За інформацією Державної фіскальної служби України однією із митниць, де громадяни найактивніше оформляють свої автівки – Чернівецька митниця ДФС. Зазначене є, зокрема, результатом вжитих керівництвом митниці організаційних заходів, як-от: збільшення кількості інспекторського складу, задіяного в оформленні бувших у використанні транспортних засобів, зміна графіка роботи, робота у вихідні та святкові дні, посилення взаємодії з митними брокерами.А також, запровадження телефону«гаряча лінія»для отримання консультаційщодо митного оформлення ввезених транспортних засобівна митну територію України -(0372) 52-55-82. На Чернівецькій митниці ДФС від 25 листопада 2018 до 17 січня 2019 оформлено3500 транспортних засобів. Це авто, які були ввезені на митну територію України з 1 січня 2015 року до набрання чинності нових правил ввезення таких автомобілів та перебували у митних режимах «тимчасове ввезення» або «транзит». За розмитнені авто до Державної скарбниці України сплачено понад 246,0 мільйонів гривень. Також митники звертають увагу, що термін пільгового періоду застосування ставки акцизного податку для митного оформлення автомобілів з іноземною реєстрацією спливає 22 лютого 2019 року. До кінця дії пільгового режиму оподаткування легкових транспортних засобів лишилося: 37днів. Протягом цього часу громадяни можуть здійснити митне оформлення легкових автомобілів із застосуванням коефіцієнта 0,5, - тобто скористатись 50% пільгою щодо нарахування акцизного податку. Чинним законодавством встановлено, що після закінчення 90 пільгових днів власники таких автівок сплачуватимуть акцизний податок за повною ставкою, а отже, розмір митних платежів суттєво зросте. Здійснити митне оформлення транспортних засобів для вільного обігу в зоні діяльності Чернівецької митниці ДФС громадяни можуть у відділі митного оформлення №1 за адресою: м.Чернівці, вул. Руська, 248 М. Час роботи відділу: з 09:00 год до 24:00 год щодня (без вихідних). Контакти відділу розміщено на офіційному порталі Територіальні органи ДФС у Чернівецькій області"Митні пункти"за посиланням:http://cv.sfs.gov.ua/okremi-storinki/mitni-punkti/239552.html. Із текстом Законів України, які регламентують нові умови ввезення транспортних засобів від 08 листопада 2018 року №2611-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та № 2612-VIIІ-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» можна ознайомитися за посиланнями: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2611-19 та https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2612-viii). Джерело:http://cv.sfs.gov.ua/

Впровадження Концепції публічного управління у будівництві дозволить зробити більш прозорою та відкритою діяльність у будівництві, унеможливити ручне управління у галузі та зробити інформацію публічною. Це сприятиме зменшенню корупційних проявів у будівництві та залученню нових інвестицій. «Відсутність затверджених генпланів та детальних планів забудови, містобудівні умови, які видаються, на жаль, у ручному режимі – це все наслідки недосконалого управління в галузі і відсутності публічного доступу до інформації про неї. Через це маємо проблеми із забудовою, диспропорцію між будівництвом житла та соцінфраструктури. Повинні бути створені прозорі правила гри для всіх учасників. І Концепція публічного управління у будівництві дозволить це зробити. Тому ми дуже зацікавлені у її розробці», – повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе на прес-брифінгу «Концепція публічного управління містобудування в Україні» в Українському кризовому медіа-центрі. Зокрема, проектом Концепції пропонується: – систематизація усіх норм законодавства у Містобудівний кодекс; – створення Містобудівного кадастру та його взаємодія з іншими офіційними кадастрами та реєстрами, зокрема, Державним земельним кадастром, Державним реєстром речових прав на нерухоме майно, адресним реєстром; – забезпечення публічності усіх дозволів та погоджень, що надаються; – дієва система архітектурно-будівельного контролю та нагляду, і громадський контроль; –захист та охорона від забудови культурних пам’яток та інші важливі зміни. «Висловлюю щиру подяку усім розробникам. Докладемо всіх зусиль, щоб Концепція стала практикою і привела до прогресу - сталого розвитку міст та комфортного середовища для громадян», - додав Лев Парцхаладзе. Після завершення розробки Концепція буде публічно обговорена за круглим столом за участю широкого кола фахівців, експертів та громадськості, за необхідності доопрацьована, після чого буде направлена на розгляд до Кабінету Міністрів України. Нагадаємо, що був підписаний Меморандум про співробітництво щодо розроблення та реалізації Концепції публічного управління у галузі будівництва між Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України, громадською організацією «Разом проти корупції», німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ), громадською організацією «Офіс ефективного регулювання» (BRDO), Конфедерацією будівельників України, Будівельною палатою України, Національною спілкою архітекторів України, Інститутом архітектури, урбаністики та регіоналістики НСАУ, ДП «ДІПРОМІСТО» та ДП «УкрНДІпроцивільбуд». Джерело:www.kmu.gov.ua

На вимогу часу та у зв’язку із суттєвими змінами ситуації на ринку праці державна служба зайнятості активно запроваджує нові форми та методи роботи. Про це заявивв. о. Голови Державної служби зайнятості (Центрального апарату) Валерій Ярошенкопід час наради у Львові щодо підсумків роботи за рік та визначення пріоритетних завдань діяльності у 2019 році. «Службою зайнятості запроваджено нову форму підбору кадрів роботодавцям на засадах рекрутингу. Це забезпечує індивідуальний підхід працівників до укомплектування кожного замовлення. У 2018 році суттєво збільшено базу вакансій, яка зросла на 10% до 1,1 млн. одиниць, що сприяло оперативному працевлаштуванню шукачів роботи. Усього ж упродовж минулого року забезпечено роботою 826 тис. осіб, що майже на 6% більше обсягів 2017року». Окрім цього, очільник служби наголосив на тому, що ринок праці постійно зазнає змін, саме тому в державній службі зайнятості запроваджено новий сайт з електронними кабінетами для роботодавців та шукачів роботи. Наразі сайтом скористалися 1,1 млн. осіб, уже створено 87,5тисяч електронних кабінетів шукача роботи та 93,1тисячі електронних кабінетів роботодавця. Не менш важливим кроком було запровадження «гарячої лінії» служби зайнятості. Упродовж року послугами цього сервісу скористалися майже 25 тисяч громадян. Як зазначив В. Ярошенко, негативним чинником на ринку праці залишається професійно-кваліфікаційний дисбаланс між попитом та пропозицією робочої сили. В Україні 75% випускників шкіл здобувають вищу освіту і лише 25% – професійно-технічну. УЄвропі показники протилежні: 30% випускників здобувають вищу освіту, 70% – професійну. Як наслідок, серед безробітних майже 44% мають вищу освіту, а вдеяких великих містах ця цифра доходить до 90%. З метою забезпечення потреб роботодавців у кваліфікованих робітничих кадрах служба зайнятості протягом минулого року залучила до професійного навчання 147 тисяч безробітних. До співпраці залучено 178 професійно-технічних та 52 вищихнавчальнихзакладів. Кількість безробітних, які навчалися в центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості, зросла на 10% та становила 48 тисяч осіб. Для подолання кваліфікаційного дисбалансу на ринку праці служба зайнятості розгорнула активну профорієнтаційну роботу серед безробітних та шукачів роботи, школярів та студентської молоді на основі сучасних інформаційних технологій. Це IT-платформа «Профорієнтація та розвиток кар’єри», мобільні додатки та веб-ресурси. На сьогодні завершено реорганізацію служби зайнятості, що дозволило збільшити чисельність працівників, які надають соціальні послуги безпосередньо в громадах. «У рамках здійснення модернізації та сприяння продуктивній зайнятості ми з січня 2019 року запровадили інститут кар’єрного радника. Це стало можливим завдяки співпраці з Проектом Міжнародної організації праці «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні», – резюмував В. Ярошенко. Кар’єрні радники є індивідуальними консультантами осіб, які шукають роботу, та зареєстрованих безробітних у пошуку роботи, плануванні кар’єри та підвищенні конкурентоспроможності на ринку праці, зокрема через залучення до професійного навчання. Вони забезпечують супровід безробітних від дня звернення до центру зайнятості до факту працевлаштування, Підбиваючи підсумки роботи служби, В. Ярошенко окреслив плани роботи служби на 2019 рік, серед пріоритетів – запровадження нових та розвиток існуючих сервісів надання послуг, поглиблення співпраці з органами місцевої влади та соціальними партнерами, передусім роботодавцями, легалізація робочих місць та заробітної плати, підвищення результативності реалізації активних програмсприяннязайнятості. Джерело:www.dcz.gov.ua

Міністерство охорони здоров’я України впроваджує сучасний підхід до навчання лікарів -безперервний професійний розвиток Це означає, що лікарі вдосконалюватимуть свої професійні вміння не лише для проформи і від атестації до атестації, а впродовж усього періоду лікарської практики. Саме від лікаря залежить здоров’я та життя пацієнта, тому актуальні знання і компетенції є ключовими аспектами професії. Стара система передбачала регламентований перелік видів навчання та не стимулювала лікарів вдосконалюватись. Як наслідок, навчання лікарів здебільшого припадало на останній рік перед процедурою атестації. Безперервний професійний розвиток (БПР) принципово відрізняється тим, що з його впровадженням лікарі навчатимуться постійно впродовж життя. Лікарі самі обиратимуть і заходи професійного розвитку – відвідати конференцію з питань серцево-судинних захворювань чи взяти участь у семінарі з подолання туберкульозу, пройти стажування в закордонній клініці чи записатись на курси тощо. Це дозволить пристосовувати навчання до потреб конкретної медичної практики у конкретному лікувальному закладі і надасть безумовні переваги як для лікарів, так і для пацієнтів. Переваги БПР для лікарів: свобода у виборі теми, форми навчання. Відповідно до нової моделі має відбутися демонополізація освіти: тепер вибір місця чи організації переходить до лікаря; постійний розвиток, що дозволить бути конкурентоспроможним у професії; можливість інтегруватись у світову медичну спільноту через відвідування акредитованих міжнародними організаціями заходів БПР в Україні та за її межами; спрощення процедури атестації (подання звіту про професійну діяльність за останні три роки та співбесіда з комісією не передбачені у новому порядку атестації). Переваги БПР для пацієнтів: кваліфікований та компетентний лікар, який кожного року вдосконалює медичні навички та знання. Новий підхід скасовує обмеження переліку освітніх провайдерів для лікарів, це фактично демонополізує ринок послуг з післядипломної медичної освіти. Замість преференцій виключно державним провайдерам таких послуг цей ринок відкривається для вільної конкуренції. Докладніше:Проект наказу МОЗ України "Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів" Обговорення наказу МОЗ України “Деякі питання безперервного професійного розвитку лікарів” триватиме до 14 лютого 2019 року. Пропозиції та зауваження надсилати на електронну адресу:Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. // або ж за адресою: 01601, м. Київ, вул. Грушевського,7, Директорат науки, інновацій, освіти та кадрів МОЗ України. Джерело:www.kmu.gov.ua

З 01 січня 2019 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року. Громадяни, які подають податкові декларації про майновий стан і доходи розподіляються на дві категорії: - особи, які зобов’язані подати річну декларацію, - особи, якімають право подати декларацію. Податкова декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси та подається за формою, затвердженою наказом МФУ від 02.10.15 №859 (у редакції від 06.06.2017 №556). Податкова декларація про майновий стан і доходи подається в такі граничні строки: - для громадян, які зобов’язані подати податкову декларацію, і осіб, які проводять незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним; - для громадян, які мають право на податкову знижку – по 31.12.2019 (включно); -для фізичних осіб-підприємців (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). Звертаємо увагу, що у 2018 році до Кодексу внесені зміни, якими розширено коло платників, які зобов’язані та/або мають право подати декларацію. Так, зобов'язані включити до річної податкової декларації та самостійно сплатити установлені Кодексом податки та збори отримувачі винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) відповідно до умов цивільно-правового договору у разі, якщо такі доходи отримані від фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи. Протягом 2019 року мають право подати декларацію з метою отримання податкової знижки громадяни, які понесли витрати: - на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім'ї першого ступеня споріднення; - у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, у разі якщо такий платник має статус внутрішньо переміщеної особи та за умови дотримання вимог, встановлених Кодексом. Джерело:Кельменецьке управління ГУ ДФС у Чернівецькій області

Длягромадського обговорення розміщено проект методики, за якою незалежні освітні експерти проводитимуть оцінювання практичного досвідуучасників добровільної сертифікації вчителів. Подати пропозиції та зауваження можна до 25 січня 2019 року на електронну адресуЦя електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. // абоЦя електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. // (з позначкою «Сертифікація»). Проектом документа передбачається, що експерти вивчатимуть та оцінюватимуть професійні компетентності за 5 критеріями: Здатність планувати і здійснювати освітній процес на основі особистісно-орієнтованого і компетентнісного підходів з використанням відповідних педагогічних технологій. Здатність створювати безпечне та психологічно комфорте освітнє середовище, спрямоване на розвиток дітей та їх мотивацію до навчання. Здатність налагоджувати партнерські стосунки з родинами учнів для розвитку здібностей і можливостей кожної дитини. Здатність до постійного професійного розвитку, самооцінювання та рефлексії. Здатність моделювати поведінку, в основі якої повага до прав людини, демократичні та інші загальнолюдські цінності. Кожен з цих критеріїв включатиме від 4 до 10 показників, що оцінюватимуться від 1 до 3 балів. Для отримання інформації експерти зможуть використовувати такі джерела, як спостереження за діяльністю вчителя, відвідування уроків, інтерв’ю з вчителем, бесіда з керівництвом школи. Щоб освітні експерти краще володіли методикою проведення сертифікації та вдосконалили необхідні для неї навички, впродовж 2 днів – 15 та 16 січня 2019 року – для них провели перший тренінг. «Для мене важливо, щоб всі експерти чітко усвідомлювали, для чого ми запроваджували сертифікацію. Зараз ми здійснюємо реформу НУШ, запрацював новий Держстандарт початкової освіти, в основі якого лежить компетентнісний підхід, інакше відображаються результати навчання. Щоб їх досягати, потрібні інші методики. Ідея була в запровадженні сертифікації для мотивації тих вчителів, які можуть стати агентами змін. Тож під час вивчення роботи педагога ви маєте зрозуміти, чи ця людини розуміє новий стандарт, чи володіє методиками активного, дослідницького, компетентнісного навчання, чи розуміє основні ціннісні та методологічні аспекти реформи», – пояснила Міністр освіти і науки Лілія Гриневич під час спілкування з експертами. Вона також підкреслила, що процес сертифікації має показати нову культуру спілкування з учителями. «Як учитель я знаю, що педагоги інколи є дуже вразливими до того, що їх оцінюють. І вам потрібно буде зуміти це зробити в дуже дружній спосіб. Пам’ятайте, що ці вчителі прийшли на сертифікацію добровільно. З іншого боку, не можна занижувати стандарти. Бо що може трапитися найгірше – якщо ми дискредитуємо сертифікацію як адекватний інструмент, який виявляє найкращих», – наголосила Міністр. Пул освітніх експертів буде сформовано з викладачів, вчителів, тренерів НУШ тощо із досвідом педагогічної діяльності не менш як 5 років. Вони проводитимуть оцінювання діяльності учасника сертифікації безпосередньо в закладі освіти. Робота кожного вчителя буде оцінюватись щонайменше двома експертами. Лілія Гриневич повідомила, що пілотний період сертифікації може тривати 2-3 роки, доки не буде напрацьовано валідний інструментарій для оцінювання. Лише після цього можна буде ставити питання про заміну атестації сертифікацією. «Я хочу вкотре відзначити, що зараз сертифікація тільки добровільна, а її непроходження не матиме жодних негативних наслідків для вчителя. Водночас педагог, що пройде сертифікацію, отримає 20% надбавки. А ще важливо, щоб він ділився потім своїми методами, знаннями та професійними компетентностями з іншими», – підсумувала Міністр. Нагадуємо, що процедура сертифікації включає 3 етапи: вивчення практичного досвіду роботи вчителя, зовнішнє незалежне тестування та електронне портфоліо.Реєстрація для участі почалася вчора, 15 січня 2019 року, і триватиме до 1 лютого включно. За першу добу на сертифікацію вже зареєструвалося понад 350 вчителів. Загалом цього року в пілоті зможуть взяти участь до 1 000 педагогів з усіх регіонів України. Джерело:www.kmu.gov.ua

Сьогодні - 16 січня, голова районної ради Віктор Ілаш спільно з головою районної державної адміністрації Віталієм Швецем прийняв участь у постійно діючій нараді з селищним та сільськими головами району. На нараді розглядались питання змін в законодавстві (зокрема в земельному та в порядку призначення житлових субсидій); стану погашення заборгованості по податках до районного та місцевих бюджетів та легалізації заробітної плати на робочих місцях. На нараді також були присутні представники Головного Управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, які в своїх виступах висвітлили питання дотримання ветеринарно-санітарних вимог в галузі бджільництва та правове регулювання захисту рослин. Також зупинилися на вимогах чинного санітарного законодавства у сфері застосування, зберігання пестицидів і агрохімікатів.

Відповідно до вимог пунктів 289.2 та 289.3 статті 289 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель та не пізніше 15 числа поточного року забезпечує інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Листом від 04.01.2019 № 22-28-0.22-125/2-19Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі – Держгеокадастр) надано інформацію про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель. Додатково Держгекадастр поінформував, що наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.11.2018 № 552 «Про затвердження технічної документації із загальнонаціональної (всеукраїнської) нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення» затверджено відповідну технічну документацію. Наказ набрав чинності з 01 січня 2019 року. Оскільки нормативна грошова оцінка земель є базою оподаткування земельним податком, застосовується для розрахунку річної суми орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, а також є базою оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи, її зміна впливає на розрахунок суми податкових зобов'язань на поточний рік. Нагадуємо, що згідно з вимогами пункту 286.2 статті 286 Кодексу платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за відповідною формою. Платники єдиного податку четвертої групи також самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за встановленою формою (підпункт 295.9.1 пункту 295.9 статті 295 Кодексу). Водночас зазначаємо, що для отримання більш детальної інформації щодо нормативної оцінки земельних ділянок необхідно звертатися до територіальних підрозділів Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок. Джерело:http://sfs.gov.ua/

За підтримки Міністерства аграрної політики та продовольства України 18-27 січня 2019 року український бізнес, вперше за 5 років, буде офіційно представлений на продовольчій виставці-ярмарку «Міжнародний зелений тиждень» (м. Берлін, Німеччина) на базі окремого національного павільйону. На українській експозиції загальною площею 1200 кв. м буде презентована продукція від 50 українських компаній, а саме молочні та м’ясні вироби, органічні та вегетаріанські продукти, риба та морепродукти, алкогольні та безалкогольні напої, кондитерські вироби та мед, молочна продукція та інше. Завдання експозиції – ознайомити відвідувачів із продукцією національних виробників, просувати бренд made in Ukraine в світі, підтримувати позитивний імідж країни і сприяти залученню іноземного капіталу. Крім того, в рамках «Зеленого тижня» офіційна делегація від Міністерства аграрної політики та продовольства України візьме участь у низці двосторонніх зустрічей, а також у Глобальному форумі з продовольства і сільського господарства на тему «Цифрове сільське господарство – інтелектуальні рішення для сільського господарства майбутнього». Довідково «Міжнародний зелений тиждень» – одна з найбільших і найпрестижніших агропромислових виставок у світі, яка була заснована у Берліні в 1926 році. У заході беруть участь 1,7 тис. учасників із 65 країн світу та понад 400 тис. відвідувачів. У рамках виставки проводиться близько 300 симпозіумів, семінарів, форумів, засідань комітетів і т.д. Ключовими заходами для офіційних делегацій від урядів держав-учасниць є Глобальний форум з продовольства і сільського господарства, а також Конференція міністрів сільського господарства, у яких беруть участь представники понад 80 міжнародних міністерств. Джерело:www.kmu.gov.ua

За оперативними даними Центру громадського здоров’я МОЗ України, за 2-й тиждень 2019 року на кір захворіли 2 767 людей — 1 087 дорослих і 1 680 дітей. Щеплення — єдиний надійний спосіб захисту від кору, навіть якщо у вашому регіоні зафіксовано спалах захворюваності. На другому тижні 2019 року від ускладнень кору помер житель Рівненської області. Чоловіку було 49 років і у нього не було жодного щеплення проти кору. МОЗ України висловлює співчуття рідним. Це вже другий смертельний випадок від кору цього року. У 2018 році від ускладнень кору померли 16 людей. З 28 грудня 2018 по 11 січня 2019 на кір в Україні захворіли вже 5 059 людей — 2 042 дорослих та 3 017 дітей. У загальних цифрах найвищі показники у Львівській (загалом 930 людей: 291 дорослий та 639 дітей), Вінницькій (загалом 524 людини: 236 дорослих та 288 дітей), Рівненській (загалом 513 людей: 141 дорослий та 372 дитини), Чернівецькій (загалом 365 людей: 147 дорослих та 218 дітей) областях та м. Києві (загалом 421 людина: 219 дорослих та 202 дитини). Найчастіше хворіють діти, які не отримали другу дозу КПК вчасно. У рамках посиленої імунізації станом на 10 січня частка дітей, які отримали пропущену першу дозу КПК, становить 56,6 % (найменше — у Черкаській, Чернівецькій, Тернопільській, Івано-Франківській та Закарпатській областях). А частка тих дітей, які надолужили дві дози, іще менша — 46,2 % (найменше — у Львівській, Тернопільській, Чернівецькій, Закарпатській та Івано-Франківській областях). Ризик захворіти збільшується і через спільне перебування дітей у школах та дитячих садках. Тому дуже важливо, щоб діти були вчасно щеплені за Календарем профілактичних щеплень. Кір — надзвичайно заразне інфекційне захворювання, що передається від хворої людини до здорової повітряно-крапельним шляхом, тобто при чханні, кашлі або розмові хворого. Вірус кору може жити в повітрі та на поверхнях — до двох годин після того, як хвора людина залишила приміщення. 9 з 10 невакцинованих людей, що контактують із хворим, будуть заражені. Захворювання на кір може мати тяжкий перебіг і призвести до тяжких ускладнень — пневмонії, вушної інфекції, запалення мозку — енцефаліту, інших серйозних ускладнень, а також до інвалідності та смерті. Специфічного лікування від кору немає. Єдиний спосіб запобігти ускладненням і смерті від кору —вакцинація. Діти й дорослі, які не отримали профілактичне щеплення, перебувають у зоні ризику. МОЗ України ініціювало надзвичайні заходи для захисту від кору. У січні у Львівській області розпочато фактичноспецоперацію для підвищення рівня імунізації дітей6 до 18 років, які пропустили планові щеплення з будь-яких причин. Надзвичайні заходи з імунізації дітей, що розпочнуться у школах Львівської області уже у другій половині лютого, плануються також в інших областях України. Міністерство охорони здоров’я закликає батьків обов’язково вакцинувати дітей, дотримуючись термінівКалендаря щеплень, і якомога скоріше надолужити щеплення, якщо пропустили планову вакцинацію. Вакцинуватись за Календарем і надолужити пропущені щеплення можуть безоплатно усі діти до 18 років, а також дорослі з груп ризику — військові, учасники ООС, студенти, освітяни і медики. Імунізація є питанням національної безпеки, оскільки здоров’я українців — усіх разом і кожного зокрема — залежить від рівня охоплення щепленнями у країні. Якщо ви контактували з хворим на кір, убезпечити чи значно знизити ризик захворювання може вакцинація. Зверніться до свого лікаря — терапевта чи сімейного лікаря, щоб з’ясувати, чи маєте ви достатній захист від кору і чи вам треба зробити щеплення якнайшвидше. Станом на 10 січня 2019 року в Україні наявні 792 517 доз вакцин проти кору, паротиту і краснухи. Перевірити кількість вакцин у вашій області можнау таблиці. Якщо у кабінеті щеплень кажуть, що вакцини немає, зверніться до головного лікаря медзакладу для з’ясування причини. Якщо головний лікар не може надати необхідну інформацію, зверніться у департамент/управління охорони здоров’я у вашій області:http://moz.gov.ua/regionalni-upravlinnja Докладно, що робить МОЗ України для подолання кору і що може зробити кожен — за посиланням:https://bit.ly/2OFOSG3 Докладно про кір та вакцинацію проти кору — тут:https://bit.ly/2Dok6Qh Джерело:http://moz.gov.ua/

У продовж 2018 року до Кельменецької місцевої прокуратури надійшло 378 звернення, що на 16% менше, ніж за аналогічний період 2017 року (451). Кількість задоволених з кількості вирішених звернень протягом 2018 року становить 7, проти 21 за аналогічний період 2017 року (на 67% менше). У продовж 2018 року, 112 звернень направлено в інші відомства для прийняття рішення та надання відповіді заявникам, що на 33% менше, ніж у 2017 році (168). Крім того, 33 звернення виключено з обліку звернень, у зв’язку із внесенням відомостей до ЄРДР, проти 29 у 2017 році (на 12% більше). Також, протягом 2018 року на адресу місцевої прокуратури надійшло 2 повторних звернення, проти 4 у 2017 році (на 50% менше). В процесі аналізу встановлено, що в 2018 році повернуто заявникам 2 звернення, проти 0 у 2017 році. У 2018 році залишено без розгляду – 10 звернень, проти 9 за аналогічний період у 2017 році (на 10% більше), відхилено – 63 звернення, у 2017 році – 45 (на 28% більше). Залишок нерозглянутих звернень станом на 31.12.2018 становить 0, як за аналогічний період 2017 року. Найбільшу кількість із вирішених звернень у 2018 році складають звернення з питань досудового розслідування – 147, що на 13% більше, ніж за 2017 рік (128). У 2018 році працівниками місцевої прокуратури розглянуто 130 звернень з інших питань. Кельменецька місцева прокуратура вкотре звертає увагу на Закон України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)», який набрав чинності з 30.09.2016 року. Вказаним Законом у статті 131-1 Конституції України визначено наступні функції прокуратури: підтримання публічного обвинувачення в суді, організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом. Відповідно до ч.3 ст.2 Закону України «Про прокуратуру» на прокуратуру не можуть покладатися функції, не передбачені Конституцією України. Однак, громадяни продовжують направляти до органів прокуратури звернення щодо захисту своїх інтересів та поновлення порушених прав, вирішення яких уже не входить до повноважень прокуратури. Вивчення таких звернень, скерування до уповноважених органів, письмове інформування прокуратурою заявників займає не лише дорогоцінний час громадян, а й позбавляє їх можливості оперативного поновлення порушених прав. Тому, насамперед заявникам перед поданням відповідної заяви чи скарги необхідно визначитися, до компетенції якого органу державного контролю чи місцевого самоврядування належить вирішення тих чи інших питань. Керівник Кельменецької місцевої прокуратури радник юстиції П. Руснак

В Україні розпочалося масштабне будівництво перших 517 нових сільських амбулаторій моно- та групової практики. 10 вже введено в експлуатацію на Кіровоградщині, які повноцінно працюють. Спільно з МОЗ розроблено і сформовано спроможну мережу з 4223 сільських амбулаторій. Потреба у новому будівництві – 688 закладів. Закуповуються 514 службових автомобілів для сімейних лікарів. За підтримки партнерів зі Світового банку розроблено хендбук – технічне завдання для запровадження в амбулаторіях телемедицини. Про це під час селекторної наради щодо стану реалізації реформи сільської медицини наголосив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко. «Сьогодні всі області вже вийшли на реалізацію проектів. І в 2019 році всі сільські амбулаторії в рамках реформи мають бути введені в експлуатацію. Тепер ми впритул наближаємось до впровадження телемедицини у сільських амбулаторіях. Є такий вислів, що «ліки від хвороби знаходяться не в аптечці у лікаря, а в його голові». Запроваджуючи телемедицину, ми якраз даємо сімейному сільському лікарю унікальну можливість отримати фахову консультацію вузькопрофільного спеціаліста з приводу діагнозу чи лікування. Наш хендбук – це посібник, який ми обов’язково передамо регіонам у допомогу», – зазначив Геннадій Зубко. Наразі у п’яти областях – Кіровоградській, Харківській, Рівненській, Дніпропетровській та Полтавській – розпочнеться тестування телемедицини у сільських амбулаторіях за чотирма нозологіями: серцево-судинні захворювання, цукровий діабет, бронхіальна астма та дерматологічні захворювання. Вже найближчим часом області мають визначити такі амбулаторії. Урядовець підкреслив, що мета реформи – не будівництво нових амбулаторій або встановлення медичного обладнання. «Ми говоримо про зменшення смертності людей і кількості нових захворювань, у той же час – збільшення кількості людей, які підлягають моніторингу після перенесених хвороб. І головне – збільшення тривалості життя українців безпосередньо у сільській місцевості», – наголосив Геннадій Зубко. Він подякував міжнародним партнерам з Уряду Канади і Світового банку, з якими був підписаний Меморандум. У документі чітко визначені ключові цілі реалізації реформи первинної медичної допомоги у сільській місцевості і залучення міжнародної допомоги не тільки для розбудови інфраструктури, а й впровадження нової якості медичних послуг сімейними лікарями, у тому числі телемедичних. Також окремо Геннадій Зубко подякував Посольству Канади в Україні, проекту EDGE, компанії Ontario Telemedicine Network (OTN), консультантам зі Світового банку, які підготували технічне завдання для розробки програмного забезпечення з впровадження телемедицини. Джерело:www.kmu.gov.ua

У Головному управлінні ДФС у Чернівецькій області роз’яснюють, Мінфіннаказом від 19.10.2018 р. №842затвердив зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств. Відтак, розділи декларації з прибутку залишилися незмінними. А от додатки ЗП та ПН зазнали змін. Крім того, у новій редакції викладено Додаток РІ. У Листі ДФС України від 04.01.2019 № 357/7/99-99-15-02-01-17 (http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73122.html) роз’яснено дані зміни, зокрема: 1.У тексті декларації з податку на прибуток: Рядок 5 перейменовано з «Код за ЄДРПОУ1» на «Податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта1». Відповідно у примітці 1 уточнено, що тут слід буде зазначати: код за ЄДРПОУ,або реєстраційний (обліковий) номер платника податку, який присвоюється контролюючими органами,або реєстраційний номер облікової картки платника податку,або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті). Рядок 9 «Особливі відмітки» доповнено новою графою «платника єдиного податку». Крім того, слово «інвалідів» замінено на «осіб з інвалідністю». У новій редакції викладено примітку 16: «Серія (за наявності) та номер паспорта зазначаються для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті». 2. У додатках до декларації: Удодатку ЗП до рядка 16 ЗП декларації: рядок 16 викладено у новій редакції: «Зменшення нарахованої суми податку (рядок 16.1 + рядок 16.4.1 + рядок 16.5 додатка ЗП)»; у рядку 16.3 слово «періоду» замінено словом «року»; після рядка 16.4.2 з'явився новий рядок 16.5 такого змісту: «Сума сплаченого за поточний податковий (звітний) період акцизного податку за зареєстрованими акцизними накладними на важкі дистиляти (газойль), що класифікуються у товарних підкатегоріях 2710 19 43 00, 2710 19 46 00, 2710 19 47 10 згідно з УКТ ЗЕД, якщо вони були використані для транспортних засобів, що класифікуються у товарних підкатегоріях 8602 10 00 00, 8704 10 10 10 згідно з УКТ ЗЕД. Залишок суми, не врахований у зменшення за поточний податковий (звітний) період, не зменшує податок на прибуток у наступних податкових (звітних) періодах (пункт 15 підрозділу 4 розділу XX Податкового кодексу України)». Удодатку ПНдо рядка 23 ПН декларації: графу 1 рядка за кодом 22 після слів «державними або місцевими гарантіями»доповнено словами «або у вигляді інших доходів за державними цінними паперами»; графу 1 рядка за кодом 25 слова «та відповідають умовам підпунктів «б» і «в»» замінено словами «та відповідають умовам підпункту «б». Додаток РІ до рядка 03 РІ декларації викладено в новій редакції. У додатках АВ до рядка 20 АВ декларації; ЗП до рядка 16 ЗП декларації; ПН до рядка 23 ПН декларації; ТЦ декларації; ВП до рядків 26 - 29, 31 - 33 декларації; ПЗ до рядка 05 ПЗ декларації; АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ декларації; ЦП до рядків 4.1.3 ЦП, 4.1.4 ЦП додатка РІ до рядка 03 РІ декларації слова "Код за ЄДРПОУ" замінено словами "Податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта". Джерело:http://cv.sfs.gov.ua/

До 31 січня органи місцевого самоврядування можуть подавати заявки на створення нових сучасних центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) або модернізацію існуючих. Триває 3-й раунд однієї з найбільших програм міжнародної технічної допомоги для України в рамках реформи децентралізації – Програми «U-LEAD з Європою». Дедлайн подачі – 31 січня 2019 року. “До уваги органів місцевого самоврядування! Якщо у вас ще немає сучасного ЦНАП, то це нагода, яку не варто пропускати! До 31 січня триває прийом заявок на участь у конкурсі на отримання техдопомоги за Програмою «U-LEAD з Європою». Створити або модернізувати ЦНАП вам допоможе європейський партнер «U-LEAD з Європою», – повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе. У рамках конкурсу буде відібрано до 150 учасників. Допомога буде фахова та матеріальна. Для цього конкурсантам необхідно надати придатне приміщення для розміщення ЦНАП, і у разі проходження конкурсу їм буде надана допомога у: налаштуванні ефективної роботи центру; дизайні приміщення; закупівлі меблів, необхідного обладнання та офісної техніки; закупівлі програмного забезпечення; навчанні персоналу; налаштуванні мобільного ЦНАП. Наразі в рамках цієї програми в Україні вже створено 26 ЦНАП та протестовано різні моделі надання адмінпослуг. “Наша спільна мета – підтримка створення та модернізації 600 ЦНАП до 2020 року. І я впевнений, що спільними зусиллями з нашими міжнародними партнерами, фахівцями та за активної участі громад ми її досягнемо”, – додав Лев Парцхаладзе. Більше інформації щодо участі у програмі за посиланням:https://tsnap.ulead.org.ua/. Довідково ЦНАП – це сучасний центр надання адміністративних послуг в Україні. Його мета – надання всіх адмінпослуг за сучасним стандартом в одному місці швидко, якісно та доступно. Проект реалізується спільно Мінрегіоном, Мінекономрозвитку, органами місцевого самоврядування, «U-LEAD з Європою», Офісом реформи адмінпослуг та іншими. Джерело:www.kmu.gov.ua

Маємо хорошу новину: відтепер з’явилася технічна можливість укладати декларації з лікарями первинної медичної допомоги понад рекомендовану кількість,затверджену МОЗ. Нагадаємо, оптимальний обсяг практики для терапевта - 2000 декларацій, для сімейного лікаря - 1800, для педіатра - 900. Оптимальний обсяг практики - кількість пацієнтів, яка з одного боку - дозволить пацієнту отримати якісні медичні послуги, а з іншого - забезпечить лікарю гідну оплату його роботи. З 10 січня 2019 року лікарі матимуть технічну можливість укладати декларації понад оптимальну кількість. Для декларацій понад оптимальний обсяг як інструмент балансу вводятьсякоригувальні коефіцієнти Ці зміни були внесені до електронної системи відповідно до постанови Кабінету Міністрів від 18 грудня 2018 року. Ознайомитися з деталями та порядком застосування коефіцієнтів можна запосиланням