КЕЛЬМЕНЕЦЬКА РАЙОННА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ХХІV СЕСІЯ VIІ СКЛИКАННЯ

29 листопада 2019 року № 443.24-7/19                                                  

Про Програму збереження архівних

фондів в Кельменецькому районі

на 2020-2024 роки

       Керуючись ст.43,60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Закону України «Про Національний архівний фонд і архівні установи», розпорядження Президента України від 13.04.2005р. № 957-2005-рп, наказу Міністерства юстиції України від 02.06.2014р. № 864/5, враховуючи висновок постійної комісії районної ради з гуманітарних питань, сім’ї, молоді та соціального захисту населення, районна рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Затвердити Програму збереження архівних фондів в Кельменецькому районі на 2020-2024 роки (далі - Програма) згідно додатку.
  2. Координацію робіт, пов’язаних з виконанням Програми та функцію головного розпорядника коштів залишити за районною радою.
  3. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації при формуванні районного бюджету на 2020-2024 роки передбачити кошти на фінансування заходів Програми.

Голова районної ради                                В.Ілаш

            

Затверджено

рішення ХХІV сесії районної ради

VIІ скликання

                                                                     29 листопада 2019 року № 443.24-7/19

Районна Програма збереження архівних фондів

на 2020-2024 роки

І. Загальна характеристика Програми

1. Ініціатор розроблення Програми Відділ з питань комунальної власності виконавчого апарату районної ради
2. Розробник Програми КУ «Кельменецький районний трудовий архів», відділ з питань комунальної власності виконавчого апарату районної ради
3. Відповідальний виконавець Програми КУ «Кельменецький районний трудовий архів»
4. Учасник Програми КУ «Кельменецький районний трудовий архів»
5. Терміни реалізації Програми 2020-2024 роки
6. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього:

2544,56 тис. грн.

7. Коштів районного бюджету 2544,56 тис. грн.
8. Основні джерела фінансування Програми Районний бюджет

ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована

Програма

      Районна Програма збереження архівних фондів на 2020-2024 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до Закону України « Про Національний архівний фонд і архівні установи», розпорядження Президента України від 13.04.2005р. № 957-2005-рп «Про невідкладні заходи щодо збереження національних архівних цінностей України» і спрямована на збереження архівних документів.

       Реалізація заходів Програми дасть змогу розв’язати проблему збереження архівних документів установ, організацій та підприємств району, що ліквідувалися без правонаступників, а також забезпечення централізованого зберігання документів, що мають соціально-правове значення у забезпеченні прав та законних інтересів жителів району.

       Станом на 01.11.2019 року в комунальній установі «Кельменецький районний трудовий архів» (надалі – трудовий архів) зберігається 95 фондів обсягом 16840 одиниць зберігання з кадрових питань, а саме:

№ з/п № фонду Назва фонду Крайні дати документів Кількість справ
1 1 Комунальне підприємство Кельменецьке об’єднання по агроприсловому будівництву «Райагробуд» 1952-2014 348
2 2 ТзОВ «Нива-Л» 1946-2007 1409
3 3 СГК «Хлібороб» 1948-2005 497
4 4 СГК «Світанок» 1947-2010 1103
5 5 СГК «Колос» 1948-2008 277
6 6 Кельменецьке районне міжколгоспне об*єднання по виробництву тваринницької продукції та кормів 1973-1984 58
7 7 Кельменецький комбікормовий завод 1980-1992 9
8 8 Кельменецьке відділення акціонерного комерційного агропромислового банку «Україна» 1945-1999 113
9 9 ВАТ «ПМК»-292 1975-2002 112
10 10 Кельменецька АК ОСС 1970-2006 54
11 11 Кельменецьке заготівельно-переробне підприємство 1973-2002 102
12 12 ВАТ «Кельменецький цукровий завод» 1954-2004 414
13 13 Кельменецький райкоопторг 1971-1995 38
14 14 ТзОВ «Комарівське» 1947-2006 818
15 15 ТзОВ «Нелипівці-2050» 1947-2006 387
16 16 ТзОВ «Мошанецьке» 1945-2007 624
17 17 ТзОВ «Агро-Рос» 1948-2003 739
18 17/1 ТзОВ «Оберіг» 2001-2004 10
19 18 ТзОВ «Нагорянське» 2000-2008 7
20 19 ТзОВ «Іванівецьке» 1948-2004 555
21 20 ТзОВ «Подвір’ївське» 1948-2008 683
22 21 Кооператив «Будівельник» 1990-1993 1
23 22 КП «Кельменецький ветеринарний санітарний загін» 1994-2003 7
24 23 Кельменецький райпобуткомбінат 1958-1992 89
25 24 Дочірнє підприємство «Іванівецьке підприємство по забезпеченню нафтопродуктами» ВАТ «Чернівці-нафтопродукт» 1989-1999 17
26 25 ПП «Валсаш» 2004-2008 7
27 26 МП «Агропроменерго» 1991-2001 9
28 27 ТзОВ «Продінвест» 2002-2005 9
29 28 Кооператив «Моноліт» 1990-2008 8
30 29 ВАТ «Кельменецьке РТП» 1944-1996 286
31 30 Іванівецький консервний завод 1974-1998 86
32 31 ВАТ «Кельменецький маслозавод» 1944-2005 113
33 32 Кельменецька харчосмакова фабрика 1945-1991 170
34 33 МП «Веселка» 1992-2002 7
35 34 МПП «Рубін» 1992-2009 5
36 35 ВАТ «Кельменецький завод продтоварів» 1991-2003 22
37 36 ПП «Богема-К» 2005-2009 6
38 37 ВАТ «Кельменецький райагрохім» 1979-2009 137
39 38 ТзОВ «Кристал» 2000-2008 10
40 39 ТзОВ «Арніка» 1997-2010 8
41 40 АТЗТ «Надія» 1997-2005 10
42 41 СГК «Козирянський» 1948-2010 474
43 42 ТзОВ «Роксолана» 1993-2010 15
44 43 ТзОВ «Надія» 1995-2010 8
45 44 Кельменецький райуполмінзаг 1944-1956 103
46 45 Відділ по будівництву в колгоспах 1946-1959 26
47 46 Районний відділ сільського господарства 1944-1953 10
48 47 Кельменецький завод будівельних матеріалів 1945-1973 86
49 48 Оціночна комісія 1974-1995 22
50 49 ТзОВ «Дружба» 1947-2008 663
51 50 ТзОВ «Ларгівське ХПП» 2000-2007 5
52 51 Кельменецька міжгосподарська юридична група 1976-1994 8
53 52 Кельменецький міжколгоспний відділ капітального будівництва 1972-1999 17
54 53 Кельменецький райсількомунгосп 1969-2002 51
55 54 ВАТ «Кельменецький міжрайплемсервіс» 1969-2008 63
56 55 ФГ «Господар землі-М» 2006-2011 5
57 56 МП «Кристал» 1992-2011 4
58 57 ПП «Формула» 2002-2006 8
59 58 ТзОВ «Мрія-2» 1992-2007 5
60 59 ВККП «Лад» 2000,2011 4
61 60 ТзОВ «Мотобольний клуб» 1985-1999 6
62 61

Приватне виробниче інформаційно-аналітичне підприємство

«М-ОВ-НЮС»

2002-2007,2012 5
63 62 Державна   податкова інспекція в Кельменецькому районі 1990-2012 64
64 63 ТзОВ Агрофірма «Весна» 1946-2007 746
65 64 ВАТ «Івановецьке РТП» 1970-2001,2007 76
66 65 ТзОВ «Оріон» 1999-2012 4
67 66 ТзОВ «Зет-7» 2006-2007,2012 5
68 67 ТзОВ «Т.Г.Шевченка» 1947-2006,2011 543
69 68 МП «Антоліна -ТО» 2009-2012 6
70 69 ВАТ «Кельменецька МТС» 1999-2012 13
71 70 СВК «Росошанівський-8» 2005-2009, 2011-2012 11
72 71 ТзОВ «Бузовицьке» 2000-2004, 2007,2012 7
73 72 ТзОВ «Україна» 1948-2007,2013 733
74 73 ВАТ «Кельменецьке АТП-17738» 1965-2006,2012 145
75 74 ТзОВ Агрофірма «Бернівська» 1948-2007,2012 586
76 75 СГК «Нива» 1946-2009, 2013 868
77 76 ТДВ «Кельменецький «МРАПС» 1986-2013 56
78 77 МПП «Соняшник» 2000-2006 13
79 78 ФГ «Еммануїл-777» 2006,2014 3
80 79 ПП «Будівельник-2006» 2006,2014 4
81 80 ФГ «Галичина-5» 2005-2007,2014 5
82 81 ТзОВ ім. Ватутіна 1948,1950-2007,2014 981
83 82 ПП «Лонгавто» 2004-2009, 2011,2014 6
84 83 Кельменецька районна державна санітарно-епідеміологічна станція 1969-2012,2014 67
85 84-об.

Виборидепутатів до місцевих рад та вибори сільський, селищного голів Кельменецького району Чернівецької області

2006,2009,2010,2011, 2012,2013,2014,2015 164
86 85 Комунальне підприємство «Кельменецьке госпрозрахункове проектно-виробниче, архітектурно-планувальне бюро» 1987-2015 30
87 86 ТОВ «Кельменецькі докальні мережі» 2011-2015 13
88 87 Кельменецьке районне управління юстиції 1999-2011 7
89 88 Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Дністрівське» 1945-2016 504
90 89 Відділ Держгеокадастру у Кельменецькому Районі Чернівецької області 1995-2017 47
91 90 Комунальне підприємство Центральна районна аптека № 27 1956-2017 77
92 91 Приватне підприємство «Іванівецьке ПМК-2-сервіс» 2005-2013,2016 12
93 92 ПП Кондрюк А.М.   2012-2016 9
94 93 ВАТ «Іванівецька ПМК-2» 1971-2015, 2018 76
95 94 ПП «Ольга-фарм» 2015-2019 14

       Архівна справа є важливою складовою інформаційної та культурної сфери життєдіяльності суспільства, що охоплює наукові, організаційні, правові, технологічні, економічні та інші питання пов’язані з нагромадженням, обліком, зберіганням архівних документів та використанням інформації, що в них містяться.

Стан архівної справи в Кельменецькому  районі потребує вжиття кардинальних заходів.В трудовому архіві відсутня протипожежна сигналізація, система охоронної сигналізації.  Відсутність систем кондиціювання не дає можливості забезпечити у сховищі оптимальний температурно-вологісний режим, а значить і належне зберігання документів, що не належать до Національного архівного фонду, але мають велике значення для забезпечення реалізації права суспільних інституцій та законних соціальних інтересів кожної людини. Трудовий архів потребує забезпечення достатньою кількістю сучасної комп’ютерної техніки та програмного забезпечення для організації роботи оцифрування документів з кадрових питань (особового складу)  та забезпечення їх необхідним стелажним обладнанням, картонажем.                              

Архівні документи, які знаходяться на зберіганні трудового архіву задовільняють потреби громадян соціально-правового характеру і є складовою частиною інформаційних ресурсів району. Збереження цієї спадщини є важливим завданням органів державної влади та місцевого самоврядування і є питанням державної ваги, оскільки від цього залежать долі людей, збереження їх прав і свобод.

ІІІ. Мета Програми

Метою Програми є забезпечення належного централізованого зберігання архівних документів установ, організацій та підприємств району, що ліквідувалися без правонаступників, а також використання інформації, що міститься в цих документах, для забезпечення прав та законних інтересів жителів району.

ІV. Обгрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування, строки та етапи виконання Програми

Запорукою виконання завдань Програми є:

- належна матеріально-технічна база трудового архіву (оснащення архівосховища охоронно-пожежною сигналізацією, заміна стелажного обладнання та встановлення системи кондиціювання);

- захист від несанкціонованого доступу, незаконного використання конфіденційної інформації, що міститься в архівних документах (встановлення та обслуговування ліцензованого програмного забезпечення);

- інформатизація архівної справи і на цій основі розширення доступу до архівної інформації та її використання (сканування для оцифрування документів);

- створення облікової бази даних, що є підставою для задоволення потреб громадян соціально-правового характеру.

         Тому ця Програма розрахована на 2020-2024 роки та визначає стратегію вирішення завдань збереження документів, нагромаджених у процесі документування управлінської діяльності службових, трудових або інших правовідносин юридичних та фізичних осіб.

Забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету та за можливості сільських, селищного бюджету, коштів від надання послуг КУ «Кельменецький районний трудовий архів».

Розрахунок вартості окремих завдань визначається окремим кошторисом і в залежності від нагальних потреб. Загальний обсяг фінансування завдань Програми становить 2 544, 56 тис. грн.

V. Завдання Програми

та результативні показники

Основними завданнями Програми є :

1) забезпечення процесу приймання документів з кадрових питань (особового складу) з попереднім упорядкуванням за описами справ, виборчої документації тимчасового строку зберігання відповідно до законодавства, документів тимчасового зберігання (до 10 років), у тому числі регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, строки зберігання яких на момент ліквідації не закінчилися;

2) здійснення обліку юридичних осіб, що перебувають на стадії ліквідації (банкрутства) протягом ліквідаційної процедури, з метою контролю за впорядкуванням, забезпеченням збереженості архівних документів до передачі їх на зберігання;

3) моніторинг збереження та впорядкування документів з особового складу в установах, на підприємствах, в організаціях незалежно від форми власності;

4) забезпечення відповідно до умов, визначених Укрдержархівом, тимчасового зберігання архівних документів ліквідованих юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців, які здійснювали свою діяльність (були зареєстровані) на території району;

5) здійснення науково-технічного опрацювання документів, що підлягають подальшому зберіганню;

6) проведення експертизи цінності архівних документів, що будуть зберігатися, підготовка актів про вилучення для знищення документів, строки зберігання яких закінчилися;

7) облік документів, що зберігаються, у тому числі шляхом створення та підтримання облікових баз даних;

8) створення і вдосконалення довідкового апарату до архівних документів;

9) впровадження та використання автоматизованих архівних технологій, створення, вдосконалення та поповнення баз даних, довідкового апарату до документів, що зберігаються;

10) організація користування документами у службових, соціально-правових, наукових та інших цілях;

11) проведення робіт щодо встановлення місцезнаходження документів ліквідованих юридичних осіб, що не надійшли на зберігання;

12) забезпечення можливостей видавання архівних довідок, копій документів на запити фізичних і юридичних осіб;

13) забезпечення збереження конфіденційності персональних даних.

5.1. Показники продукту Програми

№№

п/п

Назва показника Одиниця виміру Вихідні дані на початок дії Програми І етап виконання Програми Всього за період дії Програми (або до кінця дії Програми)
2020 рік 2021 рік 2022 рік 2023 рік 2024 рік
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1.Показники продукту Програми
1 Кількість приймання документів за рік од.зб. 100 - - - - 100
2 Кількість заходів по за-безпеченню фізичної збереженості докумен-тів з паперовою осно-вою( ремонт аркушів). арк. 200 200 200 200 200 1000
3 Кількість заходів по за-безпеченню фізичної збереженості докумен-тів з паперовою осно-вою (оправлення та підшивання).

од.зб

300 300 300 300 300 1500
4 Кількість закартованих документів, раніше прийнятих на зберігання. од.зб. 100 100 100 100 100 500
5 Видача документів користувачам, працівникам архіву од.зб 100 100 100 100 100 500
6 Перевіряння наявності та фізичного стану документів од.зб 1757 1877 1711 1750 1688 8783
7 Розвиток і зміцнення матеріально-технічної бази архіву, ремонт кабінету споруда

1

1

-

-

-

2

8 Заміна та встановлення стелажного обладнання пог.м

-

100

-

-

-

100

9 Придбання та введення в експлуатацію засобів технічного оснащення засіб

1

1

-

-

-

2

2. Показники ефективності Програми
1 Кількість звернень громадян, розглянутих на особистому прийомі к-сть 200 200 200 200 200 1000
2 Кількість виданих довідок к-сть 500 500 500 500 500 2500
3 Середня вартість заходів по забезпеченню фізичної збереженості документів з паперовою основою (ремонт) тис.грн. 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 2,5
4 Середня вартість заходів по забезпеченню фізичної збереженості документів з паперовою основою (оправлення та підшивання)

тис.грн.

0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 2,5

5

Середня вартість кар тонування документів на один рік

тис.грн.

0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 2,5
6 Кількість документів, що видаються користувачам трудового архіву

од. збер.

100 100 100 100 100 500
7 Середні витрати на забезпечення архіву пожежно - охоронною сигналізацією, встановлення системи кондиціювання та придбання сканера

тис.грн.

25,0 5,0 - - - 30,0
8

Середня вартість на проведення ремонту архівосховища та робочого кабінету

тис.грн.

10,0 5,0 - - - 15,0
9 Середня вартість стелажного обладнання тис.грн. - 13,56 - - - 13,56
3. Показники якості Програми
1 Процент зростання кількості виданих довідок

%

2,5

2,5

2,5

2,5

2,5

12,5

2 Процент зростання кількості звернень громадян, розглянутих на особистому прийомі

%

1,5

1,5

1,5

1,5

1,5

7,5

3 Відсоток негативних довідок

%

5 5 5 5 5 25

5.2. Ресурсне забезпечення Програми

Ресурсне забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету та за можливості сільських, селищного бюджету, коштів від надання послуг КУ «Кельменецький районний трудовий архів».

Розрахунок вартості окремих завдань визначається окремим кошторисом і в залежності від нагальних потреб. Загальний обсяг фінансування завдань Програми становить 2 544, 56 тис. грн.                                                                                                             

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми І етап виконання Програми (тис.грн.) Всього витрат на виконання Програми
2020 рік 2021 рік 2022 рік 2023 рік 2024 рік
1 2 3 4 5 6 7
Обсяг ресурсів всього, в тому числі : 394,0 475,56 488,0 557,0 630,0 2544,56
районний бюджет 394,0 475,56 488,0 557,0 630,0 2544,56


VІ. Напрями діяльності і заходи Програми

№№

п/п

Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) Термін виконання заходу Виконавці Джерела фінансу-вання Орієнтовні обсяги фінансування (вартість) тис. грн.. Очікуваний результат
2020 рік

2021

рік

2022

рік

2023

рік

2024

рік

1 Забезпечення фізичної збереженості документів з паперовою основою (ремонт)

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
2 Забезпечення фізичної збереженості документів з паперовою основою (оправлення та підшивання)

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5
3 Забезпечення трудового архіву коробками для зберігання документів, канцтоварами та господарськими матеріалами

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 1,0 1,0 1,0 1,0 1,0
4 Поточний ремонт архівосховища, робочого кабінету трудового архіву

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 10,0 5,0 - - -
5 Придбання та введення в експлуатацію засобів технічного оснащення (забезпечення архіву пожежно - охоронною сигналізацією, встановлення системи кондиціювання та придбання сканера)

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 25,0 5,0 - - -
6 Середня вартість стелажного обладнання

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет - 13,56 - - -
7 Фінансування окремих заходів пов’язаних із збереженням архівних матеріалів

2020-

2024р

КУ «Кельме-нецький район-ний трудовий архів» районний бю-джет 357,0 450,0 486,0 555,0 628,0
Всього: 394,0 475,56 488,0 557,0 630,0
2544,56


VІІ. Координація та контроль за ходом Програми

Координація та контроль за виконанням Програми покладається на виконавчий апарат районної ради, архівний відділ райдержадміністрації та на постійну комісію районної ради з гуманітарних питань, сім’ї, молоді та соціального захисту населення.

Відповідальним за виконання завдань Програми є комунальна установа «Кельменецький районний трудовий архів».

Інформацію про хід виконання Програми заслухати на сесії районної ради в І кварталі 2022, 2024 років.

Керуючий справами                                              Л. Світла

                                                                                    

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Президент України підписав Указ № 449/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин». Документ передбачає передачу земель сільськогосподарського призначення з державної до комунальної власності. «Ключовий момент, без якого децентралізація не може бути в Україні завершена, це передача земель безпосередньо громадам. Сьогодні цей важливий крок буде зроблено. Сьогодні я підписую указ про заходи щодо передачі земель сільськогосподарського призначення з державної до комунальної власності», – сказав він. Так, 26 жовтня усі новостворені громади отримають землі в комунальну власність та зможуть використовувати кошти від землекористування для свого розвитку. Загалом місцеве самоврядування отримає у власність понад 2 млн га землі. Джерело: https://decentralization.gov.ua/
  • 15 жовтня, Державна комісія ТЕБ та НС ухвалила рішення про нове епідемічне зонування Чернівецької області: - «червона зона» – місто Чернівці, місто Новодністровськ, Кельменецький та Кіцманський райони; решта районів області залишаються у «помаранчевій зоні». Нове зонування почне діяти із понеділка, 19 жовтня.
  •   Фахівці Міністерства розвитку громад та територій спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні підготували відповіді на питання, які найчастіше цікавлять учасників реформи. Які повноваження нових РДА та районних рад, порядок їх ліквідації та реорганізації? Як буде формуватися районний бюджету у новому бюджетному періоді?Як виконуватиметься бюджет громад, що приєднані до новоутворених територіальних громад? Хто буде утримувати районні лікарні у ліквідованих районах? Відповіді на ці та інші питання шукайте в цьому матеріалі. ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ  ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ Які повноваження нових РДА? До прийняття нових редакцій залишаються чинними закони «Про місцеві державні адміністрації» та «Про місцеве самоврядування в Україні», яким визначено повноваження МДА (як ОДА так і РДА). Повноваження РДА також визначені галузевим законодавством у сферах ЖКГ, містобудування, освіти, охорони здоров’я, земельних відносин тощо. Отже, нові РДА повинні виконувати повноваження, визначені чинним законодавством. Разом з тим Мінрегіоном розроблено проект нової редакції ЗУ «Про місцеві державні адміністрації», в якому пропонується новий підхід до розподілу повноважень РДА. (Посилання на законопроект: https://decentralization.gov.ua/news/12851). Зокрема, РДА здійснюватимуть повноваження щодо: забезпечення виконання окремих повноваження місцевого самоврядування; здійснення взаємодії з органами місцевого самоврядування; координації діяльності територіальних органів (підрозділів) центральних органів виконавчої влади; забезпечення законності на відповідній території. Який порядок ліквідації, реорганізації РДА ліквідованих районів? Чинним законодавством не визначено суб’єкта, наділеного повноваженнями ліквідовувати чи реорганізовувати и РДА. З метою врегулювання даного питання Мінрегіоном в пакетів з проектом Постанови ВРУ «Про утворення та ліквідацію районів» було подано та КМУ схвалено і зареєстровано у ВРУ проект Закону України  "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій" (реєстр. №3651-Д). Профільним Комітетом ВРУ даний законопроект доопрацьовано та зареєстровано проект Закону за реєстр. № 3651-Д, відповідно до якого порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації, а також правонаступництва майна, прав та обов’язків, які належали РДА, що припиняються, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням Бюджетного кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Відповідні РДА, їхні структурні підрозділи, утворені як юридичні особи публічного права, реорганізуються в межах граничної чисельності, умов оплати праці працівників і норм витрат, встановлених Кабінетом Міністрів України. Наразі Мінрегіоном спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні розробляються покрокові методичні рекомендації щодо реорганізації РДА, які найближчим часом будуть оприлюднені.  ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РАЙОННИЙ РІВЕНЬ: Які повноваження у нових районних рад? До прийняття нової редакції залишається чинним ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», яким у статті 43 визначено повноваження районних і обласних рад. Нові районні ради мають виконувати повноваження, визначені чинним законодавством. Варто зазначити, що ВРУ прийнято ЗУ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» (реєстр. № 3614), яким суттєво переглянуто склад доходів та видатків районних бюджетів. Зокрема, 60% ПДФО, які раніше зараховувались до районних бюджетів, буде передано до місцевих бюджетів територіальних громад. Тому, відповідно, повноваження, які виконували райради за рахунок надходжень від ПДФО мають передатися сільським, селищним, міським радам. Саме тому, з метою впровадження оптимальної моделі розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування різних рівнів  Мінрегіоном розроблено проект нової редакції Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо децентралізації та розмежування повноважень органів місцевого самоврядування. (Посилання на законопроект: https://decentralization.gov.ua/news/12850). Зокрема, законопроектом розмежовано повноваження районних і обласних рад. У статті 38 законопроекту визначено сферу компетенції районної ради. Якщо коротко, то це повноваження щодо: забезпечення організації роботи ради, затвердження районного бюджету, звітів про його виконання, затвердження місцевих програм, управління майном спільної власності територіальних громад району (до передачі територіальним громадам).   Який порядок ліквідації, реорганізації районних рад у ліквідованих районах? Чинним законодавством не визначено чіткого механізму ліквідації чи реорганізації районних рад у зв’язку з затвердженням нового АТУ.   Дане питання також врегульовано в проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв'язку з утворенням (ліквідацією) районів» (реєстр. № 3651-Д). Серед іншого законопроектом передбачено, що: повноваження районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад районів, ліквідованих Верховною Радою України (далі – ліквідованих районів), закінчуються в день набуття повноважень обраними на відповідних перших місцевих виборах районними радами районів, утворених Верховною Радою України (далі — новоутворених районів); з дня набуття повноважень районною радою, здійснюється реорганізація районних рад ліквідованих районів шляхом приєднання до районної ради, розташованої у адміністративному центрі новоутвореного району; районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов’язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, якщо інше не передбачено цим Законом; під час проведення реорганізації юросіб – районних рад повноваження з управління справами юридичних осіб, що припиняються, здійснює комісія з реорганізації. Наразі Мінрегіон спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні розробляють покрокові методичні рекомендації щодо реорганізації районних рад, які найближчим часом будуть оприлюднені.  Чи можна вже сьогодні, не чекаючи виборів, передавати спільне майно територіальних громад у комунальну власність громади? Так можна, відповідно до пункту 10 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст. Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу. За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад. Таким чином, процес передачі майна, що знаходиться в управлінні районних рад не прив’язаний до місцевих виборів та районна рада спільно з сільськими, селищними, міськими радами району може розпочати відповідну процедуру. З детальним роз’ясненням стосовно передачі майна спільної власності територіальних громад району відповідним сільським, селищним, міським радам можна ознайомитись на порталі «Децентралізація». Як розподіляється майно, яке знаходиться у спільній власності громади району, між декількома новоствореними ОТГ в цьому районі? Законодавство не передбачає розподілу майна спільної власності територіальних громад. Згідно чинного законодавства, районні ради можуть передати до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад. Також законопроектом № 3651-Д пропонується визначити, що нові районні ради району після припинення реорганізованих районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов’язаний передати до комунальної власності територіальних громад окремі об’єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України. Мінрегіон спільно з Офісом підтримки реформи децентралізація при Мінрегіоні розробляють покрокові методичні рекомендації щодо передачі майна спільній власності громади району, які найближчим часом будуть оприлюднені. Хто буде утримувати районні лікарні у ліквідованих районах? Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» (законопроект реєстр. № 3614) передано значну частку  доходів районних бюджетів на базовий рівень – до місцевих бюджетів територіальних громад (зокрема, 60% ПДФО). Тому, відповідно, повноваження, які виконували райради за рахунок надходжень від ПДФО мають передатися сільським, селищним, міським радам. Отже, районні лікарні також передаватимуться на утримання сільських, селищних, міських рад. Звертаємо увагу, що мова йде про утримання приміщень. Адже фінансування медичних послуг, заробітних плат медичним працівникам здійснюватиметься з державного бюджету через НСЗУ. Що будуть робити штатні працівники ліквідованих районних рад після перших проведених сесій у нових райрадах? Вивільнення працівників відбуватиметься згідно ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування», Кодексу законів про працю України. Як буде формуватися районний бюджету у новому бюджетному періоді? Законопроект № 3614, який прийнято ВРУ, передбачає, що сільські, селищні, міські бюджети більше не залежатимуть від району. Всі 1469 територіальних громад, території яких уже затвердив Уряд, перейдуть на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Законодавчим актом, зокрема, пропонується розмежувати дохідні і видаткові джерела надходження між районними та місцевими бюджетами, скасувати спрямування надходжень від ПДФО до районних бюджетів та виключити районний рівень із системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності. Тобто районні бюджети не отримуватимуть базову дотацію і не будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом. Формування районних бюджетівздійснюватиметься за рахунок: ► власних доходів: податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є райрада, плата за ліцензії та сертифікати господарської діяльності, що видані РДА, орендна плата за користування майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є райради; орендна плата за водні об’єкти, що надаються РДА та райрадами (до розмежування між громадами) інші доходи. ► дотацій та субвенцій, які можуть спрямовуватися з інших бюджетів. Крім того, розглядається питання фінансування утримання районних рад, оплати праці їх працівників з державного бюджету. БАЗОВИЙ РІВЕНЬ: Який механізм реорганізації сільських, селищних рад, які увійшли до складу громади на підставі розпорядження КМУ? Відповідно до Законопроекту 3651-Д, в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої була затверджена Кабінетом Міністрів України (далі – сформована територіальна громада), закінчуються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких увійшли до території сформованої територіальної громади, (далі – розформовані територіальні громади). Після закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами (далі – ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною сформованою територіальною громадою (далі – новообрана рада), персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу. Сформована територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків розформованої територіальної громад. З дня набуття повноважень новообраною радою здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад шляхом їх приєднання до юридичної особи – сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом. Юридична особа – сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов’язків всіх юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою. З дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб – виконавчих комітетів рад, що припиняються, шляхом їх приєднання до юридичної особи – виконавчого комітету новообраної ради. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи – виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад припиняються у порядку, визначеному цим пунктом. Реорганізація юридичних осіб – органів місцевого самоврядування у випадках, передбачених цим пунктом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди. Під час проведення реорганізації юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою. Сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою може утворювати комісії для забезпечення здійснення ним повноважень з управління справами юридичних осіб, що реорганізуються. У який спосіб обирається, затверджується староста у нових громадах? Верховною Радою України прийнято Закону України від 16.07.2020 № 805-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства» (далі – Закон). Законом, серед іншого, внесено зміни до Виборчого кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон № 280), якими передбачено що староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови. Згідно з частиною третьою статті 54-1 Закону № 280 порядок організації роботи старости визначається цим та іншими законами, а також Положенням про старосту, затвердженим сільською, селищною, міською радою. Таким чином, сільська, селищна, міська рада в своєму регламенті або Положенні про старосту може більш детально визначити порядок подання кандидатури та затвердження старости радою. Чи можуть сільські, селищні, міські ради затверджувати старост? Можуть, у порядку визначеному статтею 54-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Чи поширюється Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» на новоутворені громади, вибори в яких відбудуться 25.10.2020 в частині реорганізації ОМС? Ні, не поширюється. Як виконуватиметься бюджет громад, що приєднані до новоутворених територіальних громад? Відповідно до Законопроекту №3651-Д, бюджети розформованих територіальних громад виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду. При цьому, новообрана рада може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийняті радами, що припиняються. До завершення періоду окремого виконання бюджетів функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів розформованих територіальних громад продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, інших керівників бюджетних установ. До завершення періоду окремого виконання бюджетів функції місцевих фінансових органів територіальних громад здійснюють: відповідні місцеві фінансові органи, створені до затвердження територій територіальних громад; сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, якщо у територіальних громадах місцеві фінансові органи не були створені згідно із законом. Залишки коштів, які утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках бюджетів розформованих територіальних громад, перераховуються до бюджету сформованої територіальної громади на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою.

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda