КЕЛЬМЕНЕЦЬКА РАЙОННА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ   ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

ІХ СЕСІЇ   VIІ СКЛИКАННЯ

____________________________________________________

23 грудня 2016 року     №135.9-7/16

Про затвердження процедури врегулювання

конфлікту інтересів під час участі у розгляді,

підготовці і прийнятті районною радою рішень та

забезпечення вимог законодавства щодо подання

декларацій депутатів районної ради

Керуючись ст. 43, 59, 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , відповідно до ст. 28, 35 Закону України «Про запобігання корупції», Положення про постійні комісії районної ради УІІ скликання, затвердженого рішенням І сесії УІІ скликання від 22.12.2015 р. № 6.3.1-7/15 , враховуючи висновок постійної комісії районної ради з питань депутатської діяльності , забезпечення законності та правопорядку та управління об'єктами комунальної власності, районна рада

В И Р І Ш И Л А:

1. Затвердити Порядок врегулювання конфлікту інтересів головою, його заступником та депутатами Кельменецької районної ради(надалі - Порядок), що може виникнути у зазначених осіб під час участі у розгляді, підготовці та прийнятті радою рішень (додаток 1).

2.Голові районної ради, його заступнику та депутатам неухильно дотримуватися затвердженого вище Порядку в разі наявності конфлікту інтересів під час участі у розгляді, підготовці та прийнятті рішень.

     3.Доручити голові районної ради Ілашу В.М. визначити відповідальну особу за забезпечення підготовки та надання   до пункту реєстрації пакетів документів щодо формування, блокування, поновлення, скасування посилених сертифікатів депутатів районної ради,як суб’єктів подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, надання їм консультаційної допомоги по оформленню заяв на реєстрацію та здійснення інших заходів пов’язаних із функціонуванням електронного цифрового підпису та його застосуванням.

4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань депутатської діяльності , забезпечення законності та правопорядку та управління об'єктами комунальної власності.

Заступник голови районної ради                                             А.Горобець

Додаток 1

                                                                                                                 Затверджено

рішення ІХ сесії районної ради УІІ скликання

                                                                                                  від 23 грудня 2016 року   №135.9-7/16

Порядок врегулювання конфлікту інтересів

головою, його заступником та депутатами Кельменецької районної ради, що виникає у зазначених осіб під час участі у розгляді, підготовці та прийнятті радою рішень

1.Цей Порядок розроблений на виконання норм Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про запобігання корупції».

Його слід використовувати усім Особам (п.3 Порядку), яких він стосується, у разі загрози виникнення реального або потенційного конфлікту інтересів під час їхньої участі у розгляді, підготовці та прийнятті рішень Кельменецькою районною радою.

2. Цей Порядок не стосується випадків, коли Особа постановляє акти самостійно та/або вчиняє дії одноособово, а також випадків, коли депутат індивідуально здійснює повноваження, не пов’язані із розглядом, підготовкою або прийняттям рішень районною радою.

     3. Особи, яких стосується цей Порядок (надалі іменовані – Особи):

*  голова Кельменецької районної ради;

*  його заступник;

*  депутати районної ради.

4.Реальним конфліктом інтересів є суперечність між приватним інтересом Особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

5.Потенційним конфліктом інтересів є наявність у Особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об'єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

6. Приватним інтересом є будь-який майновий чи немайновий інтерес Особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв'язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

7. Особи зобов’язані:

*вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;

*повідомляти (не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли Особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів) постійну комісію районної ради з питаньдепутатської діяльності , забезпечення законності та правопорядку та управління об'єктами комунальної власності (далі – Комісія), а у випадках, коли дізналася про наявність у неї конфлікту інтересів безпосередньо під час пленарного засідання – до початку розгляду по суті питання, що викликає конфлікт інтересів;

*не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;

* вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

     8.У повідомленні (заяві) про конфлікт інтересів Особа пояснює усі обставини справи, що на її думку спричиняють цей конфлікт. Рекомендовано використовувати заяву встановленого зразка. Водночас членам Комісії забороняється відмовляти Особі у прийнятті заяви, зробленої за іншою формою.

9.Якщо така заява надійшла до початку пленарного засідання ради, Комісія має розглянути її, визначити особу, яка доповідатиме про зазначену ситуацію на пленарному засіданні ради, а також підготувати висновок щодо подальшої участі Особи, яка заявила про конфлікт інтересів, у розгляді, підготовці та прийнятті відповідного рішення районної ради.

Особа, яка звернулася до Комісії із відповідною інформацією, має одержати роз’яснення з приводу своєї подальшої поведінки до початку пленарного засідання.

10. У випадку, коли про наявність конфлікту інтересів Особі стало відомо під час пленарного засідання, і їй потрібна консультація щодо проголошення цієї інформації та можливості подальшої участі у голосуванні, така Особа має право звернутися до головуючого на засіданні з проханням про оголошення перерви.

Під час перерви члени Комісії розглядають ситуацію та за наслідками його розгляду дають публічні рекомендації щодо можливої участі Особи у вирішенні питання, що спричиняє конфлікт інтересів. Ці рекомендації приймаються депутатами до відома та заносяться до протоколу пленарного засідання ради.

11. Комісія має забезпечити Особі, що звернулася із заявою про конфлікт інтересів, можливість проголошення інформації про наявність конфлікту інтересів безпосередньо на пленарному засіданні ради до моменту розгляду по суті питання, щодо якого виникає конфлікт інтересів.

Відповідно Особа має право брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті рішень районної ради за умови самостійного публічного оголошення про це під час засідання ради, на якому розглядається відповідне питання.

     12.Вчинення Особою дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів, та не повідомлення про наявність конфлікту інтересів у визначений законом спосіб є правопорушенням, пов’язаним з корупцією, та карається у порядку, передбаченому КпАП України.

Керуючий справами районної ради                                                   Л.Світла

Додаток 1

                                                                                                                 до Порядку, затвердженого рішенням

                                                                                                                           ІХ сесії районної ради УІІ скликання

від 23 грудня 2016 року   №135.9-7/16

З Р А З О К

заяви про наявність конфлікту інтересів під час участі у розгляді, підготовці та прийнятті рішень Кельменецькоюрайонною радою

Постійній комісії районної ради з питань депутатської діяльності , забезпечення законності та правопорядку та управління об'єктами комунальної власності

Депутата районної ради VII скликання

_______________________________________

(ПІБ)

ЗАЯВА

Під час _______________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________ (зазначається подія чи обставини, за яких депутату стало відомо про наявність питання, що може викликати конфлікт інтересів: одержання порядку денного пленарного засідання, участь у засіданні постійної комісії, членом якої є цей депутат тощо) мені стало відомо, що районна рада _____________________________________________ (розглядати, готувати чи приймати) рішення з питання щодо _____________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________. (описується суть чи робоча назва питання, проект якого розглядається, готується чи рішення щодо якого приймається)

       Повідомляю, що я вбачаю ознаки конфлікту інтересів у своїй участі у вирішенні цього питання по суті, оскільки __________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________________ (описуються обставини, які викликають конфлікт інтересів у особи у зв’язку із рішенням, яке розглядає, готує чи затверджує рада)

На підставі вищенаведеного, керуючись ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положенням про постійні комісії районної ради прошу Комісію:

        1.Прийняти цю заяву до відома та забезпечити мені можливість проголосити її під час пленарного засідання районної ради до початку розгляду по суті питання щодо ___________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________.

2. Надати мені роз’яснення щодо можливості у подальшому брати участь у розгляді, підготовці та прийнятті районною радою рішення із зазначеного питання.

Дата _____________________/ _______________________ (підпис)

Додаток до протоколу

                                                                                                                       засідання комісії від

___ листопада 2016 року

№1____/16

КЕЛЬМЕНЕЦЬКА   РАЙОННА   РАДА

постійна комісія районної ради з питань депутатської діяльності, забезпечення законності та правопорядку, управління об’єктами комунальної власності

ВИСНОВКИ

_____листопада 2016 року         №06-08/____.16

Про затвердження процедури врегулювання

конфлікту інтересів головою, його заступником

та депутатами районної ради, що виникає у

зазначених осіб під час участі у розгляді,

підготовці та прийнятті радою рішень

Зважаючи на приписи чинного законодавства, керуючись ст. 28, 35 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 55, 59, 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Положенням про постійні комісії районної ради, затвердженого рішенням І сесії УІІ скликання від 22.12.2015 р. № 6.3.1-7/, постійна комісія

вирішила:

     1.Затвердити Порядок врегулювання конфлікту інтересів головою, його заступником та депутатами районної ради, що може виникнути у зазначених осіб під час участі у розгляді, підготовці та прийнятті радою рішень (додаток 1).

2. Затвердити форму заяви про наявність конфлікту інтересів у голови, заступника голови та депутата районної ради (додаток 2).

3. Пропонувати голові районної ради Ілашу В.М. винести на розгляд ІХ сесії ради проект рішення з даного питання (додається)

   4.Рекомендувати районній ради затвердити і використовувати розроблені Комісією документи під час здійснення своїх повноважень.

   4.Доповідачем на пленарному засіданні щодо прийнятого рішення обрати голову комісії О.Панкевича.

Голова комісії ________________

                                                                                                              Затверджено

                                                                                                       розпорядженням від 29.07.2011 №39

                

Заходи

щодо попередження проявів корупції серед
посадових осіб виконавчого апарата Кельменецької районної ради

№ з/п Назва заходів

Термін

виконання

Виконавці

1.

Забезпечити безумовне дотримання вимог Законів України: “Про місцеве  самоврядування в Україні”,

“Про службу в органах місцевого самоврядування“, “Про засади запобігання та протидії корупції“, інших актів антикорупційного спрямування при спілкуванні з суб'єктами підприємницької діяльності, громадянами, при розгляді звернень.

Постійно працівники виконавчого апарату
2. Залучати посадових осіб виконавчого апарата до широкого обговорення та вивчення Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції» Червень - липень      2011 працівники виконавчого апарату
3.

Запровадження добору висококваліфікованих кадрів, які відповідають вимогам доброчесної поведінки. Недопущення будь- яких можливостей виникнення конфлікту інтересів.

Постійно керівники структурних підрозділів виконавчого апарату, кадрова служба

4.

Здійснювати перевірку відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад посадових осіб у виконавчому апараті.Перевіряти відомості про:

- притягнення особи до кримінальної відповідальності та за корупційні правопорушення;

-  наявність у особи та близьких їй осіб корпоративних прав;

-  її стан здоров'я, освіту, наявність наукового ступеня, вченого звання, підвищення кваліфікації. 

з 01.01.2012

Постійно

керівники структурних підрозділів виконавчого апарату, кадрова служба
5. Практикувати проведення стажування та встановлення випробувальних термінів для новопризначених  посадових осіб виконавчого апарату Постійно керівники структурних підрозділів виконавчого апарату, кадрова служба
6. Постійно аналізувати якісний та кількісний склад кадрового резерву на посади керівників та спеціалістів, проводити його омолодження, включати до його складу людей, які довели не тільки свою сприйнятливість до цілком нових справ і завдань, але й здатність практично їх реалізувати; забезпечувати дієвість та ефективне використання кадрового резерву Постійно керівники структурних підрозділів виконавчого апарату, кадрова служба
5.

Забезпечувати подання посадовими особами відомостей про майно, доходи, зобов'язання фінансового характеру, у порядку та обсягах, визначених законами та іншими виданими на їх основі нормативно - правовими актами.

Попереджати працівників про особисту  відповідальність за неподання або подання недостовірних відомостей про себе та близьких осіб

Постійно

начальник   відділу організаційно - кадрового та правового   забезпечення   виконавчого апарату районної ради

6. Здійснювати співбесіди із працівниками структурних підрозділів щодо морального клімату в колективі, виявлення  службових та особистих проблем; періодично здійснювати ротацію кадрів зі зміною функціональних обов'язків спеціалістів. Постійно керівники структурних підрозділів виконавчого апарату
7. Перевіряти достовірність відомостей, звітів та інформацій, що готуються працівники структурних підрозділів, своєчасно реагувати на факти порушення працівниками етики поведінки, вчинення  інших правопорушень, у разі виявлення таких порушеньнадавати пропозиції щодо притягнення порушників до відповідальності. Постійно керівники структурних підрозділів виконавчого апарату
8. З метою своєчасного виявлення актів службових зловживань та корупційних проявів серед посадових осіб забезпечувати взаємне сприяння та обмін інформацією між правоохоронними органами та районної ради Постійно начальник   відділу       організаційно - кадрового та   правового забезпечення                                                   виконавчого апарату районної ради
9. З метою поширення знань, необхідних для ефективного виконання завдань щодо запобігання корупції, підвищення рівня правової культури систематично планувати розгляд питань щодо посилення боротьби з корупцією на семінарах із посадовими особами та нарадах, навчаннях із посадовими особами виконавчого апарату районної ради, проводити з ними роз'яснювальну роботу щодо шкідливості корупційних дій Постійно керівники структурних підрозділів виконавчого апарату
10. Забезпечувати виконання планів–графіків підвищення кваліфікації посадових осіб, у тому числі тих, на яких покладено обов'язки з організації роботи із запобігання корупції Постійно керівники структурних підрозділів виконавчого апарату, кадрова служба
11. Аналізувати стан дотримання антикорупційного законодавства посадовими особами, проводити інформування керівництва районної ради про факти притягнення до відповідальності за корупційні діяння працівників Постійно начальник   відділу       організа-ційно - кадрового та   правового забезпечення   виконавчого апарату районної ради
12. Посилити контроль за збереженням майна, що перебуває на балансі районної ради, забезпечувати відповідальне ставлення до нього; не допускати фактів марнотратства, незаконного використання бюджетних коштів Постійно начальник     відділу фінансової та інвестиційної   діяльності, матеріально – технічного забезпечення   та завідувачсектору з питань комуна-льної власності    
13. Залучення громадськості до участі у запобіганні та протидії корупції, інформування  населення  про результати реалізації державної антикорупційної політики.

Впродовж

2011 року

відділ організаційно – кадрового та   правового забезпечення                                                  виконавчого апарату районної ради
14. Запровадити базу даних про службовців, які притягалися до відповідальності за вчинення правопорушень.

Впродовж

2011 року

начальник     відділу   організацій- но - кадрового та правового   забезпечення виконавчого апа-рату районної ради
15.

Забезпечення притягнення винних осіб до

відповідальності за вчинення корупційних правопорушень .

В тижневий термін після отримання матеріалів су-ду про притягнення осо-би до відповідальності за порушенняантикорупці-йного законодавства начальник     відділу   організацій- но - кадрового та правового   забезпечення виконавчого апа-рату районної ради

               Керуючий справами районної ради                                              Л.Світла

 

КЕЛЬМЕНЕЦЬКА   РАЙОННА   РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ   ОБЛАСТІ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

12  грудня   2013 року № 88

Про уповноважений підрозділ районної ради

з питань запобігання та виявлення корупції

         Керуючись ст. 55, 58 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні ”, на виконання вимог Закону УкраїниПро засади запобігання і протидії корупції ”, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України 04.09.2013 № 706 Питання запобігання та виявлення корупції” та Положення про виконавчий апарат районної ради , затвердженого розпорядженням голови районної ради   10.03.2011 № 11(із змінами та доповненнями) , з метою покращення роботи з питань запобігання та виявлення корупції в районній раді:

       1.Визначити відділ кадрового та правового забезпечення виконавчого апарату (Мазур Д.П.)  уповноваженим підрозділом районної ради з питань запобігання та виявлення корупції  .

       2.Внести зміни до Положення про відділ кадрового та правового забезпечення виконавчого апарату районної ради, затвердженого розпорядженням голови 03.01.2013 №4:

   2.1. Доповнити розділ 3 пунктом такого змісту:

   “3.24. Здійснює такі основні завдання уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції:

¬підготовка, забезпечення та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання корупції;

¬надання методичної та консультаційної допомоги з питань дотримання вимог антикорупційного законодавства;

¬участь в інформаційному забезпеченні здійснення заходів щодо запобігання та виявлення корупції;

¬проведення організаційної та роз’яснювальної роботи із запобігання, виявлення і протидії корупції;

¬проведення перевірки фактів своєчасності подання декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, перевірки таких декларацій на наявність конфлікту інтересів, а також здійснення їх логічного та арифметичного контролю;

¬здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів.“

   2.2. Доповнити пункт 5.3 розділу 5 частиною 20 такого змісту:

   “ відповідно до покладених на відділ завдань:

розробляє заходи щодо запобігання корупційним правопорушенням, а також здійснює контроль за їх проведенням;

надає іншим структурним підрозділам виконавчого апарату, комунальним підприємствам, установам, організаціям роз’яснення щодо застосування антикорупційного законодавства;

вживає заходів до виявлення конфлікту інтересів та сприяє його усуненню, контролює дотримання вимог законодавства щодо врегулювання конфлікту інтересів, а також виявляє сприятливі для вчинення корупційних правопорушень ризики в діяльності посадових і службових осіб, вносить керівництву ради пропозиції щодо усунення таких ризиків;

надає допомогу в заповненні декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, проводить у встановленому законодавством порядку перевірку фактів своєчасності подання зазначених декларацій, їх перевірку на наявність конфлікту інтересів, а також здійснює логічний та арифметичний контроль декларацій;

у разі виявлення під час перевірки декларації арифметичних або логічних помилок невідкладно письмово повідомляє про це відповідному суб’єкту декларування для подання ним письмового пояснення та/або виправленої декларації;

у разі виявлення фактів, що можуть свідчити про вчинення корупційних правопорушень посадовими чи службовими особами, а також ознак правопорушення за результатами перевірок декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру, інформує в установленому порядку про такі факти керівництво ради та вносить пропозиції щодо повідомлення правоохоронних органів відповідно до їх компетенції;

веде облік працівників виконавчого апарату , комунальних підприємств, установ та організацій, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних правопорушень;

взаємодіє з підрозділами з питань запобігання та виявлення корупції державних органів, органів місцевого самоврядування району , комунальних підприємств, установ та організацій, спеціально уповноваженими суб’єктами у сфері протидії корупції;

розглядає в межах повноважень повідомлення щодо причетності працівників виконавчого апарату, комунального підприємства, установи та організації до вчинення корупційних правопорушень.

     3.Встановити , що повноваження відділу кадрового та правового забезпечення виконавчого апарату районної ради ( Мазур Д.П.) як уповноваженого підрозділу районної ради з питань запобігання та виявлення корупції  розповсюджуються і на підприємства, установи, організації спільної власності територіальних громад сіл, селища району з кількістю працюючих до 3-х осіб.

4.Керуючому справами районної ради Світлій Л.В. до 01.01.2014 року внести відповідні зміни до посадової інструкції начальника відділу кадрового та правового забезпечення виконавчого апарату районної ради Мазура Д.П.

     5.Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови районної ради Горобця А.І.

                   Голова районної ради                                                 Д.Власов

 

 

 

КЕЛЬМЕНЕЦЬКА   РАЙОННА   РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ   ОБЛАСТІ

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

 

11  грудня   2013 року № 87

Про внесення зміндо Положення
про виконавчий апарат районної ради

       Керуючись ст. 55, 58 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні ”, відповідно до Регламенту роботи Кельменецької районної ради, затвердженого рішенням ІІ сесії УІ скликання від 28.12.2010 р. №16.2-6/10 , з метою виконання вимог Закону УкраїниПро засади запобігання і протидії корупції ” та підвищення ефективності здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції :

     1.Внести зміни до розділу ІІ “ Організаційне та правове забезпечення діяльності ради”Положення про виконавчий апарат районної ради, затвердженого розпорядженням голови районної ради від 10 березня 2011р. № 11(із змінами) доповнивши пунктом такого змісту :

     “2.9.Здійснення основних завдань та заходів з питань запобігання та виявлення корупції.”

     2.Керуючому справами районної ради Світлій Л.В. ознайомити посадових осіб виконавчого апарату районної ради з вищевикладеними змінами.

     3.Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на заступника голови районної ради А.Горобця.

Голова районної ради                                                 Д.Власов

 

 

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Президент України підписав Указ № 449/2020 «Про деякі заходи щодо прискорення реформ у сфері земельних відносин». Документ передбачає передачу земель сільськогосподарського призначення з державної до комунальної власності. «Ключовий момент, без якого децентралізація не може бути в Україні завершена, це передача земель безпосередньо громадам. Сьогодні цей важливий крок буде зроблено. Сьогодні я підписую указ про заходи щодо передачі земель сільськогосподарського призначення з державної до комунальної власності», – сказав він. Так, 26 жовтня усі новостворені громади отримають землі в комунальну власність та зможуть використовувати кошти від землекористування для свого розвитку. Загалом місцеве самоврядування отримає у власність понад 2 млн га землі. Джерело: https://decentralization.gov.ua/
  • 15 жовтня, Державна комісія ТЕБ та НС ухвалила рішення про нове епідемічне зонування Чернівецької області: - «червона зона» – місто Чернівці, місто Новодністровськ, Кельменецький та Кіцманський райони; решта районів області залишаються у «помаранчевій зоні». Нове зонування почне діяти із понеділка, 19 жовтня.
  •   Фахівці Міністерства розвитку громад та територій спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні підготували відповіді на питання, які найчастіше цікавлять учасників реформи. Які повноваження нових РДА та районних рад, порядок їх ліквідації та реорганізації? Як буде формуватися районний бюджету у новому бюджетному періоді?Як виконуватиметься бюджет громад, що приєднані до новоутворених територіальних громад? Хто буде утримувати районні лікарні у ліквідованих районах? Відповіді на ці та інші питання шукайте в цьому матеріалі. ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ  ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ Які повноваження нових РДА? До прийняття нових редакцій залишаються чинними закони «Про місцеві державні адміністрації» та «Про місцеве самоврядування в Україні», яким визначено повноваження МДА (як ОДА так і РДА). Повноваження РДА також визначені галузевим законодавством у сферах ЖКГ, містобудування, освіти, охорони здоров’я, земельних відносин тощо. Отже, нові РДА повинні виконувати повноваження, визначені чинним законодавством. Разом з тим Мінрегіоном розроблено проект нової редакції ЗУ «Про місцеві державні адміністрації», в якому пропонується новий підхід до розподілу повноважень РДА. (Посилання на законопроект: https://decentralization.gov.ua/news/12851). Зокрема, РДА здійснюватимуть повноваження щодо: забезпечення виконання окремих повноваження місцевого самоврядування; здійснення взаємодії з органами місцевого самоврядування; координації діяльності територіальних органів (підрозділів) центральних органів виконавчої влади; забезпечення законності на відповідній території. Який порядок ліквідації, реорганізації РДА ліквідованих районів? Чинним законодавством не визначено суб’єкта, наділеного повноваженнями ліквідовувати чи реорганізовувати и РДА. З метою врегулювання даного питання Мінрегіоном в пакетів з проектом Постанови ВРУ «Про утворення та ліквідацію районів» було подано та КМУ схвалено і зареєстровано у ВРУ проект Закону України  "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування та районних державних адміністрацій" (реєстр. №3651-Д). Профільним Комітетом ВРУ даний законопроект доопрацьовано та зареєстровано проект Закону за реєстр. № 3651-Д, відповідно до якого порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації, а також правонаступництва майна, прав та обов’язків, які належали РДА, що припиняються, визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням Бюджетного кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Відповідні РДА, їхні структурні підрозділи, утворені як юридичні особи публічного права, реорганізуються в межах граничної чисельності, умов оплати праці працівників і норм витрат, встановлених Кабінетом Міністрів України. Наразі Мінрегіоном спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні розробляються покрокові методичні рекомендації щодо реорганізації РДА, які найближчим часом будуть оприлюднені.  ЩОДО ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ РАЙОННИЙ РІВЕНЬ: Які повноваження у нових районних рад? До прийняття нової редакції залишається чинним ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», яким у статті 43 визначено повноваження районних і обласних рад. Нові районні ради мають виконувати повноваження, визначені чинним законодавством. Варто зазначити, що ВРУ прийнято ЗУ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» (реєстр. № 3614), яким суттєво переглянуто склад доходів та видатків районних бюджетів. Зокрема, 60% ПДФО, які раніше зараховувались до районних бюджетів, буде передано до місцевих бюджетів територіальних громад. Тому, відповідно, повноваження, які виконували райради за рахунок надходжень від ПДФО мають передатися сільським, селищним, міським радам. Саме тому, з метою впровадження оптимальної моделі розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування різних рівнів  Мінрегіоном розроблено проект нової редакції Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо децентралізації та розмежування повноважень органів місцевого самоврядування. (Посилання на законопроект: https://decentralization.gov.ua/news/12850). Зокрема, законопроектом розмежовано повноваження районних і обласних рад. У статті 38 законопроекту визначено сферу компетенції районної ради. Якщо коротко, то це повноваження щодо: забезпечення організації роботи ради, затвердження районного бюджету, звітів про його виконання, затвердження місцевих програм, управління майном спільної власності територіальних громад району (до передачі територіальним громадам).   Який порядок ліквідації, реорганізації районних рад у ліквідованих районах? Чинним законодавством не визначено чіткого механізму ліквідації чи реорганізації районних рад у зв’язку з затвердженням нового АТУ.   Дане питання також врегульовано в проекті Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впорядкування окремих питань діяльності та організації органів державної влади, органів місцевого самоврядування у зв'язку з утворенням (ліквідацією) районів» (реєстр. № 3651-Д). Серед іншого законопроектом передбачено, що: повноваження районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад районів, ліквідованих Верховною Радою України (далі – ліквідованих районів), закінчуються в день набуття повноважень обраними на відповідних перших місцевих виборах районними радами районів, утворених Верховною Радою України (далі — новоутворених районів); з дня набуття повноважень районною радою, здійснюється реорганізація районних рад ліквідованих районів шляхом приєднання до районної ради, розташованої у адміністративному центрі новоутвореного району; районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов’язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, якщо інше не передбачено цим Законом; під час проведення реорганізації юросіб – районних рад повноваження з управління справами юридичних осіб, що припиняються, здійснює комісія з реорганізації. Наразі Мінрегіон спільно з Офісом підтримки реформи децентралізації при Мінрегіоні розробляють покрокові методичні рекомендації щодо реорганізації районних рад, які найближчим часом будуть оприлюднені.  Чи можна вже сьогодні, не чекаючи виборів, передавати спільне майно територіальних громад у комунальну власність громади? Так можна, відповідно до пункту 10 Розділу V «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст. Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні та обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу. За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад. Таким чином, процес передачі майна, що знаходиться в управлінні районних рад не прив’язаний до місцевих виборів та районна рада спільно з сільськими, селищними, міськими радами району може розпочати відповідну процедуру. З детальним роз’ясненням стосовно передачі майна спільної власності територіальних громад району відповідним сільським, селищним, міським радам можна ознайомитись на порталі «Децентралізація». Як розподіляється майно, яке знаходиться у спільній власності громади району, між декількома новоствореними ОТГ в цьому районі? Законодавство не передбачає розподілу майна спільної власності територіальних громад. Згідно чинного законодавства, районні ради можуть передати до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об'єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад. Також законопроектом № 3651-Д пропонується визначити, що нові районні ради району після припинення реорганізованих районних рад як юридичних осіб, але не пізніше 1 липня 2021 року, зобов’язаний передати до комунальної власності територіальних громад окремі об’єкти спільної власності територіальних громад району, які знаходяться на території цих територіальних громад, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, встановлених Бюджетним кодексом України. Мінрегіон спільно з Офісом підтримки реформи децентралізація при Мінрегіоні розробляють покрокові методичні рекомендації щодо передачі майна спільній власності громади району, які найближчим часом будуть оприлюднені. Хто буде утримувати районні лікарні у ліквідованих районах? Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо приведення у відповідність положень бюджетного законодавства у зв’язку із завершенням адміністративно-територіальної реформи» (законопроект реєстр. № 3614) передано значну частку  доходів районних бюджетів на базовий рівень – до місцевих бюджетів територіальних громад (зокрема, 60% ПДФО). Тому, відповідно, повноваження, які виконували райради за рахунок надходжень від ПДФО мають передатися сільським, селищним, міським радам. Отже, районні лікарні також передаватимуться на утримання сільських, селищних, міських рад. Звертаємо увагу, що мова йде про утримання приміщень. Адже фінансування медичних послуг, заробітних плат медичним працівникам здійснюватиметься з державного бюджету через НСЗУ. Що будуть робити штатні працівники ліквідованих районних рад після перших проведених сесій у нових райрадах? Вивільнення працівників відбуватиметься згідно ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування», Кодексу законів про працю України. Як буде формуватися районний бюджету у новому бюджетному періоді? Законопроект № 3614, який прийнято ВРУ, передбачає, що сільські, селищні, міські бюджети більше не залежатимуть від району. Всі 1469 територіальних громад, території яких уже затвердив Уряд, перейдуть на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Законодавчим актом, зокрема, пропонується розмежувати дохідні і видаткові джерела надходження між районними та місцевими бюджетами, скасувати спрямування надходжень від ПДФО до районних бюджетів та виключити районний рівень із системи горизонтального вирівнювання податкоспроможності. Тобто районні бюджети не отримуватимуть базову дотацію і не будуть на прямих міжбюджетних відносинах з державним бюджетом. Формування районних бюджетівздійснюватиметься за рахунок: ► власних доходів: податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності, засновником яких є райрада, плата за ліцензії та сертифікати господарської діяльності, що видані РДА, орендна плата за користування майном, що перебуває в комунальній власності, засновником яких є райради; орендна плата за водні об’єкти, що надаються РДА та райрадами (до розмежування між громадами) інші доходи. ► дотацій та субвенцій, які можуть спрямовуватися з інших бюджетів. Крім того, розглядається питання фінансування утримання районних рад, оплати праці їх працівників з державного бюджету. БАЗОВИЙ РІВЕНЬ: Який механізм реорганізації сільських, селищних рад, які увійшли до складу громади на підставі розпорядження КМУ? Відповідно до Законопроекту 3651-Д, в день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої була затверджена Кабінетом Міністрів України (далі – сформована територіальна громада), закінчуються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких увійшли до території сформованої територіальної громади, (далі – розформовані територіальні громади). Після закінчення повноважень сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами (далі – ради, що припиняються), їхні виконавчі комітети продовжують здійснювати свої повноваження до затвердження сільською, селищною, міською радою, обраною сформованою територіальною громадою (далі – новообрана рада), персонального складу її виконавчого комітету. Протягом зазначеного строку сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, очолює такі виконавчі комітети та входить до їх персонального складу. Сформована територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків розформованої територіальної громад. З дня набуття повноважень новообраною радою здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад шляхом їх приєднання до юридичної особи – сільської, селищної, міської ради, розміщеної в адміністративному центрі сформованої територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні сільські, селищні, міські ради припиняються як юридичні особи з урахуванням особливостей, визначених цим пунктом. Юридична особа – сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов’язків всіх юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою. З дня затвердження новообраною радою персонального складу її виконавчого комітету здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб – виконавчих комітетів рад, що припиняються, шляхом їх приєднання до юридичної особи – виконавчого комітету новообраної ради. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи – виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад припиняються у порядку, визначеному цим пунктом. Реорганізація юридичних осіб – органів місцевого самоврядування у випадках, передбачених цим пунктом, здійснюється без повідомлення про неї органу, що здійснює державну реєстрацію, а також без збирання вимог кредиторів, отримання їхньої згоди. Під час проведення реорганізації юридичних осіб – сільських, селищних, міських рад та їхніх виконавчих комітетів повноваження з управління справами таких юридичних осіб здійснює сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою. Сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою може утворювати комісії для забезпечення здійснення ним повноважень з управління справами юридичних осіб, що реорганізуються. У який спосіб обирається, затверджується староста у нових громадах? Верховною Радою України прийнято Закону України від 16.07.2020 № 805-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства» (далі – Закон). Законом, серед іншого, внесено зміни до Виборчого кодексу України та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон № 280), якими передбачено що староста затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень за пропозицією відповідного сільського, селищного, міського голови. Згідно з частиною третьою статті 54-1 Закону № 280 порядок організації роботи старости визначається цим та іншими законами, а також Положенням про старосту, затвердженим сільською, селищною, міською радою. Таким чином, сільська, селищна, міська рада в своєму регламенті або Положенні про старосту може більш детально визначити порядок подання кандидатури та затвердження старости радою. Чи можуть сільські, селищні, міські ради затверджувати старост? Можуть, у порядку визначеному статтею 54-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Чи поширюється Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» на новоутворені громади, вибори в яких відбудуться 25.10.2020 в частині реорганізації ОМС? Ні, не поширюється. Як виконуватиметься бюджет громад, що приєднані до новоутворених територіальних громад? Відповідно до Законопроекту №3651-Д, бюджети розформованих територіальних громад виконуються окремо до закінчення бюджетного періоду. При цьому, новообрана рада може вносити зміни до рішень про місцеві бюджети, прийняті радами, що припиняються. До завершення періоду окремого виконання бюджетів функції головних розпорядників, розпорядників бюджетних коштів розформованих територіальних громад продовжують здійснювати відповідні бюджетні установи в особі сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою, інших керівників бюджетних установ. До завершення періоду окремого виконання бюджетів функції місцевих фінансових органів територіальних громад здійснюють: відповідні місцеві фінансові органи, створені до затвердження територій територіальних громад; сільський, селищний, міський голова, обраний сформованою територіальною громадою, якщо у територіальних громадах місцеві фінансові органи не були створені згідно із законом. Залишки коштів, які утворилися на кінець бюджетного періоду на рахунках бюджетів розформованих територіальних громад, перераховуються до бюджету сформованої територіальної громади на підставі платіжних доручень за підписом сільського, селищного, міського голови, обраного сформованою територіальною громадою.

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda