємств, з них близько 740 підприємств вже узгоджено на приватизацію. Джерело:https://www.kmu.gov.ua/

До 5 грудня МОН проведе низку публічних обговорень у 6 регіонах країни, де спільно з батьками, освітянами та управлінцями визначатиме, якою буде реформа дошкільної освіти в Україні. Під час зустрічей усі учасники зможуть розповісти про найактуальніші проблеми та запропонувати шляхи їх вирішення. Перша публічна консультація відбулась у Києві, 18 листопада 2019 року, за участі заступника Міністра освіти і науки Любомири Мандзій. «Під час консультацій ми хочемо почути від управлінців, батьків та вихователів, якою вони бачать сучасну дошкільну освіту, як нам урізноманітнити форми цієї освіти, які документи потрібно напрацювати, а які – змінити. Крім того, ми маємо намір вивести нову формулу фінансування дошкільної освіти. Ще одне важливе завдання – до кінця 2020 року надати доступ українським дошкільнятам до сотні нових садочків. Зараз області подають перелік пріоритетних для них закладів, а ми зі свого боку робимо аналіз отриманої інформації», – зазначила Любомира Мандзій. Далі учасники обговорили наявний стан справ у дошкіллі, а також мали можливість докладніше дізнатися про плани Міністерства. Серед них – втілення принципу «гроші ходять за дитиною» у дошкільні заклади, критерії, за якими оцінюватиметься освітня інфраструктура на місцях, підготовка фахівців-дошкільників тощо. Загальний графік проведення консультацій такий: 20 листопада – м. Харків (участь Харківської, Донецької та Луганської областей) 21 листопада – м. Дніпро (участь Дніпропетровської, Полтавської та Кіровоградської областей) 27 листопада – м. Одеса (участь Одеської, Херсонської та Миколаївської областей) 4 грудня – м. Львів (участь Львівської, Закарпатської та Івано-Франківської областей) 5 грудня – м. Тернопіль (участь Тернопільської, Вінницької та Хмельницької областей). Зареєструватися для участі у публічній консультації можна тут. https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/publichni-konsultaciyi Заходи організовує Міністерство освіти і науки України за сприяння Національного демократичного інституту, Інституту «Республіка» та за підтримки Уряду Сполученого Королівства Великої Британії та Фонду розвитку ефективного врядування. Нагадаємо, що Міністр освіти і науки Ганна Новосад зазначила, що результати PISA стануть відправною точкою для вимірювання ефективності НУШ після її впровадження у 5-9 класах. Джерело: https://www.kmu.gov.ua

1. У листопаді мені прийшла платіжка із повним розміром платежу, хоча я пільговик. Раніше в мене була прописана лише частина платежу, відповідно до розміру пільги. Чому так ? З 1 жовтня 2019 року в Україні запроваджена монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Тепер пільговики можуть отримати кошти у готівковій чи безготівковій формі.Починаючи з листопада, українці отримують квитанції за комунальні послуги з повним розміром платежу – без урахування пільг. 2. Якими будуть суми виплат пільг для пільговиків ? З 1 жовтня 2019 року запроваджено новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок розрахунку пільги залишається майже незмінним.Розмір пільги щомісячно розраховує орган соціального захисту населення. Суму пільги розраховуватимуть, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно з законом. Також на неї впливатимуть ціни і тарифи на житлово-комунальні послуги та державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування. 3. Як здійснювати оплату комунальних послуг пільговикам, починаючи з листопада 2019? Держава виплачує кошти за пільги кожній людині окремо – видає готівкою або переказує на рахунок Ощадбанку. Видача у готівковій формі можлива лише за умови, якщо пільговик написав відповідну заяву до органу соцзахисту до 15 жовтня 2019 року. Пільговик, який отримав готівку, сплачує за спожиті комунальні послуги повну суму платіжки. Ті пільговики, які не написали заяву на отримання пільги готівкою – мають справу з безготівковим розрахунком. 4. Як здійснити оплату ЖКП, якщо в мене безготівкова форма виплати пільги? Якщо у вас безготівкова форма виплати пільг, то частину платежів за вас здійснює АТ «Ощадбанк», а частину – ви сплачуєте самостійно. Перерахування коштів Ощадбанком надавачам послуг здійснюється у наступній послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку. Тобто зараз Ощадбанк здійснює перерахунок коштів не за пропорційним принципом (коли за кожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми пільги), а за пріоритетним принципом – коли спочатку проводиться оплата за тепло, газ, електроенергію і т. д. Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100%. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місяць. Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А послуги, за які потрібно доплатити – Ощадбанк надішле вам СМС (з розмірами доплати за кожним видом послуги).Також ви можете зайти у свій особистий кабінет на сайті Ощадбанку, де відображається рух коштів за вашим обліковим записом. 5. А якщо в мене немає мобільного телефону ? Ви можете надати органу соцзахисту контактний номер телефону будь-якої особи, яка не є пільговиком і яка потім повідомить вас про СМС-повідомлення Ощадбанку. Ви також можете самостійно проводити розрахунки. 6. Як я можу самостійно проводити розрахунки, якщо я не маю мобільного телефону ? Ви можете отримати в органі соціального захисту населення розрахунок розміру пільги. Якщо тарифи на ЖКП не змінюються, то щомісячний розмір пільги протягом опалювального періоду буде однаковим.Тобто, знаючи розмір своєї пільги і пріоритетний принцип оплати “Ощадбанка” (див. запитання №4), ви можете самостійно вирахувати, скільки і якому надавачу послуг маєте заплатити. 7. Я чув, що новий механізм дозволяє заощадити частину коштів і залишити їх собі. Як це можливо? Це залежить від того, у якій формі ви отримуєте виплату пільги: у готівковій чи безготівковій формі. Якщо у готівковій – після повного розрахунку з надавачами послуг ви можете залишити зекономлену готівку собі. Якщо у безготівковій – всі зекономлені кошти ви можете отримати лише після завершення опалювального періоду (орієнтовно з червня). СМС про суму зекономлених коштів вам надішле Ощадбанк. Якщо ви маєте рахунок в Ощадбанку, то ці кошти автоматично будуть зараховані на нього. Якщо ви не маєте рахунку – то ви можете його відкрити з червня по грудень поточного року, і на нього будуть зараховані ці гроші. 8. Як отримувати кошти пільговикам, котрі не мають відкритого рахунку в Ощадбанку? Якщо ви маєте на увазі відсутність банківського рахунку в будь-якому з уповноважених банків, у такому випадку ви будете отримувати безготівкову виплату пільги через Ощадбанк. Орган соцзахисту самостійно надасть всю інформацію Ощадбанку, який автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, та інформує пільговика шляхом надсилання смс-повідомлень. 9. Якщо я не хочу працювати з Ощадбанком, можна обрати якийсь інший банк ? Зараз Мінсоцполітики працює з 38 уповноваженими банками. Для готівкової форми виплати пільговик може обрати будь-який з них, а також доставку пільги через Укрпошту. Щоб отримати відповідний сервіс, потрібно подати заяву до органу соцзахисту (зазначивши всі банківські реквізити). Таку заяву можна подавати двічі на рік: до 15 жовтня (на опалювальний період) та до 15 травня (на неопалювальний). Для безготівкової форми виплат Ощадбанк є єдиним варіантом на сьогодні. 10. Чи можна у разі смерті пільговика виплатити кошти за останній місяць життя безготівково? Не можна. Перехід з готівкової форми надання пільг на безготівкову здійснюється лише за заявою пільговика. 11. Якщо я оплатив комуналку, не дочекавшись СМС від Ощадбанку? Якщо мова йде про безготівкову форму монетизації, то всі зекономлені вами кошти ви зможете отримати влітку. Якщо виникне ситуація, коли ви сплатили рахунки, не дочекавшись СМС від Ощадбанку, то на рахунках виникне переплата, яка буде відображена надавачем послуг у квитанціях наступних періодів. 12. Що робити пільговикам, які не подали заяву на готівкову монетизацію, а правління ОСББ не хоче підписувати угоду з Ощадбанком? Відповідно до норм законодавства, якщо правління ОСББ не уклало договору з АТ «Ощадбанк» для перерахування сум пільг, воно не має права до 1 червня вимагати оплати послуг від пільговиків за відповідні неопалювальний та опалювальний періоди. АТ «Ощадбанк» може здійснювати переказ коштів на рахунки правління ОСББ (крім виплат на управління багатоквартирним будинком) на підставі договору. Типову форму договору визначає АТ «Ощадбанк» за погодженням з Мінсоцполітики. Тобто пільговику, якщо мова йде про безготівкову форму, потрібно дочекатися літа і, отримавши залишок коштів, розрахуватися з надавачем послуг. Виплати на управління багатоквартирним будинком пільговик має сплачувати самостійно кожного місяця. А кошти, які передбачені на сплату цієї послуги, перерозподіляються між іншими надавачами послуг за пріоритетним принципом. Джерело: https://www.kmu.gov.ua

21 листопада, це день, який назавжди став незаперечним доказом відродження нашої нації. Події Майдану змінили народ, його погляди, мрії та віру у своє європейське майбутнє. Революція Гідності об’єднала нас в єдиній, соборній та без сумніву незалежній Україні. Ті події згуртували всіх, і тільки нам має вистачити сил, аби не втратити той незламний дух вільного народу, який ми сьогодні маємо. Нині ми будуємо економічно та духовно багату, вільну, демократичну державу, якою, безсумнівно, пишатимуться наші нащадки. Сьогодні вшанувати пам'ять та віддати шану Героям Небесної Сотні та усім українським воякам, яким довелося взяти участь в антитерористичній операції на Сході України прийшов голова районної ради Віктор Ілаш, представники районної виконавчої влади, трудових колективів установ, організацій району. Разом всі пройшлися траурною ходою та взяли участь в церемонії покладання квітів до пам'ятних знаків Героїв Небесної Сотні та загиблим на Сході учасникам АТО . Гідний поваги народ, має пам’ятати кожного, хто віддав своє життя за Свободу та Незалежність нашої Держави. Слава Героям!

Вчора, 20 листопада 2019 року, голова районної ради Віктор Ілаш взяв участь у засіданні Колегії районної державної адміністрації та постійно - діючій нараді з селищним і сільськими головами. В ході засідання було розглянуто наступні питання: про підсумки виконання районного та місцевих бюджетів, економічного і соціального розвитку району за 9 місяців 2019 року; про виконання Законів України «Про державну службу» в управлінні освіти та відділі культури районної державної адміністрації, у відділі агропромислового та економічного розвитку. Крім того, як зазвичай, членами Колегії обговорено проекти рішень, що виносяться райдержадміністрацією на розгляд чергової сесії районної ради. Заслухавши доповідачів та обговоривши виступи, членами Колегії з кожного із винесених на порядок денний цього засідання питань, прийнято відповідні рішення. На постійно - діючій нараді з селищним і сільськими головами виступив військовий комісар Кельменецького районного військового комісаріату Ігор Шевчук з інформацією щодо призову на строкову службу, військову службу за контрактом та стану ведення військового обліку. З інформацією по питанню монетизації пільг та житлових субсидій до присутніх звернулася заступник начальника управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації Інна Козицька.

Сьогодні, 20 листопада 2019 року, в Кельменцях відбулася зустріч Народного депутата України Валерія Божика із керівниками установ, організацій, підприємств Кельменецького району, селищним та сільськими головами за участі голови районної ради Віктора Ілаша та в.о.голови районної державної адміністрації Ігоря Урсуляка. Оскільки це перша зустріч із виборцями після його обрання, Народний депутат Валерій Божик насамперед подякував за довіру та підтримку на виборах. В ході зустрічі піднімалися різні питання, які зараз найбільше хвилюють суспільство. Це питання по ринку землі, заборгованості у мешканців району за використаний природний газ та тарифам, особливо для людей пільгової категорії, учасників бойових дій, ветеранів і інвалідів, щодо пенсійної реформи та децентралізації, яка мала б проводитись згідно методичних рекомендацій та критеріїв, тощо. Зокрема були пропозиції 1,5% військового збору із заробітних плат направляти на медицину, а також прохання розглянути найскорішепитання внесення змін до Закону «Про службу в органах місцевого самоврядування». Найбільшого обговорення булопитання щодо створення нових адміністративно-територіальних одиниць (районів). Для вирішення проблем, що піднімалися на зустрічі Народний депутат Валерій Божик запропонував надати йому письмові звернення, які передати помічнику. Також, Народний депутат України провів прийом громадян. До нього із наболівшими питаннями звернулися як жителі району, так і представники громадських організацій. Всі звернення взято на контроль, на окремі - надано усні роз’яснення. Про розв’язання порушених питань, заявники будуть проінформовані в установленому законодавством порядку.

Міністерство розвитку громад та територій направило обласним державним адміністраціям Методичні рекомендації щодо оцінки рівня спроможності територіальних громад (ЗАВАНТАЖИТИ). Вони розроблені на основіМетодики формування спроможних територіальних громадта містять основні показники, які визначають соціально-економічну спроможність громад, порядок та критерії оцінки рівня їх спроможності. Методичні рекомендації допоможуть обласним державним адміністраціям у розробці проектів змін до перспективних планів формування територій громад областей. «Ми пропонуємо робочим групам, що діють при обласних державних адміністраціях, провести оцінку спроможності всіх об’єднаних громад – і тих, які вже створені, і тих, які передбачаються до об’єднання у майбутньому. Адже суть об’єднання саме в тому, щоб кожна громада мала достатній людський потенціал, фінансові та майнові ресурси, які дадуть їй змогу дійсно бути спроможною надавати якісні послуги людям, вирішувати накопичені проблеми, розвивати місцеву економіку. Рекомендації щодо оцінки рівня спроможності громад допоможуть регіонам підготувати якісні перспективні плани, переконатися, що вони найоптимальніші, врешті, завершити цю роботу. Далі – перспективні плани ляжуть в основу нового адміністративно-територіального устрою базового рівня», - пояснив заступник Міністра розвитку громад та територійВ’ячеслав Негода. Нагадаємо, 8 листопада Прем’єр-міністр УкраїниОлексій Гончарукдоручив обласним державним адміністраціям провести консультації з органами місцевого самоврядування, всеукраїнськими асоціаціями органів місцевого самоврядування, народними депутатами України від області щодо розробки перспективного плану формування територій громад області. Також, за дорученням Глави Уряду, до 29 листопада ОДА, за участі міжвідомчих регіональних робочих груп з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою областей, мають завершити роботу з розроблення проектів змін до перспективних планів формування територій громад областей, які охоплюють 100% території відповідних областей та відповідають Методиці формування спроможних територіальних громад. Мінрегіону було доручено надати методично-консультаційну допомогу у цій роботі. Джерело:Прес-центр ініціативи «Децентралізація»

14 листопада Верховна Рада України прийняла в першому читанні проєкт Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин»№2194від 1 жовтня 2019 р. Зокрема,проєктом Закону пропонується: передати землі державної власності за межами населених пунктів (крім земель, які потрібні державі для виконання її функцій) до комунальної власності сільських, селищних, міських рад. надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності. надати органам місцевого самоврядування повноваження щодо затвердження планів детального планування території за межами населених пунктів. відмовитися від існування спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, із передбаченням існування натомість центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері кадастрової діяльності та геопросторових даних. надати повноваження із здійснення державного контролю за використанням та охороною земель: обласним державним адміністраціям (які в перспективі, після завершення реформи децентралізації, будуть трансформовані у префектури), виконавчим органам сільських, селищних, міських рад. При цьому, враховуючи різний стан забезпеченості органів місцевого самоврядування фінансовими та кадровими ресурсами, пропонується встановити, що цих повноважень виконавчі органи місцевого самоврядування набувають у разі прийняття відповідною радою рішення про їх здійснення. Джерело:https://rozvytok.in.ua

Прем'єр-міністр України Олексій Гончарук відсторонив від виконання обов‘язків першого заступника начальника Держгеокадастру у Рівненській області Сергія Дубича за озвучені факти корупції у відомстві. Також Глава Уряду доручив провести перевірку дій Сергія Дубича. Олексій Гончарук, крім того, дав доручення завершити створення сучасної цифрової моделі території України до кінця 2020 року. Відповідне завдання Глава Уряду поставив на нараді з очільниками обласних відділень Держгеокадастру і складом центрального апарату. «Доручаю провести всі заходи вчасно та завершити створення сучасної цифрової моделі території України до кінця 2020 року. Наступного року земельний кадастр має бути наповнений на 100%», - звернувся до учасників наради Прем’єр-міністр. Глава Уряду також перевірив виконання поставлених задач по перезавантаженню Держгеокадастру та дав нові доручення щодо реформування галузі. Зокрема, на нараді йшлося про те, що процес інтеграції природних ресурсів з Державним земельним кадастром, чого вимагав Глава Уряду у вересні, вже розпочато. І вже цього року планується внесення 1 млн гектарів земель до кадастру. Прем’єр-міністр дав завдання до 1 серпня 2020 року інвентаризувати всю землю (включаючи 10 млн га сільськогосподарських земель державної власності) та внести дані в кадастр. Щодо поставленого раніше доручення по забезпеченню прозорості та оприлюдненню рішень територіальних органів Держгеокадастру Олексій Гончарук наголосив: «Повторюю — кожен українець повинен мати безперешкодний доступ до повної інформації пов’язаної з природними ресурсами та землею». Він також наголосив на важливості налагодження ефективної роботи між очільниками різних видів кадастрів до кінця 2019 року. «До кінця 2019 року налагодити співпрацю так, щоб мені не доводилось кожен місяць вас збирати та знайомити між собою. Реформи мають відбуватися без моєї особистої координації», - наголосив Олексій Гончарук. Прем’єр-міністр також повідомив, що сьогодні буде підписано 24 меморандуми з обласними організаціями учасників АТО, де зафіксовані переліки конкретних земельних ділянок, що мають бути надані в рамках безкоштовної приватизації найближчим часом учасникам АТО. Крім того, триває робота щодо формування високоточних ортофотопланів за європейським стандартом. Зараз проводиться обліт Волинської та Львівської областей. За словами Глави Уряду, в проекті Державного бюджету-2020 до другого читання закладена необхідна сума коштів для того, щоб зробити обліт всієї України. «Дві області мають бути завершені в цьому році. І весною буде проведено обліт всієї України. На кінець літа якість даних про землю буде принципово іншою», - зазначив Олексій Гончарук. Прем'єр-міністр підкреслив, що з початку повного очищення Держгеокадастру у вересні від корумпованих та неефективних керівників, вже змінено 20 обласних очільників відділень. Він нагадав, що остання заміна відбулася в п’ятницю на Волині. «Я вже казав — корупціонерів звільнятимемо, доки крісло не займе чесна та патріотична людина», - підкреслив Глава Уряду. Він також пригадав, як за годину до приїзду в головне управління Київської області, його очільниця миттєво захворіла. Але це не врятувало її від подальшого звільнення. Прем’єр-міністр закликав обласних очільників Держгеокадастру до чесності та неупередженого фахового підходу. Він також зазначив, що завершився конкурс на очільника ДГК і вже незабаром відбудеться призначення нового керівника. «Ми максимально швидко приймаємо кадрові рішення. Якість кадрового складу в органах Держгеокадастру принципово зміниться. Так само ми працюємо над технологічними рішеннями. Тобто технології, оцифровка, яка має бути основою для держави в смартфоні, і кадровий потенціал. Ці дві складові нададуть нам можливість за дуже короткий проміжок часу зробити квантовий стрибок в якості надання адміністративних послуг нашим громадянам у сфері земельних відносин», - підсумував Олексій Гончарук. Джерело:https://www.kmu.gov.ua

Парламент прийняв Державний бюджет на 2020 рік. 280 депутатів підтримали основний фінансовий документ країни, запропонований Урядом. Вперше фінансовим документом країни не передбачено підвищення податків заради виплати зовнішніх боргів, які фактично сплачує кожен українець. При цьому в Держбюджеті-2020 закладені суттєві суми на такі пріоритети, як медицина, освіта, інфраструктура. Так, у наступному році буде збільшено суми в бюджеті на створення програми «Спроможна школа для кращих результатів», на мотивацію та підтримку молодих учителів (введено щорічну грошову підтримку для кожного молодого вчителя (21 тис. грн),продовження реформи «Нова українська школа», подальший розвиток навчально-практичних центрів профтехосвіти, збереження субвенції для забезпечення освіти дітей з особливими освітніми потребами. «Українці мають менше хворіти, а головне отримувати якісні, доступні медичні послуги», - переконаний Прем’єр-міністрУкраїни Олексій Гончарук. Саме тому збільшено і видатки на охорону здоров’я, найважливішими серед яких є програма медичних гарантій, яка дозволить зробити пологи, лікування інсультів, інфарктів та лікування немовлят безкоштовними для людей, а також закупівля 470 нових карет швидкої допомоги, відкриття 25 відділень екстреної допомоги, по одній у кожній області, продовження програми «Доступні ліки», лікування українців за кордоном. «Ми гарантуємо соціальну підтримку всім, хто її потребує», - зазначив Олексій Гончарук. В кошторисі країни на 2020 рік закладено достатньо коштів на субсидії та пенсії з урахуванням індексації. «Ми будемо більше заробляти всередині країни. Цьому сприятиме прозора приватизація, залучення інвестицій, поліпшене правове регулювання окремих ринків. А головне - рівні правила для всіх», - підкреслив Прем'єр-міністр України. В Держбюджеті-2020 закладені кошти на інфраструктуру: ремонт та будівництво доріг, реконструкцію аеропортів, безпеку дорожнього руху. Але чи не найголовнішими залишаються обороноздатність і національна безпека України, на які в бюджеті на 2020 рік закладені безпрецедентні 5,45% ВВП. Довідково Доходи держбюджету на 2020 рік передбачено у сумі 1 093,7 млрд грн, у тому числі доходи загального фонду – 974,7 млрд грн та доходи спеціального фонду – 119 млрд гривень. Видатки - сумі 1 180,1 млрд грн, у тому числі видатки загального фонду – 1 052,2 млрд грн та видатки спеціального фонду – 127,9 млрд грн. Джерело:https://www.kmu.gov.ua

Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг у сфері будівництва та створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва» № 199-ІХ, який Верховна Рада ухвалила 17 жовтня 2019 року. «В Україні започатковані системні зміни щодо надання електронних послуг. Створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва – це насамперед повна прозорість, скорочення термінів надання адміністративних послуг та покращення їх якості, і, звісно, зниження корупційних ризиків», - наголосив Прем’єр-міністр Олексій Гончарук, коментуючи важливість нового Закону. Законом, зокрема, передбачено створення Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва у складі містобудівного кадастру, що об’єднає у спільному інформаційному ресурсі всі дані про ринок будівництва. Інформація, яка міститься в базі системи (крім персональних даних), буде доступною через портал електронної системи. Для отримання адміністративних та інших передбачених законом послуг у сфері будівництва можна буде подавати документи в електронній формі, а також одержувати такі послуги в електронній формі. Крім того, за допомогою електронної системи можна буде здійснювати оплату адміністративних послуг у галузі будівництва та штрафів за правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Відповідно до Закону також передбачається скорочення переліку документів, що подаються для отримання адміністративних послуг у сфері будівництва; запроваджується ідентифікатор об’єкта будівництва та завершеного об’єкта, який буде незмінним протягом життєвого циклу об’єкта, і єдиний порядок присвоєння та зміни адрес об’єктів нерухомого майна. Передбачається, що реалізація норм закону сприятиме підвищенню позиції України у рейтингу легкості ведення бізнесу Світового банку Doing Business за напрямом «Отримання дозволу на будівництво». Джерело:https://www.kmu.gov.ua

13 листопада, Верховна Рада України прийняла за основу в першому читанні урядовий законопроект про обіг земелі сільськогосподарського призначення (№2178-10) . Дякуємо 240 народним депутатам за підтримку не словами, а справами, реформи місцевого самоврядування та регіонального розвитку. Українці заслуговують бути господарями на рідній землі, а не кріпаками, якими їх зробили старі закони. «Сьогодні Верховна Рада України розглядає земельну реформу. Уперше за довгі роки громади мають шанс отримати більше можливостей ефективно управляти земельними ресурсами в межах своїх територій. Земля — це інвестиційний ресурс для розвитку громад та регіонів, джерело доходів до місцевих бюджетів. Вся система просторового планування, містобудування, нового будівництва та інвестиції пов’язані із земельними ресурсами. Як відомо, місцеві ради наділені правом розпоряджатися землею комунальної власності і планувати свій просторовий розвиток, але тільки в межах населених пунктів, що суттєво обмежує, стримує планування комплексного розвитку територій і за межами поселень. Громади повинні набути всіх необхідних прав щодо юрисдикції і розпорядження земельними ресурсами — здавати в оренду чи продавати, стягувати податки, а також право планувати свій розвиток на всій території з урахуванням принципу повсюдності. Земельна реформа – це створення сприятливих умов для розвитку сільського господарства, що дуже важливо для об’єднаних територіальних громад . Стратегічне бачення сьогоднішнього Уряду полягає в тому, що територія України повинна стати територією спроможних громад, які межують між собою та забезпечують повсюдність місцевого самоврядування. Отже, земельна реформа необхідна як безпосередньо для громадян, так і для розвитку територіальних громад. Сподіваюсь, що сьогодні парламент зробить важливий крок до її впровадження», — зазначила Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак. Джерело:http://www.minregion.gov.ua/

Кельменецьке управління ГУ ДПС у Чернівецькій області повідомляє, що починаючи з 1 жовтня 2019 року змінилися реквізити бюджетних рахунків для сплати податків і зборів, відкритих відповідно до вимог стандарту IBAN.Також у відомстві звертають увагу платників що відповідно змінилися і рахунки для зарахування Єдиного соціального внеску. За повідомленням Національного банку України (далі – НБУ) усі банки України повністю завершили перехід на міжнародний стандарт номера банківського рахунка IBAN для зручної ідентифікації банківських рахунків і здійснення розрахунків між ними. Номери рахунків клієнтів банків в Україні міститимуть 29 символів та відповідатимуть вимогам стандарту IBAN, який використовується у Європі. Завдяки скороченню кількості реквізитів використання цього міжнародного стандарту робить комфортнішим оформлення розрахункових документів. Перехід на стандарт IBAN розпочався 05 серпня 2019 року і тривав до 31 жовтня 2019 року. Під час переходу на стандарт IBAN банки надавали інформацію про нові та змінені за стандартом IBAN рахунки клієнтів – платників податків відповідним контролюючим органам. Статистика НБУ підтверджує, що дедалі більше клієнтів проводять розрахунки за стандартом IBAN. Водночас клієнти ще мають час, щоб призвичаїтися до нового стандарту. Включно до 12 січня 2020 року можна використовувати ті платіжні реквізити, які застосовувалися до запровадження цього міжнародного стандарту. У цей період банки приймають до виконання документи на переказ коштів клієнтів, у яких заповнені або пара реквізитів «Код банку» та «Рахунок», або рахунок за стандартом IBAN. Остаточний перехід усіх розрахунків клієнтів на стандарт IBAN відбудеться з 13 січня 2020 року – з цієї дати клієнти зможуть проводити розрахунки виключно з використанням IBAN. Довідково зазначимо, що IBAN (International Bank Account Number) – міжнародний номер банківського рахунка. Кожна держава самостійно встановлює структуру номера рахунка IBAN згідно з вимогами стандарту ISO 13616. Для України IBAN складається із 29 літерно-цифрових символів: коду країни, контрольного розряду, коду банку та номера рахунка. Важлива інформація з даної тематики на сайті: Із переліком оновлених рахунків можна ознайомитися на офіційному порталі Територіальні органів ДПС у Чернівецькій області у розділі «Бюджетні рахунки» за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/. Електронна брошура «Заповнення платіжки на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ)» за посиланням: https://cv.tax.gov.ua/listivki-ta-broshuri/394767.html Джерело:https://kelmentsi.bukoda.gov.ua/

Серед найбільш термінових завдань Національного агентства України з питань державної служби (НАДС) новопризначений Голова Олександр Стародубцев називає успішне проведення конкурсів на керівні посади. Про це він заявив журналістам під час брифінгу. “Тут є два головні завдання. Перше – це надскладна бюрократична процедура, яку ми вже спрощуємо. Я сам “мав щастя” її проходити, і зміг це зробити лише тому, що вже мав досвід на держслужбі. Для фахових людей з бізнесу це непросте випробування. А друге – це залучення кандидатів на конкурси. По деяких позиціях нам критично бракує якісних людей. Їх треба шукати, їх треба переконувати, їх треба готувати до держслужби”, - сказав Олександр Стародубцев. Більш глобальним завданням він вважає перезавантаження державної служби в Україні. “Починати треба з НАДС, саме агентство має стати пілотним проектом, прикладом, який можна перенести на інші державні структури, – пояснює він. – Мова йде не тільки про структурні зміни. Ми говоримо про глибинну трансформацію, про цінності і принципи роботи державного службовця. Але це не якась фантастика – я вже маю успішний досвід такої трансформації в Департаменті з регулювання публічних закупівель і ДП «Прозорро». Це яскравий приклад того, як має працювати державна структура сьогодні». Голова НАДС закликав представників бізнесу, фахівців державної служби активніше долучатися до участі в конкурсах. «Для фахових амбітних людей зараз чудовий час проявити себе. Зі свого боку, ми вже суттєво спростили процедуру. Також допоможемо кандидатам підготуватися до конкурсу. Долучайтесь», - додав він. Головним викликом НАДС Стародубцев називає побудову функції HR в державній сфері. Зазначимо, що з моменту оголошення конкурсів Уряд оголосив 28 вакансій на посади категорії «А», а Комісія з питань вищого корпусу державної служби рекомендувала Кабінету Міністрів 36 кандидатів на різні посади. Нагадаємо, 11 листопада Міністр Кабінету Міністрів України Дмитро Дубілет представив нового Голову НАДС Олександра Стародубцева. Дмитро Дубілет акцентував увагу на головних завданнях НАДС. На його думку, пріоритетом є наблизити стандарти, за якими працюють державні службовці, до стандартів у комерційному секторі. Джерело:https://www.kmu.gov.ua

12 листопада 2019 року Верховна Рада України прийняла за основу урядовий законопроект «Про внесення змін до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (щодо спрощення процедури затвердження перспективних планів формування територій громад Автономної Республіки Крим, областей)»№2189 від 30.09.2019. Проектом визначається, що об'єднання громад має відбуватися виключно за перспективним планом формування громад області. А процедура створення перспективних планів більше не передбачатиме проміжного етапу схвалення цих документів обласними радами. Під час розгляду законопроекту, з трибуни парламенту прозвучало чимало міфів, які, як стверджують в Мінрегіоні, не мають нічого спільного з цим документом. Міф 1 «У обласних рад забирають їх повноваження, що визначені Законом «Про місцеве самоврядування в Україні» «Жодних самоврядних повноважень у обласних рад цим законопроектом не забирається. Проект документу стосується лише Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад», який не внормовує питання повноважень обласних рад. Більше того, законопроект не позбавляє права і можливості розглядати обласними радами проекти перспективних планів формування територій громад та висловлювати свою позицію. Є обласні ради, які своєю роботою довели, що справді вболівають за розвиток кожної територіальної громади і з початком реформи все робили для того, аби якісно втілити її завдання. А є, на жаль, і такі обласні ради, які за майже 5 років реформи не спромоглися схвалити перспективні плани, які б на 100% покривали територію їх областей, і які всупереч бажанням громад об’єднатися, своїми політичними рішеннями не давали їм такої можливості. Так бути не може. Держава мусить захистити ці громади і дати їм законодавчу основу для об’єднання», - пояснив заступник Міністра розвитку громад та територійВ’ячеслав Негода. Міф 2 «Законопроект централізує владні повноваження» «Насправді цей законопроект розширює можливості самих громад, які є безпосередніми суб’єктами добровільного об’єднання, впливати на те, яким має бути перспективний план області, якими мають бути майбутні громади, враховуючи всі сьогоднішні їх потреби. Більше місяця тому Мінрегіон направив листа обласним державним адміністраціям з рекомендацією переглянути склад міжвідомчих регіональних груп з підготовки пропозицій щодо адміністративно-територіального устрою та включити до цих груп представників асоціацій органів місцевого самоврядування, які представляють інтереси сільських і міських громад. Ми наполягатимемо, щоб були проведені консультації з представниками кожної громади», - сказав заступник Міністра. Міф 3 «Законопроект знищує місцеве самоврядування» «Знищення місцевого самоврядування відбувалося до 2014 року. До того, починаючи з часу відновлення Україною незалежності, про побудову сильного, ефективного місцевого самоврядування було багато розмов. До реальних дій справа не доходила. Тому громади й отримали у спадок безліч проблем, які не вирішувалися роками, бо вони не мали для їх вирішення ні повноважень, ні ресурсів. З реформою місцевого самоврядування ситуація кардинально змінилася. Цього не бачать тільки ті, хто не хоче цього бачити», - розповіли в Мінрегіоні. І міфічна пропозиція «давайте приберемо з процесу підготовки перспективних планів і обласні ради, і обласні державні адміністрації, щоб громади напряму надавали Уряду свої пропозиції перспективних планів»прозвучала від фракції політичної партії, яка довший час поширювала міф «децентралізація вбиває село». Однак це не заважало цій політичній силі брати активну участь у перших місцевих виборах до рад об’єднаних громад і у багатьох з них вигравати. «Що не так з цією пропозицією? Перспективний план – це комплексне бачення того, як в майбутньому розвиватиметься кожна об’єднана громада зокрема і регіон в цілому. Є активніші громади, які усвідомлюють переваги реформи і готові брати на себе відповідальність за розвиток своїх територій, а є ті, які з різних причин за себе не подбають. Їх що, залишити поза увагою? Там живуть люди, які заслуговують на гідні умови для життя. Формування адміністративно-територіального устрою в унітарній державі, якою є Україна, - прерогатива самої держави. На місцях її інтереси представляють обласні державні адміністрації. Перспективні плани стануть основою майбутнього адмінтерустрою базового рівня – громад. Тому, якби того комусь не хотілося, облдержадміністрації, як і Уряд, не можна усувати з процесу підготовки та затвердження перспективних планів», - пояснили в Міністерстві розвитку громад та територій. «Але, ще раз наголошуємо, що робочі групи облдержадміністрацій повинні провести попередні консультації для з’ясування думки відповідних громад. Крім цього, Мінрегіон зацікавлений провести консультації в кожній області з народними депутатами України щодо перспективних планів громад. Врешті фінальне рішення щодо затвердження територіального устрою буде прийматися у парламенті», - наголосили у відомстві. У Мінрегіоні також нагадали, що наслідком рішень обласних рад чи їх відсутності, на сьогодні 82 об’єднані громади не пройшли процедуру затвердження у складі перспективних планів формування територій громад областей. Щоб вирішити це питання, Мінрегіон спрямував офіційні листи до Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування (ЗАВАНТАЖИТИ)і до Комітету з питань бюджету (ЗАВАНТАЖИТИ) з проханням включити до держбюджету 2020 р. всі ОТГ, вибори в яких відбулися/відбудуться у 2019 році. «Обласні ради мали б не допустити такої ситуації. Вони ж представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ і міст. Але факт залишається фактом. Невже держава має все залишити як є? Сьогоднішній законопроект покликаний все це виправити і не допустить повторення подібних ситуацій», - підсумувавВ’ячеслав Негода. Джерело:https://decentralization.gov.ua