КЕЛЬМЕНЕЦЬКА РАЙОННА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ   ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

ХХІV СЕСІЇ   VІІ СКЛИКАННЯ

____________________________________________________________

29 листопада 2019 року № 438.24-7/19

Про внесення змін до Комплексної програми профілактики правопорушень в Кельменецькому районі на 2017-2020 роки

Керуючись п.16 ч.1 ст. 43 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні», з метою реалізації в районі державної політики щодо створення безпечних умов життєдіяльності населення, забезпечення пожежної безпеки об’єктів народного господарства і населених пунктів, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, враховуючи висновки постійної комісії районної ради з питань депутатської діяльності, забезпечення законності та правопорядку та управління об’єктами комунальної власності, районна рада

В И Р І Ш И Л А:

  1. Внести зміни до Комплексної програми профілактики правопорушень в Кельменецькому районі на 2017-2020 роки (надалі – Програми) згідно додатку.
  2. Фінансовому управлінню районної державної адміністрації при уточненні показників бюджету на 2019 рік передбачати кошти на фінансування вказаних заходів Програми.
  3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на першого заступника голови районної державної адміністрації Урсуляка І.І. та постійну комісію районної ради з питань депутатської діяльності, забезпечення законності та правопорядку та управління об’єктами комунальної власності.

Голова районної ради                                                                                        В.Ілаш


Затверджено

рішення XХІV сесії районної

ради VII скликання

                                                                                                                                                                                                           29 листопада 2019 року № 438.24-7/19

ЗМІНИ

до Комплексної програми профілактики правопорушень в Кельменецькому районі на 2017-2020 роки

1. Пункт 9 розділу 1. «Загальна характеристика» викласти у такій редакції:

9. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, у тому числі: 2038,0 тис. грн
Кошти районного бюджету 1575,4 тис. грн
Коштів бюджетів селищної і сільських рад 462,6 тис. грн

2. Розділ 5.1. «Ресурсне забезпечення Програми» викласти у такій редакції:

Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми. Терміни виконання Всього витрат на виконання програми
2017 2018 2019 2020
Обсяг ресурсів всього, в т.ч.: 273,0 255,0 455,0 1055,0 2038,0
Районний 155,1 140,1 340,1 940,1 1575,4
Кельменецький 57,3 50,3 55,3 50,3 213,2
Бабинський 6,0 11,0 6,0 11,0 34,0
Ленковецький 0,1 0,1 0,1 0,1 0,4
Вороновицький 0,3 0,3 0,3 0,3 1,2
Вартиковецький 28,0 22,0 27,0 22,0 99,0
Мошанецький 0,2 0,2 0,2 0,2 0,8
Зеленецький 0,1 0,1 0,1 0,1 0,4
Нелиповецький 0,3 0,3 0,3 0,3 1,2
Новоселицький 0,3 0,3 0,3 0,3 1,2
Комарівський 0,2 0,2 0,2 0,2 0,8
Дністрівський 0,2 0,2 0,2 0,2 0,8
Лівинецький 5,0 10,0 5,0 10,0 30,0
Перковецький 0,1 0,1 0,1 0,1 0,4
Росошанівський 1,4 6,4 1,4 6,4 15,6
Оселівський 0,2 0,2 0,2 0,2 0,8
Козирянський 0,3 0,3 0,3 0,3 1,2
Іванівецький 17,0 12,0 17,0 12,0 58,0
Бузовицький 0,3 0,3 0,3 0,3 1,2
Подвір’ївський 0,3 0,3 0,3 0,3 1,2
Бурдюзький 0,3 0,3 0,3 0,3 1,2

2. Розділ 6. «Напрями діяльності і заходи з реалізації Програми» викласти у такій редакції:

з/п

Перелік заходів програми Термін виконання заходу Виконавці Джерела фінансування

Орієнтовані обсяги фінансування , тис. грн.,

в т.ч. :

Очікуваний результат
2017 2018 2019 2020
1 2 3 4 5 6 7
1. Організаційні заходи забезпечення профілактики злочинності
1.1.

Провести комплексний аналіз стану правопорядку в населених пунктах.

З урахуванням передумов та факторів, що негативно впливають на стан правопорядку, проводити додаткові заходи щодо запобігання злочинності. Організовувати комплексні оперативно-профілактичні відпрацювання як району в цілому, так і окремих населених пунктів з метою запобігання злочинним проявам.

Популяризувати працю поліцейського. Розміщувати статті в друкованих ЗМІ на правову тематику.

2017-2020

ВП ГУНП,

Кельменецький РС з питань пробації

Вкладень коштів не потребує

Покращення криміногенної ситуації,

зниження

кількості злочинних

проявів

2. Захист життя, здоров'я, честі і гідності особи, її майна від злочинних посягань
2.1 Спільно з представниками громадських формувань проводити систематичне обстеження територій дачних масивів з метою профілактики крадіжок, а також виявлення та взяття на окремий облік осіб, що там постійно мешкають. 2017-2020 ВП ГУНП, селищна та сільські ради Вкладень коштів не потребує Покращення криміногенної ситуації, зниження кількості злочинних проявів
2.2. Здійснити заходи щодо проведення обліку житла, де проживають особи похилого віку, самотні особи визнані недієздатними, психічно хворі, інші особи, які потребують опіки, хворі на алкоголізм та наркоманію, з метою запобігання фактів знущання над ними, незаконно відчуження майна. 2017 – 2020 ВП ГУНП, управління праці та соціального захисту населення районної державної адміністрації Вкладень коштів не потребує Зниження кількості скоєних злочинів проти таких осіб
2.3. Проводити на території району комплекс оперативно-профілактичних заходів по перевірці розважальних закладів з метою запобігання скоєння злочинів та правопорушень. До проведення заходів залучати у межах компетенції представників громадських формувань з охорони громадського порядку та державного кордону. У окремих випадках, а також при затриманні злочинців, залучати до цих заходів представників районних засобів масової інформації. 2017-2020 ВП ГУНП Всього 80,0 Покращення криміногенної ситуації, зниження кількості злочинних проявів
Разом 20,0 20,0 20,0 20,0
Районний 9,0 9,0 9,0 9,0
Кельменецький селищний 5,0 5,0 5,0 5,0
Бабинський 1,0 1,0 1,0 1,0
Іванівецький 2,0 2,0 2,0 2,0
Нелиповецький 1,0 1,0 1,0 1,0
Вартиковецький 2,0 2,0 2,0 2,0
3. Протидія організованій злочинності та корупції
3.1 Проводити заходи по виявленню, документуванню та знешкодженню організованих злочинних груп, створених на етнічній основі, проводити відпрацювання їх на причетність до нерозкритих злочинів, підтримки ними терористичних організацій. Увагу звернути на перевірку й реалізацію інформації щодо осіб – вихідців з країн, де набули поширення прояви міжнародного екстремізму та терористичної діяльності. 2017 - 2020 ВПС «Кельменці», ВПС «Подвір’ївка» Вкладень коштів не потребує

Покращення криміногенної ситуації, зниження кількості злочинних проявів

3.2. Забезпечити проведення комплексу оперативно-розшукових заходів, спрямованих на недопущення та припинення діяльності організованих злочинних груп на території району з викрадення незаконного ввезення та легалізації транспортних засобів 2017 -2020 ВП ГУНП, Сокирянський МРВ УСБУ в Чернівецькій обл., митний пост «Кельменці», ВПС «Кельменці», ВПС «Подвір’ївка», Кельменецька місцева прокуратура Вкладень коштів не потребує Покращення криміногенної ситуації, зниження кількості злочинних проявів
3.3. Розробити та запровадити систему узгоджених заходів, спрямованих на забезпечення зберігання культурних цінностей в комунальних установах та приватних колекціях, недопущення їх викрадення та незаконного вивезення за кордон. 2017-2020 Відділ культури районної державної адміністрації Селищна, сільські ради, Кельменецький ВП ГУНП у Чернівецькій області, відділення УСБУ, митний пост «Кельменці», ВПС «Кельменці», ВПС «Подвір’ївка», Кельменецька місцева прокуратура Вкладень коштів не потребує Покращення криміногенної ситуації, зниження кількості злочинних проявів
3.4. Проводити комплекс заходів із запобігання вчиненню та виявленню злочинів у сфері державних закупівель. Посилення боротьби з корупцією на місцевому рівні 2017 - 2020 ВП ГУНП, Сокирянський МРВ УСБУ в Чернівецькій обл. Вкладень коштів не потребує Зменшення кількості злочинів в сфері державних закупівель
4. Профілактика злочинності в молодіжному середовищі
4.1 Організувати у всіх навчальних закладах громади проведення “круглих столів” “Правові знання - потреба сьогодення”, за участю працівників поліції, органів юстиції 2017 - 2020 ВП ГУНП, управління освіти районної державної адміністрації, селищна, сільські ради Вкладень коштів не потребує Підвищення рівня правової свідомості населення
4.2 Організувати проведення оперативно-профілактичних відпрацювань місць концентрації молоді, нічних клубів, залів комп'ютерних ігор тощо.

2017 - 2020

ВП ГУНП, відділ освіти, служба у справах дітей районної державної адміністрації, селищна, сільські ради Всього 40,0 Покращення криміногенної ситуації, зменшення злочинності
Разом 10,0 10,0 10,0 10,0
Районний 6,0 6,0 6,0 6,0
Кельменецький селищний 2,0 2,0 2,0 2,0
Бабинський 1,0 1,0 1,0 1,0
Іванівецький 1,0 1,0 1,0 1,0
4.3 З метою запобігання негативним проявам пияцтва, наркоманії, дитячої бездоглядності і безпритульності серед неповнолітніх, проводити спільні оперативно-профілактичні заходи щодо виявлення та обліку дітей, які жебракують, вчиняють правопорушення або стали жертвами злочинної діяльності дорослих 2017 - 2020 ВП ГУНП, служба у справах дітей районної державної адміністрації Вкладень коштів не потребує Покращення криміногенної ситуації, зниження кількості злочинних проявів
4.4 Сприяти створенню необхідних умов для проживання та виховання дітей у сім’ях, які б виключали несприятливе побутове оточення, негативний вплив антигромадських елементів, проводити соціальний супровід дітей з неблагополучних сімей. Забезпечити притягнення до відповідальності батьків за незалежне виховання, навчання та розвиток дітей. 2017 - 2020 Селищна, сільські ради, ВП ГУНП, служба у справах дітей районної державної адміністрації   Вкладень коштів не потребує Покращення криміногенної ситуації, зменшення побутової та підліткової злочинності
4.5. Провести заходи з вивчення психологічного клімату та криміногенної обстановки в загальноосвітніх закладах району та ВПУ із застосуванням психологічних методик, насамперед тих, учні яких вчинили злочини. Результати психологічних досліджень використовувати для усунення причин та умов, що сприяли вчиненню правопорушень неповнолітніми та відносно них. 2017 - 2020 Селищна, сільські ради, ВП ГУНП, управління освіти районної державної адміністрації Вкладень коштів не потребує Покращення криміногенної ситуації, зменшення підліткової злочинності
5. Запобігання поширенню наркоманії, пияцтва та алкоголізму
5.1 Проводити профілактичні заходи по виявленню та взяттю на облік осіб, які зловживають спиртними напоями, вчиняють правопорушення, вживають наркотичні засоби або психотропні речовини для застосування до них заходів реагування 2017 -2020 ВП ГУНП, селищна, сільські ради Вкладень коштів не потребує Пропаганда здорового способу життя, попередження злочинних проявів
5.2 Вжити заходи щодо посилення контролю за додержанням правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, зокрема продаж неповнолітнім, притягнення винних осіб до відповідальності згідно чинного законодавства. 2017 -2020 ВП ГУНП, селищна, сільські ради Вкладень коштів не потребує Попередження підліткової злочинності
5.3 Спільно з громадськими організаціями організувати проведення на профілактичних заходів щодо попередження дорожньо-транспортного травматизму та пияцтва серед власників транспортних засобів, спрямувати на цю роботу членів громадських формувань. Посилити інформаційно-освітню роботу антинаркотичної антиалкогольного спрямування серед населення, особливо дітей та молоді. 2017 - 2020 ВП ГУНП, управління освіти районної державної адміністрації, селищна, сільські ради Всього: 20,0 Зниження рівня аварійності на дорогах, кількості загиблих та травмованих
Разом 5,0 5,0 5,0 5,0
Районний 4,0 4,0 4,0 4,0
Кельменецький   селищний 1,0 1,0 1,0 1,0
6. Протидія рецидивній злочинності. Удосконалення роботи із соціальної адаптації осіб, звільнених з місць позбавлення волі
6.1 Забезпечити ефективне здійснення індивідуально-профілактич­них заходів стосовно осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі, які перебувають під адміністративним наглядом, засуджених до кримінальних покарань, не пов’язаних з позбавленням волі, в т.ч. неповнолітніх та виконання вимог ЗУ «Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» 2017 - 2020

Селищна, сільські ради, ВП ГУНП,

Кельменецький РС з питань пробації

Вкладень коштів не потребує Попередження та зменшення рецидивної злочинності
7. Охорона публічної безпеки та порядку
7.1 З метою забезпечення належної охорони громадського порядку на вулицях, попередження та розкриття злочинів скоєних у громадських місяцях, розкриття майнових злочинів, забезпечити встановлення у місцях масового скупчення людей, заїзди – виїзди з території громади (парки, сквери, вулиці тощо) новітню систему відео нагляду. 2017-2020 ВП ГУНП, селищна, сільські ради Всього: 400,0 Покращення криміногенної ситуації, зниження кількості злочинних проявів
Разом 100,0 1100,0 100,0 100,0
Районний 53,0 53,0 53,0 53,0
Кельменецький селищний 25,0 25,0 25,0 25,0
Росошанівський 3,0 3,0 3,0 3,0
Лівинецький 12,0 12,0 12,0 12,0
Іванівецький 2,0 2,0 2,0 2,0
Вартиковецький 5,0 5,0 5,0 5,0
7.2. Залучати до охорони публічної безпеки та порядку громадські формування. Проводити заохочення громадян, які активно приймають участь в охороні громадського порядку, запобіганні злочинам, їх розкритті. 2017 - 2020 ВП ГУНП, Сокирянський МРВ УСБУ в Чернівецькій обл., селищна, сільські ради Всього 40,0 Покращення криміногенної ситуації, зниження кількості злочинних проявів
Разом 10,0 10,0 10,0 10,0
Районний 0,4 0,4 0,4 0,4
Кельменецький 33,0 33,0 33,0 33,0
Іванівецький 0,5 0,5 0,5 0,5
Комарівський 0,1 0,1 0,1 0,1
Дністрівський 0,3 0,3 0,3 0,3
Бабинський 1,0 1,0 1,0 1,0
Бузовицький 0,2 0,2 0,2 0,2
Грушевецький 0,1 0,1 0,1 0,1
Бурдюзькй 0,3 0,3 0,3 0,3
Вовчинецький 0,3 0,3 0,3 0,3
Нелиповецький 0,2 0,2 0,2 0,2
Росошанівський 0,2 0,2 0,2 0,2
Новоселицький 0,5 0,5 0,5 0,5
Вартиковецький 0,1 0,1 0,1 0,1
Мошанецький 0,4 0,4 0,4 0,4
Бернівський 0,2 0,2 0,2 0,2
Перковецький 0,3 0,3 0,3 0,3
Оселівський 1,0 1,0 1,0 1,0
Лівинецький 0,3 0,3 0,3 0,3
Козирянський 0,3 0,3 0,3 0,3
Зеленецький 0,3 0,3 0,3 0,3
Подвір’ївський 1,0 1,0 1,0 1,0
7.3. Виділення приміщень для облаштування ГШР, дільничних пунктів поліції, проведення в них ремонтних робіт, забезпечення меблями, оргтехнікою та іншими необхідними матеріалами. 2017 - 2020 Селищна, сільські ради Всього 60,0 Попередження та профілактика злочинів та адміністративних правопорушень, ефективне реагування на звернення та заяви громадян
Разом 15,0 15,0 15,0 15,0
Районний - - - -
Кельменецький 5,0 - 5,0 -
Бабинський - 5,0 - 5,0
Лівинецький 5,0 - 5,0 -
Вартиковецькій - 5,0 - 5,0
Нелиповецькій - 5,0 - 5,0
Подвір”ївській 5,0 - 5,0 -
7.4. Залучати до охорони державного кордону громадські формування 2017 - 2020

ВПС «Кельменці», ВПС «Подвір’ївка»,

Кельменецька селищна, Росошанівська, Нелиповецька, Новоселицька, Лукачанська, Вартиковецька, Перковецька, Зеленецька, Подвір‘ївська ради

Вкладень коштів не потребує
8. Безпека дорожнього руху
8.1 З метою організації контролю за експлуатаційним станом доріг та вулиць, забезпечення учасників дорожнього руху комфортними та безпечними умовами дорожнього руху проводити комплексне обстеження вулично-шляхової мережі району. 2017 - 2020 Селищна, сільські ради, ВП ГУНП, районна державна адміністрація Вкладень коштів не потребує Зниження аварійності, зменшення кількості ДТП, загиблих та травмованих
8.2 Забезпечити розвиток діяльності загонів юних інспекторів руху, проведення конкурсів-фестивалів серед загонів (ЮІР) та команд КВН-(ЮІР), участь переможців у регіональних та республіканських конкурсах. Організувати та провести щорічні конкурси на кращий дитячий малюнок та кращий дитячий твір з тематики «Безпека дорожнього руху – запорука життя», а також конкурсів «Безпечне колесо», рейдів «Увага! Діти на дорозі». 2017-2020

ВП ГУНП,

управління освіти районної державної адміністрації, селищна, сільські ради

Всього 20,0 Пропаганда дотримання правил дорожнього руху зниження   загальної аварійності на автошляхах, зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, загиблих та травмованих
Разом 5,0 5,0 5,0 5,0
Районний 3,0 3,0 3,0 3,0
Кельменецький 2,0 2,0 2,0 2,0
8.3. Збільшити кількість на центральних вулицях та автодорогах району, зупинках громадського транспорту рекламних білбордів лайт-боксів з тематики безпеки дорожнього руху. Нанесення дорожньої розмітки з світло відбивними властивостями на вулично-шляховій мережі. 2017- 2020

ВП ГУНП,

філія «Кельменецький райавтодор», селищна, сільські ради

Всього 20,0 Пропаганда дотримання правил дорожнього руху, зниження загальної аварійності на автошляхах, зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод, загиблих та травмованих
Разом 5,0 5,0 5,0 5,0
Районний 3,7 3,7 3,7 3,7
Кельменецький 1,3 1,3 1,3 1,3
9. Матеріально – технічне забезпечення
9.1 Покращення матеріально-технічного забезпечення підрозділів Національної поліції України 2017 - 2020

ВП ГУНП,

селищна, сільські ради

Всього 188,0 Зменшення рівня злочинності, оперативне реагування на скоєні злочини, покращення результатів розкриття злочинів
Разом 53,0 45,0 45,0 45,0
Районний 26,0 21,0 21,0 21,0
Кельменецький 14,0 12,0 12,0 12,0
Бабинський 1,5 1,5 1,5 1,5
Ленківський - - - -
Вороновицький - - - -
Вартиковецьк 6,0 5,0 5,0 5,0
Мошанецький - - - -
Зеленецький - - - -
Нелиповецький - - - -
Новоселицький - - - -
Комарівський - - - -
Дністрівський - - - -
Лівинецький 1,5 1,5 1,5 1,5
Мошанецький - - - -
Росошанівський 1,0 1,0 1,0 1,0
Оселівський - - - -
Козирянський - - - -
Іванівецький 3,0 3,0 3,0 3,0
Бузовицький - - - -
Подвір’ївський - - - -
Бурдюзький - - - -
9.2. Покращення матеріально-технічного забезпечення підрозділів УСБ України 2017 - 2020 Сокирянський МРВ УСБУ в Чернівецькій обл.

Всього

1045,0

Для протидії диверсійно-терористичним загрозам
Районний 25,0 20,0 200,0 800,0
9.3

Покращення матеріально-технічного забезпечення Кельменецького РС з питань пробації

Кельменецький РС з питань пробації

Всього

85,0 Покращення матеріально-технічного забезпечення
Районний 25,0 20,0 20,0 20,0

Керуючий справами                                                                                                                                                                                   Л. Світла

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Президент України підписав Указ № 449/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин». Документ передбачає передачу земель сільськогосподарського призначення з державної до комунальної власності. «Ключовий момент, без якого децентралізація не може бути в Україні завершена, це передача земель безпосередньо громадам. Сьогодні цей важливий крок буде зроблено. Сьогодні я підписую указ про заходи щодо передачі земель сільськогосподарського призначення з державної до комунальної власності», – сказав він. Так, 26 жовтня усі новостворені громади отримають землі в комунальну власність та зможуть використовувати кошти від землекористування для свого розвитку. Загалом місцеве самоврядування отримає у власність понад 2 млн га землі. Джерело: https://decentralization.gov.ua/
  • 15 жовтня, Державна комісія ТЕБ та НС ухвалила рішення про нове епідемічне зонування Чернівецької області: - «червона зона» – місто Чернівці, місто Новодністровськ, Кельменецький та Кіцманський райони; решта районів області залишаються у «помаранчевій зоні». Нове зонування почне діяти із понеділка, 19 жовтня.
  •   Фахівці Міністерства розвитку громад та територій спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні підготували відповіді на питання, які найчастіше цікавлять учасників реформи. Які повноваження нових РДА та районних рад, порядок їх ліквідації та реорганізації? Як буде формуватися районний бюджету у новому бюджетному періоді?Як виконуватиметься бюджет громад, що приєднані до новоутворених територіальних громад? Хто буде утримувати районні лікарні у ліквідованих районах? Відповіді на ці та інші питання шукайте в цьому матеріалі. ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ  ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ Які повноваження нових РДА? До прийняття нових редакцій залишаються чинними закони «Про місцеві державні адміністрації» та «Про місцеве самоврядування в Україні», яким визначено повноваження МДА (як ОДА так і РДА). Повноваження РДА також визначені галузевим законодавством у сферах ЖКГ, містобудування, освіти, охорони здоров’я, земельних відносин тощо. Отже, нові РДА повинні виконувати повноваження, визначені чинним законодавством. Разом з тим Мінрегіоном розроблено проект нової редакції ЗУ «Про місцеві державні адміністрації», в якому пропонується новий підхід до розподілу повноважень РДА. (Посилання на законопроект: https://decentralization.gov.ua/news/12851). Зокрема, РДА здійснюватимуть повноваження щодо: забезпечення виконання окремих повноваження місцевого самоврядування; здійснення взаємодії з органами місцевого самоврядування; координації діяльності територіальних органів (підрозділів) центральних органів виконавчої влади; забезпечення законності на відповідній території. Який порядок ліквідації, реорганізації РДА ліквідованих районів? Чинним законодавством не визначено суб’єкта, наділеного повноваженнями ліквідовувати чи реорганізовувати и РДА. З метою врегулювання даного питання Мінрегіоном в пакетів з проектом Постанови ВРУ «Про утворення та ліквідацію районів» було подано та КМУ схвалено і зареєстровано у ВРУ проект Закону України  "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій" (реєстр. №3651-Д). Профільним Комітетом ВРУ даний законопроект доопрацьовано та зареєстровано проект Закону за реєстр. № 3651-Д, відповідно до якого порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації, а також правонаступництва майна, прав та обов’язків, які належали РДА, що припиняються, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням Бюджетного кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Відповідні РДА, їхні структурні підрозділи, утворені як юридичні особи публічного права, реорганізуються в межах граничної чисельності, умов оплати праці працівників і норм витрат, встановлених Кабінетом Міністрів України. Наразі Мінрегіоном спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні розробляються покрокові методичні рекомендації щодо реорганізації РДА, які найближчим часом будуть оприлюднені.  ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РАЙОННИЙ РІВЕНЬ: Які повноваження у нових районних рад? До прийняття нової редакції залишається чинним ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», яким у статті 43 визначено повноваження районних і обласних рад. Нові районні ради мають виконувати повноваження, визначені чинним законодавством. Варто зазначити, що ВРУ прийнято ЗУ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» (реєстр. № 3614), яким суттєво переглянуто склад доходів та видатків районних бюджетів. Зокрема, 60% ПДФО, які раніше зараховувались до районних бюджетів, буде передано до місцевих бюджетів територіальних громад. Тому, відповідно, повноваження, які виконували райради за рахунок надходжень від ПДФО мають передатися сільським, селищним, міським радам. Саме тому, з метою впровадження оптимальної моделі розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування різних рівнів  Мінрегіоном розроблено проект нової редакції Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо децентралізації та розмежування повноважень органів місцевого самоврядування. (Посилання на законопроект: https://decentralization.gov.ua/news/12850). Зокрема, законопроектом розмежовано повноваження районних і обласних рад. У статті 38 законопроекту визначено сферу компетенції районної ради. Якщо коротко, то це повноваження щодо: забезпечення організації роботи ради, затвердження районного бюджету, звітів про його виконання, затвердження місцевих програм, управління майном спільної власності територіальних громад району (до передачі територіальним громадам).   Який порядок ліквідації, реорганізації районних рад у ліквідованих районах? Чинним законодавством не визначено чіткого механізму ліквідації чи реорганізації районних рад у зв’язку з затвердженням нового АТУ.   Дане питання також врегульовано в проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв'язку з утворенням (ліквідацією) районів» (реєстр. № 3651-Д). Серед іншого законопроектом передбачено, що: повноваження районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад районів, ліквідованих Верховною Радою України (далі – ліквідованих районів), закінчуються в день набуття повноважень обраними на відповідних перших місцевих виборах районними радами районів, утворених Верховною Радою України (далі — новоутворених районів); з дня набуття повноважень районною радою, здійснюється реорганізація районних рад ліквідованих районів шляхом приєднання до районної ради, розташованої у адміністративному центрі новоутвореного району; районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов’язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, якщо інше не передбачено цим Законом; під час проведення реорганізації юросіб – районних рад повноваження з управління справами юридичних осіб, що припиняються, здійснює комісія з реорганізації. Наразі Мінрегіон спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні розробляють покрокові методичні рекомендації щодо реорганізації районних рад, які найближчим часом будуть оприлюднені.  Чи можна вже сьогодні, не чекаючи виборів, передавати спільне майно територіальних громад у комунальну власність громади? Так можна, відповідно до пункту 10 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст. Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу. За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад. Таким чином, процес передачі майна, що знаходиться в управлінні районних рад не прив’язаний до місцевих виборів та районна рада спільно з сільськими, селищними, міськими радами району може розпочати відповідну процедуру. З детальним роз’ясненням стосовно передачі майна спільної власності територіальних громад району відповідним сільським, селищним, міським радам можна ознайомитись на порталі «Децентралізація». Як розподіляється майно, яке знаходиться у спільній власності громади району, між декількома новоствореними ОТГ в цьому районі? Законодавство не передбачає розподілу майна спільної власності територіальних громад. Згідно чинного законодавства, районні ради можуть передати до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад. Також законопроектом № 3651-Д пропонується визначити, що нові районні ради району після припинення реорганізованих районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов’язаний передати до комунальної власності територіальних громад окремі об’єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України. Мінрегіон спільно з Офісом підтримки реформи децентралізація при Мінрегіоні розробляють покрокові методичні рекомендації щодо передачі майна спільній власності громади району, які найближчим часом будуть оприлюднені. Хто буде утримувати районні лікарні у ліквідованих районах? Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» (законопроект реєстр. № 3614) передано значну частку  доходів районних бюджетів на базовий рівень – до місцевих бюджетів територіальних громад (зокрема, 60% ПДФО). Тому, відповідно, повноваження, які виконували райради за рахунок надходжень від ПДФО мають передатися сільським, селищним, міським радам. Отже, районні лікарні також передаватимуться на утримання сільських, селищних, міських рад. Звертаємо увагу, що мова йде про утримання приміщень. Адже фінансування медичних послуг, заробітних плат медичним працівникам здійснюватиметься з державного бюджету через НСЗУ. Що будуть робити штатні працівники ліквідованих районних рад після перших проведених сесій у нових райрадах? Вивільнення працівників відбуватиметься згідно ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування», Кодексу законів про працю України. Як буде формуватися районний бюджету у новому бюджетному періоді? Законопроект № 3614, який прийнято ВРУ, передбачає, що сільські, селищні, міські бюджети більше не залежатимуть від району. Всі 1469 територіальних громад, території яких уже затвердив Уряд, перейдуть на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Законодавчим актом, зокрема, пропонується розмежувати дохідні і видаткові джерела надходження між районними та місцевими бюджетами, скасувати спрямування надходжень від ПДФО до районних бюджетів та виключити районний рівень із системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності. Тобто районні бюджети не отримуватимуть базову дотацію і не будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом. Формування районних бюджетівздійснюватиметься за рахунок: ► власних доходів: податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є райрада, плата за ліцензії та сертифікати господарської діяльності, що видані РДА, орендна плата за користування майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є райради; орендна плата за водні об’єкти, що надаються РДА та райрадами (до розмежування між громадами) інші доходи. ► дотацій та субвенцій, які можуть спрямовуватися з інших бюджетів. Крім того, розглядається питання фінансування утримання районних рад, оплати праці їх працівників з державного бюджету. БАЗОВИЙ РІВЕНЬ: Який механізм реорганізації сільських, селищних рад, які увійшли до складу громади на підставі розпорядження КМУ? Відповідно до Законопроекту 3651-Д, в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої була затверджена Кабінетом Міністрів України (далі – сформована територіальна громада), закінчуються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких увійшли до території сформованої територіальної громади, (далі – розформовані територіальні громади). Після закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами (далі – ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною сформованою територіальною громадою (далі – новообрана рада), персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу. Сформована територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків розформованої територіальної громад. З дня набуття повноважень новообраною радою здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад шляхом їх приєднання до юридичної особи – сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом. Юридична особа – сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов’язків всіх юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою. З дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб – виконавчих комітетів рад, що припиняються, шляхом їх приєднання до юридичної особи – виконавчого комітету новообраної ради. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи – виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад припиняються у порядку, визначеному цим пунктом. Реорганізація юридичних осіб – органів місцевого самоврядування у випадках, передбачених цим пунктом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди. Під час проведення реорганізації юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою. Сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою може утворювати комісії для забезпечення здійснення ним повноважень з управління справами юридичних осіб, що реорганізуються. У який спосіб обирається, затверджується староста у нових громадах? Верховною Радою України прийнято Закону України від 16.07.2020 № 805-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства» (далі – Закон). Законом, серед іншого, внесено зміни до Виборчого кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон № 280), якими передбачено що староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови. Згідно з частиною третьою статті 54-1 Закону № 280 порядок організації роботи старости визначається цим та іншими законами, а також Положенням про старосту, затвердженим сільською, селищною, міською радою. Таким чином, сільська, селищна, міська рада в своєму регламенті або Положенні про старосту може більш детально визначити порядок подання кандидатури та затвердження старости радою. Чи можуть сільські, селищні, міські ради затверджувати старост? Можуть, у порядку визначеному статтею 54-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Чи поширюється Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» на новоутворені громади, вибори в яких відбудуться 25.10.2020 в частині реорганізації ОМС? Ні, не поширюється. Як виконуватиметься бюджет громад, що приєднані до новоутворених територіальних громад? Відповідно до Законопроекту №3651-Д, бюджети розформованих територіальних громад виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду. При цьому, новообрана рада може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийняті радами, що припиняються. До завершення періоду окремого виконання бюджетів функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів розформованих територіальних громад продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, інших керівників бюджетних установ. До завершення періоду окремого виконання бюджетів функції місцевих фінансових органів територіальних громад здійснюють: відповідні місцеві фінансові органи, створені до затвердження територій територіальних громад; сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, якщо у територіальних громадах місцеві фінансові органи не були створені згідно із законом. Залишки коштів, які утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках бюджетів розформованих територіальних громад, перераховуються до бюджету сформованої територіальної громади на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою.

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda