Затверджено

рішення ХХУІ сесії районної ради УІ скликання

від 7 жовтня 2015 року № 538.26-6/15

ПОЛОЖЕННЯ

про звання "Почесний громадянин Кельменецького району"

( нова редакція)

     Звання "Почесний громадянин Кельменецького району" встановлено рішенням Кельменецької районної ради У скликання від 28.02.2007 р. № 111.5-5/07 враховуючи світову та вітчизняну практику відзначення видатних осіб, продовжуючи історичні традиції району та краю, з метою вшанування та відзнаки особистостей, які зробили вагомий внесок в їх розвиток та піднесення статусу в державі, в знак великої поваги до їх громадської діяльності.

Це Положення про звання "Почесний громадянин Кельменецького району" (надалі – Положення) визначає умови присвоєння вказаного звання, порядок розгляду кандидатур на його присвоєння та описи відзнак.

1. Загальні положення

       1.1.Звання "Почесний громадянин Кельменецького району"(надалі – Почесне звання) присвоюється як вияв особливої поваги і шани до осіб - жителів України, громадян інших країн, що здобули популярність і повагу у жителів району завдяки вагомому особистому внеску у його розвиток, у відродження та примноження надбань національної культури, створення матеріальних та духовних цінностей, піднесення авторитету району на державному рівні, миротворчу, доброчинну діяльність, за мужність і відвагу при порятунку людей, зміцнення законності і правопорядку, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та стихійного лиха.

       Почесне звання є вищою ознакою вдячності мешканців району особам, які мають видатні заслуги перед громадою та Україною, а також зробили значний особистий внесок в соціально-економічний розвиток району, розвиток науки, освіти, охорони здоров'я, культури та спорту, чия виробнича та громадська діяльність дістала визнання жителів Кельменеччини.

     1.2.Почесне звання присвоюється як правило щорічноне більше ніж двом особам виключно рішенням сесії Кельменецької районної ради Чернівецької області.  

       Почесне звання присвоюється особі безстроково і лише один раз.

     1.3.Звання "Почесний громадянин Кельменецького району" не може бути присвоєно громадянам, які раніше скоїли кримінальний злочин, були засуджені і судимість яких не погашена.

У разі вчинення особою, якій присвоєно Почесне звання навмисного злочину, районна рада може позбавити її цього звання.

     1.4.Особам, яким присвоюється Почесне звання, вручаються відзнаки: відповідне Посвідчення, Диплом та вноситься запис в "Книгу Почесних громадян Кельменецького району", яка довічно зберігається у районній раді.У випадку, коли присвоєння Почесного звання відбувається посмертно, вищезгадані документи видаються членам родини.

     Фотокартка Почесного громадянина розміщується на районній Дошці Пошани безстроково.

     1.5.Церемонія вручення відзнак Почесного громадянина Кельменецького району відбувається щорічно, як правило, на урочистостях з нагоди Дня незалежності України.

       1.6.Рішення сесії районної ради "Про присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району" набуває чинності з моменту його оголошення на урочистій церемонії та оприлюднюються у районних засобах масової інформації разом з біографічними даними нагороджених.

2. Повноваження Ради Почесних громадян Кельменецького району

2.1. Всі особи, удостоєні Почесного звання, входять до Ради Почесних громадянКельменецького району (надалі – Рада Почесних громадян), яка є громадським дорадчим органом при голові районної ради.

   2.2. Члени Ради Почесних громадян зі свого складу обирають голову Ради.

   2.3. Рада Почесних громадян може:

  • ініціювати розгляд питань районною радою та її органами;
  • публічно (у формі заяв чи звернень) висловлювати свою думку чи позицію з найактуальніших та резонансних питань життєдіяльності району.

3. Порядок висування кандидатур на Почесного звання

та його присвоєння

   3.1. Право висування кандидатур претендентів на Почесне звання належить:

  • голові районної ради або його заступнику в разі неможливості виконання ним своїх обовязків;
  • голові районної державної адміністрації;
  • постійним комісіям районної ради;
  • депутатським фракціям та групам ради;
  • селищній та сільським радам, об’єднанням громад;
  • територіальним громадам сіл, селища району за рішенням загальних зборів;
  • юридичним особам (незалежно від форм власності та напрямку діяльності);
  • партійним осередкам районного рівня ( за рішенням вищого органу);
  • трудовим колективам комунальних підприємств, установ, організацій району та зборам громадян сіл, селища району (за умов підтвердження легітимності цих зборів).

   3.2.Самовисування на звання "Почесний громадянин Кельменецького району" не розглядається.

3.3.При висуванні кандидатури претендента на звання "Почесний громадянин Кельменецького району" для розгляду до районної ради подаються наступні документи:

  • лист-клопотання;
  • біографічна довідка довільної форми ;
  • детальна інформація про виробничі та інші досягнення претендента, обґрунтування його особливого вкладу в розвиток району;
  • відгуки - клопотання юридичних, фізичних осіб, трудових колективів, громадських організацій та зібрань громадян, які підтримують висування цієї кандидатури (кількість відгуків не обмежується).

     Клопотання про присвоєння Почесного звання без подання зазначених документів не розглядаються.

4. Порядок розгляду матеріалів щодо присвоєння Почесного звання

     4.1.Матеріали, подані в установленому порядку до районної ради , розглядаються Експертною радою з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району", склад якої формується з депутатів районної ради, Почесних громадян району , представників творчих, професійних об’єднань, громадських діячів, осіб, що мають вагомий авторитет районі та за його межами, тощо.

   4.2.Персональний склад Експертної ради та її голова затверджуються рішенням сесії районної ради.

   4.3. Клопотання щодо присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району" подаються до районної ради протягом січня-квітня поточного року.

     Підсумкове засідання Експертної ради проводиться, як правило, у травні поточного року. У разі надходження клопотань більше ніж по двох особах Експертна рада рекомендує на розгляд районної ради   кандидатури лише двох  претендентів. 

   4.4.Голова Експертної ради скликає, проводить засідання, вносить на розгляд постійних комісій протокол її підсумкового засідання.

   4.5. Засідання Експертної ради вважається правомочним, якщо на засіданні присутні більше половини її членів .

     Рішення Експертної ради вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала більшість членів ради від загального складу.

     4.6.Робота з узагальнення інформації, визначення відповідності наданих клопотань умовам цього Положення та підготовки їх до розгляду Експертної ради здійснюється виконавчим апаратом районної ради, який має право додаткового запиту інформації щодо особи, що висувається на Почесне звання.

     Визначений головою районної ради структурний підрозділ виконавчого апарату забезпечує підготовку проектів відповідних рішень сесій ради, надання їх разом з висновками Експертної ради для розгляду постійними комісіями районної ради.

   4.7.Протокол засідання Експертної ради разом з іншими документами розглядається на засіданнях всіх постійних комісій районної ради та вносяться на розгляд сесії.

     За умов відсутності заперечень постійних комісій, визначення осіб, які удостоюються Почесного звання, проводиться шляхом затвердження сесією районної ради протоколу засідання Експертної ради.

   4.8.У разі смерті особи, яку вже затверджено протоколом засідання Експертної ради, в період між засіданням Експертної ради та сесією ради, її кандидатура може бути розглянута на засіданнях постійних комісій з подальшим внесенням на розгляд сесії районної ради.

     В такому випадку при прийнятті рішення сесією ради зазначена особа вважається Почесним громадянином Кельменецького району.

   4.9.Позбавлення статусу Почесний громадянин Кельменецького району в виключних випадках може здійснюватись рішенням сесії районної ради після вироку суду за дії кримінального характеру, чи інші дії, які не сумісні з цим Почесним званням.

5. Статус та відзнаки "Почесного громадянина Кельменецького району"

   5.1. Особа, удостоєна Почесного звання, на території  районумає право:

  • на позачерговий прийом посадовими особами органів виконавчої влади, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядуваннярайону;
  • бути присутньою з правом дорадчого голосу на пленарних засіданняхрайонноїради , колегіях ради та районної державної адміністрації;
  • брати участь у заходах, які проводятьсярайонноюрадою ірайонноюдержавною адміністрацією;
  • виступати в засобах масової інформації, які належать районнійраді;
  • на позачергове медичне обслуговування в установах охорони здоров'ярайонногопідпорядкування;
  • на отримання (за особистою заявою) щорічної одноразової виплати – матеріальної допомоги у розмірі 50 % офіційного показника мінімального прожиткового мінімуму.

   5.2. Почесний громадянин Кельменецького району за згодою приймає участь у складі офіційних делегацій району в роботі нарад, зустрічей, конференцій, урочистостей, що проводяться в області та за її межами.

   5.3.Особі, удостоєній Почесного звання, вручається посвідчення (додаток 1) та Диплом Почесного громадянинаКельменецького району.

5.4.Книга Почесних громадян Кельменецькогорайону складається з аркушів, надрукованих на спеціальному папері. На першій сторінці напис "Книга Почесних громадянКельменецькогорайону", в нижній частині напис «Заснована Кельменецькою районною радою VІ скликання, дата та рік». У центральній частині аркуша розміщений напис "Звання Почесний громадянин Кельменецького району присвоєно", далі зліва у стовпчик: місце для фото (розміром 9×12 см) ,напроти рядки для напису : прізвище, ім’я та по батькові особи, її місце роботи та посада, біографічні дані (дата народження, місце народження, нагороди та стислий зміст трудової діяльності), рядок для запису дати рішення районної ради.

   5.6.Посвідчення, Диплом Почесного громадянина Кельменецького району та запис у Книзі Почесних громадян мають однаковий порядковий номер.

6. Заключні положення

6.1. Дане Положення вступає в силу з моменту прийняття рішення районної ради і поширюється на всіх Почесних громадян Кельменецького району , кому це звання присвоєне з часу заснування .

6.2. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені за рішенням районної ради.

Керуючий справами районної ради                             Л.Світлам

 

 

 

 

 

Затверджено

                                                                                                             рішенням ІV сесії районної ради

                                                                                                             VІ скликання від 25.05.2011 р.

                                                                                                                            № 85.4 – 6/11

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок здійснення видатків з нагоди відзначення професійних свят, ювілейних, пам’ятних , знаменних дат та траурних заходів

         1.Дане   Положення   передбачає   порядок здійснення видатків з нагоди відзначення     пам’ятних,   знаменних   дат, ювілеїв,   загальнодержавних, професійних,   місцевих свят, інших подій та траурних заходів згідно     Указу Президента   України     від   02.12.1995 № 1116/95 “Про впорядкування відзначення пам’ятних дат і ювілеїв”.

        2.Представлення для нагородження чи відзначення проводиться за власної ініціативи     голів   районної   ради чи районної   державної адміністрації та за поданням     керівників органів   місцевого     самоврядування,   підприємств,     установ, організацій, громадських організацій району.

      3.В   поданнях   обов’язково   зазначаються:  

*  мотивація   нагородження чи     відзначення та сума коштів;

*  прізвище, ім’я, по-батькові особи (осіб) та їх паспортні дані , ідентифікаційні коди.

       4.Видатки на придбання корзин та квітів, вітальних листівок,тощо здійснюються з нагоди відзначення :

*  пам’ятних, знаменних дат держави, області та району, професійних свят;

*  ювілеїв підприємств, установ, організацій, які вносять вагомий внесок у розбудову державності України, вирішення питань соціально - економічного, культурного та духовного розвитку району;

*  історичних подій;

*  вшанування пам’яті відомих людей.

        5.Видатки на грошові нагороди, придбання пам’ятних адрес, грамот, квітів , цінних подарунків тощо здійснюються з нагоди відзначення ювілеїв - при досягненні 50, 55, 60 років та виходу на пенсію :

*  керівників та працівників підприємств, установ, організацій, за визначні особисті досягнення в економічній, науково - технічній, соціально - культурній та інших сферах діяльності;

*  працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, депутатів обласної та районної рад, за їх вагомий внесок у розвиток економіки, науки, освіти, культури, мистецтва, охорони здоров'я, фізичної культури та спорту, бізнесу, зміцнення авторитету району, активну благодійну, гуманістичну і громадську діяльності;

*  окремих громадян, за трудові здобутки в галузях народного господарства, розвитку економіки, науки, освіти, культури, мистецтва, охорони здоров'я та державного будівництва , які заслужили авторитет і визнання у членів територіальної громади району.

        6.Видатки на придбання вінків, корзин, квітів , тощо здійснюються при проведенні траурних заходів у випадку смерті:

*  відомих людей та почесних громадян району;

*  керівників та працівників підприємств, установ, організацій, які бездоганно працювали та сприяли поліпшенню соціально - економічного становища району, зробили особистий внесок в його розвиток ;

*  працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, які брали активну участь у громадському житті та внесли визначний внесок в розвиток області і району;

*  депутатів обласної та районної рад;

*  окремих громадян (в т.ч. чоловіка (дружини), батьків, дітей), діяльність яких була спрямована на прискорення соціально-економічного розвитку району, забезпечення благополуччя та безпеки громадян.

       7.Здійснення     зазначених   видатків   проводиться за рахунок коштів, запланованих у районному бюджеті на інші видатки, на   підставі спільного   розпорядження   голів районної ради та районної   державної   адміністрації .

               Керуючий справами районної ради                                          Л.Світла

 

 

 

     Затверджено

   рішення ХІ сесії районної    

         ради VIІ скликання

№149.11-7/17 від 31.03.2017 р.

Зміни і доповнення

до районної Комплексної програми соціальної

підтримки малозабезпечених верств населення «Турбота»

на 2016-2018 роки

Викласти в новій редакції:

Розділ 1. Загальна характеристика Програми

1.

Ініціатор розроблення програми

Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації
2. Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми

Доручення голови районної державної адміністрації від 23.11.2015 року № 4-Ш

3. Розробник програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації.
4. Співробітники програми Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління, відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»  
5. Відповідальний виконавець програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  

                                                

6. Учасники програми

Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного

фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління та відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»

7. Термін реалізації 2016-2018 роки
8. Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми (для комплексних програм) Районний, селищний, сільські
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідний для реалізації Програми, всього 1876 тис. грн.
9.1

- з них коштів районного бюджету

селищного та сільських бюджетів

1786 тис. грн.

90 тис. грн.

10. Основні джерела фінансування програми Районний, селищний, сільські бюджети, благодійні внески


                                               Заходи щодо забезпечення виконання Програми

№ п/п

Назва напряму діяльності

(пріоритетні завдання)

Перелік заходів програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерело фінансування

Орієнтовані обсяги фінансування (вартість), тис. грн., в тому числі:

Очікуваний результат

1 2 3 4 5 6 7 8
IV. МАТЕРІАЛЬНА І НАТУРАЛЬНА ДОПОМОГА
  4.3. Сприяти роботі громадських організацій інвалідів, ветеранів, афганців, чорнобильців, учасників АТО. Надавати фінансову допомогу на підтримку їх статутної діяльності. 2016-2018 роки Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет

2016 р. –50

2017 р. –100

2018 р. –100

Всього: 250

Зміцнення співпраці між виконавчою владою і громадськими організаціями
  4.4. Продовжити практику надання адресної матеріальної допомоги найбільш соціально незахищеним ветеранам війни і праці, дітям війни, громадянам похилого віку, інвалідам, реабілітованим, постраждалим від аварії на Чорнобильській АЕС, сиротам, сім’ям з дітьми, іншим малозабезпеченим і бездомним громадянам, біженцям, особам звільненим з місць позбавлення волі та іншим категоріям громадян району; а також щомісячну грошову допомогу головам Кельменецької районної організації ветеранів, районної організації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», Кельменецької районної організації Української спілки ветеранів Афганістану, Кельменецької громадської організації учасників АТО в розмірі 50% мінімальної заробітної плати кожному. 2016-2018 роки Кельменецькийтериторіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг). виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет, благодійні внески

2016 р. –300

2017 р. –500

2018 р. –500

Всього: 1300

Покращення соціального обслуговування малозабезпечених верств населення
  4.7. Забезпечення витратними матеріалами та комплектуючими до принтерів та комп’ютерної техніки, поштовими конвертами, марками, швидкозшивачами та бланками для формування особових справ отримувачів державних соціальних допомог, субсидій та пільг, журналами реєстрації, іншими канцелярськими товарами, тощо управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації 2016-2018 роки Управління соціального захисту населення райдержадміністрації, селищна, та сільські ради Районний, селищний та сільські бюджети

2016 р. – 74

2017 р. – 100

2018 р. – 100

Всього:   274

Своєчасне надання населенню району всіх видів соціальних допомог, житлових субсидій, пільг та компенсацій
                   

Керуючий справами районної ради                                                                    Л.Світла                           

 

Затверджено

                                                                 рішенням IV сесії районної ради VIІ скликання

                                                                   від 25 лютого 2016 року № 37.4-7/16

Зміни і доповнення

до районної Комплексної програми соціальної

підтримки малозабезпечених верств населення «Турбота»

на 2016-2018 роки

Розділ 1. Загальна характеристика Програми

1.

Ініціатор розроблення програми

Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації
2. Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми

Доручення голови районної державної адміністрації від 23.11.2015 року №   4-Ш

3. Розробник програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації.
4. Співробітники програми Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління, відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»  
5. Відповідальний виконавець програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  


6. Учасники програми

Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного

фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління та відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»

7. Термін реалізації 2016-2018 роки
8. Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми (для комплексних програм) Районний, селищний, сільські
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідний для реалізації Програми, всього 1350 тис. грн.
9.1

- з них коштів районного бюджету

селищного та сільських бюджетів

1260 тис. грн.

90 тис. грн.

10. Основні джерела фінансування програми Районний, селищний, сільські бюджети, благодійні внески

                                               Продовження додатку


                                                                                                                                                                                           

Заходи щодо забезпечення виконання Програми

№ п/п

Назва напряму діяльності

(пріоритетні завдання)

Перелік заходів програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерело фінансування

Орієнтовані обсяги фінансування (вартість), тис. грн., в тому числі:

Очікуваний результат

1 2 3 4 5 6 7 8
IV. МАТЕРІАЛЬНА І НАТУРАЛЬНА ДОПОМОГА
4.3. Сприяти роботі громадських організацій інвалідів, ветеранів, афганців, чорнобильців, учасників АТО. Надавати фінансову допомогу на підтримку їх статутної діяльності. 2016-2018 роки Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, виконкоми селищної та сільських рад

Районний

Бюджет

2016 р. –50

2017 р. –50

2018 р. –50

Всього: 150

Зміцнення співпраці між виконавчою владою і громадськими організаціями
4.4. Продовжити практику надання адресної матеріальної допомоги найбільш соціально незахищеним ветеранам війни і праці, дітям війни, громадянам похилого віку, інвалідам, реабілітованим, постраждалим від аварії на Чорнобильській АЕС, сиротам, сім’ям з дітьми, іншим малозабезпеченим і бездомним громадянам, біженцям, особам звільненим з місць позбавлення волі та іншим категоріям громадян району; а також щомісячну грошову допомогу головам Кельменецької районної організації ветеранів, районної організації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», Кельменецької районної організації Української спілки ветеранів Афганістану, Кельменецької громадської організації учасників АТО в розмірі 50% мінімальної заробітної плати кожному. 2016-2018 роки Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг). виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет, благодійні внески

2016 р. –300

2017 р. –300

2018 р. –300

Всього: 900

Покращення соціального обслуговування малозабезпечених верств населення
                       

Керуючий справами районної ради                                                                                                                    Л. Світла

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  •  Фахівці управління податків і зборів з фізичних осіб Головного управління ДФС у Чернівецькій області інформують, з початку поточного року буковинці подали 1519 декларацій про майновий стан і доходи з метою реалізації права отримання податкової знижки на навчання та задекларували понад 3,5 млн. грн. Наразі громадянам вже повернуто з бюджету більше 2,7 млн. грн. податкової знижки – акцентують у відомстві.  Та нагадують, на компенсацію частини сплачених коштів за умов декларування доходів можуть розраховувати платники, які протягом минулого року сплачували податок на доходи фізичних осіб. Це особи, які сплачували відсотки за іпотечним кредитом, перераховували благодійні внески неприбутковим організаціям, сплачували кошти за своє навчання або навчання своїх дітей, страхували себе та свою родину, сплачували кошти за переобладнання транспортного засобу на альтернативні види палива, здійснювали оплату допоміжних репродуктивних технологій та оплату вартості державних послуг при усиновленні дитини, включаючи сплату державного мита, сплачували кошти на будівництво чи придбання доступного житла, у тому числі на погашення пільгового іпотечного кредиту.  Слід знати, право на отримання податкової знижки мають лише члени сім’ї першого ступеня спорідненості, тобто – чоловік, дружина, діти, батьки. Відповідно, якщо платник сплачував за своє навчання, навчання дітей або батьків, він може звернутися до органів фіскальної служби для отримання податкової знижки. Для цього йому після закінчення податкового року необхідно подати до 31 грудня декларацію, в якій зазначити суму отриманих доходів та суму коштів, які були сплачені на освітні послуги.  Відтак, після проведення відповідних перерахунків кошти будуть повернуті платнику протягом 60 днів у спосіб, зазначений ним у декларації. У фіскальному відомстві підкреслюють, що для отримання податкової знижки за 2018 рік громадяни мають подати декларацію про отримані доходи з 1 січня до 31 грудня 2019 року. Якщо у цей період декларація не була подана, то знижка за цей період втрачається. Джерело: http://cv.sfs.gov.ua/    
  •  1 січня 2020 року всі медичні заклади, що надають спеціалізовану медичну допомогу, перейдуть на оплати за договорами з Національною службою здоров’я України (НСЗУ). Для цього вони мають відповідати кільком вимогам, перша з яких — реорганізуватись у комунальні некомерційні підприємства. Розповідаємо, якою є ситуація у різних областях і чому місцева влада не має зволікати з автономізацією лікарень. ЯК АВТОНОМІЗУЮТЬСЯ ЛІКАРНІ ЗА ОБЛАСТЯМИ Зараз ситуація з реорганізацією лікарень в країні нерівномірна. Лідером по реорганізації закладів є Полтавщина — 85% спеціалізованих закладів вже змінили свій статус на комунальні некомерційні підприємства (КНП). На другому місці Харківська область — 80% медзакладів автономізовані. За ними Волинська (75%), Рівненська (73%) та Львівська області (68%). Шість областей України перетворили у комунальні некомерційні підприємства більше 50% своїх лікарень.  Найменше закладів реорганізовано у Луганській області — 10% та на Закарпатті — 13%. Наступна в «антирейтингу» — Івано-Франківська область, де мають статус комунальних некомерційних підприємств лише 23% закладів.  У Херсонській області на КНП перетворені лише 29% лікарень, а в процесі — 12%. Якщо найближчі тижні місцеві ради Херсонської області не розпочнуть процес автономізації, існує великий ризик, що 59% лікарень цієї області не встигнуть стати КНП і підписати договір з Національною службою здоров’я до кінця року. Місцева влада, зокрема голова облради Владислав Мангер, перешкоджають автономізації своїх закладів. Депутати облради навіть планують звернутися до Кабміну та Верховної Ради України з проханням відтермінувати реорганізацію медзакладів та продовжити фінансування закладів охорони здоров’я третинного рівня області за рахунок медичної субвенції. Така позиція ґрунтується на ряді маніпулятивних тверджень, які МОЗ спростувало у матеріалі. ЩО БУДЕ З МЕДЗАКЛАДАМИ, ЯКІ НЕ УКЛАДУТЬ ДОГОВІР З НАЦІОНАЛЬНОЮ СЛУЖБОЮ ЗДОРОВ’Я Оскільки отримувати кошти у 2020 році медичні заклади зможуть тільки за договорами з Національною службою здоров’я, лікарні, які не реорганізуються і не підпишуть договір, не зможуть отримувати фінансування із державного бюджету. Такі медзаклади будуть змушені утримуватися з інших джерел — наприклад, з місцевих бюджетів. Так само цей принцип працював при перетворенні медзакладів первинки. З січня 2019 року медична субвенція не передбачена для медичних закладів, де працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри. Там, де зволікали з підготовкою медзакладів до переходу на оплати за договорами з Національною службою здоров’я і не провели автономізацію вчасно, довелося перші місяці 2019 року фінансувати медзаклади первинної меддопомоги із місцевого бюджету.   Наприклад, “Центр первинної медико-санітарної допомоги Чорноострівської селищної ради” на Хмельниччині уклав договір з НСЗУ лише 28 березня 2019 року, а отримувати гроші почав із квітня. Тобто протягом першого кварталу громада мала сама утримувати свій заклад. Швидше впорався "Нижньосірогозький Центр первинної медико-санітарної допомоги" на Херсонщині — уклали договір 21 лютого, і з березня отримали фінансування.  Депутати місцевих рад не скасують виконання Закону “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування”, і кошти на утримання не реорганізованих медзакладів без договорів з НСЗУ з січня 2020 року доведеться відшукувати в місцевому бюджеті. ЯК ПРОЙТИ РЕОРГАНІЗАЦІЮ: МЕХАНІЗМ І МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Механізм автономізації детально описаний на сайті МОЗ України.  Процедура реорганізації триває близько 6 місяців. Тому  ухвалити рішення про автономізацію лікарень місцеві ради мають уже на найближчій сесії. Щоб уникнути помилок при реорганізації, ознайомтесь із відповідями на найпоширеніші питання. Методичні рекомендації допоможуть провести реорганізацію в оптимальний строк.  Нагадаємо, з 2018 року модель оплат за принципом «гроші йдуть за пацієнтом» працює на рівні первинної медичної допомоги. Усі комунальні медзаклади, де працюють сімейні лікарі, терапевти і педіатри, вже мають договори з Національною службою здоров’я. Досі заклади спеціалізованої допомоги фінансувалися з медичної субвенції. З 2020 року тут також запрацює модель фінансування Національної служби здоров’я. Заклади отримуватимиуть оплати за надані медичні послуги в межах програми медичних гарантій (гарантованого пакету медичних послуг) за договорами з НСЗУ. Лікарні самостійно розпоряджатимуться заробленими коштами, зможуть оптимізувати свою роботу і переглянути зарплати медиків. Джерело: http://moz.gov.ua/
  •  17 липня 2019 року на засіданні Уряду прийнято постанову Кабінету Міністрів України „Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) органами Пенсійного фонду України”.  Зазначену постанову прийнято з метою реалізації вимог Методики розроблення критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю), затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 342. Такі критерії розробляються органом державного нагляду (контролю) у віднесеній до його відання сфері, відповідно до вимог законодавства з урахування цієї Методики та даних про настання негативних наслідків провадження господарської діяльності. Джерело: www.kmu.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda