КЕЛЬМЕНЕЦЬКА РАЙОННА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ХХІV СЕСІЯ VIІ СКЛИКАННЯ

29 листопада 2019 року № 443.24-7/19                                                  

Про Програму збереження архівних

фондів в Кельменецькому районі

на 2020-2024 роки

       Керуючись ст.43,60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Закону України «Про Національний архівний фонд і архівні установи», розпорядження Президента України від 13.04.2005р. № 957-2005-рп, наказу Міністерства юстиції України від 02.06.2014р. № 864/5, враховуючи висновок постійної комісії районної ради з гуманітарних питань, сім’ї, молоді та соціального захисту населення, районна рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити Програму збереження архівних фондів в Кельменецькому районі на 2020-2024 роки (далі - Програма) згідно додатку.
  2. Координацію робіт, пов’язаних з виконанням Програми та функцію головного розпорядника коштів залишити за районною радою.
  3. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації при формуванні районного бюджету на 2020-2024 роки передбачити кошти на фінансування заходів Програми.

Голова районної ради                                В.Ілаш

            

Затверджено

рішення ХХІV сесії районної ради

VIІ скликання

                                                                     29 листопада 2019 року № 443.24-7/19

Районна Програма збереження архівних фондів

на 2020-2024 роки

І. Загальна характеристика Програми

1. Ініціатор розроблення Програми Відділ з питань комунальної власності виконавчого апарату районної ради
2. Розробник Програми КУ «Кельменецький районний трудовий архів», відділ з питань комунальної власності виконавчого апарату районної ради
3. Відповідальний виконавець Програми КУ «Кельменецький районний трудовий архів»
4. Учасник Програми КУ «Кельменецький районний трудовий архів»
5. Терміни реалізації Програми 2020-2024 роки
6. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього:

2544,56 тис. грн.

7. Коштів районного бюджету 2544,56 тис. грн.
8. Основні джерела фінансування Програми Районний бюджет

ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована

Програма

      Районна Програма збереження архівних фондів на 2020-2024 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до Закону України « Про Національний архівний фонд і архівні установи», розпорядження Президента України від 13.04.2005р. № 957-2005-рп «Про невідкладні заходи щодо збереження національних архівних цінностей України» і спрямована на збереження архівних документів.

       Реалізація заходів Програми дасть змогу розв’язати проблему збереження архівних документів установ, організацій та підприємств району, що ліквідувалися без правонаступників, а також забезпечення централізованого зберігання документів, що мають соціально-правове значення у забезпеченні прав та законних інтересів жителів району.

       Станом на 01.11.2019 року в комунальній установі «Кельменецький районний трудовий архів» (надалі – трудовий архів) зберігається 95 фондів обсягом 16840 одиниць зберігання з кадрових питань, а саме:

№ з/п № фонду Назва фонду Крайні дати документів Кількість справ
1 1 Комунальне підприємство Кельменецьке об’єднання по агроприсловому будівництву «Райагробуд» 1952-2014 348
2 2 ТзОВ «Нива-Л» 1946-2007 1409
3 3 СГК «Хлібороб» 1948-2005 497
4 4 СГК «Світанок» 1947-2010 1103
5 5 СГК «Колос» 1948-2008 277
6 6 Кельменецьке районне міжколгоспне об*єднання по виробництву тваринницької продукції та кормів 1973-1984 58
7 7 Кельменецький комбікормовий завод 1980-1992 9
8 8 Кельменецьке відділення акціонерного комерційного агропромислового банку «Україна» 1945-1999 113
9 9 ВАТ «ПМК»-292 1975-2002 112
10 10 Кельменецька АК ОСС 1970-2006 54
11 11 Кельменецьке заготівельно-переробне підприємство 1973-2002 102
12 12 ВАТ «Кельменецький цукровий завод» 1954-2004 414
13 13 Кельменецький райкоопторг 1971-1995 38
14 14 ТзОВ «Комарівське» 1947-2006 818
15 15 ТзОВ «Нелипівці-2050» 1947-2006 387
16 16 ТзОВ «Мошанецьке» 1945-2007 624
17 17 ТзОВ «Агро-Рос» 1948-2003 739
18 17/1 ТзОВ «Оберіг» 2001-2004 10
19 18 ТзОВ «Нагорянське» 2000-2008 7
20 19 ТзОВ «Іванівецьке» 1948-2004 555
21 20 ТзОВ «Подвір’ївське» 1948-2008 683
22 21 Кооператив «Будівельник» 1990-1993 1
23 22 КП «Кельменецький ветеринарний санітарний загін» 1994-2003 7
24 23 Кельменецький райпобуткомбінат 1958-1992 89
25 24 Дочірнє підприємство «Іванівецьке підприємство по забезпеченню нафтопродуктами» ВАТ «Чернівці-нафтопродукт» 1989-1999 17
26 25 ПП «Валсаш» 2004-2008 7
27 26 МП «Агропроменерго» 1991-2001 9
28 27 ТзОВ «Продінвест» 2002-2005 9
29 28 Кооператив «Моноліт» 1990-2008 8
30 29 ВАТ «Кельменецьке РТП» 1944-1996 286
31 30 Іванівецький консервний завод 1974-1998 86
32 31 ВАТ «Кельменецький маслозавод» 1944-2005 113
33 32 Кельменецька харчосмакова фабрика 1945-1991 170
34 33 МП «Веселка» 1992-2002 7
35 34 МПП «Рубін» 1992-2009 5
36 35 ВАТ «Кельменецький завод продтоварів» 1991-2003 22
37 36 ПП «Богема-К» 2005-2009 6
38 37 ВАТ «Кельменецький райагрохім» 1979-2009 137
39 38 ТзОВ «Кристал» 2000-2008 10
40 39 ТзОВ «Арніка» 1997-2010 8
41 40 АТЗТ «Надія» 1997-2005 10
42 41 СГК «Козирянський» 1948-2010 474
43 42 ТзОВ «Роксолана» 1993-2010 15
44 43 ТзОВ «Надія» 1995-2010 8
45 44 Кельменецький райуполмінзаг 1944-1956 103
46 45 Відділ по будівництву в колгоспах 1946-1959 26
47 46 Районний відділ сільського господарства 1944-1953 10
48 47 Кельменецький завод будівельних матеріалів 1945-1973 86
49 48 Оціночна комісія 1974-1995 22
50 49 ТзОВ «Дружба» 1947-2008 663
51 50 ТзОВ «Ларгівське ХПП» 2000-2007 5
52 51 Кельменецька міжгосподарська юридична група 1976-1994 8
53 52 Кельменецький міжколгоспний відділ капітального будівництва 1972-1999 17
54 53 Кельменецький райсількомунгосп 1969-2002 51
55 54 ВАТ «Кельменецький міжрайплемсервіс» 1969-2008 63
56 55 ФГ «Господар землі-М» 2006-2011 5
57 56 МП «Кристал» 1992-2011 4
58 57 ПП «Формула» 2002-2006 8
59 58 ТзОВ «Мрія-2» 1992-2007 5
60 59 ВККП «Лад» 2000,2011 4
61 60 ТзОВ «Мотобольний клуб» 1985-1999 6
62 61

Приватне виробниче інформаційно-аналітичне підприємство

«М-ОВ-НЮС»

2002-2007,2012 5
63 62 Державна   податкова інспекція в Кельменецькому районі 1990-2012 64
64 63 ТзОВ Агрофірма «Весна» 1946-2007 746
65 64 ВАТ «Івановецьке РТП» 1970-2001,2007 76
66 65 ТзОВ «Оріон» 1999-2012 4
67 66 ТзОВ «Зет-7» 2006-2007,2012 5
68 67 ТзОВ «Т.Г.Шевченка» 1947-2006,2011 543
69 68 МП «Антоліна -ТО» 2009-2012 6
70 69 ВАТ «Кельменецька МТС» 1999-2012 13
71 70 СВК «Росошанівський-8» 2005-2009, 2011-2012 11
72 71 ТзОВ «Бузовицьке» 2000-2004, 2007,2012 7
73 72 ТзОВ «Україна» 1948-2007,2013 733
74 73 ВАТ «Кельменецьке АТП-17738» 1965-2006,2012 145
75 74 ТзОВ Агрофірма «Бернівська» 1948-2007,2012 586
76 75 СГК «Нива» 1946-2009, 2013 868
77 76 ТДВ «Кельменецький «МРАПС» 1986-2013 56
78 77 МПП «Соняшник» 2000-2006 13
79 78 ФГ «Еммануїл-777» 2006,2014 3
80 79 ПП «Будівельник-2006» 2006,2014 4
81 80 ФГ «Галичина-5» 2005-2007,2014 5
82 81 ТзОВ ім. Ватутіна 1948,1950-2007,2014 981
83 82 ПП «Лонгавто» 2004-2009, 2011,2014 6
84 83 Кельменецька районна державна санітарно-епідеміологічна станція 1969-2012,2014 67
85 84-об.

Виборидепутатів до місцевих рад та вибори сільський, селищного голів Кельменецького району Чернівецької області

2006,2009,2010,2011, 2012,2013,2014,2015 164
86 85 Комунальне підприємство «Кельменецьке госпрозрахункове проектно-виробниче, архітектурно-планувальне бюро» 1987-2015 30
87 86 ТОВ «Кельменецькі докальні мережі» 2011-2015 13
88 87 Кельменецьке районне управління юстиції 1999-2011 7
89 88 Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Дністрівське» 1945-2016 504
90 89 Відділ Держгеокадастру у Кельменецькому Районі Чернівецької області 1995-2017 47
91 90 Комунальне підприємство Центральна районна аптека № 27 1956-2017 77
92 91 Приватне підприємство «Іванівецьке ПМК-2-сервіс» 2005-2013,2016 12
93 92 ПП Кондрюк А.М.   2012-2016 9
94 93 ВАТ «Іванівецька ПМК-2» 1971-2015, 2018 76
95 94 ПП «Ольга-фарм» 2015-2019 14

       Архівна справа є важливою складовою інформаційної та культурної сфери життєдіяльності суспільства, що охоплює наукові, організаційні, правові, технологічні, економічні та інші питання пов’язані з нагромадженням, обліком, зберіганням архівних документів та використанням інформації, що в них містяться.

Стан архівної справи в Кельменецькому  районі потребує вжиття кардинальних заходів.В трудовому архіві відсутня протипожежна сигналізація, система охоронної сигналізації.  Відсутність систем кондиціювання не дає можливості забезпечити у сховищі оптимальний температурно-вологісний режим, а значить і належне зберігання документів, що не належать до Національного архівного фонду, але мають велике значення для забезпечення реалізації права суспільних інституцій та законних соціальних інтересів кожної людини. Трудовий архів потребує забезпечення достатньою кількістю сучасної комп’ютерної техніки та програмного забезпечення для організації роботи оцифрування документів з кадрових питань (особового складу)  та забезпечення їх необхідним стелажним обладнанням, картонажем.                              

Архівні документи, які знаходяться на зберіганні трудового архіву задовільняють потреби громадян соціально-правового характеру і є складовою частиною інформаційних ресурсів району. Збереження цієї спадщини є важливим завданням органів державної влади та місцевого самоврядування і є питанням державної ваги, оскільки від цього залежать долі людей, збереження їх прав і свобод.

ІІІ. Мета Програми

Метою Програми є забезпечення належного централізованого зберігання архівних документів установ, організацій та підприємств району, що ліквідувалися без правонаступників, а також використання інформації, що міститься в цих документах, для забезпечення прав та законних інтересів жителів району.

ІV. Обгрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми

Запорукою виконання завдань Програми є:

- належна матеріально-технічна база трудового архіву (оснащення архівосховища охоронно-пожежною сигналізацією, заміна стелажного обладнання та встановлення системи кондиціювання);

- захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання конфіденційної інформації, що міститься в архівних документах (встановлення та обслуговування ліцензованого програмного забезпечення);

- інформатизація архівної справи і на цій основі розширення доступу до архівної інформації та її використання (сканування для оцифрування документів);

- створення облікової бази даних, що є підставою для задоволення потреб громадян соціально-правового характеру.

         Тому ця Програма розрахована на 2020-2024 роки та визначає стратегію вирішення завдань збереження документів, нагромаджених у процесі документування управлінської діяльності службових, трудових або інших правовідносин юридичних та фізичних осіб.

Забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету та за можливості сільських, селищного бюджету, коштів від надання послуг КУ «Кельменецький районний трудовий архів».

Розрахунок вартості окремих завдань визначається окремим кошторисом і в залежності від нагальних потреб. Загальний обсяг фінансування завдань Програми становить 2 544, 56 тис. грн.

V. Завдання Програми

та результативні показники

Основними завданнями Програми є :

1) забезпечення процесу приймання документів з кадрових питань (особового складу) з попереднім упорядкуванням за описами справ, виборчої документації тимчасового строку зберігання відповідно до законодавства, документів тимчасового зберігання (до 10 років), у тому числі регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, строки зберігання яких на момент ліквідації не закінчилися;

2) здійснення обліку юридичних осіб, що перебувають на стадії ліквідації (банкрутства) протягом ліквідаційної процедури, з метою контролю за впорядкуванням, забезпеченням збереженості архівних документів до передачі їх на зберігання;

3) моніторинг збереження та впорядкування документів з особового складу в установах, на підприємствах, в організаціях незалежно від форми власності;

4) забезпечення відповідно до умов, визначених Укрдержархівом, тимчасового зберігання архівних документів ліквідованих юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, які здійснювали свою діяльність (були зареєстровані) на території району;

5) здійснення науково-технічного опрацювання документів, що підлягають подальшому зберіганню;

6) проведення експертизи цінності архівних документів, що будуть зберігатися, підготовка актів про вилучення для знищення документів, строки зберігання яких закінчилися;

7) облік документів, що зберігаються, у тому числі шляхом створення та підтримання облікових баз даних;

8) створення і вдосконалення довідкового апарату до архівних документів;

9) впровадження та використання автоматизованих архівних технологій, створення, вдосконалення та поповнення баз даних, довідкового апарату до документів, що зберігаються;

10) організація користування документами у службових, соціально-правових, наукових та інших цілях;

11) проведення робіт щодо встановлення місцезнаходження документів ліквідованих юридичних осіб, що не надійшли на зберігання;

12) забезпечення можливостей видавання архівних довідок, копій документів на запити фізичних і юридичних осіб;

13) забезпечення збереження конфіденційності персональних даних.

5.1. Показники продукту Програми

№№

п/п

Назва показника Одиниця виміру Вихідні дані на початок дії Програми І етап виконання Програми Всього за період дії Програми (або до кінця дії Програми)
2020 рік 2021 рік 2022 рік 2023 рік 2024 рік
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1.Показники продукту Програми
1 Кількість приймання документів за рік од.зб. 100 - - - - 100
2 Кількість заходів по за-безпеченню фізичної збереженості докумен-тів з паперовою осно-вою( ремонт аркушів). арк. 200 200 200 200 200 1000
3 Кількість заходів по за-безпеченню фізичної збереженості докумен-тів з паперовою осно-вою (оправлення та підшивання).

од.зб

300 300 300 300 300 1500
4 Кількість закартованих документів, раніше прийнятих на зберігання. од.зб. 100 100 100 100 100 500
5 Видача документів користувачам, працівникам архіву од.зб 100 100 100 100 100 500
6 Перевіряння наявності та фізичного стану документів од.зб 1757 1877 1711 1750 1688 8783
7 Розвиток і зміцнення матеріально-технічної бази архіву, ремонт кабінету споруда

1

1

-

-

-

2

8 Заміна та встановлення стелажного обладнання пог.м

-

100

-

-

-

100

9 Придбання та введення в експлуатацію засобів технічного оснащення засіб

1

1

-

-

-

2

2. Показники ефективності Програми
1 Кількість звернень громадян, розглянутих на особистому прийомі к-сть 200 200 200 200 200 1000
2 Кількість виданих довідок к-сть 500 500 500 500 500 2500
3 Середня вартість заходів по забезпеченню фізичної збереженості документів з паперовою основою (ремонт) тис.грн. 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 2,5
4 Середня вартість заходів по забезпеченню фізичної збереженості документів з паперовою основою (оправлення та підшивання)

тис.грн.

0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 2,5

5

Середня вартість кар тонування документів на один рік

тис.грн.

0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 2,5
6 Кількість документів, що видаються користувачам трудового архіву

од. збер.

100 100 100 100 100 500
7 Середні витрати на забезпечення архіву пожежно - охоронною сигналізацією, встановлення системи кондиціювання та придбання сканера

тис.грн.

25,0 5,0 - - - 30,0
8

Середня вартість на проведення ремонту архівосховища та робочого кабінету

тис.грн.

10,0 5,0 - - - 15,0
9 Середня вартість стелажного обладнання тис.грн. - 13,56 - - - 13,56
3. Показники якості Програми
1 Процент зростання кількості виданих довідок

%

2,5

2,5

2,5

2,5

2,5

12,5

2 Процент зростання кількості звернень громадян, розглянутих на особистому прийомі

%

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

7,5

3 Відсоток негативних довідок

%

5 5 5 5 5 25

5.2. Ресурсне забезпечення Програми

Ресурсне забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету та за можливості сільських, селищного бюджету, коштів від надання послуг КУ «Кельменецький районний трудовий архів».

Розрахунок вартості окремих завдань визначається окремим кошторисом і в залежності від нагальних потреб. Загальний обсяг фінансування завдань Програми становить 2 544, 56 тис. грн.                                                                                                             

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми І етап виконання Програми (тис.грн.) Всього витрат на виконання Програми
2020 рік 2021 рік 2022 рік 2023 рік 2024 рік
1 2 3 4 5 6 7
Обсяг ресурсів всього, в тому числі : 394,0 475,56 488,0 557,0 630,0 2544,56
районний бюджет 394,0 475,56 488,0 557,0 630,0 2544,56


VІ. Напрями діяльності і заходи Програми

№№

п/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) Термін виконання заходу Виконавці Джерела фінансу-вання Орієнтовні обсяги фінансування (вартість) тис. грн.. Очікуваний результат
2020 рік

2021

рік

2022

рік

2023

рік

2024

рік

1 Забезпечення фізичної збереженості документів з паперовою основою (ремонт)

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
2 Забезпечення фізичної збереженості документів з паперовою основою (оправлення та підшивання)

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
3 Забезпечення трудового архіву коробками для зберігання документів, канцтоварами та господарськими матеріалами

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0
4 Поточний ремонт архівосховища, робочого кабінету трудового архіву

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 10,0 5,0 - - -
5 Придбання та введення в експлуатацію засобів технічного оснащення (забезпечення архіву пожежно - охоронною сигналізацією, встановлення системи кондиціювання та придбання сканера)

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 25,0 5,0 - - -
6 Середня вартість стелажного обладнання

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет - 13,56 - - -
7 Фінансування окремих заходів пов’язаних із збереженням архівних матеріалів

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 357,0 450,0 486,0 555,0 628,0
Всього: 394,0 475,56 488,0 557,0 630,0
2544,56


VІІ. Координація та контроль за ходом Програми

Координація та контроль за виконанням Програми покладається на виконавчий апарат районної ради, архівний відділ райдержадміністрації та на постійну комісію районної ради з гуманітарних питань, сім’ї, молоді та соціального захисту населення.

Відповідальним за виконання завдань Програми є комунальна установа «Кельменецький районний трудовий архів».

Інформацію про хід виконання Програми заслухати на сесії районної ради в І кварталі 2022, 2024 років.

Керуючий справами                                              Л. Світла

                                                                                    

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Людина, яка повертається з "країни червоної зони", повинна пройти самоізоляцію протягом 14 днів, встановивши в себе додаток “Дій вдома”, але за бажанням можна також пройти ПЛР-тестування у будь-якій лабораторії, акредитованій Центром громадського здоров'я. У разі негативного тесту самоізоляція припиняється. Про це Міністр охорони здоров’я України Максим Степанов заявив на щоденному брифінгу. “Результати тестування на COVID-19 методом ПЛР лабораторія, що безпосередньо виконала дослідження, вносить до електронної системи Центру громадського здоров’я України. Також після тесту результат автоматично відправляється на додаток “Дій вдома”. Після цього людина отримує повідомлення від додатка про можливість припинення самоізоляції”, - пояснив Максим Степанов. Всі лабораторії, які акредитовані Центром громадського здоров’я, є в переліку, опублікованому на сайті Центру. Також звертаємо увагу, що особа, яка здає ПЛР-тест, має попередньо заповнити інформовану згоду на опрацювання даних. У формі необхідно обов’язково зазначити факт перетину кордону, якщо він відбувся протягом останніх 14 днів, і точну дату прибуття на територію України. Крім цього, у формі варто зазначити саме той номер телефону, який було використано для встановлення додатку «Дій вдома». Інакше, можлива плутанина та несвоєчасне отримання повідомлення про завершення самоізоляції. Детальніше про порядок дій при поверненні з-за кордону можна дізнатися за посиланням.  Джерело: https://www.kmu.gov.ua
  • 9 липня парламентський Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді України прийняти постанову 3809 про призначення чергових місцевих виборів на 25 жовтня 2020 року. Згідно з проектом постанови, на неділю, 25 жовтня цього року призначаються чергові вибори депутатів обласних, Київської міської, районних у містах рад та Київського міського голови. Чергові вибори не проводяться на тимчасово окупованих територіях Криму та Донецької і Луганської областей. Фінансуватися чергові вибори мають з державного бюджету. Нагадаємо, очікується, що одночасно з черговими місцевими виборами пройдуть перші місцеві вибори голів та депутатів сільських, селищних, міських рад усіх 1470 новоутворених територіальних громад, а також депутатів районних рад у новостворених районах. Ці вибори своєю постановою має призначити Центральна виборча комісія. Джерело: https://decentralization.gov.ua
  • Мінрегіон підготував пропозиції змін до податкового законодавства, які розширять можливості нарощування надходжень до місцевих бюджетів. Пропозиції підготовлені в контексті реалізації завдань фінансової децентралізації і базуються на основоположному документі реформи -  Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Про це повідомили в Офісі підтримки реформ при Мінрегіоні. Нагадаємо, запроваджені у 2015 році перші кроки фінансової децентралізації забезпечили суттєве зростання місцевих бюджетів. Якщо до реформи, у 2014 році, власні доходи загального фонду місцевих бюджетів складали 68,6 млрд грн, то вже у 2015 році цей показник склав 98,2 млрд грн, у 2016 році – 146,6 млрд грн, у 2017 році – 192,7 млрд грн, у 2018 році – 234,1 млрд грн., у 2019 – 275 млрд грн. Серед основних бюджетоутворюючих податків для громад став податок на доходи фізичних осіб. 60% ПДФО у 2015 році держава передала на рівень спроможних громад. Сьогодні Мінрегіон пропонує для широкого громадського обговорення наступні кроки фінансової децентралізації (проект закону ЗАВАНТАЖИТИ): зарахування ПДФО за місцем розташування відокремлених підрозділів юридичних осіб спрощення регуляторної процедури для органів місцевого самоврядування при встановленні місцевих податків і зборів розширення повноважень органів місцевого самоврядування стосовно адміністрування податків і зборів, що надходять до місцевих бюджетів скасування пільг щодо плати за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам відновлення індексації нормативно-грошової оцінки землі Зарахування ПДФО за місцем розташування відокремлених підрозділів юридичних осіб Як є сьогодні: платники податків, які розташовані на території громади, і які мають відокремлені підрозділи (філії, представництва, відділення і т.п.), сплачують ПДФО не за місцем їх розташування, а за місцем реєстрації та територіального розміщення материнської структури (за основним місцем обліку). З точки зору чинного податкового законодавства - це не є порушенням, оскільки податок на доходи фізичних осіб податковими агентами було нараховано, задекларовано, утримано та перераховано до бюджету. Пропонується: внести зміни до Податкового кодексу і ними врегулювати питання сплати ПДФО відокремленими та структурними підрозділами підприємств, які розташовані на іншій, ніж юридична особа, території. Зокрема, пропонується доповнити відповідні статті Податкового кодексу України повним переліком всіх видів підрозділів, які може мати суб’єкт господарювання – юридична особа згідно зі ст.64 Господарського кодексу України, і які провадять свою діяльність на іншій території, ніж така юридична особа, а також шляхом внесення змін до статті 127 Податкового кодексу встановити відповідальність за порушення порядку зарахування ПДФО до місцевих бюджетів. Спрощення регуляторної процедури для органів місцевого самоврядування при встановленні місцевих податків і зборів Як є сьогодні: рутинний процес: 1) фінансове навантаження - місцеві ради створюють постійні комісії з питань реалізації державної регуляторної політики, а їх виконавчі органи - створюють у своєму складі структурні підрозділи з питань реалізації державної регуляторної політики або покладають реалізацію цих повноважень на один з існуючих структурних підрозділів; 2) тривалість в часі – Закон про регуляторну політику зобов’язує регуляторні органи дотримуватися визначеної цим Законом процедури підготовки, прийняття та відстеження результативності регуляторних актів. Така процедура передбачає: розробку планів діяльності з підготовки проектів регуляторних актів; підготовку проекту регуляторного акту; підготовку аналізу його регуляторного впливу; опублікування повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акту; безпосереднє оприлюднення проекту разом а аналізом регуляторного впливу; роботу із зацікавленими суб’єктами (отримання зауважень і пропозицій, проведення громадських слухань, круглих столів тощо); прийняття регуляторного акту; офіційне оприлюднення прийнятого регуляторного акту; проведення відстеження результативності регуляторного акту; підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності регуляторного акту. ХОЧА повноваження органів місцевого самоврядування щодо встановлення місцевих податків і зборів чітко регламентовані нормами Податкового кодексу України. Ним визначені елементи місцевих податків і зборів, граничні ставки місцевих податків і зборів, порядок їх запровадження та сплати на відповідній території. Органи місцевого самоврядування зобов’язані дотримуватися визначеного Податковим кодексом порядку і не можуть запроваджувати норми, які ним не встановлені. Тобто, прийняття рішень про місцеві податки і збори не створює нових адміністративних відносин між органами місцевого самоврядування та суб’єктами господарювання і також не може призвести до прийняття економічно недоцільних та неефективних рішень. Пропонується: не застосовувати вимоги законодавства про регуляторну політику до рішень про місцеві податки і збори. Спрощення процедури запровадження місцевих податків і зборів дасть можливість органам місцевого самоврядування зменшити витрати людських та фінансових ресурсів та підвищити ефективність їх використання для виконання інших важливих завдань. Розширення повноважень ОМС стосовно адміністрування податків і зборів, що надходять до місцевих бюджетів Як є сьогодні: чинним законодавством не в достатній мірі врегульовано питання щодо ефективного контролю за виконанням платниками своїх податкових зобов’язань, що призводить до значних втрат місцевих бюджетів. Податковим кодексом визначено, що функцією державних податкових інспекцій є сервісне обслуговування платників. Тобто питання, пов’язані з адмініструванням податків та зборів, залишаються поза увагою податкових інспекцій. Пропонується: надати органам місцевого самоврядування повноваження в частині адміністрування місцевих податків і зборів. Це питання можливо вирішити шляхом закріплення за органами місцевого самоврядування працівників податкових органів, які б забезпечували виконання фіскальної функції на території відповідної ОМС (або на територіях кількох ОМС). Скасування пільг щодо плати за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам Як є сьогодні: пунктом 284.4. статті 284 Податкового кодексу України плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25% податку (75% - це пільга). Це надає необґрунтовані фінансово-економічні преференції таким підприємствам. Пропонується:  скасувати таку пільгу. Щодо індексації нормативно-грошової оцінки землі Як є сьогодні: пунктом 289.1. статті 289 Податкового кодексу України встановлено, що для визначення розміру податку та орендної плати за землю використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації. Але, Законами України № 2245 від 07.12.2017 та № 2628 від 23.11.2018 було встановлено, що на період 2017-2023 років індексація нормативної грошової оцінки здійснюється один раз на 7 років. Це негативно впливає на надходження до місцевих бюджетів і не стимулює органи місцевого самоврядування до нарощування їх дохідної бази. Пропонується: відновити індексацію нормативно-грошової оцінки землі «Розроблений Мінрегіоном законопроект – один з пакету нормативно-правових документів реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади.  Ми винесли його на громадське обговорення. Переконаний, що всі сьогодні зацікавлені у розвитку місцевого самоврядування, у зміцненні його фінансових м’язів, тому ми розраховуємо на підтримку всіх сторін – і місцевого самоврядування, і Мінфіну, і парламенту», - прокоментував заступник Міністра розвитку громад та територій В’ячеслав Негода. Раніше Мінрегіон виніс на громадське обговорення нові редакції законопроектів про місцеве самоврядування, про місцеві державні адміністрації, зміни до Бюджетного кодексу України щодо фінансового забезпечення повноважень органів місцевого самоврядування. Днями парламентський Комітет з питань бюджету рекомендував Верховній Раді України прийняти в першому читанні проект закону «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» № 3614. Джерело: https://decentralization.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda