КЕЛЬМЕНЕЦЬКА РАЙОННА РАДА

ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ   ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

V СЕСІЇ VII СКЛИКАННЯ

27квітня 2016 року № 61.5-7/16

Про Положення про облікову

політику

         Керуючись ст.16,43,59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», відповідно до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011р. № 59, враховуючи висновки постійної комісії з питань соціально-економічного розвитку, планування бюджету та фінансів, районна рада

В И Р І Ш И Л А:

         1. З метою забезпечення належного ведення бухгалтерського обліку у районній раді затвердити Положення про облікову політику (надалі - Положення), що додається.

         2. Голові районної ради Ілашу В.М. забезпечити ведення бухгалтерського обліку відповідно до вимог вказаного вище Положення та чинного законодавства.

         3. Відділу з питань бухгалтерського обліку, звітності, фінансової та інвестиційної діяльності виконавчого апарату розробити відповідні Положення про облікову політику розпорядникам нижчого рівня для застосування в роботі.

         4. Контроль за виконання цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань соціально-економічного розвитку, планування бюджету та фінансів.

Голова районної ради                                                   В.Ілаш

                                                                                         ЗАТВЕРДЖЕНО                                                                               рішення V сесії VІІ скликання

                                                                        від 27 04.2016 № 61.5-7/16

Положення про облікову політику

Кельменецької районної ради

І. Загальні положення.

  1. 1.Положення про облікову політику Кельменецької районної ради (надалі Положення) визначає принципи, методи та процедури, що використовуються виконавчим апаратом для ведення бухгалтерського обліку, складання та подання фінансової звітності, яке розроблене відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011р. №59, Національного положення (стандарту)бухгалтерського обліку та інших нормативно – правових актів Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України та Державної казначейської служби, які регулюють ці питання.
  2. 2.Порядок ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової та бюджетної звітності здійснюється відповідно до вимог, встановлених Міністерством фінансів України.
  3. 3.Організація ведення бухгалтерського обліку у Кельменецькій районній раді покладається на відповідний підрозділ виконавчого апарату ради згідно структури, яка затверджується сесією. Підрозділ очолює начальник, який є посадовою особою місцевого самоврядування і призначається згідно чинного законодавства. Права та обов’язки начальника та всіх працівників підрозділу визначаються Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», затвердженими посадовими інструкціями, Положенням.
  4. 4.Право першого підпису на платіжних документах, первинних облікових документах, реєстрах бухгалтерського обліку, відповідних звітах тощо надається голові районної ради та його заступнику. Право другого підпису на вказаних вище документах надається особам, визначеним головою районної ради згідно розпорядження.

ІІ. Організація бухгалтерського обліку.

2.1. Загальні принципи обліку.

2.1.1. Застосовувати меморіально – ордерну форму бухгалтерського обліку з використанням програмного комплексу «Парус» для обліку записів господарських операцій в облікових регістрах із забезпеченням їх збереження на електронних носіях інформації та в паперовому вигляді. Форми меморіальних ордерів застосовувати згідно з Інструкцією про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженою наказом Держказначейства від 27.07.2000р. № 68. Усі меморіальні ордери підлягають реєстрації у книзі «Журнал – головна». Облік у книзі «Журнал – головна» ведеться по субрахунках за загальним та спеціальним фондами й видами коштів спеціального фонду та формується зведена.

         2.1.2. Складання фінансової та бюджетної, податкової та статистичної звітності про фінансово – економічну діяльність ради здійснювати на підставі даних регістрів бухгалтерського обліку за формами, встановленими відповідними нормативно – правовими актами України. Бюджетним періодом є календарний рік. Проміжні облікові періоди – квартал, місяць. Звітність за такими періодами складається з наростаючим підсумком із початку року, в єдиній грошовій одиниці - гривні.

         2.1.3. Підставою для відображення операцій в бухгалтерському обліку є первинний документ, який фіксує факт здійснення операції. Оформлення та подання первинних документів здійснюється відповідно до вимог у строки, які визначені графіком документообігу (додаток 1). Строки опрацювання, контролю та здавання документів, які визначені у графіку документообігу є обов`язковими для усіх матеріально відповідальних осіб районної ради.

         2.1.4. Первинні документи складаються в момент здійснення операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Відповідальність за своєчасне і якісне складання документів, передачу їх для відображення в бухгалтерському обліку, за достовірність даних, наведених у документах, несуть особи, які склали та підписали ці документи. Первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа, дату і місце складання, назву установи, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру, осіб відповідальних за здійснення господарських операцій і правильність її оформлення, особисті підписи. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, накопичується і систематизується на рахунках бухгалтерського обліку та в меморіальних ордерах. У первинних документах і меморіальних ордерах виправлення помилок повинно бути підтверджене підписами посадових осіб, у касових і банківських документах виправлення не допускається. Відповідальність за зберігання та здачу документації з питань бухгалтерського обліку до архіву покладається на керівника відповідного підрозділу.

         2.1.5. Деталізація обліку грошових коштів, матеріальних цінностей, грошових документів, розрахунків відображається у робочому плані рахунків згідно додатку 2 до Положення.

         2.1.6. Для розмежування видатків виконавчого апарату та одержувачів бюджетних коштів за економічними характеристиками операцій, застосовується економічна класифікація видатків бюджету. Застосування кодів економічної класифікації видатків здійснюється згідно з Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету.

         2.1.7. Витрачання бюджетних коштів на утримання автомобілів і використання пального проводиться з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2003 р. № 848 «Про впорядкування використання легкових автомобілів бюджетними установами та організаціями» (далі Постанова № 848).

         2.1.8. Вимоги щодо обліку витрат, пов’язаних з використанням легкових автомобілів, економним витрачанням бюджетних коштів на їх утримання та використання пального, механізм підтвердження факту службової поїздки посадовою особою, яка користувалась автомобілем, оформлення та погодження поїздок у вихідні та святкові дні, а також відрядження на службовому автомобілі за межі області на відстань, що перевищує 200 кілометрів, визначаються Постановою № 848. Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, вимоги щодо забезпечення контролю за дотриманням норм експлуатаційного пробігу автомобільних шин та порядку їх коректування залежно від умов експлуатації, визначаються іншими нормативними актами. Для обліку роботи легкового автомобіля використовуються картки обліку пробігу автомобільних шин; подорожнього листа та журнали реєстрації видачі подорожніх листів автомобіля.

  1. 2.Облік необоротних активів, запасів та інших активів.

2.2.1. У бухгалтерському обліку формування інформації про основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи та нематеріальні активи здійснюється відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 121 «Основні засоби», 122 «Нематеріальні активи» та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб`єктів державного сектору.

     2.2.2. До складу основних засобів відносяться матеріальні активи, термін експлуатації яких перевищує один рік та первісна вартість за одиницю (комплект) складає 6000,00 грн. включно без урахування податку на додану вартість, обліковується в гривнях з копійками. Необоротні матеріальні активи, які були віднесені до складу основних засобів та нематеріальних активів до дати набрання чинності Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 121 «Основні засоби» та 122 «Нематеріальні активи», обліковувати у складі основних засобів та нематеріальних активів до їх вибуття (списання) з обліку установи.

     2.2.3. Оприбуткування необоротних активів проводиться актом введення в експлуатацію в момент передачі їх виконавчому апарату, складом комісії з інвентаризації матеріальних цінностей. Склад комісії затверджується окремим розпорядженням голови районної ради.

     2.2.4. Нарахування амортизації (зносу) на основні засоби (крім інших необоротних матеріальних активів) проводиться на системній основі згідно чинного законодавства. Термін корисного використання матеріальних активів, які не визначені в Типових строках корисного використання груп основних засобів, визначаються комісією при їх прийманні та затверджуються розпорядженням голови районної ради.

2.2.5.   Амортизація нараховується на основні засоби щокварталу - на дату балансу прямолінійним методом. При вибутті об`єкта основних засобів амортизація нараховується в місяці вибуття такого об`єкта.

2.2.6.   Отримані в результаті списання об`єктів основних засобів запаси оприбутковується в бухгалтерському обліку виконавчого апарату відповідно до Порядку списання об`єктів державної власності, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 р. № 1314.    

       2.2.7. Щодо об’єктів основних засобів з нульовою залишковою вартістю, але придатних до експлуатації інвентаризаційною комісією нараховується ліквідаційна вартість один раз на рік в розмірі 3%.

         2.2.8. Операції з надходження, руху та вибуття основних засобів та інших необоротних матеріальних активів оформляються первинними документами.

       2.2.9. Для контролю за правильністю бухгалтерських записів за рахунками синтетичного та аналітичного обліку складаються оборотні відомості за кожною групою субрахунків. В якості визначення одиниці обліку запасів використовуються їх найменування.

     2.2.10. Аналітичний облік запасів ведеться у розрізі місць зберігання, матеріально – відповідальних осіб, видів запасів, окремо за коштами загального та спеціального фондів.

       2.2.11. У бухгалтерському обліку формування інформації про запаси та розкриття відповідної інформації у фінансовій звітності здійснюються відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку «Запаси 123».

       2.2.12. Операції з надходження та списання запасів оформляються первинними документами.

        

   2.3. Облік коштів, розрахунків та зобов`язань.

         2.3.1. Грошові кошти у готівці зберігаються у касі відповідного підрозділу виконавчого апарату ради. Порядок оформлення та ведення касових операцій здійснюється відповідно до Положення про ведення касових операцій у національній валюті України.

         Для обліку касових операцій застосовуються типові форми прибуткових та видаткових ордерів, відомості на виплату грошей та інші видаткові документи. Прибуткові і видаткові касові ордери реєструються у Журналі реєстрації. Усі надходження і видача готівки відображаються у касовій книзі.

       2.3.2. Одержана готівка витрачається суворо за цільовим призначенням.

  1. 3.3.Ліміт залишку готівки в касі розраховується та затверджується окремим розпорядженням голови районної ради.

2.3.4. На підставі звіту касира (або відповідальної особи) здійснюється запис до меморіального ордера.

       2.3.5. Для обліку цільового використання готівки в касі виконавчого апарату районної ради ведеться Картка аналітичного обліку готівкових операцій за встановленою формою. Записи в Картці здійснюються в розрізі кодів бюджетної класифікації та видів коштів (окремо за загальним та спеціальним фондами). Облік грошових документів (поштові марки, сплачені проїзні документи, путівки до санаторіїв, пансіонатів, будинків відпочинку, кошти, що містяться в акредитивах, у чекових книжках, оплачених талонах на бензин тощо) ведеться відповідно до Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ (далі - Порядок).

       Грошові документи зберігаються в сейфі, закріпленому за особою, на яку покладено виконання обов’язків з оприбуткування, зберігання та видачі грошових документів.

       2.3.6. Кошти обліковуються на рахунках, відкритих в органах Казначейства.

       2.3.7. Після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов`язання приймається рішення про їх оплату та надається доручення на здійснення платежу органу Казначейства.

       2.3.8. Списання коштів з рахунків на оплату видатків проводиться до затверджених кошторисних призначень, за винятком операцій з безспірного списання коштів у випадках, установлених чинним законодавством України, або помилкового, зайвого надходження коштів на рахунки.

       2.3.9. Облік операцій з надходження бюджетних асигнувань загального фонду бюджету на рахунки та здійснення видатків ведеться в меморіальних ордерах по кожному коду функціональної класифікації видатків окремо. Облік операцій з отримання власних надходжень та інших коштів спеціального фонду бюджету на рахунки, а також перерахування коштів ведеться в меморіальних ордерах по кожному виду та коду функціональної класифікації видатків окремо.

       2.3.10. Господарські відносини з постачальниками товарів, робіт та послуг оформляються договорами. Договори укладаються з урахуванням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, Бюджетного кодексу України, Закону України «Про здійснення державних закупівель».

       2.3.11. Договори укладаються (крім довгострокових) виключно в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами. Розрахунки з юридичними та фізичними особами (крім розрахунків з підзвітними особами) за товари, роботи та послуги здійснюються після їх отримання. Попередня оплата товарів, робіт та послуг дозволяється виключно у випадках, передбачених законодавством (для розпорядників коштів нижчого рівня лише після отримання в письмовій формі рішення головного розпорядника бюджетних коштів).

       2.3.12. Для обліку операцій з попередньої оплати рахунків постачальників за матеріальні цінності та послуги, які будуть поставлені в майбутньому застосовується субрахунок 364 «Розрахунки з іншими дебіторами». Аналітичний облік розрахунків ведеться в меморіальному ордері, який нумерують окремо за загальним та спеціальним фондами.

2.3.13. Накопичувальні відомості складаються за кожним дебітором і кредитором в розрізі кодів економічної класифікації видатків. Записи в них здійснюються позиційним методом – за кожною операцією, що підтверджена відповідним документом (платіжним дорученням, рахунком, накладною тощо).

       2.3.14. Формування в бухгалтерському обліку інформації про зобов`язання та розкриття у фінансовій звітності здійснюється відповідно до вимог Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 128 «Зобов`язання» та Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов`язань бюджетних установ.

Облік бюджетних зобов`язань здійснюється на підставі Бюджетного кодексу України, Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов`язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби.

         2.3.15. Бюджетні зобов`язання беруться та здійснюються платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов`язань минулих років, узятих на облік органами Казначейства.

       Бюджетні зобов`язання за спеціальним фондом бюджету беруться виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету. Бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються за наявності бюджетного призначення.

      У разі виникнення нагальної потреби пов`язаної з господарською діяльністю, обсяги та напрямки використання коштів можуть переглядатися згідно обґрунтованих розрахунків.

       Бюджетні зобов`язання реєструються в органі Казначейства. Для реєстрації договорів і контролю за відповідністю прийнятих зобов`язань бюджетним асигнуванням застосовується Книга аналітичного обліку отриманих асигнувань та прийнятих зобов`язань за встановленою формою. Книга ведеться окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету.

  1. 4.Облік доходів та видатків.

     2.4.1. Облік доходів загального фонду, які передбачені в кошторисі, ведеться на субрахунку 702 «Асигнування з місцевого бюджету на видатки установи та інші заходи».

         Облік доходів, які отримуються як надходження від реалізації майна, здійснюється на субрахунку 711 «Доходи за коштами, отримані як плата за послуги».

         Кошти, які отримані від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів, відображаються на субрахунку 712 «Доходи за іншими джерелами власних надходжень установ».

         Кошти отримані з бюджету розвитку районного бюджету та фонду економічного розвитку відображаються на субрахунку 713 «Доходи за іншими надходженнями спеціального фонду».

         Для аналітичного обліку отриманих асигнувань використовується Картка аналітичного обліку отриманих асигнувань за встановленою формою. Картка ведеться в розрізі кодів економічної класифікації видатків окремо за кожним кодом функціональної класифікації видатків. Картки ведуться окремо за загальним та спеціальним фондами бюджету.

       2.4.2. Касові видатки відображаються в обліку одержання наявних коштів або перерахування коштів з поточного бюджетного рахунку. Синтетичний облік касових видатків ведеться на рахунку 32 «Рахунки в казначействі» у розрізі відповідних субрахунків.

         Для аналітичного обліку касових видатків використовується Картка аналітичного обліку касових видатків за встановленою формою. За кожним кодом функціональної класифікації видатків, за загальним та спеціальним фондами, за кожним видом коштів спеціального фонду складаються окремі картки в розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету.

       2.4.3. Фактичні видатки відображаються в обліку в момент здійснення на підставі актів списання, накладних, актів виконаних робіт тощо. Фактичні видатки визначають дійсні видатки виконавчого апарату щодо виконання кошторису, та підтверджені відповідними документами.

Синтетичний облік фактичних видатків ведеться на субрахунках 802 «Видатки з місцевого бюджету на утримання установи та інші заходи», 811 «Видатки за коштами, отримати як плата за послуги», 812 «Видатки за іншими джерелами власних надходжень», 813 «Видатки за іншими надходженнями спеціального фонду».

         Аналітичний облік видатків ведеться в Картці аналітичного обліку фактичних видатків за встановленою формою, в розрізі кодів економічної класифікації видатків. За кожним кодом функціональної класифікації видатків, за загальним та спеціальним фондами, за кожним видом коштів спеціального фонду складаються окремі картки.

  1. 5.Відрядження та облік розрахунків з підзвітними особами.
 2.5.1.Оплата праціпрацівниківвиконавчогоапарату (головнийрозпорядникбюджетнихкоштів) та комунальних установ здійснюєтьсявідповіднодо Кодексу Законів про працюУкраїни, ЗаконівУкраїни: «Про місцевесамоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевогосамоврядування»,«Про індексаціюгрошовихдоходівнаселення»,постанов КабінетуМіністрівУкраїни: «Про упорядкуванняструктури та умов оплати праціпрацівниківапаратуорганіввиконавчоївлади, органівпрокуратури, судів та іншихорганів»,«Про реалізацію статей 14 і 16 Закону України
"Про державнупідтримкузасобівмасовоїінформаціїта соціальнийзахистжурналістів"», наказуМіністерства праці України «Про умови оплати праціробітників, зайнятихобслуговуванняморганіввиконавчоївлади, місцевогосамоврядування та їхвиконавчихорганів, органівпрокуратури, судів та іншихорганів»,наказуМіністерства юстиції України«Про умови оплати праціпрацівниківархівнихустановнаосновіЄдиноїтарифноїсітки»,Положення про преміювання працівників виконавчого апарату Кельменецької районної ради та іншими нормативно – правовими актами, якірегламентуютьпитання оплати праці.

2.5.2. Розрахунки з працівниками виконавчого апарату (головний розпорядник бюджетних коштів) з оплати праці проводиться через їх особові поточні рахунки, операції за якими можуть здійснюватися з використанням електронних платіжних засобів, відкриті в установі банку, з якою виконавчим апаратом районної ради (головний розпорядник бюджетних коштів) укладено договір на розрахунково – касове обслуговування по видачі заробітної плати з використанням платіжних карток.

2.5.3. Для обліку робочого часу використовується Табель обліку використання робочого часу, типова форма № 6. Неточності в Табелі обліку робочого часу, пов`язані із завчасно поданими табелями для розрахунку заробітної плати (не в останній робочий день місяця), виправляються через оформлення додаткових (уточнюючих) табелів за минулий місяць
(відрядження, лікарняні тощо).

2.5.4. Заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата. У разі коли день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні. Розмір заробітної плати за першу половину місяця визначається в розмірі не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку нарахованого за такий період фонду оплати праці працівника.

2.5.5. Підставою для нарахування заробітної плати є такі первинні документи: табель обліку робочого часу, розпорядження про призначення та звільнення працівників, розпорядження на відпустку, відрядження та матеріальне стимулювання, листки непрацездатності (оплата яких проводиться згідно порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням затвердженим постановою Кабінету міністрів України) тощо. Заробітна плата працівникам за час відрядження виплачується з дотриманням вимог ст.121 КЗпП України в розмірі не менше середнього заробітку. Якщо заробітна плата в місяці відрядження в розрахунку на день буде більше, ніж середня заробітна плата, то дні відрядження оплачуються як звичайні дні.

2.5.6. Синтетичний облік нарахованої та виплаченої заробітної плати ведеться на рахунку 661 «Розрахунки із заробітної плати» за загальним та спеціальним фондами. Аналітичний облік ведеться в меморіальному ордері.

2.5.7. На суму нарахованої заробітної плати здійснюється нарахування єдиного внеску в розмірі встановленому Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування».

2.5.8. Дні виплати заробітної платиустановлені колективними договорами.

2.5.9. Службовим відрядженням вважається поїздка працівника поза місцем його постійної роботи за дорученням чи розпорядженням голови районної ради на певний строк для виконання службового завдання.

Підзвітні суми мають цільове призначення і повинні витрачатися виключно з метою, на яку вони видані, згідно з кодами економічної класифікації видатків бюджету. Аванс під звіт видається за дозволом голови на основі письмової заяви працівника, де вказується призначення авансу і при відсутності заборгованості за попереднім авансом, за три дні до відрядження, для того щоб підготувати документи для реєстрації на отримання готівки. Якщо відрядженому працівникові в запрошенні вказано про відшкодування витрат на відрядження в повному обсязі або виплачуються додаткові кошти у вигляді компенсації поточних витрат, добових, тоді виплата добових не проводиться. Облік розрахунків з підзвітними особами по видатках на відрядження ведеться на субрахунку 362 «Розрахунки з підзвітними особами». Аналітичний облік ведеться в накопичувальній відомості – меморіальний ордер № 8.

       2.5.10. Облік операцій в іноземній валюті регламентується Порядком відображення в обліку операцій в іноземній валюті, затвердженим наказом Держказначейства від 24.07.2001 р. № 126. Бухгалтерський облік ведеться відповідно до Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку та інших нормативно – правових актів щодо ведення обліку. Облік операцій в іноземній валюті здійснюється в регістрах бухгалтерського обліку у національній валюті України шляхом перерахунку суми іноземної валюти за валютним курсом з одночасним відображенням операцій в іноземній валюті.

     2.5.11. Інвентаризація активів і зобов`язань проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

Під час інвентаризації активів і зобов`язань перевіряються і       документально підтверджуються їх фактична наявність, стан, відповідність критеріям, повнота відображення зобов`язань, виявляються лишки або нестачі активів шляхом зіставлення фактичної наявності з даними бухгалтерського обліку.

         У ході проведення інвентаризації виявляються активи, які частково втратили свою первісну якість, а також матеріальні і нематеріальні активи, що не використовуються.

         Інвентаризація проводиться у випадках та у терміни, що визначені відповідними законодавчими актами, та на підставі розпорядження голови, в якому зазначаються терміни її проведення та затверджується склад комісії. Інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, звіряльні відомості, протокол інвентаризаційної комісії у разі відсутності їх типових форм розробляються з урахуванням вимог законодавства, заповнюються рукописним способом або за допомогою електронних засобів обробки інформації.

2.5.12. Фінансова та бюджетна звітність складається на підставі даних бухгалтерського обліку відповідно до ст.58 Бюджетного кодексу України, Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 р. №419, Порядку складання фінансової, бюджетної та іншої звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 р. № 44, для отримання інформації про фактичне становище, результати діяльності та рух грошових коштів. Звітність подається до визначених Законом органів у встановлені терміни.                    

Керуючий справами районної ради                           Л.Світла

victorilash

Ілаш Віктор Миколайович

Голова районної ради

  • Кабінет Міністрів України ухвалив постанову, що формулює політику забезпечення населення якісними та ефективними ліками у 2018 році. Сьогодні, 13 грудня 2017 року, на засіданні Уряд проголосував за 2 постанови, що передбачають забезпечення українців медичними препаратами у наступному році. Мова йде про оновлену версію Національного переліку основних лікарських засобів та зміни до постанови №1303, якою забезпечуються ліками пільгові групи населення.   «Національний перелік основних лікарських засобів – це надзвичайно важлива частина медичної реформи, одне із завдань якої – гарантувати безкоштовне базове лікування громадянам країни. Ми хочемо, щоби українці на 100% були забезпечені життєво необхідними, якісними та безпечними ліками. Ухвалення цієї постанови допоможе мільйонам громадян отримувати вчасне, якісне та ефективне лікування. Аналізуючи закупівлі лікарських засобів в регіонах, ми виявили, що лише у 2016 році на суму понад 70 мільйонів гривень були закуплені якісь екстракти плодів дикої моркви, хмелю, перцевої м’яти, хлорофіліпту тощо. Не можна сказати, що ці лікарські засоби взагалі не лікують, але зважаючи на їх симптоматичну терапевтичну дію, закуповувати за державні кошти не доцільно. Бо у той час, коли комусь дають куплені державою такі ліки, в іншій лікарні помирає людина, яка не має життєво необхідного», – зазначив заступник Міністра охорони здоров’я Роман Ілик. Зокрема, Кабінет Міністрів ухвалив додання до Національного переліку основних лікарських засобів ще 60 діючих речовин: 18 МНН, що включені до оновленого видання рекомендацій ВООЗ, 28 МНН, що включені до державних програм та субвенцій на інгаляційні засоби для наркозу та 14 препаратів для надання екстреної допомоги. Тобто відтепер загальна кількість препаратів, що включені до Нацпереліку і мають забезпечуватися на 100% у закладах охорони здоров’я, становить 427 препаратів. Окремо урядовці вирішили продовжити дію постанови №1303. Саме вона забезпечує пільгові категорії населення медичними препаратами та виробами, яких нині немає в Нацпереліку. Ця постанова продовжуватиме працювати протягом перехідного періоду. Зміна, яка була ухвалена сьогодні Урядом – обов’язкова реєстрація препаратів в Україні та наявність їх у галузевих стандартах у сфері охорони здоров’я. Довідково Національний перелік основних лікарських засобів – це перелік безпечних ліків із доведеною ефективністю, які держава гарантуватиме пацієнту безкоштовно. Головна ідея політики у тому, що кожен медичний заклад кожного пацієнта має забезпечити на 100% ліками за оновленим Нацпереліком. Нова політика забезпечення лікарськими засобами українців змінює підхід до фінансування. Держава витрачатиме кошти платників податків ефективно: лише на ті лікарські засоби, чия ефективність у боротьбі з хворобами науково доведена. Ресурси держави буде сфокусовано на наданні безкоштовного ефективного лікування від пріоритетних захворювань і станів максимальній кількості громадян. Відповіді на поширенні питання про Нацперелік: http
  • Пане Міністре, ми з дружиною маємо трохи заощаджень і одну ідею для бізнесу. Однак, щоб почати бізнес треба зареєструвати фізичну особу – підприємця. Підкажіть як і що нам треба робити? Куди звернутися для реєстрації ФОП? Реєстрацію фізичних осіб-підприємців уповноважені здійснювати: виконавчі органи місцевих рад, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями); нотаріуси; акредитовані суб'єкти. Варто зазначити, що реєстрацію осіб, які зареєстровані та переселилися з території проведення АТО здійснює державний реєстратор за адресою тимчасового проживання особи незалежно від місця проживання в межах України. Які документи треба подати для реєстрації ФОП? заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем; заява про обранняспрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість - за бажанням заявника; паспорт громадянина України; нотаріально засвідчена письмова згода батьків або піклувальника чи органу опіки та піклування - для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності; примірник документа, який засвідчує повноваження представника (у випадку подання документів представником). Документи можуть бути подані як у паперовій формі (подаються особисто заявником або поштовим відправленням (бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення) або ж у електронній формі (документи подаються заявником через портал електронних сервісів). Як подати електронну заявку? Для того, щоб подати заяву для державної реєстрації фізичної особи - підприємця необхідно зареєструватися на сайті "Реєстраційний портал" за посиланням http://rp.irc.gov.ua/ та виконати вказані на сайті дії. Заява формується заявником у електронній формі з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування. Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису. Як довго розглядаються документи і скільки це коштує? За проведення державної реєстрації фізичної особи - підприємця справлення плати законодавством не передбачено. Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб - підприємців проводиться протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів. Які причини можливого зупинення розгляду документів? подання документів або відомостей не в повному обсязі; невідповідність документів вимогам до оформлення документів; невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям в Єдиному державному реєстрі; невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта відомостям, які містяться в інформаційних системах інших органів державної влади; подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання; невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі. Розгляд документів зупиняється на строк, що становить 15 календарних днів з дати їх зупинення. Повідомлення про зупинення розгляду документів із зазначенням строку та виключного переліку підстав для його зупинення розміщуються на порталі електронних сервісів у день зупинення та надсилаються заявнику на адресу його електронної пошти. Чи є конкретні підстави для відмови у державній реєстрації ФОП? документи подано особою, яка не має на це повноважень; у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони у проведенні реєстраційної дії; не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; наявні обмеження на зайняття підприємницькою діяльністю, встановлені законом; наявність в Єдиному державному реєстрі запису, що фізична особа вже зареєстрована як ФОП. Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення. Відмова у державній реєстрації здійснюється протягом 24 годин після надходження документів, поданих для державної реєстрації, крім вихідних та святкових днів. Після усунення причин, що були підставою для відмови у державній реєстрації, заявник може повторно подати документи для державної реєстрації. Які дії ще потрібно виконати після реєстрації? Після того, як фізична особа зареєструвалася підприємцем, їй потрібно: зареєструвати книгу обліку доходів. Для цього подається заява на ім'я начальника Державної фіскальної служби, де особа перебуває на обліку, складена в довільній формі, а також сама книга. Щоб подавати звітність через інтернет потрібно отримати ключ електронного цифрового підпису, безкоштовно в Акредитованих центрах сертифікованих ключів (далі – АЦСК) податкової чи в будь-якому іншому АЦСК. Якщо особа планує отримувати дохід у безготівковій формі, потрібно відкрити поточний рахунок підприємця.
  • Президент Петро Порошенко підписав Указ № 412/2017 та Указ № 413/2017 «Про ліквідацію та утворення місцевих загальних судів». Згідно з Указом №412/2017, відповідно до Конституції України та Закону України «Про судоустрій і статус суддів», ліквідуються Черкаський районний суд Черкаської області, Чигиринський районний суд Черкаської області, Придніпровський районний суд міста Черкас та Соснівський районний суд міста Черкас. Натомість утворюється Черкаський окружний суд із місцезнаходженням у місті Черкасах, юрисдикція якого поширюватиметься на райони, де раніше діяли суди, що ліквідовуються. Також вносяться зміни до розділу «Черкаська область» Мережі місцевих загальних судів, затвердженої Указом Президента України від 20 травня 2011 року № 591 «Питання мережі місцевих загальних та апеляційних судів», зокрема виключаються пункти 18, 19, 22, 23 та назва підрозділу «м.Черкаси». Указом № 413/2017, відповідно до Конституції і Закону України «Про судоустрій і статус суддів», ліквідуються Першотравневий районний суд міста Чернівців, Садгірський районний суд міста Чернівців та Шевченківський районний суд міста Чернівців і утворюється Окружний суд міста Чернівців із місцезнаходженням у місті Чернівцях. Так само вносяться зміни до розділу «Чернівецька область» Мережі місцевих загальних судів, затвердженої Указом Президента України від 20 травня 2011 року №591 «Питання мережі місцевих загальних та апеляційних судів»  та виключається назва підрозділу «м.Чернівці» і пункти 12 – 14. Кабінет Міністрів має забезпечити фінансування заходів, пов'язаних із реалізацією цих Указів. Документи набирають чинності з дня їх опублікування. Джерело: president.gov.ua

ato

Герої небесної сотні та АТО

rada

oblrada

president

kmu

rda