Затверджено

рішення ХХУІ сесії районної ради УІ скликання

від 7 жовтня 2015 року № 538.26-6/15

ПОЛОЖЕННЯ

про звання "Почесний громадянин Кельменецького району"

( нова редакція)

     Звання "Почесний громадянин Кельменецького району" встановлено рішенням Кельменецької районної ради У скликання від 28.02.2007 р. № 111.5-5/07 враховуючи світову та вітчизняну практику відзначення видатних осіб, продовжуючи історичні традиції району та краю, з метою вшанування та відзнаки особистостей, які зробили вагомий внесок в їх розвиток та піднесення статусу в державі, в знак великої поваги до їх громадської діяльності.

Це Положення про звання "Почесний громадянин Кельменецького району" (надалі – Положення) визначає умови присвоєння вказаного звання, порядок розгляду кандидатур на його присвоєння та описи відзнак.

1. Загальні положення

       1.1.Звання "Почесний громадянин Кельменецького району"(надалі – Почесне звання) присвоюється як вияв особливої поваги і шани до осіб - жителів України, громадян інших країн, що здобули популярність і повагу у жителів району завдяки вагомому особистому внеску у його розвиток, у відродження та примноження надбань національної культури, створення матеріальних та духовних цінностей, піднесення авторитету району на державному рівні, миротворчу, доброчинну діяльність, за мужність і відвагу при порятунку людей, зміцнення законності і правопорядку, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та стихійного лиха.

       Почесне звання є вищою ознакою вдячності мешканців району особам, які мають видатні заслуги перед громадою та Україною, а також зробили значний особистий внесок в соціально-економічний розвиток району, розвиток науки, освіти, охорони здоров'я, культури та спорту, чия виробнича та громадська діяльність дістала визнання жителів Кельменеччини.

     1.2.Почесне звання присвоюється як правило щорічноне більше ніж двом особам виключно рішенням сесії Кельменецької районної ради Чернівецької області.  

       Почесне звання присвоюється особі безстроково і лише один раз.

     1.3.Звання "Почесний громадянин Кельменецького району" не може бути присвоєно громадянам, які раніше скоїли кримінальний злочин, були засуджені і судимість яких не погашена.

У разі вчинення особою, якій присвоєно Почесне звання навмисного злочину, районна рада може позбавити її цього звання.

     1.4.Особам, яким присвоюється Почесне звання, вручаються відзнаки: відповідне Посвідчення, Диплом та вноситься запис в "Книгу Почесних громадян Кельменецького району", яка довічно зберігається у районній раді.У випадку, коли присвоєння Почесного звання відбувається посмертно, вищезгадані документи видаються членам родини.

     Фотокартка Почесного громадянина розміщується на районній Дошці Пошани безстроково.

     1.5.Церемонія вручення відзнак Почесного громадянина Кельменецького району відбувається щорічно, як правило, на урочистостях з нагоди Дня незалежності України.

       1.6.Рішення сесії районної ради "Про присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району" набуває чинності з моменту його оголошення на урочистій церемонії та оприлюднюються у районних засобах масової інформації разом з біографічними даними нагороджених.

2. Повноваження Ради Почесних громадян Кельменецького району

2.1. Всі особи, удостоєні Почесного звання, входять до Ради Почесних громадянКельменецького району (надалі – Рада Почесних громадян), яка є громадським дорадчим органом при голові районної ради.

   2.2. Члени Ради Почесних громадян зі свого складу обирають голову Ради.

   2.3. Рада Почесних громадян може:

  • ініціювати розгляд питань районною радою та її органами;
  • публічно (у формі заяв чи звернень) висловлювати свою думку чи позицію з найактуальніших та резонансних питань життєдіяльності району.

3. Порядок висування кандидатур на Почесного звання

та його присвоєння

   3.1. Право висування кандидатур претендентів на Почесне звання належить:

  • голові районної ради або його заступнику в разі неможливості виконання ним своїх обовязків;
  • голові районної державної адміністрації;
  • постійним комісіям районної ради;
  • депутатським фракціям та групам ради;
  • селищній та сільським радам, об’єднанням громад;
  • територіальним громадам сіл, селища району за рішенням загальних зборів;
  • юридичним особам (незалежно від форм власності та напрямку діяльності);
  • партійним осередкам районного рівня ( за рішенням вищого органу);
  • трудовим колективам комунальних підприємств, установ, організацій району та зборам громадян сіл, селища району (за умов підтвердження легітимності цих зборів).

   3.2.Самовисування на звання "Почесний громадянин Кельменецького району" не розглядається.

3.3.При висуванні кандидатури претендента на звання "Почесний громадянин Кельменецького району" для розгляду до районної ради подаються наступні документи:

  • лист-клопотання;
  • біографічна довідка довільної форми ;
  • детальна інформація про виробничі та інші досягнення претендента, обґрунтування його особливого вкладу в розвиток району;
  • відгуки - клопотання юридичних, фізичних осіб, трудових колективів, громадських організацій та зібрань громадян, які підтримують висування цієї кандидатури (кількість відгуків не обмежується).

     Клопотання про присвоєння Почесного звання без подання зазначених документів не розглядаються.

4. Порядок розгляду матеріалів щодо присвоєння Почесного звання

     4.1.Матеріали, подані в установленому порядку до районної ради , розглядаються Експертною радою з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району", склад якої формується з депутатів районної ради, Почесних громадян району , представників творчих, професійних об’єднань, громадських діячів, осіб, що мають вагомий авторитет районі та за його межами, тощо.

   4.2.Персональний склад Експертної ради та її голова затверджуються рішенням сесії районної ради.

   4.3. Клопотання щодо присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району" подаються до районної ради протягом січня-квітня поточного року.

     Підсумкове засідання Експертної ради проводиться, як правило, у травні поточного року. У разі надходження клопотань більше ніж по двох особах Експертна рада рекомендує на розгляд районної ради   кандидатури лише двох  претендентів. 

   4.4.Голова Експертної ради скликає, проводить засідання, вносить на розгляд постійних комісій протокол її підсумкового засідання.

   4.5. Засідання Експертної ради вважається правомочним, якщо на засіданні присутні більше половини її членів .

     Рішення Експертної ради вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала більшість членів ради від загального складу.

     4.6.Робота з узагальнення інформації, визначення відповідності наданих клопотань умовам цього Положення та підготовки їх до розгляду Експертної ради здійснюється виконавчим апаратом районної ради, який має право додаткового запиту інформації щодо особи, що висувається на Почесне звання.

     Визначений головою районної ради структурний підрозділ виконавчого апарату забезпечує підготовку проектів відповідних рішень сесій ради, надання їх разом з висновками Експертної ради для розгляду постійними комісіями районної ради.

   4.7.Протокол засідання Експертної ради разом з іншими документами розглядається на засіданнях всіх постійних комісій районної ради та вносяться на розгляд сесії.

     За умов відсутності заперечень постійних комісій, визначення осіб, які удостоюються Почесного звання, проводиться шляхом затвердження сесією районної ради протоколу засідання Експертної ради.

   4.8.У разі смерті особи, яку вже затверджено протоколом засідання Експертної ради, в період між засіданням Експертної ради та сесією ради, її кандидатура може бути розглянута на засіданнях постійних комісій з подальшим внесенням на розгляд сесії районної ради.

     В такому випадку при прийнятті рішення сесією ради зазначена особа вважається Почесним громадянином Кельменецького району.

   4.9.Позбавлення статусу Почесний громадянин Кельменецького району в виключних випадках може здійснюватись рішенням сесії районної ради після вироку суду за дії кримінального характеру, чи інші дії, які не сумісні з цим Почесним званням.

5. Статус та відзнаки "Почесного громадянина Кельменецького району"

   5.1. Особа, удостоєна Почесного звання, на території  районумає право:

  • на позачерговий прийом посадовими особами органів виконавчої влади, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядуваннярайону;
  • бути присутньою з правом дорадчого голосу на пленарних засіданняхрайонноїради , колегіях ради та районної державної адміністрації;
  • брати участь у заходах, які проводятьсярайонноюрадою ірайонноюдержавною адміністрацією;
  • виступати в засобах масової інформації, які належать районнійраді;
  • на позачергове медичне обслуговування в установах охорони здоров'ярайонногопідпорядкування;
  • на отримання (за особистою заявою) щорічної одноразової виплати – матеріальної допомоги у розмірі 50 % офіційного показника мінімального прожиткового мінімуму.

   5.2. Почесний громадянин Кельменецького району за згодою приймає участь у складі офіційних делегацій району в роботі нарад, зустрічей, конференцій, урочистостей, що проводяться в області та за її межами.

   5.3.Особі, удостоєній Почесного звання, вручається посвідчення (додаток 1) та Диплом Почесного громадянинаКельменецького району.

5.4.Книга Почесних громадян Кельменецькогорайону складається з аркушів, надрукованих на спеціальному папері. На першій сторінці напис "Книга Почесних громадянКельменецькогорайону", в нижній частині напис «Заснована Кельменецькою районною радою VІ скликання, дата та рік». У центральній частині аркуша розміщений напис "Звання Почесний громадянин Кельменецького району присвоєно", далі зліва у стовпчик: місце для фото (розміром 9×12 см) ,напроти рядки для напису : прізвище, ім’я та по батькові особи, її місце роботи та посада, біографічні дані (дата народження, місце народження, нагороди та стислий зміст трудової діяльності), рядок для запису дати рішення районної ради.

   5.6.Посвідчення, Диплом Почесного громадянина Кельменецького району та запис у Книзі Почесних громадян мають однаковий порядковий номер.

6. Заключні положення

6.1. Дане Положення вступає в силу з моменту прийняття рішення районної ради і поширюється на всіх Почесних громадян Кельменецького району , кому це звання присвоєне з часу заснування .

6.2. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені за рішенням районної ради.

Керуючий справами районної ради                             Л.Світлам

 

 

 

 

 

Затверджено

                                                                                                             рішенням ІV сесії районної ради

                                                                                                             VІ скликання від 25.05.2011 р.

                                                                                                                            № 85.4 – 6/11

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок здійснення видатків з нагоди відзначення професійних свят, ювілейних, пам’ятних , знаменних дат та траурних заходів

         1.Дане   Положення   передбачає   порядок здійснення видатків з нагоди відзначення     пам’ятних,   знаменних   дат, ювілеїв,   загальнодержавних, професійних,   місцевих свят, інших подій та траурних заходів згідно     Указу Президента   України     від   02.12.1995 № 1116/95 “Про впорядкування відзначення пам’ятних дат і ювілеїв”.

        2.Представлення для нагородження чи відзначення проводиться за власної ініціативи     голів   районної   ради чи районної   державної адміністрації та за поданням     керівників органів   місцевого     самоврядування,   підприємств,     установ, організацій, громадських організацій району.

      3.В   поданнях   обов’язково   зазначаються:  

*  мотивація   нагородження чи     відзначення та сума коштів;

*  прізвище, ім’я, по-батькові особи (осіб) та їх паспортні дані , ідентифікаційні коди.

       4.Видатки на придбання корзин та квітів, вітальних листівок,тощо здійснюються з нагоди відзначення :

*  пам’ятних, знаменних дат держави, області та району, професійних свят;

*  ювілеїв підприємств, установ, організацій, які вносять вагомий внесок у розбудову державності України, вирішення питань соціально - економічного, культурного та духовного розвитку району;

*  історичних подій;

*  вшанування пам’яті відомих людей.

        5.Видатки на грошові нагороди, придбання пам’ятних адрес, грамот, квітів , цінних подарунків тощо здійснюються з нагоди відзначення ювілеїв - при досягненні 50, 55, 60 років та виходу на пенсію :

*  керівників та працівників підприємств, установ, організацій, за визначні особисті досягнення в економічній, науково - технічній, соціально - культурній та інших сферах діяльності;

*  працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, депутатів обласної та районної рад, за їх вагомий внесок у розвиток економіки, науки, освіти, культури, мистецтва, охорони здоров'я, фізичної культури та спорту, бізнесу, зміцнення авторитету району, активну благодійну, гуманістичну і громадську діяльності;

*  окремих громадян, за трудові здобутки в галузях народного господарства, розвитку економіки, науки, освіти, культури, мистецтва, охорони здоров'я та державного будівництва , які заслужили авторитет і визнання у членів територіальної громади району.

        6.Видатки на придбання вінків, корзин, квітів , тощо здійснюються при проведенні траурних заходів у випадку смерті:

*  відомих людей та почесних громадян району;

*  керівників та працівників підприємств, установ, організацій, які бездоганно працювали та сприяли поліпшенню соціально - економічного становища району, зробили особистий внесок в його розвиток ;

*  працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, які брали активну участь у громадському житті та внесли визначний внесок в розвиток області і району;

*  депутатів обласної та районної рад;

*  окремих громадян (в т.ч. чоловіка (дружини), батьків, дітей), діяльність яких була спрямована на прискорення соціально-економічного розвитку району, забезпечення благополуччя та безпеки громадян.

       7.Здійснення     зазначених   видатків   проводиться за рахунок коштів, запланованих у районному бюджеті на інші видатки, на   підставі спільного   розпорядження   голів районної ради та районної   державної   адміністрації .

               Керуючий справами районної ради                                          Л.Світла

 

 

 

     Затверджено

   рішення ХІ сесії районної    

         ради VIІ скликання

№149.11-7/17 від 31.03.2017 р.

Зміни і доповнення

до районної Комплексної програми соціальної

підтримки малозабезпечених верств населення «Турбота»

на 2016-2018 роки

Викласти в новій редакції:

Розділ 1. Загальна характеристика Програми

1.

Ініціатор розроблення програми

Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації
2. Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми

Доручення голови районної державної адміністрації від 23.11.2015 року № 4-Ш

3. Розробник програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації.
4. Співробітники програми Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління, відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»  
5. Відповідальний виконавець програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  

                                                

6. Учасники програми

Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного

фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління та відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»

7. Термін реалізації 2016-2018 роки
8. Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми (для комплексних програм) Районний, селищний, сільські
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідний для реалізації Програми, всього 1876 тис. грн.
9.1

- з них коштів районного бюджету

селищного та сільських бюджетів

1786 тис. грн.

90 тис. грн.

10. Основні джерела фінансування програми Районний, селищний, сільські бюджети, благодійні внески


                                               Заходи щодо забезпечення виконання Програми

№ п/п

Назва напряму діяльності

(пріоритетні завдання)

Перелік заходів програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерело фінансування

Орієнтовані обсяги фінансування (вартість), тис. грн., в тому числі:

Очікуваний результат

1 2 3 4 5 6 7 8
IV. МАТЕРІАЛЬНА І НАТУРАЛЬНА ДОПОМОГА
  4.3. Сприяти роботі громадських організацій інвалідів, ветеранів, афганців, чорнобильців, учасників АТО. Надавати фінансову допомогу на підтримку їх статутної діяльності. 2016-2018 роки Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет

2016 р. –50

2017 р. –100

2018 р. –100

Всього: 250

Зміцнення співпраці між виконавчою владою і громадськими організаціями
  4.4. Продовжити практику надання адресної матеріальної допомоги найбільш соціально незахищеним ветеранам війни і праці, дітям війни, громадянам похилого віку, інвалідам, реабілітованим, постраждалим від аварії на Чорнобильській АЕС, сиротам, сім’ям з дітьми, іншим малозабезпеченим і бездомним громадянам, біженцям, особам звільненим з місць позбавлення волі та іншим категоріям громадян району; а також щомісячну грошову допомогу головам Кельменецької районної організації ветеранів, районної організації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», Кельменецької районної організації Української спілки ветеранів Афганістану, Кельменецької громадської організації учасників АТО в розмірі 50% мінімальної заробітної плати кожному. 2016-2018 роки Кельменецькийтериторіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг). виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет, благодійні внески

2016 р. –300

2017 р. –500

2018 р. –500

Всього: 1300

Покращення соціального обслуговування малозабезпечених верств населення
  4.7. Забезпечення витратними матеріалами та комплектуючими до принтерів та комп’ютерної техніки, поштовими конвертами, марками, швидкозшивачами та бланками для формування особових справ отримувачів державних соціальних допомог, субсидій та пільг, журналами реєстрації, іншими канцелярськими товарами, тощо управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації 2016-2018 роки Управління соціального захисту населення райдержадміністрації, селищна, та сільські ради Районний, селищний та сільські бюджети

2016 р. – 74

2017 р. – 100

2018 р. – 100

Всього:   274

Своєчасне надання населенню району всіх видів соціальних допомог, житлових субсидій, пільг та компенсацій
                   

Керуючий справами районної ради                                                                    Л.Світла                           

 

Затверджено

                                                                 рішенням IV сесії районної ради VIІ скликання

                                                                   від 25 лютого 2016 року № 37.4-7/16

Зміни і доповнення

до районної Комплексної програми соціальної

підтримки малозабезпечених верств населення «Турбота»

на 2016-2018 роки

Розділ 1. Загальна характеристика Програми

1.

Ініціатор розроблення програми

Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації
2. Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми

Доручення голови районної державної адміністрації від 23.11.2015 року №   4-Ш

3. Розробник програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації.
4. Співробітники програми Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління, відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»  
5. Відповідальний виконавець програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  


6. Учасники програми

Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного

фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління та відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»

7. Термін реалізації 2016-2018 роки
8. Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми (для комплексних програм) Районний, селищний, сільські
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідний для реалізації Програми, всього 1350 тис. грн.
9.1

- з них коштів районного бюджету

селищного та сільських бюджетів

1260 тис. грн.

90 тис. грн.

10. Основні джерела фінансування програми Районний, селищний, сільські бюджети, благодійні внески

                                               Продовження додатку


                                                                                                                                                                                           

Заходи щодо забезпечення виконання Програми

№ п/п

Назва напряму діяльності

(пріоритетні завдання)

Перелік заходів програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерело фінансування

Орієнтовані обсяги фінансування (вартість), тис. грн., в тому числі:

Очікуваний результат

1 2 3 4 5 6 7 8
IV. МАТЕРІАЛЬНА І НАТУРАЛЬНА ДОПОМОГА
4.3. Сприяти роботі громадських організацій інвалідів, ветеранів, афганців, чорнобильців, учасників АТО. Надавати фінансову допомогу на підтримку їх статутної діяльності. 2016-2018 роки Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, виконкоми селищної та сільських рад

Районний

Бюджет

2016 р. –50

2017 р. –50

2018 р. –50

Всього: 150

Зміцнення співпраці між виконавчою владою і громадськими організаціями
4.4. Продовжити практику надання адресної матеріальної допомоги найбільш соціально незахищеним ветеранам війни і праці, дітям війни, громадянам похилого віку, інвалідам, реабілітованим, постраждалим від аварії на Чорнобильській АЕС, сиротам, сім’ям з дітьми, іншим малозабезпеченим і бездомним громадянам, біженцям, особам звільненим з місць позбавлення волі та іншим категоріям громадян району; а також щомісячну грошову допомогу головам Кельменецької районної організації ветеранів, районної організації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», Кельменецької районної організації Української спілки ветеранів Афганістану, Кельменецької громадської організації учасників АТО в розмірі 50% мінімальної заробітної плати кожному. 2016-2018 роки Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг). виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет, благодійні внески

2016 р. –300

2017 р. –300

2018 р. –300

Всього: 900

Покращення соціального обслуговування малозабезпечених верств населення
                       

Керуючий справами районної ради                                                                                                                    Л. Світла

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Україна сьогодні — це одна з найпривабливіших економік, ринків та країн світу, що продовжують розвиватися. На цьому сьогодні наголосив Прем’єр-міністр Олексій Гончарук під час виступу на Davos Ukrainian Breakfast 2020. І це не просто слова, вони підтверджені конкретними цифрами та фактами: — Економічне зростання України у 2019-му: від 3,6 до 4,2 % - порівняно із середнім рівнем у 2,5% у світі. — Золотовалютні резерви знаходяться на семирічному максимумі і досягли 25,3 млрд доларів США. — Державний борг зменшився до майже 50% - порівняно з 80% у 2016 році. — Інфляція знизилася до 4,1% у 2019-му - найнижчий рівень за останні 5 років. «Як ніколи до цього часу державна політика України орієнтована на інвестора та захист його інтересів. Ми пропонуємо кожному, хто інвестує в Україну, персональний підхід», - зазначив Олексій Гончарук. За словами Глави Уряду, по-перше, кожен великий інвестор, що вкладе понад 100 мільйонів доларів в Україну, отримає прямі гарантії від Уряду. По-друге, ми надамо особливі умови для тих інвесторів, які беруть участь у приватизації. По-третє, ми створимо спеціальний міжнародний арбітраж — він стане в нагоді для вирішення менших інвестиційних вимог (близько $10 млн і нижче), які в іншому випадку були б надмірно дорогими для того, щоб бути переданими до арбітражу. «Ми ухвалимо спецзакон, який надасть Уряду мандат на вирішення питань, що турбують інвесторів — від податкових пільг до земельних питань та інфраструктури. Якщо інвестор купує підприємство вартістю від 10 мільйонів доларів, то отримає «податкові канікули» — звільнення від податку на прибуток на період до 5-ти років. Додайте сюди повернення інвестицій у модернізацію за 2-5 років — і це дуже приваблива пропозиція!» – наголосив Олексій Гончарук. Джерело: https://www.kmu.gov.ua
  • Педагогічна інтернатура, контракти для директорів та вчителів на пенсії, учнівське самоврядування, можливості для створення справжньої старшої профільної школи, можливість для учнів обирати свою освітню траєкторію, фінансова автономія шкіл, більше можливостей для професійного зростання та збільшення зарплат вчителів. Все це та інші новації передбачає новий Закон “Про повну загальну середню освіту”, що був прийнятий Верховною Радою України 16 січня 2020 року. Документ підтримали 327 народних депутатів. “Цей Закон – це нові можливості для наших учнів, вчителів та освітніх управлінців, а також гарантії для батьків. У 2017 році був прийнятий Закон “Про освіту”, який передбачив багато потрібних нашій системі новацій, але знарядь для його втілення критично не вистачало. Закон “Про повну загальну середню освіту” – це реальні інструменти, які допоможуть втілити реформу. Попереду багато кропіткої роботи, ми до неї готові. Але нас замало, реальна школа – це не стіни і не закони, а перш за все вчителі, батьки та учні. Я закликаю всіх нас не зупинятися і разом працювати над побудовою Нової української школи – вона залежить від кожного із нас”, – відзначила Міністр освіти і науки України Ганна Новосад. Якими є основні новації Закону для УЧНІВ? Гарантії рівного доступу до освіти. Так, Закон гарантує зарахування дітей до початкової школи без жодних конкурсів, при цьому заклад має бути територіально доступним для дітей незалежно від їхнього соціального статусу чи місця народження.  Інклюзивність – тобто можливість дітям з особливими освітніми потребами навчатися в звичайних школах за власною освітньою траєкторією – також передбачена документом і гарантується учням. Діти на тривалому стаціонарному лікуванні завдяки прийняттю цього документа нарешті отримають захищене законом право здобувати освіту в медзакладах. Побудова індивідуальної освітньої траєкторії. Цей механізм дає можливість кожному учню гнучко та з урахуванням власних потреб і талантів будувати своє навчання. Це важливо передусім для дітей з особливими освітніми потребами й тих учнів, що додатково поглиблено навчаються поза школою чи прагнуть навчатись вдома. Для роботи за індивідуальною траєкторією учень та/або його батьки повинні будуть звернутися із заявою до школи. Під це створюватимуть індивідуальний навчальний план, який писатимуть разом педагоги, батьки та учень, схвалюватиме педрада та затверджуватиме директор. Далі для підтвердження знань з предметів, які здобуваються поза закладом, проводиться звичайне річне оцінювання чи ДПА. Якщо ж йдеться про підтвердження результатів за домашньою формою, школяру потрібно буде здавати семестровий контроль (тобто 2 на рік). Додаткові індивідуальні та/або групові консультації для учнів. Закон вперше відкриває можливість надання учням, що цього потребують, індивідуальних та/або групових консультацій на базі школи. Планується, що такі консультації оплачуватимуться за рахунок держави. Право на справедливе оцінювання та вимоги до доброчесності. Закон вперше на законодавчому рівні встановлює право учнів на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів навчання, незалежно від виду та форми здобуття ними освіти. Водночас документ деталізує та доповнює положення Закону України «Про освіту» та  встановлює конкретні види відповідальності за порушення академічної доброчесності. Вибір предметів учнями. Закон запроваджує право учнів обирати курси, навчальні предмети (інтегровані курси). Три адаптаційні цикли навчання – 1-2 класи, 5-6 класи та 10 клас. Це також новація новоприйнятого Закону, ці періоди – найбільш вразливі для дітей впродовж шкільного життя. Відтепер це обов’язково враховуватиметься при плануванні навчання у школах. Більше прав для учнівського самоврядування. Закон передбачає: чіткі повноваження учнівського самоврядування; право керівнику учнівського самоврядування на невідкладний прийом керівником закладу освіти; право учнів через своїх представників брати участь у засіданнях педагогічної ради з усіх питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу. Реалізація права кожної української дитини на оволодіння державною мовою.Як анонсувалось раніше, Закон передбачає три моделі вивчення української мови у школах. Дана новація – результат деталізації положень Закону “Про освіту”. Відповідна стаття документа була написана за результатами численних консультацій з представниками національних меншин та за результатами рекомендацій Венеціанської комісії. Отже, перша модель передбачена для корінних народів України, що не проживають у мовному середовищі своєї мови та не мають держави, яка цю мову захищала б та розвивала. Найперше йдеться про кримських татар. Для них у першу модель закладено навчання мовою корінного народу з 1 до 11 (12) класу поряд з ґрунтовним вивченням української мови. Друга модель – для шкіл з навчанням мовою національних меншин, мови яких належать до мов ЄС. Залежно від мовної групи та мовного середовища проживання, використання цієї моделі може бути різне, але основи такі: материнською мовою, поряд з вивченням державної, вони навчатимуться у початковий школі; у 5 класі не менше 20% річного обсягу навчального часу має викладатись українською з поступовим збільшенням обсягу, щоб у 9 класі досягти позначки у не менше 40% предметів, які вивчаються державною мовою; зі старшої школи не менше 60% річного обсягу навчального часу в цих закладах має читатися державною мовою. Третя модель працюватиме для решти національних громад України. Вона стосується нацменшин, мова яких належить до однієї з українською мовної сім’ї, а також що проживають переважно в середовищі власної мови (російська мова). Там початкова школа також буде мовою меншини разом із вивченням української, а з 5 класу не менше 80% навчального часу читатиметься державною мовою. Якими є основні новації Закону для ВЧИТЕЛІВ? Реальна педагогічна автономія вчителя у: створенні програм; розробці власної системи оцінювання та заохочення учня (зі створенням шкали переведення у 12-бальну шкалу); підвищенні кваліфікації за власним вибором та за кошт держави. Більші можливості для зростання зарплати вчителя. Документ передбачає більше доплат для вчителів, зокрема від 10 до 20% від зарплати за завідування ресурсними кімнатами, кабінетами інформатики та спортивними залами. Окрім цього, педагоги зможуть отримувати додаткові доплати, які завдяки закону матиме змогу встановлювати засновник закладу. “Це лише окремі кроки у напрямі збільшення зарплати вчителя. Цьогоріч Міністерство освіти і науки планує комплексну реформу заробітної плати – вона, зокрема, передбачатиме внесення частини надбавок в оклад педагога та гарантії рівня зарплати для всіх вчителів”, – відзначила Ганна Новосад. Педагогічна інтернатура для молодого вчителя. Перший рік роботи молодий вчитель проходитиме педагогічну інтернатуру. В її межах він чи вона отримає наставника, який буде зобов’язаний надавати консультації молодому фахівцю та допомагати йому стати успішним вчителем. Наставник отримуватиме додаткову 20% надбавку. Більше можливостей для педагогічного зростання вчителів. Так, новий Закон  встановлює державні гарантії на підвищення кваліфікації вчителя та передбачає його співфінансування з державного та місцевих бюджетів, можливість підвищувати кваліфікацію у недержавних провайдерів, створення нових центрів професійного розвитку педагогічних працівників. Документ також визначає категорії педагогічних працівників, що мають право на проходження сертифікації, та права і обов’язки, яких набувають учителі у разі її  успішного проходження. Якими є основні новації Закону для БАТЬКІВ? Безпечніше середовище для дітей. Закон дає можливість батькам супроводжувати дитину з особливими освітніми потребами під час навчання, а також надає гарантії захисту учнів від булінгу. Окрім цього, документ передбачає обов’язкове навчання вчителів основам домедичної допомоги та закриває доступ у заклад особам, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканності дитини. Право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу освіти. Ідеологія такої перевірки змінена – вона направлена передусім на підтримку та захист школи та всіх учасників освітнього процесу. Якщо батьки вбачають проблеми у роботі закладу та вичерпали усі можливості вирішити це разом із адміністрацією школи, інституційний аудит зможе розставити крапки над «і» та допомогти знайти оптимальний вихід із ситуації. Якими є основні новації Закону для ОСВІТНІХ УПРАВЛІНЦІВ? Більше можливостей для підсилення шкіл педагогами. Новоприйнятий Закон відкриває можливість стати вчителем людині з будь-якою, а не лише педагогічною, вищою освітою. Також документом передбачається, що обов’язкове переведення вчителів-пенсіонерів на строкові контракти має відбутись до 1 липня 2020 року. Нові підходи до призначення директорів шкіл. Згідно з Законом «Про освіту», директор може займати свою посаду не більше 2 термінів по 6 років поспіль в одному закладі. Однак щоб ця змінність влади давала позитивні наслідки для розвитку закладу, мають діяти прозорі та чесні механізми виборів директорів. З урахуванням пілотування різних видів конкурсного відбору директорів Закон встановлює, що колектив школи та батьки відіграватимуть дорадчу роль під час виборів, але сам конкурс проводитиме незалежна комісія. Також обов’язковою є відеотрансляція та відеофіксація відбору. Це має мінімізувати використання адмінресурсу директором, а також вплив виборів на навчальний процес. Закон також передбачає, що в межах конкурсу директор обов’язково повинен буде представити стратегічний план розвитку закладу. При цьому до 1 липня 2020 року директори шкіл, які перебувають на безстрокових трудових угодах, будуть в обов’язковому порядку переведені на строкові трудові угоди на 6 років (на 1 рік – для директорів, які отримують пенсію за віком) з наступною можливістю брати участь у конкурсі. Фінансова автономія шкіл. Новоприйнятий Закон передбачає більше можливостей для шкіл у використанні власних коштів. Зокрема на: формування структури закладу та штатного розпису; встановлення доплат, надбавок, виплати матеріальної допомоги, премій та/або їхніх розмірів, інших видів стимулювання та відзначення працівників; оплату поточних ремонтних робіт приміщень і споруд закладів загальної середньої освіти; оплату підвищення кваліфікації педпрацівників; укладення цивільно-правових угод для забезпечення діяльності закладу. “Ми дуже вдячні профільному комітету Верховної Ради за спільну роботу над підготовкою Закону до 2-го читання. Разом ми змогли закласти якісно нові можливості для зростання рівня нашої шкільної освіти для кожної дитини”, – додала Ганна Новосад. Нагадуємо, що реєстрація на сертифікацію вчителів 2020 року стартувала 15 січня. Джерело: https://mon.gov.ua
  • В рамках відзначення в районі 101-ої річниці Дня Соборності України, 22 січня 2020 року в залі засідань Кельменецької районної ради відбулися урочистості з нагоди цього державного свята, в яких взяли участь заступник голови районної ради Анатолій Горобець, перший заступник голови райдержадміністрації Ігор Урсуляк, селищний голова Сергій Буняк та представники трудових колективів установ, підприємств і організацій району. Перш ніж розпочати святкову програму, всі присутні вшанували хвилиною мовчання пам'ять  Олександра Гарбуза, який саме в ці дні 5 років тому загинув в зоні проведення Антитерористичної операції. З нагоди свята та в знак великої шани до підніжжя  пам’ятника Тараса Шевченка та меморіальних дощок Героям Небесної Сотні, Олександра Паламаря та Сергія Ковальчука покладено квіти від учасників зібрання.      Після хвилини мовчання та покладання квітів присутні побачили святкову програму під назвою «В єдності сила», яку підготували працівники Районного будинку народної творчості та дозвілля. Виступали члени колективу сучасного танцю «Натхнення» з хореографічними композиціями «Країна мрій» та «Україна – це ми», Софійка Чебан з піснею «Наша Україна» та Ольга Волощук із піснею «Над Україною». По закінченню заходу ведучий запросив долучитись усіх бажаючих до комунікаційної кампанії в соціальних мережах, записуючи відео та фото із хештегом «В Єдності Сила» та «Разом Сильніші».  

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda