Затверджено

рішення ХХУІ сесії районної ради УІ скликання

від 7 жовтня 2015 року № 538.26-6/15

ПОЛОЖЕННЯ

про звання "Почесний громадянин Кельменецького району"

( нова редакція)

     Звання "Почесний громадянин Кельменецького району" встановлено рішенням Кельменецької районної ради У скликання від 28.02.2007 р. № 111.5-5/07 враховуючи світову та вітчизняну практику відзначення видатних осіб, продовжуючи історичні традиції району та краю, з метою вшанування та відзнаки особистостей, які зробили вагомий внесок в їх розвиток та піднесення статусу в державі, в знак великої поваги до їх громадської діяльності.

Це Положення про звання "Почесний громадянин Кельменецького району" (надалі – Положення) визначає умови присвоєння вказаного звання, порядок розгляду кандидатур на його присвоєння та описи відзнак.

1. Загальні положення

       1.1.Звання "Почесний громадянин Кельменецького району"(надалі – Почесне звання) присвоюється як вияв особливої поваги і шани до осіб - жителів України, громадян інших країн, що здобули популярність і повагу у жителів району завдяки вагомому особистому внеску у його розвиток, у відродження та примноження надбань національної культури, створення матеріальних та духовних цінностей, піднесення авторитету району на державному рівні, миротворчу, доброчинну діяльність, за мужність і відвагу при порятунку людей, зміцнення законності і правопорядку, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та стихійного лиха.

       Почесне звання є вищою ознакою вдячності мешканців району особам, які мають видатні заслуги перед громадою та Україною, а також зробили значний особистий внесок в соціально-економічний розвиток району, розвиток науки, освіти, охорони здоров'я, культури та спорту, чия виробнича та громадська діяльність дістала визнання жителів Кельменеччини.

     1.2.Почесне звання присвоюється як правило щорічноне більше ніж двом особам виключно рішенням сесії Кельменецької районної ради Чернівецької області.  

       Почесне звання присвоюється особі безстроково і лише один раз.

     1.3.Звання "Почесний громадянин Кельменецького району" не може бути присвоєно громадянам, які раніше скоїли кримінальний злочин, були засуджені і судимість яких не погашена.

У разі вчинення особою, якій присвоєно Почесне звання навмисного злочину, районна рада може позбавити її цього звання.

     1.4.Особам, яким присвоюється Почесне звання, вручаються відзнаки: відповідне Посвідчення, Диплом та вноситься запис в "Книгу Почесних громадян Кельменецького району", яка довічно зберігається у районній раді.У випадку, коли присвоєння Почесного звання відбувається посмертно, вищезгадані документи видаються членам родини.

     Фотокартка Почесного громадянина розміщується на районній Дошці Пошани безстроково.

     1.5.Церемонія вручення відзнак Почесного громадянина Кельменецького району відбувається щорічно, як правило, на урочистостях з нагоди Дня незалежності України.

       1.6.Рішення сесії районної ради "Про присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району" набуває чинності з моменту його оголошення на урочистій церемонії та оприлюднюються у районних засобах масової інформації разом з біографічними даними нагороджених.

2. Повноваження Ради Почесних громадян Кельменецького району

2.1. Всі особи, удостоєні Почесного звання, входять до Ради Почесних громадянКельменецького району (надалі – Рада Почесних громадян), яка є громадським дорадчим органом при голові районної ради.

   2.2. Члени Ради Почесних громадян зі свого складу обирають голову Ради.

   2.3. Рада Почесних громадян може:

  • ініціювати розгляд питань районною радою та її органами;
  • публічно (у формі заяв чи звернень) висловлювати свою думку чи позицію з найактуальніших та резонансних питань життєдіяльності району.

3. Порядок висування кандидатур на Почесного звання

та його присвоєння

   3.1. Право висування кандидатур претендентів на Почесне звання належить:

  • голові районної ради або його заступнику в разі неможливості виконання ним своїх обовязків;
  • голові районної державної адміністрації;
  • постійним комісіям районної ради;
  • депутатським фракціям та групам ради;
  • селищній та сільським радам, об’єднанням громад;
  • територіальним громадам сіл, селища району за рішенням загальних зборів;
  • юридичним особам (незалежно від форм власності та напрямку діяльності);
  • партійним осередкам районного рівня ( за рішенням вищого органу);
  • трудовим колективам комунальних підприємств, установ, організацій району та зборам громадян сіл, селища району (за умов підтвердження легітимності цих зборів).

   3.2.Самовисування на звання "Почесний громадянин Кельменецького району" не розглядається.

3.3.При висуванні кандидатури претендента на звання "Почесний громадянин Кельменецького району" для розгляду до районної ради подаються наступні документи:

  • лист-клопотання;
  • біографічна довідка довільної форми ;
  • детальна інформація про виробничі та інші досягнення претендента, обґрунтування його особливого вкладу в розвиток району;
  • відгуки - клопотання юридичних, фізичних осіб, трудових колективів, громадських організацій та зібрань громадян, які підтримують висування цієї кандидатури (кількість відгуків не обмежується).

     Клопотання про присвоєння Почесного звання без подання зазначених документів не розглядаються.

4. Порядок розгляду матеріалів щодо присвоєння Почесного звання

     4.1.Матеріали, подані в установленому порядку до районної ради , розглядаються Експертною радою з попереднього розгляду кандидатур на присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району", склад якої формується з депутатів районної ради, Почесних громадян району , представників творчих, професійних об’єднань, громадських діячів, осіб, що мають вагомий авторитет районі та за його межами, тощо.

   4.2.Персональний склад Експертної ради та її голова затверджуються рішенням сесії районної ради.

   4.3. Клопотання щодо присвоєння звання "Почесний громадянин Кельменецького району" подаються до районної ради протягом січня-квітня поточного року.

     Підсумкове засідання Експертної ради проводиться, як правило, у травні поточного року. У разі надходження клопотань більше ніж по двох особах Експертна рада рекомендує на розгляд районної ради   кандидатури лише двох  претендентів. 

   4.4.Голова Експертної ради скликає, проводить засідання, вносить на розгляд постійних комісій протокол її підсумкового засідання.

   4.5. Засідання Експертної ради вважається правомочним, якщо на засіданні присутні більше половини її членів .

     Рішення Експертної ради вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала більшість членів ради від загального складу.

     4.6.Робота з узагальнення інформації, визначення відповідності наданих клопотань умовам цього Положення та підготовки їх до розгляду Експертної ради здійснюється виконавчим апаратом районної ради, який має право додаткового запиту інформації щодо особи, що висувається на Почесне звання.

     Визначений головою районної ради структурний підрозділ виконавчого апарату забезпечує підготовку проектів відповідних рішень сесій ради, надання їх разом з висновками Експертної ради для розгляду постійними комісіями районної ради.

   4.7.Протокол засідання Експертної ради разом з іншими документами розглядається на засіданнях всіх постійних комісій районної ради та вносяться на розгляд сесії.

     За умов відсутності заперечень постійних комісій, визначення осіб, які удостоюються Почесного звання, проводиться шляхом затвердження сесією районної ради протоколу засідання Експертної ради.

   4.8.У разі смерті особи, яку вже затверджено протоколом засідання Експертної ради, в період між засіданням Експертної ради та сесією ради, її кандидатура може бути розглянута на засіданнях постійних комісій з подальшим внесенням на розгляд сесії районної ради.

     В такому випадку при прийнятті рішення сесією ради зазначена особа вважається Почесним громадянином Кельменецького району.

   4.9.Позбавлення статусу Почесний громадянин Кельменецького району в виключних випадках може здійснюватись рішенням сесії районної ради після вироку суду за дії кримінального характеру, чи інші дії, які не сумісні з цим Почесним званням.

5. Статус та відзнаки "Почесного громадянина Кельменецького району"

   5.1. Особа, удостоєна Почесного звання, на території  районумає право:

  • на позачерговий прийом посадовими особами органів виконавчої влади, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядуваннярайону;
  • бути присутньою з правом дорадчого голосу на пленарних засіданняхрайонноїради , колегіях ради та районної державної адміністрації;
  • брати участь у заходах, які проводятьсярайонноюрадою ірайонноюдержавною адміністрацією;
  • виступати в засобах масової інформації, які належать районнійраді;
  • на позачергове медичне обслуговування в установах охорони здоров'ярайонногопідпорядкування;
  • на отримання (за особистою заявою) щорічної одноразової виплати – матеріальної допомоги у розмірі 50 % офіційного показника мінімального прожиткового мінімуму.

   5.2. Почесний громадянин Кельменецького району за згодою приймає участь у складі офіційних делегацій району в роботі нарад, зустрічей, конференцій, урочистостей, що проводяться в області та за її межами.

   5.3.Особі, удостоєній Почесного звання, вручається посвідчення (додаток 1) та Диплом Почесного громадянинаКельменецького району.

5.4.Книга Почесних громадян Кельменецькогорайону складається з аркушів, надрукованих на спеціальному папері. На першій сторінці напис "Книга Почесних громадянКельменецькогорайону", в нижній частині напис «Заснована Кельменецькою районною радою VІ скликання, дата та рік». У центральній частині аркуша розміщений напис "Звання Почесний громадянин Кельменецького району присвоєно", далі зліва у стовпчик: місце для фото (розміром 9×12 см) ,напроти рядки для напису : прізвище, ім’я та по батькові особи, її місце роботи та посада, біографічні дані (дата народження, місце народження, нагороди та стислий зміст трудової діяльності), рядок для запису дати рішення районної ради.

   5.6.Посвідчення, Диплом Почесного громадянина Кельменецького району та запис у Книзі Почесних громадян мають однаковий порядковий номер.

6. Заключні положення

6.1. Дане Положення вступає в силу з моменту прийняття рішення районної ради і поширюється на всіх Почесних громадян Кельменецького району , кому це звання присвоєне з часу заснування .

6.2. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені за рішенням районної ради.

Керуючий справами районної ради                             Л.Світлам

 

 

 

 

 

Затверджено

                                                                                                             рішенням ІV сесії районної ради

                                                                                                             VІ скликання від 25.05.2011 р.

                                                                                                                            № 85.4 – 6/11

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок здійснення видатків з нагоди відзначення професійних свят, ювілейних, пам’ятних , знаменних дат та траурних заходів

         1.Дане   Положення   передбачає   порядок здійснення видатків з нагоди відзначення     пам’ятних,   знаменних   дат, ювілеїв,   загальнодержавних, професійних,   місцевих свят, інших подій та траурних заходів згідно     Указу Президента   України     від   02.12.1995 № 1116/95 “Про впорядкування відзначення пам’ятних дат і ювілеїв”.

        2.Представлення для нагородження чи відзначення проводиться за власної ініціативи     голів   районної   ради чи районної   державної адміністрації та за поданням     керівників органів   місцевого     самоврядування,   підприємств,     установ, організацій, громадських організацій району.

      3.В   поданнях   обов’язково   зазначаються:  

*  мотивація   нагородження чи     відзначення та сума коштів;

*  прізвище, ім’я, по-батькові особи (осіб) та їх паспортні дані , ідентифікаційні коди.

       4.Видатки на придбання корзин та квітів, вітальних листівок,тощо здійснюються з нагоди відзначення :

*  пам’ятних, знаменних дат держави, області та району, професійних свят;

*  ювілеїв підприємств, установ, організацій, які вносять вагомий внесок у розбудову державності України, вирішення питань соціально - економічного, культурного та духовного розвитку району;

*  історичних подій;

*  вшанування пам’яті відомих людей.

        5.Видатки на грошові нагороди, придбання пам’ятних адрес, грамот, квітів , цінних подарунків тощо здійснюються з нагоди відзначення ювілеїв - при досягненні 50, 55, 60 років та виходу на пенсію :

*  керівників та працівників підприємств, установ, організацій, за визначні особисті досягнення в економічній, науково - технічній, соціально - культурній та інших сферах діяльності;

*  працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, депутатів обласної та районної рад, за їх вагомий внесок у розвиток економіки, науки, освіти, культури, мистецтва, охорони здоров'я, фізичної культури та спорту, бізнесу, зміцнення авторитету району, активну благодійну, гуманістичну і громадську діяльності;

*  окремих громадян, за трудові здобутки в галузях народного господарства, розвитку економіки, науки, освіти, культури, мистецтва, охорони здоров'я та державного будівництва , які заслужили авторитет і визнання у членів територіальної громади району.

        6.Видатки на придбання вінків, корзин, квітів , тощо здійснюються при проведенні траурних заходів у випадку смерті:

*  відомих людей та почесних громадян району;

*  керівників та працівників підприємств, установ, організацій, які бездоганно працювали та сприяли поліпшенню соціально - економічного становища району, зробили особистий внесок в його розвиток ;

*  працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, громадських організацій, які брали активну участь у громадському житті та внесли визначний внесок в розвиток області і району;

*  депутатів обласної та районної рад;

*  окремих громадян (в т.ч. чоловіка (дружини), батьків, дітей), діяльність яких була спрямована на прискорення соціально-економічного розвитку району, забезпечення благополуччя та безпеки громадян.

       7.Здійснення     зазначених   видатків   проводиться за рахунок коштів, запланованих у районному бюджеті на інші видатки, на   підставі спільного   розпорядження   голів районної ради та районної   державної   адміністрації .

               Керуючий справами районної ради                                          Л.Світла

 

 

 

     Затверджено

   рішення ХІ сесії районної    

         ради VIІ скликання

№149.11-7/17 від 31.03.2017 р.

Зміни і доповнення

до районної Комплексної програми соціальної

підтримки малозабезпечених верств населення «Турбота»

на 2016-2018 роки

Викласти в новій редакції:

Розділ 1. Загальна характеристика Програми

1.

Ініціатор розроблення програми

Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації
2. Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми

Доручення голови районної державної адміністрації від 23.11.2015 року № 4-Ш

3. Розробник програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації.
4. Співробітники програми Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління, відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»  
5. Відповідальний виконавець програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  

                                                

6. Учасники програми

Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного

фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління та відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»

7. Термін реалізації 2016-2018 роки
8. Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми (для комплексних програм) Районний, селищний, сільські
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідний для реалізації Програми, всього 1876 тис. грн.
9.1

- з них коштів районного бюджету

селищного та сільських бюджетів

1786 тис. грн.

90 тис. грн.

10. Основні джерела фінансування програми Районний, селищний, сільські бюджети, благодійні внески


                                               Заходи щодо забезпечення виконання Програми

№ п/п

Назва напряму діяльності

(пріоритетні завдання)

Перелік заходів програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерело фінансування

Орієнтовані обсяги фінансування (вартість), тис. грн., в тому числі:

Очікуваний результат

1 2 3 4 5 6 7 8
IV. МАТЕРІАЛЬНА І НАТУРАЛЬНА ДОПОМОГА
  4.3. Сприяти роботі громадських організацій інвалідів, ветеранів, афганців, чорнобильців, учасників АТО. Надавати фінансову допомогу на підтримку їх статутної діяльності. 2016-2018 роки Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет

2016 р. –50

2017 р. –100

2018 р. –100

Всього: 250

Зміцнення співпраці між виконавчою владою і громадськими організаціями
  4.4. Продовжити практику надання адресної матеріальної допомоги найбільш соціально незахищеним ветеранам війни і праці, дітям війни, громадянам похилого віку, інвалідам, реабілітованим, постраждалим від аварії на Чорнобильській АЕС, сиротам, сім’ям з дітьми, іншим малозабезпеченим і бездомним громадянам, біженцям, особам звільненим з місць позбавлення волі та іншим категоріям громадян району; а також щомісячну грошову допомогу головам Кельменецької районної організації ветеранів, районної організації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», Кельменецької районної організації Української спілки ветеранів Афганістану, Кельменецької громадської організації учасників АТО в розмірі 50% мінімальної заробітної плати кожному. 2016-2018 роки Кельменецькийтериторіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг). виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет, благодійні внески

2016 р. –300

2017 р. –500

2018 р. –500

Всього: 1300

Покращення соціального обслуговування малозабезпечених верств населення
  4.7. Забезпечення витратними матеріалами та комплектуючими до принтерів та комп’ютерної техніки, поштовими конвертами, марками, швидкозшивачами та бланками для формування особових справ отримувачів державних соціальних допомог, субсидій та пільг, журналами реєстрації, іншими канцелярськими товарами, тощо управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації 2016-2018 роки Управління соціального захисту населення райдержадміністрації, селищна, та сільські ради Районний, селищний та сільські бюджети

2016 р. – 74

2017 р. – 100

2018 р. – 100

Всього:   274

Своєчасне надання населенню району всіх видів соціальних допомог, житлових субсидій, пільг та компенсацій
                   

Керуючий справами районної ради                                                                    Л.Світла                           

 

Затверджено

                                                                 рішенням IV сесії районної ради VIІ скликання

                                                                   від 25 лютого 2016 року № 37.4-7/16

Зміни і доповнення

до районної Комплексної програми соціальної

підтримки малозабезпечених верств населення «Турбота»

на 2016-2018 роки

Розділ 1. Загальна характеристика Програми

1.

Ініціатор розроблення програми

Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації
2. Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади про розроблення програми

Доручення голови районної державної адміністрації від 23.11.2015 року №   4-Ш

3. Розробник програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації.
4. Співробітники програми Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління, відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»  
5. Відповідальний виконавець програми Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  


6. Учасники програми

Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг), управління Пенсійного

фонду України в Кельменецькому районі, комунальна установа «Кельменецька центральна районна лікарня», КЗ «Кельменецький районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги», відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Кельменецькому районі, районний центр зайнятості, фінансове управління та відділ культури районної державної адміністрації, КУ «Районна газета «Рідне слово», КУ «Районне радіомовлення»

7. Термін реалізації 2016-2018 роки
8. Перелік місцевих бюджетів, які приймають участь у виконанні програми (для комплексних програм) Районний, селищний, сільські
9. Загальний обсяг фінансових ресурсів необхідний для реалізації Програми, всього 1350 тис. грн.
9.1

- з них коштів районного бюджету

селищного та сільських бюджетів

1260 тис. грн.

90 тис. грн.

10. Основні джерела фінансування програми Районний, селищний, сільські бюджети, благодійні внески

                                               Продовження додатку


                                                                                                                                                                                           

Заходи щодо забезпечення виконання Програми

№ п/п

Назва напряму діяльності

(пріоритетні завдання)

Перелік заходів програми

Термін виконання заходу

Виконавці

Джерело фінансування

Орієнтовані обсяги фінансування (вартість), тис. грн., в тому числі:

Очікуваний результат

1 2 3 4 5 6 7 8
IV. МАТЕРІАЛЬНА І НАТУРАЛЬНА ДОПОМОГА
4.3. Сприяти роботі громадських організацій інвалідів, ветеранів, афганців, чорнобильців, учасників АТО. Надавати фінансову допомогу на підтримку їх статутної діяльності. 2016-2018 роки Управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації, виконкоми селищної та сільських рад

Районний

Бюджет

2016 р. –50

2017 р. –50

2018 р. –50

Всього: 150

Зміцнення співпраці між виконавчою владою і громадськими організаціями
4.4. Продовжити практику надання адресної матеріальної допомоги найбільш соціально незахищеним ветеранам війни і праці, дітям війни, громадянам похилого віку, інвалідам, реабілітованим, постраждалим від аварії на Чорнобильській АЕС, сиротам, сім’ям з дітьми, іншим малозабезпеченим і бездомним громадянам, біженцям, особам звільненим з місць позбавлення волі та іншим категоріям громадян району; а також щомісячну грошову допомогу головам Кельменецької районної організації ветеранів, районної організації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів «Союз організацій інвалідів України», Кельменецької районної організації Української спілки ветеранів Афганістану, Кельменецької громадської організації учасників АТО в розмірі 50% мінімальної заробітної плати кожному. 2016-2018 роки Кельменецький територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг). виконкоми селищної та сільських рад

Районний

бюджет, благодійні внески

2016 р. –300

2017 р. –300

2018 р. –300

Всього: 900

Покращення соціального обслуговування малозабезпечених верств населення
                       

Керуючий справами районної ради                                                                                                                    Л. Світла

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Людина, яка повертається з "країни червоної зони", повинна пройти самоізоляцію протягом 14 днів, встановивши в себе додаток “Дій вдома”, але за бажанням можна також пройти ПЛР-тестування у будь-якій лабораторії, акредитованій Центром громадського здоров'я. У разі негативного тесту самоізоляція припиняється. Про це Міністр охорони здоров’я України Максим Степанов заявив на щоденному брифінгу. “Результати тестування на COVID-19 методом ПЛР лабораторія, що безпосередньо виконала дослідження, вносить до електронної системи Центру громадського здоров’я України. Також після тесту результат автоматично відправляється на додаток “Дій вдома”. Після цього людина отримує повідомлення від додатка про можливість припинення самоізоляції”, - пояснив Максим Степанов. Всі лабораторії, які акредитовані Центром громадського здоров’я, є в переліку, опублікованому на сайті Центру. Також звертаємо увагу, що особа, яка здає ПЛР-тест, має попередньо заповнити інформовану згоду на опрацювання даних. У формі необхідно обов’язково зазначити факт перетину кордону, якщо він відбувся протягом останніх 14 днів, і точну дату прибуття на територію України. Крім цього, у формі варто зазначити саме той номер телефону, який було використано для встановлення додатку «Дій вдома». Інакше, можлива плутанина та несвоєчасне отримання повідомлення про завершення самоізоляції. Детальніше про порядок дій при поверненні з-за кордону можна дізнатися за посиланням.  Джерело: https://www.kmu.gov.ua
  • 9 липня парламентський Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді України прийняти постанову 3809 про призначення чергових місцевих виборів на 25 жовтня 2020 року. Згідно з проектом постанови, на неділю, 25 жовтня цього року призначаються чергові вибори депутатів обласних, Київської міської, районних у містах рад та Київського міського голови. Чергові вибори не проводяться на тимчасово окупованих територіях Криму та Донецької і Луганської областей. Фінансуватися чергові вибори мають з державного бюджету. Нагадаємо, очікується, що одночасно з черговими місцевими виборами пройдуть перші місцеві вибори голів та депутатів сільських, селищних, міських рад усіх 1470 новоутворених територіальних громад, а також депутатів районних рад у новостворених районах. Ці вибори своєю постановою має призначити Центральна виборча комісія. Джерело: https://decentralization.gov.ua
  • Мінрегіон підготував пропозиції змін до податкового законодавства, які розширять можливості нарощування надходжень до місцевих бюджетів. Пропозиції підготовлені в контексті реалізації завдань фінансової децентралізації і базуються на основоположному документі реформи -  Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Про це повідомили в Офісі підтримки реформ при Мінрегіоні. Нагадаємо, запроваджені у 2015 році перші кроки фінансової децентралізації забезпечили суттєве зростання місцевих бюджетів. Якщо до реформи, у 2014 році, власні доходи загального фонду місцевих бюджетів складали 68,6 млрд грн, то вже у 2015 році цей показник склав 98,2 млрд грн, у 2016 році – 146,6 млрд грн, у 2017 році – 192,7 млрд грн, у 2018 році – 234,1 млрд грн., у 2019 – 275 млрд грн. Серед основних бюджетоутворюючих податків для громад став податок на доходи фізичних осіб. 60% ПДФО у 2015 році держава передала на рівень спроможних громад. Сьогодні Мінрегіон пропонує для широкого громадського обговорення наступні кроки фінансової децентралізації (проект закону ЗАВАНТАЖИТИ): зарахування ПДФО за місцем розташування відокремлених підрозділів юридичних осіб спрощення регуляторної процедури для органів місцевого самоврядування при встановленні місцевих податків і зборів розширення повноважень органів місцевого самоврядування стосовно адміністрування податків і зборів, що надходять до місцевих бюджетів скасування пільг щодо плати за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам відновлення індексації нормативно-грошової оцінки землі Зарахування ПДФО за місцем розташування відокремлених підрозділів юридичних осіб Як є сьогодні: платники податків, які розташовані на території громади, і які мають відокремлені підрозділи (філії, представництва, відділення і т.п.), сплачують ПДФО не за місцем їх розташування, а за місцем реєстрації та територіального розміщення материнської структури (за основним місцем обліку). З точки зору чинного податкового законодавства - це не є порушенням, оскільки податок на доходи фізичних осіб податковими агентами було нараховано, задекларовано, утримано та перераховано до бюджету. Пропонується: внести зміни до Податкового кодексу і ними врегулювати питання сплати ПДФО відокремленими та структурними підрозділами підприємств, які розташовані на іншій, ніж юридична особа, території. Зокрема, пропонується доповнити відповідні статті Податкового кодексу України повним переліком всіх видів підрозділів, які може мати суб’єкт господарювання – юридична особа згідно зі ст.64 Господарського кодексу України, і які провадять свою діяльність на іншій території, ніж така юридична особа, а також шляхом внесення змін до статті 127 Податкового кодексу встановити відповідальність за порушення порядку зарахування ПДФО до місцевих бюджетів. Спрощення регуляторної процедури для органів місцевого самоврядування при встановленні місцевих податків і зборів Як є сьогодні: рутинний процес: 1) фінансове навантаження - місцеві ради створюють постійні комісії з питань реалізації державної регуляторної політики, а їх виконавчі органи - створюють у своєму складі структурні підрозділи з питань реалізації державної регуляторної політики або покладають реалізацію цих повноважень на один з існуючих структурних підрозділів; 2) тривалість в часі – Закон про регуляторну політику зобов’язує регуляторні органи дотримуватися визначеної цим Законом процедури підготовки, прийняття та відстеження результативності регуляторних актів. Така процедура передбачає: розробку планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів; підготовку проекту регуляторного акту; підготовку аналізу його регуляторного впливу; опублікування повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту; безпосереднє оприлюднення проекту разом а аналізом регуляторного впливу; роботу із зацікавленими суб’єктами (отримання зауважень і пропозицій, проведення громадських слухань, круглих столів тощо); прийняття регуляторного акту; офіційне оприлюднення прийнятого регуляторного акту; проведення відстеження результативності регуляторного акту; підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності регуляторного акту. ХОЧА повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків і зборів чітко регламентовані нормами Податкового кодексу України. Ним визначені елементи місцевих податків і зборів, граничні ставки місцевих податків і зборів, порядок їх запровадження та сплати на відповідній території. Органи місцевого самоврядування зобов’язані дотримуватися визначеного Податковим кодексом порядку і не можуть запроваджувати норми, які ним не встановлені. Тобто, прийняття рішень про місцеві податки і збори не створює нових адміністративних відносин між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання і також не може призвести до прийняття економічно недоцільних та неефективних рішень. Пропонується: не застосовувати вимоги законодавства про регуляторну політику до рішень про місцеві податки і збори. Спрощення процедури запровадження місцевих податків і зборів дасть можливість органам місцевого самоврядування зменшити витрати людських та фінансових ресурсів та підвищити ефективність їх використання для виконання інших важливих завдань. Розширення повноважень ОМС стосовно адміністрування податків і зборів, що надходять до місцевих бюджетів Як є сьогодні: чинним законодавством не в достатній мірі врегульовано питання щодо ефективного контролю за виконанням платниками своїх податкових зобов’язань, що призводить до значних втрат місцевих бюджетів. Податковим кодексом визначено, що функцією державних податкових інспекцій є сервісне обслуговування платників. Тобто питання, пов’язані з адмініструванням податків та зборів, залишаються поза увагою податкових інспекцій. Пропонується: надати органам місцевого самоврядування повноваження в частині адміністрування місцевих податків і зборів. Це питання можливо вирішити шляхом закріплення за органами місцевого самоврядування працівників податкових органів, які б забезпечували виконання фіскальної функції на території відповідної ОМС (або на територіях кількох ОМС). Скасування пільг щодо плати за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам Як є сьогодні: пунктом 284.4. статті 284 Податкового кодексу України плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25% податку (75% - це пільга). Це надає необґрунтовані фінансово-економічні преференції таким підприємствам. Пропонується:  скасувати таку пільгу. Щодо індексації нормативно-грошової оцінки землі Як є сьогодні: пунктом 289.1. статті 289 Податкового кодексу України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати за землю використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації. Але, Законами України № 2245 від 07.12.2017 та № 2628 від 23.11.2018 було встановлено, що на період 2017-2023 років індексація нормативної грошової оцінки здійснюється один раз на 7 років. Це негативно впливає на надходження до місцевих бюджетів і не стимулює органи місцевого самоврядування до нарощування їх дохідної бази. Пропонується: відновити індексацію нормативно-грошової оцінки землі «Розроблений Мінрегіоном законопроект – один з пакету нормативно-правових документів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.  Ми винесли його на громадське обговорення. Переконаний, що всі сьогодні зацікавлені у розвитку місцевого самоврядування, у зміцненні його фінансових м’язів, тому ми розраховуємо на підтримку всіх сторін – і місцевого самоврядування, і Мінфіну, і парламенту», - прокоментував заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода. Раніше Мінрегіон виніс на громадське обговорення нові редакції законопроектів про місцеве самоврядування, про місцеві державні адміністрації, зміни до Бюджетного кодексу України щодо фінансового забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування. Днями парламентський Комітет з питань бюджету рекомендував Верховній Раді України прийняти в першому читанні проект закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» № 3614. Джерело: https://decentralization.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda