Сьогодні, 22 березня 2019 року під головуванням голови районної ради Віктора Ілаша відбулося пленарне засідання XХІ сесії районної ради VII скликання. Із 34 депутатів на засідання прибули 25. Також на сесії були присутні сільські голови, керівники підприємств, установ, організацій району. Роботі сесії передувало навчання депутатів на Дні депутата, на якому їх було ознайомлено з Переліком найпоширеніших помилок, яких припускаються суб’єкти декларування визначених НАЗК та основними роз’ясненнями окремих норм Закону України "Про запобігання корупції". До порядку денного пленарного засідання сесії було включено 18 питань, які попередньо розглядалися галузевими постійними комісіями ради. Першим питанням порядку денного депутати розглянули інформацію керівника Кельменецької місцевої прокуратури про стан законності, заходи щодо її зміцнення та результати діяльності на території району. Крім того депутати розглянули питання про хід виконання ряду районних програм: «Програми розвитку інформаційної та поліграфічної галузей Кельменецького району на 2016-2020 роки», «Районної програми запобігання дитячій бездоглядності та розвитку сімейних форм виховання в 2017-2021 роки», «Програми покращення умов обслуговування платників податків Кельменецького району на 2018-2019 роки», та підсумки виконання Програм, термін дії яких закінчився у 2018 році. Було також затверджено «Програму покращення умов обслуговування населення Кельменецького району щодо призначення всіх видів державних соціальних допомог на 2019-2021 роки» та внесено зміни до окремих діючих Програм. Народні обранці на сесії розглянули і ряд інших питань, зокрема: про затвердження фінансового плану на 2019 рік комунального некомерційного підприємства «Кельменецька центральна районна лікарня» Кельменецької районної ради та внесення змін до фінансового плану комунального некомерційного підприємства «Кельменецький районний центр первинної медико-санітарної допомоги»; про утворення Спостережної ради комунального некомерційного підприємства «Кельменецька центральна районна лікарня» Кельменецької районної ради; про внесення змін до Порядку формування, фінансування і моніторингу виконання районних (комплексних) програм та включення їх до щорічних програм соціально-економічного розвитку Кельменецького району тощо. Під час розгляду питання про конкурс на посаду директора комунального некомерційного підприємства «Кельменецька центральна районна лікарня» чимало питань було у депутатів О.Пастуха та В.Дєдова щодо порядку проведення конкурсу на дану посаду. На їх запитання відповідали завідувач сектору по роботі з персоналом виконавчого апарату районної ради О.Олійник та начальник юридичного відділу виконавчого апарату районної ради Р.Потерейко. Під час розгляду «Різного» начальник управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації Руснак Л.В., звернулася до сільських голів та депутатів з проханням проінформувати своїх виборців щодо помилок при подачі заяв на отримання субсидії, а саме відсутності вказаних номерів мобільних телефонів, що унеможливлює призначення та виплату субсидії. Крім того, депутат районної ради Пастух О.Д. вкотре підняв питання щодо створення комунального підприємства «Кельменецька центральна аптека», наголосивши позицію фракції політичної партії БЮТ, яка наполягатиме на вирішенні даного питання.

1 квітня 2019 року набирають чинності нові державні будівельні норми щодо обов’язкового створення безбар’єрного простору в Україні для маломобільних груп населення – ДБН В.2.2-40:2018 «Будинки і споруди. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення». Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на Форумі Асоціації міст України із сталого розвитку територіальних громад 21 березня. «Для Мінрегіону створення безбар’єрного простору – один із головних пріоритетів. І це те, що має бути обов’язково в Україні як у державі, яка прагне до реального європейського майбутнього. Ми маємо більше звертати увагу на проблеми людей з інвалідністю та інших маломобільних груп, створювати комфортний простір, доступний для кожного, і робити це за сучасними вимогами, а не для галочки. Саме тому були розроблені нові важливі ДБН щодо інклюзивності будівель, які вступають в дію вже з 1 квітня цього року», – сказав він. У нових ДБН «Інклюзивність будівель і споруд» міститься близько 100 якісних змін для безпеки і комфорту кожного, в першу чергу людей з порушеннями опорно-рухового апарату, зору, слуху, розумової діяльності та інших маломобільних груп населення: людей похилого віку, батьків з маленькими дітьми, вагітних жінок. Лев Парцхаладзе наголосив, що в нових нормах не тільки посилено обов’язковість влаштування елементів безбар’єрності, а й наведені всі технічні характеристики та конкретні наочні приклади такого впровадження, враховуючи існуючий зарубіжний досвід. Зокрема, щодо проектування: – пандусів, спеціальних підйомників та інших засобів доступності для людей з порушеннями опорно-рухового апарату; – тактильних та візуальних елементів доступності: тактильної підлогової плитки, інформаційних таблиць та позначень шрифтом Брайля, аудіопокажчиків для людей з порушеннями зору; – іншого візуального інформування, дублювання важливої звукової інформації текстами, організації сурдоперекладу, використання систем звукопідсилення для людей з порушеннями слуху та інші важливі зміни. Сьогодні, за даними Держстату, в Україні налічується близько 3 млн осіб з інвалідністю. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, інвалідність в Україні мають близько 10% від всього населення. 80% з цих людей є працездатними та активними. Проте реалізація їхніх прав неможлива, допоки в Україні не буде створено реального безбар’єрного простору. «Зараз же майже 90% пандусів збудовані неправильно, немає тактильної плитки, і більшість людей навіть не знають, для чого вона потрібна, відсутні елементи доступності для іншого маломобільного населення. Так не має бути! І нові ДБН направлені у першу чергу на ефективне вирішення цієї проблеми», – відзначив Лев Парцхаладзе. Заступник Міністра наголосив, що зараз Україна переходить до найбільш важливого етапу – впровадження нових норм, і особи, які проектуватимуть, будуватимуть та вводитимуть нові об’єкти в експлуатацію, відповідно до нових ДБН будуть нести повну відповідальність за те, як це зроблено. «ДБН є обов’язковими до виконання, і хочу нагадати проектувальникам, архітекторам, будівельникам, що всі проекти, які розробляються, і об’єкти, що зводяться, повинні відповідати чинним вимогам ДБН», – підкреслив Лев Парцхаладзе. Довідково Нові ДБН розроблено ПАТ «КиївЗНДІЕП» на заміну діючих ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення». Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення. Джерело: kmu.gov.ua

20 березня 2019 року Кабінет Міністрів прийняв постанову „Деякі питання виплати у 2019 році разової грошової допомоги, передбаченої законами України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” і „Про жертви нацистських переслідувань”. Ухваленим документом встановлюються розміри та порядок виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності, особам з інвалідністю внаслідок війни, учасникам війни, особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, та особам, на яких поширюється чинність Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, а також жертвам нацистських переслідувань. Отже, згідно з прийнятим Урядом рішенням виплату щорічної разової грошової допомоги до 5 травня у 2019 році передбачено у таких розмірах: 1) особам з інвалідністю внаслідок війни та колишнім малолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 14 років) в’язням концентраційних таборів, гетто та інших місць примусового тримання, визнаним особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин: I групи – 3850 гривень; II групи – 3400 гривень; III групи – 2950 гривень; 2) учасникам бойових дій, постраждалим учасникам Революції Гідності та колишнім неповнолітнім (яким на момент ув’язнення не виповнилося 18 років) в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, а також дітям, які народилися у зазначених місцях примусового тримання їхніх батьків, – 1295 гривень; 3) особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, – 3850 гривень; 4) членам сімей загиблих і дружинам (чоловікам) померлих осіб з інвалідністю внаслідок війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни та жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя особами з інвалідністю внаслідок загального захворювання, трудового каліцтва та з інших причин, які не одружилися вдруге, – 840 гривень; 5) учасникам війни та колишнім в’язням концентраційних таборів, гетто, інших місць примусового тримання, особам, які були насильно вивезені на примусові роботи, дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога – 530 гривень. Джерело: msp.gov.ua

На території Кельменецького району знаходиться 34 виборчих дільниць. Працівниками Кельменецького районного сектору УДСНС проводяться організаційні заходи щодо перевірки виборчих дільниць. Під час перевірок особлива увага приділяється забезпеченню приміщення для голосування первинними засобами пожежогасіння, відповідальності електрообладнання, перевірено протипожежне водопостачання. З членами виборчих дільниць проводяться інструктажі щодо дотримання правил пожежної безпеки. У день виборів на кожній дільниці передбачено чергування працівника служби порятунку. Особовий склад підрозділів служби з надзвичайних ситуацій міста працюватиме у посиленому режимі. Ми закликаємо громадян які прийшли голосувати дотримуватись правил пожежної безпеки. На випадок пожежі телефонуйте 101 Інструкція щодо підготовки проведення виборів до органів місцевого самоврядування на території Кельменецького району 2019 року 1. Ця інструкція встановлює основні вимоги пожежної та техногенної безпеки для виборчих дільниць. 2. Відповідальність за забезпечення заходів пожежної та техногенної безпеки, утримання засобів протипожежної автоматики, засобів гасіння пожеж та протипожежного інвентарю покладається на керівників установ, організацій, де розміщується виборча дільниця, а також голів виборчих дільниць (на виборчій дільниці). 3. Відповідальні особи зобов’язані: üЗабезпечувати виконання цієї інструкції обслуговуючим персоналом, членами виборчих комісій; üЗобов’язати черговий персонал, працівників установи, організації здійснювати контроль за дотриманням вимог пожежної безпеки та за станом установок пожежної сигналізації та пожежогасіння. üЕвакуаційні шляхи і виходи повинні бути завжди вільними. Забороняється забивати, замикати на навісні замки двері евакуаційних виходів, влаштовувати під сходами комори. üЗварювальні та інші вогневі роботи в будівлях, де розташовані виборчі дільниці, можуть проводитись лише з письмового дозволу керівника установи. üЕлектромережа в будівлях та приміщеннях, виборчих дільниць, ілюмінація, а також освітлювальна електромережа кабін для голосування повинні відповідати правилам влаштування електроустановок. Експлуатація тимчасових електропроводок не допускається. üНа випадок перерв електропостачання дозволяється застосовувати електричні ліхтарі. üПри використанні електромережами забороняється підвищувати електропроводи на цвяхах, встановлювати некалібровані (саморобні) запобіжники, обгортати електричні лампи папером або тканиною, застосовувати для обігріву приміщень електричні прилади з відкритими опалювальними елементами, користуватися електропроводами з пошкодженою ізоляцією. üВиявлені в електромережах пошкодження, які можуть викликати іскріння, коротке замикання, нагрівання електропроводу та ін., повинні негайно усуватися кваліфікованими спеціалістами-електриками. Черговий по виборчий дільниці, працівниками сторожової охорони повинні: - добре знати свої обов’язки на випадок пожежі; - вміти користуватися засобами гасіння пожежі; - при заступанні на чергу перевірити наявність засобів пожежогасіння, справність телефонного зв’язку та установки пожежної сигналізації; - проводити огляд протипожежного стану приміщень, опалення, електроосвітлення. При виявленні недоліків, вжити заходів до їх усунення, у випадку необхідності, повідомити про це посадовим особам установи, де розташована виборча дільниця. При виявленні пожежі черговий по виборчий дільниці або сторож установи зобов’язані: - негайно повідомити пожежно-рятувальну службу по телефону 101, вказавши точну адресу закладу, місце виникнення пожежі, обстановку на пожежі, а також повідомити своє прізвище; - вжити заходів по евакуації людей, гасіння (локалізації) пожежі та збереження матеріальних цінностей; - у разі необхідності викликати аварійно-рятувальні служби (медичну, газорятувальну та ін.). Джерело: Кельменецький РС УДСНС України у Чернівецькій області

З 1 березня 2019 р. перерахунок пенсії в Чернівецькій області проведено понад 197 тисячам пенсіонерів. Середній розмір підвищення з урахуванням одноразової доплати склав 599.40 грн., одноразову доплату встановлено більше 54 тисячі осіб. Доплата в розмірі 2410,17 грн. передбачена для осіб, які мають повний страховий стаж і розмір їх пенсії станом на 1 березня 2019 року менший або дорівнює 1669,20 грн., та буде виплачена рівними частинами протягом березня та квітня 2019 року. Джерело: Прес-служба Головного управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області

Ресурсний центр зі сталого місцевого розвитку УАРОР опрацювавши звернення Міністерства культури України до Асоціації щодо надання пропозицій про розподіл та виконання повноважень у забезпечення населення культурними послугами запропонував наступне. Концепція реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в України, затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2014 р. № 333-р, одним із шляхів розв’язання проблем у сфері місцевого урядування визначила наступне: розмежування повноважень у системі органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади на різних рівнях адміністративно-територіального устрою за принципом субсидіарності; розмежування повноважень між органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування на засадах децентралізації влади. У напрямі реалізації Концепції щодо досягнення оптимального розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади передбачається забезпечити доступність та належну якість публічних послуг шляхом оптимального розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади на різних рівнях адміністративно-територіального устрою за принципами субсидіарності та децентралізації. Концепція визначає основі повноваження місцевого самоврядування та територіальних органів центральних органів виконавчої влади. Концепція передбачає такий основний принцип розмежування повноважень, а саме, повноваження передаються державою органам місцевого самоврядування, що діють на тому рівні адміністративно-територіального устрою, на якому можливо і доцільно їх здійснювати з огляду на кадровий, фінансовий, інфраструктурний потенціал та ресурси, необхідні для реалізації повноважень на такому рівні. При цьому, Концепція передбачає утворення на кожному адміністративно-територіальному рівні представницьких органів місцевого самоврядування з власними виконавчими органами. Планом заходів з реалізації нового етапу реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні на 2019—2021 роки, передбачається здійснити низку заходів, у тому числі розробка проектів змін до Законів України та постанов Уряду щодо здійснення передачі (децентралізації) повноважень органів виконавчої влади органам місцевого самоврядування та їх розмежування за принципом субсидіарності. Сьогоднішній стан формування об’єднаних територіальних громад, закріплення за ними значної кількості повноважень, що здійснювалися на районному рівні, вимагає формування спроможного районного рівня місцевого самоврядування та виходячи із положень Концепції та плану заходів нового етапу реформування місцевого самоврядування необхідним є напрацювання розмежування повноважень між різними рівнями органів місцевого самоврядування і органів виконавчої влади на принципах субсидіарності та децентралізації. Відповідно до проекту Закону України «Про засади адміністративно-територіальний устрою» (реєстр. № 8051 від 22.02.2018), поданий на розгляд Кабінетом Міністрів України, передбачено, що район - це адміністративно-територіальна одиниця субрегіонального рівня, яка складається з громад, загальна чисельність населення яких становить не менше ніж 150тис. жителів. На територіях із щільністю населення менше середньої щільності населення відповідної області район може мати меншу кількість жителів, якщо площа такого району перевищує середню площу району по області. Тобто, одним із основних критеріїв для формування нового спроможного району є кількість населення, зазначений критерій відповідає європейській статистичній номенклатурі NUTS3. Виходячи із зазначеного запропоновано здійснювати віднесення повноважень у сфері культури до компетенції органів місцевого самоврядування районного та обласного рівня виходячи із цього критерію та принципу субсидіальності та децентралізації. Подальшу робота по напрацювання пропозицій з порушеного питання запропоновано здійснювати відповідно до порядку передбаченого Законом України «Про асоціації органів місцевого самоврядування». Джерело: http://rozvytok.in.ua

Під час трансформації системи охорони здоров’я удосконалюються всі механізми організації роботи закладів первинної ланки. Розказуємо, як найкраще організувати надання первинної медичної допомоги поза годинами прийому пацієнтів. Міністерство охорони здоров’я України затвердило нові методичні рекомендації «Організація надання первинної медичної допомоги поза годинами прийому пацієнтів». Вони замінять Методичні рекомендації «Організація надання невідкладної медичної допомоги у центрі первинної медико-санітарної допомоги» від 29 лютого 2012 року і складені відповідно до змін в законодавстві та наказах МОЗ України. Найбільш відповідну модель організації ПМД в позаробочі години доцільно вибирати на локальному рівні. Щоб обрати механізм, який найкраще діятиме у ваших умовах, слід взяти до уваги: розмір території і щільність проживання населення; вікову структуру населення; мережу закладів охорони здоров’я і структуру послуг охорони здоров’я на локальному рівні; характер звернень населення за медичною допомогою; аналіз причин звернень за медичною допомогою, їх структури і часу (протягом дня, вечірній, нічний) в розрізі різних закладів і служб охорони здоров’я; врахувати наявні ресурси, зокрема кадрові. Для забезпечення надання ПМД в позаробочі години є ряд рішень, які можна комбінувати: 1) розширення годин роботи надавача ПМД: скласти відповідні графіки змінності лікарів (молодшого медичного персоналу); запровадити чергування у вечірній час у межах встановлених норм; поділити робочий час лікарів (молодшого медичного персоналу) на частини; 2) додаткова оплата роботи (надурочні, у святкові й неробочі дні); 3) найм додаткового персоналу для роботи у вихідні дні; 4) закупівля послуг з надання ПМД у вихідні дні (місцеві програми); 5) залучення закладів спеціалізованої медичної допомоги (структурних підрозділів лікарень - відділень невідкладної медичної допомоги, травмпунктів тощо). Важливо! Не слід плутати надання первинної медичної допомоги поза годинами прийому із екстреною медичною допомогою, яка стосується надання допомоги пацієнту в невідкладному стані. У методичних рекомендаціях роз’яснено термін «безперервне надання послуг ПМД». Це не тотожне цілодобовому наданню допомоги. Організаційну безперервність заклад забезпечує ефективним наданням допомоги конкретному пацієнтові з урахуванням усіх його проблем зі здоров’ям, зокрема — організовуючи та координуючи діяльність інших служб охорони здоров’я у випадку неможливості надання допомоги особисто або у випадку відсутності лікаря, якого обрав пацієнт (навчання, відпустка тощо). Організація телефонного консультування та проактивна діяльність закладів ПМД дозволяють суттєво зменшувати потреби людей у зверненні за медичною допомогою поза годинами прийому. Також значну роль відіграють телемедичні консультації, спеціальні сайти, ІТ-додатки для пацієнтів, організаційні рішення з підтримки ПМД на національному та місцевому рівнях. У рекомендаціях наведено найбільш поширені в розвинених країнах форми організації надання ПМД поза годинами прийому. Аналіз показує, що немає єдиного найкращого рішення і в більшості країн існує певна комбінація різних моделей, які враховують локальні умови задля досягнення балансу між інтересами пацієнтів і лікарів. Методичні рекомендації «Організація надання первинної медичної допомоги поза годинами прийому пацієнтів» (pdf, 656 Кб) Джерело: kmu.gov.ua

Якщо станом на березень на рахунках у субсидіантів в надавачів комунальних послуг є невикористані субсидії, так звана переплата, громадяни мають право платити менше – рівно на суму невикористаної державної допомоги. Якщо домогосподарство економило чи отримало субсидію «заднім числом» за ті місяці, коли оплата комунальних рахунків відбувалася власними грошима, воно має право вимагати зменшеної за лютий платіжки на суму невикористаної житлової субсидії. Це право гарантовано Постановою КМУ 848. Якщо на рахунках лежить чимала переплата, домогосподарство може розраховувати на ці кошти також і в квітні. Пояснюємо на конкурсному прикладі. Станом на березень в особистому кабінеті субсидіанта висвічується невикористана субсидія на суму 1500 грн. Домогосподарство спожило у лютому газу на суму 1000 грн. Таке домогосподарство має право вимагати перерахунку платіжки за лютий, де згідно із законом має стояти сума до сплати «нуль». Решту 500 грн переходить на квітень, і якщо сім’я спожила у березні газу на 1000 грн, їй у квітні залишається доплатити лише 500 грн. Субсидія, яку таке домогосподарство отримало готівкою у березні та отримає квітні, завдяки розумному споживанню енергоресурсів та наявності на рахунку в надавача послуги невикористаної допомоги, може бути використана на власний розсуд сім’ї. Джерело: msp.gov.ua

Сьогодні, 14 березня відбулося засідання Колегії районної ради під керівництвом голови ради Віктора Ілаша. Члени Колегії узгодили пропозиції і рекомендації з питань, які заплановано до розгляду на пленарному засіданні XXI сесії районної ради УІІ скликання, що відбудеться 22 березня поточного року. Також на засіданні було розглянуто звернення працівників КНП «Кельменецька центральна районна лікарня» Слободяна О.М. та Гудими Ф.В. щодо надання дозволу на приватизацію службових квартир. За результатами обговорення і вивчення питань членами Колегії прийнято відповідні рішення та рекомендації.

Міністр соціальної політики України Андрій Рева під час засідання Кабінету Міністрів України 13 березня зазначив, що Урядом здійснюються послідовні кроки щодо посилення соціальної підтримки сімей з дітьми та презентував відповідний проект нормативного акта. За його словами, ще в минулому році Урядом було ініційовано ряд заходів, спрямованих на підтримку відповідального батьківства, збереження інституту сім’ї та створення належних умов щодо виховання дітей в родинах. «З 1 вересня 2018 року запроваджено новий вид соціальної підтримки родин, в яких народилися діти – «пакунок малюка». З січня 2019 року запроваджено соціальну допомогу батькам, які доглядають за дитиною до трьох років, – «муніципальна няня». Також Україна приєдналась до глобального руху із реалізації міжнародної ініціативи «Громада, дружня до дітей та молоді». Наразі за ініціативи Президента України ми пропонуємо продовжити цю тенденцію шляхом запровадження виплати допомоги на дітей, які виховуються в багатодітних сім’ях», – зазначив Міністр. Він також нагадав про те, що в рамках ініціативи «Пакунок малюка» кожна родина, в якої народилась дитина, безкоштовно отримує пакунок з речами, необхідними в перший період життя дитини. «Пакунок малюка» формувався на основі опитування молодих мам і передбачав 25 найменувань речей (дитячий одяг, пелюшки, підгузки тощо). За результатами моніторингу громадської думки перелік речей розширено, і на сьогодні він складається із 28 найменувань. За результатами опитування, проведеного Дитячим Фондом ООН ЮНІСЕФ, – 81% опитаних, які поінформовані про ініціативу, повністю підтримують цей проект. Від початку реалізації цієї ініціативи більше 144 тисяч сімей отримали «пакунок малюка». У 2019 році планується забезпечити більше 310 тис. дітей цієї допомогою. «Муніципальна няня» – додаткова грошова допомога молодим сім’ям, які доглядають за дитиною до 3 років. Так, сім’я незалежно від того виходить мама на роботу чи залишається у декретній відпустці, при укладанні офіційного договору з нянею зможе безповоротно щомісяця отримувати 1 626 гривень на відшкодування послуги няні. Варто зазначити, що нянею може бути як фізична особа-підприємець,так іюридична особа підприємець. «Формалізація відносин між батьками та нянею додає ще більшої відповідальності й впевненості обом сторонам. Няня, отримавши офіційне оформлення, отримає впевненість у завтрашньому дні, батьки – гарантію, що їх дитина у надійних руках», –розповів Андрій Рева. Незважаючи на те, що ініціативу тільки запроваджено, до органів соціального захисту населення вже надійшло 39 заяв від батьків, і ця цифра постійно збільшується. Також слід зазначити, що весною 2018 року Україна вперше приєдналася до глобальної ініціативи «Громада, дружня до дітей та молоді». Ця ініціатива поширюється в усьому світі, її підтримали 38 країн світу на п’яти континентах. У межах цієї ініціативи громади, що матимуть статус дружніх до дітей та молоді, отримають додаткові надходження до бюджетів для проведення заходів, спрямованих на реалізацію прав дитини, визначених Конвенцією про права дитини, у тому числі право на безпеку, освіту, охорону здоров’я, відпочинок, дозвілля, гідний розвиток та інші. Запровадження ініціативи «Громада дружня до дітей та молоді» забезпечить розвиток в громаді різноманітних соціальних послуг для багатодітний сімей, створить належні умови для розвитку дітей та молоді в цих родинах. Розповідаючи про нову ініціативу, метою якої є підтримка багатодітних родин, Міністр повідомив, що, враховуючи те, що багатодітні сім’ї мають достатньо високі ризики потрапити в категорію малозабезпечених сімей, Президентом України Петром Порошенком ініційовано питання запровадження додаткового механізму соціального захисту багатодітних сімей. Міністерством соціальної політики України, відповідно до зазначеної ініціативи Президента, проаналізовано систему соціальної підтримки сімей з дітьми, здійснено відповідні фінансово-економічні розрахунки та підготовлено проект нормативно-правового акта, яким пропонується запровадити новий вид соціальних виплат – допомогу на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях. «Зазначену соціальну виплату пропонується встановити з 1 квітня 2019 року з метою покращення матеріального стану багатодітних сімей, створення належних умов для виховання дітей, які виховуються в таких сім'ях. Кожна багатодітна сім'я отримає на третю, четверту, п'яту та наступних дітей до 6 років щомісячну допомогу від держави у розмірі прожиткового мінімуму на дитину до 6 років. З урахуванням розміру прожиткового мінімуму середньомісячний розмір виплати складатиме: з 1 квітня 2019 року – 1626 гривень; з 1 липня 2019 року – 1699 гривень; з 1 грудня 2019 року – 1779 гривень», – заявив Андрій Рева. За даними єдиного обліку багатодітних сімей в Україні, станом на 1 січня 2019 року в Україні було обліковано понад 334 тис. багатодітних сімей, у яких виховувалось 1 136,7 тис. дітей. Таким чином, право на отримання допомоги матимуть усі багатодітні сім'ї – на 158,8 тис. дітей до шестирічного віку (враховуючи третю і наступних дітей). У тому числі право на отримання допомоги матимуть 102,3 тис. малозабезпечених багатодітних родин на 63,5 тис.дітей до шести років (враховуючи третю і наступних дітей). Щомісячна державна допомога призначатиметься та виплачуватиметься органами соціального захисту населення за місцем проживання багатодітної родини за рахунок коштів державного бюджету у вигляді субвенції до місцевих бюджетів. Загальна потреба в коштах на виплату допомоги становитиме близько 200 млн гривень на місяць або 1,8 млрд на ІІ-IV квартали 2019 року (2,4 млрд гривень в розрахунку на рік). Це дозволить втілити плани Уряду, спільно з отриманими пропозиціями від Президента України, щодо покращення матеріального стану багатодітних сімей та створить належні умови для виховання дітей. Джерело: kmu.gov.ua

З 1 березня 2019 року проведено перерахунок пенсій, передбачений частиною другою статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”. Для перерахунку пенсій звертатись до органів Пенсійного фонду із заявою не потрібно, його проведено автоматично. Суть перерахунку: показник середньої заробітної плати, який застосовується для перерахунку пенсій, збільшується на коефіцієнт, що відповідає 50 відсоткам показника зростання споживчих цін та 50 відсоткам показника зростання середньої заробітної плати, з якої сплачено страхові внески. Постановою Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 № 124 затверджено порядок проведення індексації та коефіцієнт збільшення показника середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії, в розмірі 1,17. Перерахунок пенсій проведено для осіб, які отримують пенсії, призначені згідно із законами України: – “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” – на коефіцієнт 1,17 збільшується показник 3 764,40 грн (середня заробітна плата за 2014-2016 роки); – “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб” (з числа військовослужбовців строкової служби) – на коефіцієнт 1,17 збільшується показник 3 764,40 грн; – “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” (які отримують пенсії обчислені, виходячи із заробітної плати, визначеної за роботу у зоні відчуження) – на коефіцієнт 1,17 збільшується показник 928,81 грн (середня заробітна плата (дохід) на одну застраховану особу, з якої сплачено страхові внески, за 2006 рік). Не передбачено проведення індексації пенсій, призначених за «спеціальними» законами (державним службовцям, посадовим особам органів місцевого самоврядування, прокурорам, суддям, народним депутатам тощо). Постановою Кабінету Міністрів України від 20.02.2019 № 124 передбачено, що якщо після перерахунку розмір пенсії зростає, то таке підвищення не може бути меншим за 100 гривень. Крім того, пенсіонерам, які отримують пенсії, призначені згідно із Законом України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, мають повний страховий стаж (35 років чоловіки, 30 років – жінки, а для пенсій, призначених до 1 жовтня 2011 року, 25 років чоловіки, 20 років жінки) та у яких розмір пенсії не перевищує суми 1669,20 гривень (40% від мінімальної заробітної плати 4173 грн.), виплачується одноразова доплата до пенсії рівними частинами у березні та у квітні. В результаті проведеного перерахунку пенсій з 01.03.2019 в Чернівецькій області перераховано понад 197 тисяч пенсійних виплат, а це понад 88 % від загальної кількості пенсіонерів краю. В тому числі одноразову доплату до пенсії в сумі 2410.17 грн. встановлено понад 54 тисячам осіб, які отримають ці кошти рівними сумами в березні та квітні місяці цього року. Середнє підвищення за результатами даного перерахунку з урахуванням одноразової доплати до пенсії складає майже 600 грн. Додаткова потреба в коштах для забезпечення цих виплат складає понад 96 млн. грн. на місяць. Виплату пенсій, з урахуванням проведених перерахунків, в області здійснено в повному обсязі. Місячна потреба в коштах на фінансування пенсійних виплат у березні 2019 року склала 589,4 млн. грн., що становить 125,2% по відношенню до минулорічного показника (470,9 млн. грн.) та 122,7% до грудня 2018 року. Забезпечення виплат проведено за рахунок законодавчо визначених джерел доходів. Виплата перерахованих пенсій та одноразової доплати проводиться починаючи з 4 березня. Джерело: прес-служба Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Відповідно до вимог статті 36 Кримінального процесуального кодексу України (далі – КПК України) прокурор здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням, тобто він є відповідальним за організацію процесу досудового розслідування, визначення напрямів розслідування, координацію процесуальних дій, забезпечення додержання у процесі розслідування вимог законів України. Прокурор, який здійснюватиме повноваження прокурора у конкретному кримінальному провадженні, визначається керівником відповідного органу прокуратури після початку досудового розслідування. У разі необхідності керівник органу прокуратури може визначити групу прокурорів, які здійснюватимуть повноваження прокурорів у конкретному кримінальному провадженні, а також старшого прокурора такої групи, який керуватиме діями інших прокурорів (стаття 37 КПК України). Ці повноваження прокурор здійснює від початку кримінального провадження до завершення. Якщо з певних причин він не може їх здійснювати, повноваження прокурора покладаються на іншого прокурора керівником відповідного органу прокуратури. Згідно з частиною 1 статті 36 КПК України прокурор, здійснюючи свої повноваження відповідно до вимог цього Кодексу, є самостійним у своїй процесуальній діяльності, втручання в яку осіб, що не мають на те законних підстав, забороняється. Водночас, згідно з вимогами частини 3 статті 17 Закону України «Про прокуратуру» прокурори вищого рівня мають право давати вказівки прокурору нижчого рівня, погоджувати прийняття ним певних рішень та здійснювати інші дії, що безпосередньо стосуються реалізації цим прокурором функцій прокуратури, виключно в межах та порядку, визначених законом. При цьому, прокурором вищого рівня для прокурорів місцевої прокуратури є керівник місцевої прокуратури, його перший заступник або заступник відповідно до розподілу обов’язків. Таким чином, призначений керівником місцевої прокуратури прокурор – процесуальний керівник є головною процесуальною особою сторони обвинувачення у кримінальному процесі як під час досудового розслідування, так і під час розгляду кримінальної справи в суді. Наділений процесуальною самостійністю він зобов’язаний виконувати вказівки прокурора вищого рівня - керівника місцевої прокуратури, його першого заступники або заступника. Враховуючи зазначене, слід звернути увагу учасників кримінального процесу та інших осіб, що саме прокурор місцевої прокуратури – процесуальний керівник досудового розслідування є повноважним вирішувати у межах компетенції питання, які виникають під час досудового розслідування кримінального провадження та його судового розгляду, а також звернення (скарги, клопотання) громадян щодо конкретного кримінального провадження. На його рішення, дії чи бездіяльність може бути подана скарга керівнику місцевої прокуратури, його першому заступнику або заступнику. Джерело: Кельменецька місцева прокуратура

6 березня 2019 року Кабінет Міністрів України затвердив Національний План дій боротьби зі стійкістю до протимікробних препаратів. Це означає, що протягом найближчих років Україна зробить кроки для забезпечення раціонального використання протимікробних препаратів у медицині, ветеринарній медицині, харчовій промисловості відповідно до кращих світових та європейських практик. Розповідаємо, чому це важливо і що зміниться. Антибіотики, протигрибкові препарати та інші протимікробні засоби перестають діяти, бо через надмірне і необґрунтоване вживання таких ліків мікроорганізми виробляють своєрідний “імунітет”: вони змінюються і стають нечутливими до ліків. Фактично з’являються нові модифікації збудників інфекцій, які неможливо вилікувати протимікробними препаратами. Внаслідок цього вже сьогодні гинуть люди у всьому світі. Ця проблема уже визнана однією із загроз людству. Одними з основних причин такої ситуації є самолікування (коли люди лікуються протимікробними препаратами, зокрема антибіотиками, коли їх не потребують) та використання антибіотиків у тваринництві. Тобто безвідповідальне та необґрунтоване використання таких ліків викликає розвиток стійкості мікроорганізмів до протимікробних препаратів.Наприклад, опитування ВООЗ показало, що 64% людей помилково вважають, що застуди і грип можна лікувати антибіотиками. Насправді антибіотики не лікують від інфекцій, що викликані вірусами. Їх застосовують лише при вторинній бактеріальній інфекції. Щоби подолати цю проблему, Міністерство охорони здоров’я разом з іншими міністерствами до кінця 2020 року розробить низку нормативно-правових актів. Що зміниться: Посилиться контроль за рецептурним відпуском антибіотиків в аптечній мережі. Буде обмежено застосування протимікробних препаратів в якості стимуляторів росту у тваринництві, птахівництві та рослинництві. Медики і ветеринари отримають чіткі інструкції, що допоможуть мінімізувати ризики невиправданого використання протимікробних препаратів. Впровадиться дієва системи епідеміологічного нагляду за антимікробною резистентністю, Україна долучиться до загальноєвропейської мережі. Будуть впроваджені заходи з інфекційного контролю в закладах охорони здоров’я та підходи щодо підготовки фахівців в медичній та немедичній галузях з питань раціонального використання протимікробних препаратів. Здійснюватиметься моніторинг резистентності ВІЛ- інфекції/СНІД. Методи лабораторної діагностики і підходи до проведення досліджень з метою визначення стійкості до протимікробних препаратів відповідатимуть стандартам Європейського Союзу. Українські науковці разом з європейськими колегами проводитимуть дослідження аспектів протимікробної резистентності та новітніх методів діагностики. План розробило МОЗ України разом з фахівцями Центру громадського здоров’я. Реалізація Національного Плану дій боротьби зі стійкістю до протимікробних препаратів дозволить поліпшити ефективність профілактики та лікування інфекційних і паразитарних хвороб, знизити тяжкість та тривалість перебігу цих хвороб, знизити смертність, пов’язану з поширенням мікроорганізмів, стійких до протимікробних препаратів. Нагадаємо, ВООЗ закликала зменшити вживання антибіотиків для лікування ускладнень грипу: https://goo.gl/BXqhMx Що треба знати про стійкість до антибіотиків:https://goo.gl/oFUPzE Джерело: http://moz.gov.ua

Сьогодні, 11 березня, голова районної ради Віктор Ілаш разом з працівниками виконавчого апарату ради прийняли участь у літературно-музичному флешмобі з нагоди відзначення 205-ї річниці від дня народження Тараса Григоровича Шевченка, який проходив на Центральній площі біля пам’ятника Кобзарю. Вшанувати пам’ять Великого українського Пророка прийшли керівники району, селищний голова, військові, трудові колективи, учні, громадськість. В рамках програми лунали рядки віршів Шевченка, а також відбулась церемонія покладання квітів до пам’ятника.

Національна служба здоров’я України опублікувала на своєму сайті відкриті дані про те, як працює первинна ланка медицини після трансформації. Пацієнти, медики та керівники закладів первинної медичної допомоги, представники місцевої влади відтепер зможуть знайти багато корисної інформації – від мапи медзакладів до вікової структури пацієнтів того чи іншого медзакладу. Дані у відкритому доступі на сайті Національної служби здоров’я України (НСЗУ) за посиланням: https://goo.gl/6hr4uk. Оновлення даних буде відбуватися раз на місяць. Розповідаємо, яку корисну інформацію можна знайти. Інформація для пацієнтів Пацієнт може знайти зручний для себе заклад, де працює сімейний лікар, терапевт або педіатр. Наприклад, ви шукаєте медзаклад біля дому або роботи. Можливо, для батьків важливо підписати декларацію дитині з педіатром, який знаходиться поряд з дитячим садочком. Або вам принципово отримувати послуги в приватних закладах, тож ви можете перевірити, які саме приватники уклали договір з НСЗУ та чи зручно вам до них буде їздити. Тепер ця інформація в повному обсязі відображається на карті за посиланням . Там же пацієнт може знайти контакти закладу – адресу та номер телефону. У дешборді реалізували довгоочікувану можливість дізнатися про свого лікаря більше. У системі відображаються всі лікарі, у яких є хоча б одна декларація. Ви можете перевірити, чи обраний вами лікар може ще брати пацієнтів. Для лікарів Лікар може перевірити, скільки у нього пацієнтів, вікову структуру своїх пацієнтів та розмежування за статтю. Також сімейні лікарі, терапевти та педіатри можуть відслідковувати, чи має їх медичний заклад контракт з НСЗУ. Для керівників медзакладів Керівники медзакладів первинки можуть відслідковувати всі необхідні дані щодо своїх закладів: кількість декларацій у лікарів їхнього закладу, тенденцію підписання декларацій у своєму закладі. Крім того, можна проаналізувати конкурентне середовище в своєму регіоні. Наприклад, відслідкувати, скільки лікарів відкрили власну приватну практику за останній місяць та спрогнозувати можливий відтік пацієнтів. Також вони можуть співставити кількість лікарів і декларацій у закладах поблизу або у тих, які працюють у подібних умовах і оцінити потенціал свого закладу. Для органів місцевої влади та ДОЗ Для тих, хто планує розвиток системи здоров’я області, району, міста, села чи ОТГ, система надає великі можливості для аналізу статистичних даних. Для стратегічного планування, наприклад, важливо визначити необхідну кількість лікарів та молодшого медперсоналу на певних територіях чи в закладах, їхню спеціалізацію. Є можливість планувати кампанії із заохочення стежити за своїм здоров’ям, відстежуючи, представники яких вікових груп найменше обрали своїх лікарів. Також цей інструмент дозволяє вирішувати тактичні задачі. Наприклад, керівництво району може заохотити фахівця перейти з одного закладу до іншого, побачивши, де менше декларацій припадає на одного лікаря. Крім того, представники місцевої влади можуть побачити цілісну картину щодо укладання договорів закладами з Національною службою здоров’я. Джерело: kmu.gov.ua